Aihe: 80-luku: Minä olen muistanut
1 2
Prophet
02.11.2008 14:30:56 (muokattu 02.11.2008 14:31:21)
Yle Teema, pe klo 21.00, uusinta sunnuntaina klo 16.30, 10-osainen sarja. Johan tuli nostalgiset fiilikset, kun tuota katsoi. Kannattaa tallentaa.

http://yle.fi/teema/dokumentit/historiadokumentti/id16475.html
Lennu
02.11.2008 14:48:46

Hyvä kun muistutit, kävin pistämässä nauhotukseen.
Isojussi on se puu, se iso puu.
Hargon
04.11.2008 10:18:24
Vastahan sitä onkin viimeiset 10 vuotta hoettu, että 80-luku on tulossa taas muotiin.
"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan."
tsugaru
04.11.2008 10:21:33 (muokattu 04.11.2008 13:01:07)
Vastahan sitä onkin viimeiset 10 vuotta hoettu, että 80-luku on tulossa taas muotiin.

Kysymys kuuluu: Missä ovat olkatoppaukset katukuvasta? Mutta Eppujahan kuunnellaan taas.
"Mutta miltä kannalta asiaa nyt sitten katsottaneenkin niin onkiminen pitää jättää." Tove Jansson
Lennu
05.11.2008 14:04:35

No siis tottakai se on nostalgiaa.
Isojussi on se puu, se iso puu.
tsugaru
05.11.2008 14:22:33 (muokattu 05.11.2008 14:45:16)
Oisko tähän 80-luku "ihannointiin" tällä syynä, että ne jotka on olleet 80-luvulla lapsia tai nuoria, ovat nyt suurin osa perheellisiä, aloilleen asettuneita. Ja siinä elämän tilanteessa että teinibiletys on ohi ja elämä on seesteisempää. Silloin sitä rupeaa muistelemaan, että aijai "sillon kun minä olin nuori, niin...plaaplaa commodore....dingo....silkkihuivit...plaaplaa..." No tämän takia, myös mediat on löytänyt hyvin toimeentulevan "ostajakunnan" kaikille 80-luvun krääsilleen, joita on pidetty jäissä se lähemmäs kolmekymmentä vuotta ja rupeaa pikkuhiljaa mainostamaan sitä kaikkea. Ja nuorisohan imee kaiken medioista, soveltaa, ja puhkikuluttaa.
Noo arvailuja, ja salaliittoteorioita kaikki tyynni, mutta se vois olla noinkin.

Tottahan näin. Ei tarvitse kuin valita radiokanava, jossa oman ikäinen toimittaja, niin johan nostalgisoinnissa löytyy. Mutta, tämä taisikin tapahtua kultaisina vuosina ennen soittolistoja.
"Mutta miltä kannalta asiaa nyt sitten katsottaneenkin niin onkiminen pitää jättää." Tove Jansson
AP
05.11.2008 15:37:05
Tottahan näin. Ei tarvitse kuin valita radiokanava, jossa oman ikäinen toimittaja, niin johan nostalgisoinnissa löytyy. Mutta, tämä taisikin tapahtua kultaisina vuosina ennen soittolistoja.

Näinpä.

TUli muuten aika nostalginen olo kans, kun luin että jvc lopettaa viimeisenä vhs-nauhurien valmistuksen.

Perkele, kun sen muistaa kuin eilisen päivän ku meille tuli ekat videot, eikä niitä monilla vielä siihen aikaan ollu. Sellanen 10 kg painava päältä ladattava ITT, joka sit pelaskin varmaan 15 v ihan tuosta vaan. Ja nyt muka ei kasetteja katsota enää. Sniff.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
beissi man
05.11.2008 15:38:16
Itellä on takatukka aika pitkä
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
NHR
05.11.2008 16:18:17

Eikös tota 80-lukua oo jo ainaki koko tän vuosituhannen puolella "ihannoitu" ihan tosissaan? Muistelisin, että jollain kanavalla (Moon-TV tai sit se Subin edeltäjä, oliko se TVTV?) oli jo tänne Turkuun muuttaessani (1999-2000 vaihteessa) ohjelma nimeltä Kasari, jossa näytettiin pelkästään noita vanhoja 80-luvun musavideoita.

Itellä on takatukka aika pitkä

Mulla kasvaa ihan liika hitaasti (taakse ja sivuille vielä sentään tukkaa kasvaa, päälle vähempi; semmonen kunnon Klaus Maine -tyylinen letti tulossa (+ pitkähkö parta) :D), ei saa kunnolla ponnaria vielä aikaseks... ;)
Aleksis-veljen seitsemän kivestä...
THE RIPPER
05.11.2008 17:43:32
2000- lukua ei varmaa koskaa ihannoida

"oi muistakko ku me nuorena kuunneltii Crazy frogia!!!"

tämmöst kommentia et tule ikinä kulemaan mistää :D:D.

