Karipiirto 06.11.2008 19:07:11 | |
---|
Hmm?? Jacksonin dinkyissä mölkkykaulaliitos? Oottakaas kun tesmaan. Joo, ei lähde sweepit. Lespaul? No ei lähde silläkään. Ai niin mut enhän mä osaa sweepata. :D Aloittajalle. Käy ihan oikeasti kokeilemassa jossain musakaupassa että minkälaisen tarjouksen lyövät pöytään. Muuten sanon kanssa että säästä tai ruinaa joltain sen verran että saat sen iban. Ja cuben kanssa et todellakaan tee millään säröpolkimella paskaakaan. cubesta lähtee säröt kyllä aina seiskytluvun lopun räkäsestä punkista aina nykymättöön asti. Varsinkin mikäli sen 15wattisen meinasit hommata. "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Naike 06.11.2008 20:04:44 | |
---|
|
Hiekkaharjun Hendrix 06.11.2008 20:36:40 | |
---|
Et taida osaa lukee, nojoo ihan sama unohda koko juttu. No tarkoituksenani oli selventää se, että se Gibsonin Flying-V ei ole yksinomaan hevikitara. Itseasissa, en tiedä Kirk Hammettin lisäksi oikeastaan ketään tälläistä "kovempaa musiikkia" soittavaa muusikkoa, joka käyttäisi Gibsonin V:tä (käyttääkö Kirkakaan enää?) Ketjun aloittajalle vielä tältäkin suunnalta se juttu tiedoksi, että se pulteilla toteutettu kaulaliitos ei juurikaan niihin sweeppausjuttuihin vaikuta ja sitäpaitsi, niitä sweeppauksia ei kyllä ihan heti kannattakkaan harjotella, vaan perusasiat ensin kuntoon. "Laughter is loud when he tells nigger jokes
with his mouth full of banana" |
Naike 06.11.2008 20:38:35 | |
---|
No tarkoituksenani oli selventää se, että se Gibsonin Flying-V ei ole yksinomaan hevikitara. Itseasissa, en tiedä Kirk Hammettin lisäksi oikeastaan ketään tälläistä "kovempaa musiikkia" soittavaa muusikkoa, joka käyttäisi Gibsonin V:tä (käyttääkö Kirkakaan enää?) Ketjun aloittajalle vielä tältäkin suunnalta se juttu tiedoksi, että se pulteilla toteutettu kaulaliitos ei juurikaan niihin sweeppausjuttuihin vaikuta ja sitäpaitsi, niitä sweeppauksia ei kyllä ihan heti kannattakkaan harjotella, vaan perusasiat ensin kuntoon. Ei gibson ole ainoa joka tekee V mallisia kitaroita, ite mulla on sellanen mielikuva että v malli sun muut soittajat YLEENSÄ soittaa jotain "kovempaa" musaa. |
Estranged 06.11.2008 20:41:10 | |
---|
Itseasissa, en tiedä Kirk Hammettin lisäksi oikeastaan ketään tälläistä "kovempaa musiikkia" soittavaa muusikkoa, joka käyttäisi Gibsonin V:tä (käyttääkö Kirkakaan enää?) No jos nyt tämän verran offtopiccia, niin ainakin Machine Headin Rob Flynn käyttää. Oli jotain muitakin mielessä mutta unohdin jo. Hammetti taitaa satunnaisesti käyttää. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
Sanoin vaan että yleensä jengi joka tykkää flying V sun muuista niin soittaa ehkä vähän "kovempaa" musiikkia kun esim joku iron maiden, dio jne. No Gibson nyt on kuitenkin (Epiphonen lisäksi) ainoa, joka tekee sitä tuolla mainitsemallasi nimellä. Käsittääkseni muilla firmoilla ei ole oikeutta käyttää Flying-V nimeä kitaroissaan, korjatkaa jos olen väärässä. Siinä mielessä olet oikeassa, että kyllähän niitä V-variaatiota tekee monikin valmistaja, mutta itse käsitin, että tarkoitit nimen omaan tuota Gibsonin valmistamaa alkuperäistä V:tä. Edit: No jos nyt tämän verran offtopiccia, niin ainakin Machine Headin Rob Flynn käyttää. Oli jotain muitakin mielessä mutta unohdin jo. Hammetti taitaa satunnaisesti käyttää. Joo, no Offtopicciahan tämä on ollut lähes koko ketju. Eikös Ämpäripäälläkin oo muuten jossain kuvissa ainakin V kourassa? Varma en oo, koska en kummemmin kyseisen herran musiikista pidä. Enemmän kumminkin tulee just mieleen noita Blues/rock-miehiä, jotka kyseisellä kepukalla veivaa, vaikka itse paremmin tiedänkin näitä hevikitaristeja. "Laughter is loud when he tells nigger jokes
