häläppääjä 05.11.2008 10:15:08 | |
---|
Entäpä " Surullinen onaniahumppa"? Nyt täytyy kyllä sanoa, etten tunne teosta..Harmi, kuulostaa TOSI surulliselta. Kauhistuttava kohtalo miehellä on myös kappaleessa: Kissaa Viikseen |
KoskPaavo 05.11.2008 10:34:31 | |
---|
Nyt täytyy kyllä sanoa, etten tunne teosta..Harmi, kuulostaa TOSI surulliselta. Kauhistuttava kohtalo miehellä on myös kappaleessa: Kissaa Viikseen Siinä taiteilija laulaa entiselle tyttöystävälleen suruissaan mm: " Kun tanssi alkaa , ilta saa, silloin riennä nu---maan, Et kynttilääsi käytä lain , ky---ää, ky...ää vain" " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Raaka_Arska 06.11.2008 12:24:51 | |
---|
Telefooni Afrikassa... Häntä pannaan toiseen korvaan, toinen kärsää käyttää... Hirveetä! |
EP 06.11.2008 14:24:45 | |
---|
Martti Innanen: "Korvenäidin kehtolaulu" ..se ompi herkkää. |
Jäärä 06.11.2008 14:54:01 | |
---|
Yksin oon tietenkin En ole kyllä ihan varma, onko nää sen sanat, mutta menköön: Kun muistojeni valtaan jään Minä taas koko lapsuuden nään Sen kuinka mä pelkäsin öisin Ja peittojen alle mä painoin pään Mä muistan vieläkin Kun hiljaa nyyhkytin Joka narahdus, oli kauhistus Ja mä tunsin suuren kaipuun, kaipuun tulevan Iltaisin kun silmät suljin Mä unta jostain kaukaa näin Kuin toiseen maailmaan kuljin Ja vasta myöhemmin Tuon kaiken ymmärsin Mä yksin oon, tietenkin Kun isä kuoli yksin jäin Joka yö äidin itkevän näin Kuin kylmän ja huokuvan tyhjyyden Tunsin mä hetkisen vierelläin Niin turhaan sanaa vain Mä lohdutukseen hain Joka huokaus, joka lohdutus Oli silloin täysin vieras, merkityksetön Jokainen näin rakkaimmastaan Kai kerran joutuu luopumaan Jää haavat ainoastaan Tuon kaiken ymmärsin Mä surun kyynelin Mä yksin oon, tietenkin kertosäe: On ihminen niin yksinäinen Minä kohtalooni hiljaa taivun Sen huomaan vaivun Niin yksinään, ja allapäin kertosäe2: Mä unohdusta turhaan vain Elämään sinun luotasin hain Näin luisuvan kaiken Ja arkisen tyhjyyden tunsin mä rinnassain Ja jälleen mielessäin Mä kaiken menneen näin Ja mä tiesin sen, että ihminen Menettää pois kaiken kauniin Kaipuu jälkeen jää Elämään kai tarkoitusta Mä aivan turhaan täältä hain Jäin vaille vastausta Kun tunne lämpöisin Näin päättyy kyyneliin Mä yksin oon, tietenkin kertosäe kertosäe2 Ja jälleen mielessäin Mä kaiken menneen näin Ja mä tiesin sen, että ihminen Menettää pois kaiken kauniin Kaipuu jälkeen jää Elämään kai tarkoitusta Mä aivan turhaan täältä hain Jäin vaille vastausta Kun tunne lämpöisin Näin päättyy kyyneliin Mä yksin oon, tietenkin Niin yksin oon, tietenkin Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
baron 06.11.2008 23:38:49 | |
---|
Onhan edellä kerrottu piisi mulle tuttu, mutta en ikinä ennen oo kiinnittänyt huomiota sen sanoihin. Meidän ex-laulaja oli sitä mieltä, että settilistoja tehdessä pitää kiinnittää huomioita siihen että piisien sanat sopivat tilanteeseen mutta käytännössä ei turakaiset sitä tee: 1. Keskellä helmikuun pakkasia haluavat että soitetaan "Vielä on kesää jäljellä" 2. Häissä pitää soittaa "Tähdet, tähdet" 3. Vielä häihin on tilattu morsiamen toimesta "Metsämökin tonttu". Mietittiin oliko se kohta ...menin ruotsalaisten telttaan.... oleellinen? |
