pekurides 06.11.2008 23:29:11 | |
---|
Törö. Mesa Buugi studio preamp , master potikka akselistaan poikki ja uutta meinasin laitella tilalle mutta mitähän siihen tilalle pitäisi työntää? ja mistä löytää? (uraltone?) Sen verran mittaria näytin että tämmösiä kun 40 Mohm ja 333 kohm olisin ollut saavinaan ja siinä oli vielä muistaakseni keskinastasta yksi vastus välissä, liekö siitä tuo 40 megaa tullut.. niin ja oli potikat kiinni mittausvaihessa. (ei jaksanut/ehtinut kaivella kolvia esiin kun soitellakkin ehkä pitäisi välillä) Olisko tuo äkkiseltään n. 333kohmnin potikkaa tilalle ja olikohan nämä sitten lineaarisia.. en ikinä muista. vai logaritmisia.. tämmöset koodit vielä potikan rungossa : 591047 137/8824ROC .. jaa? Tattis etukäteen :T:Pekka Tunteella päin vittua. |
päänahka 07.11.2008 01:53:16 | |
---|
Ei se mittailu auta kun siihen tulee muita komponentteja väliin. Jonkun skeman löysin, ja näyttäisi olevan 1 megan potikka, olisikohan se logaritminen. Up and down, that's how energy stays alive. |
Ei se mittailu auta kun siihen tulee muita komponentteja väliin. Jonkun skeman löysin, ja näyttäisi olevan 1 megan potikka, olisikohan se logaritminen. juu, samaa itsekin ajattelin ja varsinkin kun muistin vasta myöhemmin että täsä on myös lead master potikka sarjassa :) Yhdeltä vaffarifiksaajalta sain yhden fenderin 250k potikan..... ja hän oli sitä mieltä että yleensä nää on ollu 10-100kohmia ... että sinänsä tuo mega kuulosta aika isolta! no pitänee viel ottaa se irtipois ja mittailla kunnolla niin homma selviää. Kiitos vastauksesta! Tunteella päin vittua. |
tommiot 08.11.2008 01:48:37 (muokattu 08.11.2008 01:49:20) | |
---|
Mä uskoisin että sähköpostilla kun Mesalta itseltään kyselee niin vastaus tulee, sain mä niiltä ohjeet looppimodaukseenkin. |
JPQ 08.11.2008 06:45:45 | |
---|
Mä uskoisin että sähköpostilla kun Mesalta itseltään kyselee niin vastaus tulee, sain mä niiltä ohjeet looppimodaukseenkin. Mä uskoisin kanssa jos firma modailuakin neuvoo miksei siis korjailuakin. ps. itsellä ei kokemusta ja mitäkö teen ketjussa noh omituksistani johtuen aihe kiinnosti.(omituisuuteni aikalailla kaikki kiinnostaa) |