Tosiaan 2000-luku ei musiikillisesti ole ollu mitenkään antoisa. ellei tietysti lasketa
vanhojen bändien, uusia levyjä + re-unioineit
kaljamahan luominen täytyy olla hauskaa
Sir Härö
05.11.2008 17:51:12 (muokattu 05.11.2008 17:54:36)

Tosiaan 2000-luku ei musiikillisesti ole ollu mitenkään antoisa. ellei tietysti lasketa

äläpäs, esimerkiksi elokuvapuolella selkeitä 2000-luvun maneereita on 'matrix-meininki'. Eli vuoden '99 jälkeen uraauurtavan matrixin hienoja kuvauksellisia kikkoja viljellään nykyään ihan pikkumukuloiden animaatioihinkin.

Näille nykypäivänä 'hienoille' kikoille saamme kaikki sitten parin vuosikymmenen jälkeen naureskella.

Lisäksi mm. lasiset juomapullot poistunevat pian ja niistäkin tulee olemaan muistelemista nostalgiannälkäisille.

Vuonna 2024 lupaan istua cübertaloni cüberterassilla oudot aurinkolasit päässäni kuuntelemassa darudea ja lipittämässä avaruuspepsiä replica-lasipullosta.
NHR
05.11.2008 18:05:27

Näille nykypäivänä 'hienoille' kikoille saamme kaikki sitten parin vuosikymmenen jälkeen naureskella.

Juu, ja noille paksusankasille silmälaseille. Sanokaa mun sanoneen...
KooAa
05.11.2008 18:34:13
80-luku: Minä en halua muistaa
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa
funkylord
05.11.2008 23:04:23

Juu, ja noille paksusankasille silmälaseille. Sanokaa mun sanoneen...

Komppaan tätä täysin. Voin niin kuvitella. Ja sitten veikkaisin, että hiphop-kauden laajin ilmentymä (mikä sijoittuu 2000-luvulle) suomessa voi olla kans juttu mistä naurun aihetta riittää. Kaikki yli lökäpöksyt ja muut sellaset. Ja sitten Diabolo tulee taas joskus muotiin nostalgia kapineena.

Kaverin kanssa mietittiin, että milloin tulee jojon regeneraatio, kuten esim. ProJo oli sellanen 90-luvun lopussa.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Karipiirto
06.11.2008 00:47:39

80-luku, vuosikymmen mistä en muista juuri mitään. Joitan muistikuvia on kun äiti vei meikää pulkalla talvisaikaan. Liekö ollut vuosi 88. Siskosta ei ainakaan ollut tietoa ja asuttiin silloin vielä seinäjoella. Siinä sitten ihan meidän sillosessa tienhaarassa tuli vastaan joku naapurin nuori äiti(varmaan viiskymppinen sekin nykyisin. :D) ja se veti pulkalla omaa tytärtään, joka oli jotakuinkin minun ikäiseni. Alkoivat siinä sitten äiti ja se täti jutella jotain 80-luvun polttavia puheenaiheita(:D). Minä istuin pulkassani, joka oli sellainen sininen normipulkka, ja vahtasin kateellisena sitä tytön pulkkaa. SIINÄ OLI ISTUIN! Mun pulkassa oli vain tylsä pohja. Olin aivan hirveän kade. Sitten äiti ja se täti lopetti jutustelun ja äiti veti mut pulkassa kotiin. Käännyin vielä katsomaan sen luksuspulkan perään kunnes niska ei enää kääntynyt ja pulkka katosi näköpiiristä. Tästä on jäänyt traumat ja kun minulla joskus sitten on omia lapsia niin aion oppia vanhempieni anteeksiantamattomasta virheestä ja ostaa istuimellisen pulkan jälkikasvulleni. DIH!
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
NHR
06.11.2008 03:02:44

Mulla oli jo joskus seitkytluvulla semmonen perseen mukaan muotoiltu pulkka, mut musta se oli ihan totally uncool kapistus, häpesin sitä sillon. Ihan "lasten" pulkka oli se. Että tasan ei käy onnen lahjat, jos sitte mitkään muutkaan lahjat... ;)
Sir Härö
06.11.2008 09:25:36
Mulla oli stigan sininen rattikelkka jarruilla varusteltuna.
Ali
06.11.2008 11:39:55

Enemmistö kuuntelemastani musiikista on tällä hetkellä 2000-luvulta, joten eiköhän sitä 20 vuoden päästä tule lämmöllä muisteltua näitä aikoja.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Bacchus
06.11.2008 11:56:03
äläpäs, esimerkiksi elokuvapuolella selkeitä 2000-luvun maneereita on 'matrix-meininki'. Eli vuoden '99 jälkeen uraauurtavan matrixin hienoja kuvauksellisia kikkoja viljellään nykyään ihan pikkumukuloiden animaatioihinkin.

Vaikka kyseessä onkin Michel Gondryn luoma kameratekniikka, jonka Wachowskin veljekset pöllivät, niin olet ihan oikeassa. Matrixit tämän ns. bullet time-efektin tekivät tunnetuksi, ja sittemmin sitä on tungettu joka väliin.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)