Aihe: Rumpulaukut, -pussit, -caset, -kotelot..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
kimizu
27.09.2008 11:00:44 (muokattu 27.09.2008 11:01:25)
Ja vielä erikoisempaa laittaa "irrallisia" rumpuja yhteen pussiin. Eikö ne siellä keskenään kolhi toisiaan?
Yksi rumpu - yksi pussi, sanon minä! ; )

Kyllä ainakin mä olen roudannut vuosikausia joitakin rumpuja samassa keisissä. Esimerkiksi virveli ja 13" pikkutomi menee kätevästi 14" lattiatomin keissiin. Tai 14" lattiatomi ja 12" matala pikkutomi, tai kolme virveliä lattiatomi-koteloon tai pussiin.... Yhdistelmiä riittää :)

Näppärää esim. studiohommissa kun saa yhdellä kertaa kannettua monta rumpua. Tai keikoilla kun koko setti menee kolmeen koteloon, vähemmän vahdittavaa ja muistetavaa.
Rumpujen väliin voi leikata sopivan palan vaikka telttapatjasta niin eivät hankaa toisiinsa.
Jouni Antero
27.09.2008 17:43:09
No mulla on juurikin makuualustasta tehdyt suoja-plätlät rumpujen välillä...en siis ollut ensimmäinen Pelle Peloton ;)

Ja sikseen mitä tulee rumpuihin...lukuunottamatta joitain todellisia taideteoksia ei saa unohtaa, että rummut on "tehty lyötäviksi ja potkittaviksi". Kyllä ne kestää - jos ei kestä niin ne on ##skasti tehty jo alunperin.
Ramiok
05.11.2008 19:20:50
Onko kellään kokemusta Gatorin caseistä. Pitäs hommata Kumuille kunnon laatikot ja Gatorit kiinostais. Kaikki tieto olis terve tullutta.
Rockster
06.11.2008 09:50:22 (muokattu 06.11.2008 09:52:25)
Onko kellään kokemusta Gatorin caseistä. Pitäs hommata Kumuille kunnon laatikot ja Gatorit kiinostais. Kaikki tieto olis terve tullutta.

Aivan helvetin hyvät keissit. Mielestäni paremmat käyttää kuin Hardcaset.

Itse olen kahden vaiheilla, että pitääkö ne Canton pehmustetut pussit vai ostaa keissit Kumuille. Kuitenkin itse roudaan aina, joten nuo hyvin pehmustetut pussit kyllä periaatteessa riittävät.

Pekkahan myy Hardcaseja halpaan hintaan setin keljessä. Kannattaa kysyä...

E: Ei kun fuck it. Ostan kyllä caset, ettei tarvitse varoa kannuja ja urpompikin kaveri voi roudata pönttöjä :D
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Ramiok
06.11.2008 12:50:57
Pekkahan myy Hardcaseja halpaan hintaan setin keljessä. Kannattaa kysyä...

Jaa pitääpä soittaa Pekalle ja kysästä :)
hansakemanelius
06.11.2008 13:10:30 (muokattu 06.11.2008 13:11:16)

E: Ei kun fuck it. Ostan kyllä caset, ettei tarvitse varoa kannuja ja urpompikin kaveri voi roudata pönttöjä :D

Kyllä kovat kotelot kannattaa hankkia. Ennemmin tai myöhemmin kuljetat rumpujasi jossain täyteen ahdetussa pakettiautossa muiden bändikamojen seassa ja silloin saattaa syntyä ongelmia pehmeiden pussien kanssa.
Joo nej ....
Ramiok
06.11.2008 14:09:03
Hardcasit on tulossa :)
Rockster
06.11.2008 21:37:39
Hardcasit on tulossa :)

Mä ajattelin ottaa kuitenkin ne Staggit, joita Pekalla myös on tarjolla. Niissä on pehmusteet sisällä ja pinoutuvat jämäkämmin toistensa päälle...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Ramiok
06.11.2008 22:13:27
Mä ajattelin ottaa kuitenkin ne Staggit, joita Pekalla myös on tarjolla. Niissä on pehmusteet sisällä ja pinoutuvat jämäkämmin toistensa päälle...

Staggilla ei ollu 24" basarille lodjua, niin siksi kovakotelo tulee mulle.
enfermero
25.11.2008 22:45:57

Tervehdys,

selventäkäähän meikäläisellä huhua, jonka mukaan 22" Hardcaseen maghtuisi 24" rumpu.. Ei sinänsä olisi mikään ihme sillä oma 16" lattiatomini sujahtaa 14" caseen hyvinkin helposti.

Kokemuksia?
hollmi-5
26.11.2008 08:33:07
Tervehdys,

selventäkäähän meikäläisellä huhua, jonka mukaan 22" Hardcaseen maghtuisi 24" rumpu.. Ei sinänsä olisi mikään ihme sillä oma 16" lattiatomini sujahtaa 14" caseen hyvinkin helposti.

Kokemuksia?

Jos bassorummussa ei ole kovin ulkonevat jalkojen tai tomitelineiden kiinnikkeet, niin mahtuu. Minulla on kaikissa bassorummuissa kahta tuumaa rumpua pienemmälle merkitty pussi tai kotelo...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tindrum
26.11.2008 09:22:18
Jos bassorummussa ei ole kovin ulkonevat jalkojen tai tomitelineiden kiinnikkeet, niin mahtuu. Minulla on kaikissa bassorummuissa kahta tuumaa rumpua pienemmälle merkitty pussi tai kotelo...