Karipiirto 06.11.2008 20:57:10 (muokattu 06.11.2008 20:58:19) | |
---|
Itseasissa, en tiedä Kirk Hammettin lisäksi oikeastaan ketään tälläistä "kovempaa musiikkia" soittavaa muusikkoa, joka käyttäisi Gibsonin V:tä (käyttääkö Kirkakaan enää?) Michael Schenker? Anyone? No sekin kait käyttää Deania nykyisin. :) Edit. Ja liekö niin raskaskaan? No on se. Kuningasjätkä. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Hiekkaharjun Hendrix 06.11.2008 21:08:14 | |
---|
Michael Schenker? Anyone? No sekin kait käyttää Deania nykyisin. :) Edit. Ja liekö niin raskaskaan? No on se. Kuningasjätkä. :) Niinno tuossa taidettiin puhua kitaristeista, jotka soittavat "kovempaa musiikkia, kuin iroonmaiden ja diio", joten ei ehk mee tohon karsinaan. UFO on ihan hauska bändi silti! Doctor, Doctor please! "Laughter is loud when he tells nigger jokes
hullu_ukko 06.11.2008 22:27:17 | |
---|
Itseasissa, en tiedä Kirk Hammettin lisäksi oikeastaan ketään tälläistä "kovempaa musiikkia" soittavaa muusikkoa, joka käyttäisi Gibsonin V:tä (käyttääkö Kirkakaan enää?) Testamentin Eric Peterson tulee mulle ensimmäisenä mieleen. Käytössä Dean Cadillac, Dean Time Capsule V ja Gibson Flying V nyt ainakin. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
Morbid 06.11.2008 22:45:53 | |
---|
Hmm?? Jacksonin dinkyissä mölkkykaulaliitos? Oottakaas kun tesmaan. Joo, ei lähde sweepit. Lespaul? No ei lähde silläkään. Ai niin mut enhän mä osaa sweepata. :D Aloittajalle. Käy ihan oikeasti kokeilemassa jossain musakaupassa että minkälaisen tarjouksen lyövät pöytään. Muuten sanon kanssa että säästä tai ruinaa joltain sen verran että saat sen iban. Ja cuben kanssa et todellakaan tee millään säröpolkimella paskaakaan. cubesta lähtee säröt kyllä aina seiskytluvun lopun räkäsestä punkista aina nykymättöön asti. Varsinkin mikäli sen 15wattisen meinasit hommata. Niinkai sitten..pittääpä rueta ehdottelemaan porukoille että jos lähettäs kohta puoliin kahtelemmaan jostaki soitinkaupasta sitä Ibanez RG321:stä ja Cube15w. Sekin tuli itsellein mieleen koulussa kun testasin yhtä kitarata ja kitara taisi olla se Ibanez jossa oli Cuben 30w, särö päällä niin enpä tartte mitään säröpedaaleja! :) Ihan hyvin on lähteny alkuun kun olen esim kahtonu netistä jostaki tabeja esim Panteran Walk intron niin ulkomuistista soitin sen siellä koulussa :D Mutta kertookaapa kumpi RG321? RG321MHRB vai RG321MHWK? Morbid kuittaa |
rainmaker 06.11.2008 22:49:58 | |
---|
Mutta kertookaapa kumpi RG321? RG321MHRB vai RG321MHWK? Pitäskö tässä värikin valita siun puolesta? Tuo lopussa oleva kirjainlitania on vain värin tunnistekoodi. Keppi pysyy samana, väri muuttuu. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Icy-Sun 06.11.2008 23:28:58 (muokattu 06.11.2008 23:29:53) | |
---|
Et taida osaa lukee, nojoo ihan sama unohda koko juttu. Et taida osata lopettaa ajoissa. E: Elkää värikoodeista ruoskia aloittelijaa. Se on semmosta kirjainhässäkkää, että on joskus itselläkin mennyt pää pyörälle. Having enough rock n roll probably kills you. |
black-dog 06.11.2008 23:38:02 | |
---|
Suosittelen ibanezin halpaosastoa. Itselläni oli ibanezin suht. edullinen skitta ja en ole malttanu siitä vieläkään luopua mikkien vaihdon jälkeen. Ja joskus piruuttani kokeilin jotain halvempaa jet kingiä ja jotain tilukeihästä (ei en tiedä mikä se oli, ihan piruuttani kokeilin että miten kirves soi) ja soitettavuudeltaan hakkasivat kyllä muut halvemmat kitarat joita olen tesmaillut. Watch my back sano kyttyräselkä |
Hiekkaharjun Hendrix 07.11.2008 16:12:54 | |
---|
Testamentin Eric Peterson tulee mulle ensimmäisenä mieleen. Käytössä Dean Cadillac, Dean Time Capsule V ja Gibson Flying V nyt ainakin. Joo, Testamenttia itsekin aika tiiviisti seuranneena oon kyllä huomannu tota Cadillaccia ja Deanin V:tä, mut Gibsonia en oo nähny. No kaipa se sitäkin joskus käyttää. Kova jeppe tuo Peterson mut on se Skolnick vieläkin kovempi :) "Laughter is loud when he tells nigger jokes
Sensonic 07.11.2008 16:48:24 | |
---|
Joo, Testamenttia itsekin aika tiiviisti seuranneena oon kyllä huomannu tota Cadillaccia ja Deanin V:tä, mut Gibsonia en oo nähny. No kaipa se sitäkin joskus käyttää. Kova jeppe tuo Peterson mut on se Skolnick vieläkin kovempi :) Skolnick soittaa nykyään Heritage -kitaroilla. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
hullu_ukko 07.11.2008 16:54:22 | |
---|
Joo, Testamenttia itsekin aika tiiviisti seuranneena oon kyllä huomannu tota Cadillaccia ja Deanin V:tä, mut Gibsonia en oo nähny. No kaipa se sitäkin joskus käyttää. Kova jeppe tuo Peterson mut on se Skolnick vieläkin kovempi :) Gibson on ilmeisesti enemmänkin varalla ja studiokäytössä. Mainitaan kuitenkin poikkeuksetta noiden Petersonin käyttämien soittokamojen listauksissa. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones |
taskumatti 07.11.2008 18:36:44 (muokattu 07.11.2008 18:37:38) | |
---|
Joo, Testamenttia itsekin aika tiiviisti seuranneena oon kyllä huomannu tota Cadillaccia ja Deanin V:tä, mut Gibsonia en oo nähny. No kaipa se sitäkin joskus käyttää. Kova jeppe tuo Peterson mut on se Skolnick vieläkin kovempi :) Eikös nyt "taas vaihteeksi" ole nä viestit melko kaukana tän kaverin kysymyksestä? :D kaveri nyt varmaan tietää jo että ostaa jonku ibanezin tai mitä siel alus ikinä suositeltiinkaan. |
Juicy 08.11.2008 18:30:34 | |
---|
Tuli mieleen, että jospa jäsen Naike tarkoitti King V:tä eikä Flying V:tä? Kingillähän nyt soitetaan yleisemmin raskaampaa heviä, kuin flygarilla joka on paremmin omiaan hard rock/heavy metal-linjalla (paitsi Shade Empire tietenkin :D). "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
ravensoul 08.11.2008 18:46:38 | |
---|
Tuli mieleen, että jospa jäsen Naike tarkoitti King V:tä eikä Flying V:tä? Kingillähän nyt soitetaan yleisemmin raskaampaa heviä, kuin flygarilla joka on paremmin omiaan hard rock/heavy metal-linjalla (paitsi Shade Empire tietenkin :D). Epäilisin kuitenkin, että rinnasti Flying V:n ärrärrään kautta muihin vastaavantyyppisiin hevikeihäisiin. Mikä on tietysti vakavammanluontoinen virhe. :) |
Artsi90 10.11.2008 15:40:24 | |
---|
|