Techmecs 05.11.2008 15:07:18 | |
---|
Olen tässä miettinyt pienen ämyrin hommaamista kerrostalokämppäsoittoon. Tarkoituksena siis saada tuohon hintaluokkaan riittävän tehokas ja ääneltä kiva bassocombo. Treenikämpällä soitetaan sitten kovempaa ja eri vehkeillä, jotenka rumpujen yli kuuluminen ei ole varsinaisesti kriteerinä. Rolandin Micro Cube Bass RX osuu tuohon hintaluokkaan ja sisältää jonkinlaisia rumpukomppeja, joita voisi olla kiva hyödyntää yksin soitellessa. Micro Cubet tuntuu olevan ainakin foorumin alottelevien sähkökitaristien ja kotisoittajien suosiossa. Onko kellään kokemuksia tai vaihtoehtoja? |
Mäci 05.11.2008 16:16:04 | |
---|
Mulla on kotona Marshallin MB15,ja en voi muuta kuin kehua.15W,8"(refleksikotelo) kaksi kanavaa ja kompura.Murisee ihan riittävästi kotioloissa. Pienestä,vähän omituisen muotoisesta,vihreästä munasta kuoriutui pieni harakka.Se oli pieni ja ihmeellinen.Pienen ihmeen nimi oli Bialoipokku. |
JaS 06.11.2008 03:46:53 | |
---|
Ehdottomasti kotisoittoon kannattaa hankkia Microcube Bass RX. Itselläkin seisoo tossa näytön vieressä. Bändisoittoon siitä tosin ei ole, ellei ole kyse täysin akustisesta bändistä. Laitteen tärkeimmät ominaisuudet ovat se, että siinä on hyvä saundi kokoonsa nähden ja sillä voi soittaa yömyöhälläkin niin, ettei naapurit häiriinny. |
Techmecs 06.11.2008 11:12:49 | |
---|
Tähän hintaluokkaan osuu myös esim. Orange Crush 35B, joka vaikuttaa hyvinkin houkuttelevalta. Thomannilta 166 € ja 35 wattia olisi jopa enemmän kuin tarpeeksi. Soundeiltaan noita Orangeja kehutaan. Micro Cubekin varmasti riittäisi ja sisältäisi nuo "vaihtoehtoisen metronomin" ominaisuudet. Hankalan valinnan edessä tässä ollaan. |
JussiKoo 06.11.2008 11:20:44 | |
---|
|
Mun mielestä tommonen 30 Wattia on jo liikaa kotisoitteluun. Mulla on joku Roland cube, oisko cube30, eli taitaa olla 30 wattia tehoa. Siinä tuntuisi olevan suurinpiirtein tuplasti liikaa tehoja ainakin kerrostalokäyttöön. Kokeilin joskus tuota Orangen 35 wattista comboa ja kyllähän siitä ihan mukavan saundit lähti, mutta piti aika kovalle laittaa että kuulosti hyvältä. Ei pystyisi meidän 70 -lukulaisessa kerrostaloasunnossa soittelemaan niillä volumeilla. Edit: siispä tuo torilla oleva 20W orange voisi olla aika hyvä vaihtoehto. |
JaS 06.11.2008 13:29:40 | |
---|
Bass RX kuulostaa kohtuullisen hyvältä pienilläkin volyymeillä. Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa. Laatikkoa ei tosiaan ole suunniteltu siihen, että sillä soitettaisiin lujaa. Se rupee pieremään suhteellisen pienillä volumeilla. Toisaalta tehoa riittää siihen, että akustinen kitara jää auttamattomasti jalkoihin. Ja kaikista hienoin ominaisuus on se, että tarvittaessa se toimii myös pattereilla. :D |
jackdaniels 06.11.2008 17:29:32 | |
---|
Itselläkin seisoo tossa näytön vieressä. Mitä sä kattelet sieltä näytöstä.. |
Seba 06.11.2008 23:15:09 | |
---|
Itse kävin katselemassa pikku bassokomboja eräässä musakaupassa ja katselin noita orankeja. Myyjä totesi vaan että ihan paskoja vehkeitä jotka kuulostaa paskalta. Ei ihan maineensa arvoisia mitä putkilaitteiden statuksena on saanut. Tiedä sitten kun en itse kokeillut, ja jäi hyllyyn. Basson mikrokuutio on kyllä jossain vaiheessa ostoslistalla tuon kitaraversion kylkeen. Kun jaksaa ja löytyy valkoisena. |
Mäci 07.11.2008 00:09:24 | |
---|
Uskokaa nyt:Marsun MB15 on oiva vehje! Pienestä,vähän omituisen muotoisesta,vihreästä munasta kuoriutui pieni harakka.Se oli pieni ja ihmeellinen.Pienen ihmeen nimi oli Bialoipokku. |