Samaten asiaan vaikuttaa tomitelineen muhvin suuruus - neitseelliset bassarit vaativat vähemmän tilaa ympärilleen.
m© "Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket
Speedy
09.12.2008 01:44:50 (muokattu 09.12.2008 01:45:00)

Tarkottaakos nuo lasikuituvahvikkeet käytännössä sitä, että pusseja ei voi lytätä kasaan..

Tarkoitus olisi ostaa semmonen "hätävara" kattaus jota voi itse roudata omalla autolla, jos ja kun tarttee useampaa kuin kahta tomia.. HC:t vie kuitenkin ylimäärästä tilaa niin paljon että pitäs olla paketti auto jotta kaikki mahtus.. Pehmeillä pusseilla voi kuitenkin kasata päällekkäinkin.. Irrallaan ei oikein voi..

Milleniumin halpiksetkin varmaan ajavat asiansa, mutta mietin vaan että miten niissä kestää nuo vetokejut.. kokemuksia? Gewan Line sarja olis tietty toinen, vähän kalliimpi ratkaisu.. Toomanni ilmottaa halpiksien pehmikkeen paksuudenksi 10mm, kellään tietoa noista Gewan pussien toppauksista?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
09.12.2008 09:41:17
Tarkottaakos nuo lasikuituvahvikkeet käytännössä sitä, että pusseja ei voi lytätä kasaan..

Tarkoittaa.

Milleniumin halpiksetkin varmaan ajavat asiansa, mutta mietin vaan että miten niissä kestää nuo vetokejut.. kokemuksia? Gewan Line sarja olis tietty toinen, vähän kalliimpi ratkaisu.. Toomanni ilmottaa halpiksien pehmikkeen paksuudenksi 10mm, kellään tietoa noista Gewan pussien toppauksista?

Gewa-line menee, kun itse roudaa. Ihan asialliset ovat siihen hommaan. vetoketjut ovat ehjänä, mutta aika varovasti olen niitä käyttänyt. Minulla on myös pölysuojaksi ostettuja Warwick-merkkisiä. Ne lienevät lähinnä tuota Thomannin halpista. Niillä ei paljon keikkaa kehtaa tehdä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kimizu
09.12.2008 10:46:28

Voi ne lytätä kasaan pystysuunnassa, mutta ei halkaisijan suuntaisesti. Eli ne vahvikkeet on pussien päädyissä suojaamassa kalvoja teräviltä iskuilta. Pystysuunnassa ne menee kasaan kuten muutkin pehmeät pussukat. Ja sisäkkäin mahtuvat myös.

Milleniumin halpiksetkin varmaan ajavat asiansa, mutta mietin vaan että miten niissä kestää nuo vetokejut.. kokemuksia?

Millenium Tour-sarja, eli juurikin se kuidulla vahvistettu hieman kalliimpi sarja, on ihan asiallista kamaa. Toimii ainakin mulla hyvin henkilöauto-roudauksessa. Toistaiseksi on vetskaritkin kestäneet.
Paku- tai kärryhommissa käytän HardCaseja.
grooveman
09.12.2008 13:13:19
Kokemuksia?
Mun 20" Ludwig mahtuu hyvästi 18" Hardcaseen. On melko tiukka sovitus mutta mahtuu. Ludwigissahan ne jalat kääntyy rummun myöntäisesti viemättä melkein yhtään ylimääräistä tilaa kuin itse rumpu vie. En usko että isommilla jaloilla tai tomikiinnityksellä varustetulla rummulla tuo toimisi.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
Nolte
09.12.2008 13:56:25 (muokattu 09.12.2008 13:57:02)
Gewa-line menee, kun itse roudaa. Ihan asialliset ovat siihen hommaan. vetoketjut ovat ehjänä, mutta aika varovasti olen niitä käyttänyt.

Hommasin minäkin Gewan Line -sarjan pussit koko setille. Samat aatokset niistä, eli hyvin kelpaavat, kun itse tai selvänä olevat bändiläiset roudaavat. Niissä on seinien sisällä sellaiset ohuet vaahtomuovipehmikkeet tai vastaavat, jotka pysäyttävät kevyet töytäisyt. Kätevästi menevät myös sisäkkäin kaikki basarin pussiin.
meiän bändin paras rumpali
Ussr
09.12.2008 21:05:45

Millenium Tour-sarja, eli juurikin se kuidulla vahvistettu hieman kalliimpi sarja, on ihan asiallista kamaa. Toimii ainakin mulla hyvin henkilöauto-roudauksessa. Toistaiseksi on vetskaritkin kestäneet.
Paku- tai kärryhommissa käytän HardCaseja.

Itsekin ostin nuo Millenium Tourit, ihan jämäkän oloiset pussithan nuo on, reilusti toppausta ja vahvaa tavaraa. Hintakin oikein sopiva.
Speedy
09.12.2008 21:38:58

Itsekin ostin nuo Millenium Tourit, ihan jämäkän oloiset pussithan nuo on, reilusti toppausta ja vahvaa tavaraa. Hintakin oikein sopiva.

Pitäiskö itsekkin "tyytyä" noihin.. Ainakin paperilla vaikuttavat ihan hyville.. Kattaukselle tulis tosin 30 enemmän hintaa kun Gewalle.. Toisaalta, yhden naarmun korjaamiseen menee jo sama raha kun etsii sen korjaajan.. että sikäli..

Mutta HardCaseissa ne kulkee jos on pienikin mahdollisuus tulla kolhituiksi, että sikäli ei sillä niin väliä.. Hävettää vaan kun pusseissa lukee Millennium.. Jokuhan voi luulla että siellä sisälläkin on semmoset.. Huih.. kauhia ajatus..=/
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)