EP 07.11.2008 14:35:46 | |
---|
Taiska: "Hiroshima" Säv.& san. Raul Reiman |
sudenmorsian 07.11.2008 14:46:44 | |
---|
2. Häissä pitää soittaa "Tähdet, tähdet" Meiltäkin tilattiin kerran häätanssiksi "Rakkaus on lumivalkoinen". Vähän synkkä on mielestäni aihe siinäkin. |
johnsmith1 07.11.2008 18:13:59 | |
---|
Billie Holidayn laulama Strange Fruit vuodelta 1939, kertoo lynkkauksista. sopinee tälle listalle. Sen jälkeen on hyvä vaihtaa muuhun tunnelmaan. 'Southern trees bear a strange fruit, Blood on the leaves and blood at the root Black body swinging in the southern breeze Strange fruit hanging from the poplar trees' |
Billie Holidayn laulama Strange Fruit vuodelta 1939, kertoo lynkkauksista. sopinee tälle listalle. Sen jälkeen on hyvä vaihtaa muuhun tunnelmaan. 'Southern trees bear a strange fruit, Blood on the leaves and blood at the root Black body swinging in the southern breeze Strange fruit hanging from the poplar trees' Onks se Billie Holidayn? Mä oon kuullut siitä jonkun koverin ja kuvitellut sitä originaaliksi. Oikeesti mulla ei oo mitään syytä epäillä sun tietoasi. |
half 07.11.2008 21:26:04 | |
---|
Onks se Billie Holidayn? Mä oon kuullut siitä jonkun koverin ja kuvitellut sitä originaaliksi. Oikeesti mulla ei oo mitään syytä epäillä sun tietoasi. Levyn kannesta: Luis - Allen Billien omia tekeleitä ovat mm. I love my man, Fine and Mellow. COVS jäsen N:o 5 |
baron 07.11.2008 21:57:40 | |
---|
Levyn kannesta: Luis - Allen Billien omia tekeleitä ovat mm. I love my man, Fine and Mellow. Oisko "God Bless The Child"? Tää on ulkomuistista, en oo viitsinyt googlettaa. |
jape2 07.11.2008 22:07:10 | |
---|
Muistoja vain. Foksi d-molli. |
KoskPaavo 07.11.2008 22:08:14 | |
---|
Muistoja vain. Foksi d-molli. Reijo Kallio . Muistan jutun " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
half 07.11.2008 22:30:46 | |
---|
Oisko "God Bless The Child"? Tää on ulkomuistista, en oo viitsinyt googlettaa. Holiday - Herzog l. Billien sävellys ja Hertsookin sanoitus. COVS jäsen N:o 5 |
jjussila 07.11.2008 23:09:12 | |
---|
Reijo Kallio . Muistan jutun Menee kivasti sekasin, kun pariksi Koivu- foksi... ..ei helev...olisko noin?..... |
EP 08.11.2008 00:16:12 | |
---|
Marjorie: "Warum" |
isojussi 08.11.2008 02:22:04 | |
---|
Marjorie: "Warum" ???? Sehän on kova veto. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Ukko 08.11.2008 13:50:42 | |
---|
Taiska: "Hiroshima" Säv.& san. Raul Reiman Gary Mooren Hiroshima on jo paljon parempi. COVS jäsen nro 6 |
EP 08.11.2008 22:10:26 | |
---|
Näin juuri. Jos saa toivoa, tilaan itselleni tuollaisen tavan lähteä. Mutta jollain muulla sykettä nostattavalla lajilla kuin jenkka. Tai polkka. Mä tullut siihen tulokseen, että kotona rauhallisesti nukkuessa on hyvä. |