Techmecs 07.11.2008 10:54:23 | |
---|
Uskokaa nyt:Marsun MB15 on oiva vehje! En epäile yhtään. :) |
TommiW. 07.11.2008 10:56:36 | |
---|
Ääni täältäkin Microcubelle. Nopsan testin mukaan oli oikke hyvä peli. Myös Line6:n studiokomboa voisin suositella, oikeasti aika hyväsoundinen rakkine. "I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn |
ötzi 07.11.2008 11:14:32 | |
---|
Uskokaa nyt:Marsun MB15 on oiva vehje! Uskon, mullon sama kopperoinen tuossa. Hyvä se o http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi! |
JudeJude 07.11.2008 11:20:49 | |
---|
Itse kävin katselemassa pikku bassokomboja eräässä musakaupassa ja katselin noita orankeja. Myyjä totesi vaan että ihan paskoja vehkeitä jotka kuulostaa paskalta. Tiedä nyt sitten. Meitsillä on puolisen vuotta nyt ollut 35b-oranki, ja hyvin se ainakin mulle sopii. Nauhaton murahtelee jotenkin eläväisemmin kuin aiemmilla vehkeillä, ja kontraakin olen sen läpi soittanut, hyvin tuntuisi pelittävän. Jude? Jutska, juttu... |
JussiKoo 07.11.2008 11:56:39 | |
---|
Itse kävin katselemassa pikku bassokomboja eräässä musakaupassa ja katselin noita orankeja. Myyjä totesi vaan että ihan paskoja vehkeitä jotka kuulostaa paskalta. Ei ihan maineensa arvoisia mitä putkilaitteiden statuksena on saanut. Höhöö. Uskoit myyjää, etkä omia korviasi :) |
Seba 07.11.2008 22:17:26 | |
---|
En ees testannut :) Ei ollut rahaa päällä ja silloin on turha testailla kun ei voi kantaa mukanaan.. |
diidu 08.11.2008 16:29:31 | |
---|
Muakin kiinnostaa tämä aihe. Mites Warwick Blue Cab 30 (tai Blue Cab 15). Onko kellään mitään kokemusta noista. Webissä jossain ulkomaansivuilla kehuttiin kovasti tuota kolmekymppistä, mutta näytti olevan vähän erilainen kuin tuo tällä hetkellä myynnissä oleva (näkyvänä erona siinä oli kaiutin ja line-in, kun nykyisessä on 10" eikä linja sisäänmenoa. Taisi olla kooltaankin nykyisen Blue Cab 60:n kokoinen). |
Edzge 08.11.2008 23:09:14 | |
---|
Suosittelen ostamaan bändikäyttöön sopivan vahvistimen ja soittamaan kotona unpluggeddia. Ainakin minun osallani toimii vaikkakin on kotonakin vahvistin, en vaan kovin usein jaksa sillä soittaa. - "Hei, tuohan kuulosti hyvältä!" - "Niin minäki!" |
JaS 12.11.2008 02:39:42 | |
---|
Suosittelen ostamaan bändikäyttöön sopivan vahvistimen ja soittamaan kotona unpluggeddia. Ainakin minun osallani toimii vaikkakin on kotonakin vahvistin, en vaan kovin usein jaksa sillä soittaa. Olen eri mieltä tästä. Kyllä mun tarvii styrkkarin läpi soittaa, että pystyn tarkkailemaan kunnolla omaa saundia ja tatsia. Rupee helposti repimään kieliä unpluggedina. Ja toisaalta, ku oon laulava basisti, niin säestän omaa lauluani bassolla. Ilman styrkkarii joutuisin piipittää niin, et siitä ei olis mitään hyötyä. Muuten tästä keskustelusta täytyy sanoa, että oon viime aikoina huomannut, et musakaupoihin on tullu paljon erilaisia pikkustyrkkareita juurikin pelkkään kotisoittoon. Ja nää pikkustyrkkarit tuppaa nykyään olemaan ihan ok. 10v sitte ne oli oikeesti kaikki ihan paskoja, varsinki bassoille tarkotetut. Tietenki laitteilla on vähän eroa, mut kyl varmaan laitteen hinnasta voi jo pikkasen päätellä. Sit loput päättelyt hoidetaan korvalla. |
onde 12.11.2008 16:00:44 | |
---|
Mulla on Swr:n Baby Blue joka tosi hyvä koti käytössä.Potkua riittää myös keikoille jossa ei volaa tarvi käyttää. Tosin hinta menee vähän yli, mut muistaakseni maksoin käytettynä 300 ekee. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |