Aihe: Bluetone Dusty Road Combo valmis
1
harryk
02.11.2008 14:50:10

Ohessa linkki Bluetone-perheen uusimpaan jäseneen, joka kylläkin lähtee jo tänään eteenpäin uudelle omistajalleen. www.bluetone.fi/6. Vahvarissa on VVR (Variable Voltage Regulator) mukana muutoin se noudattelee pitkälti Dusty Road Headin arkkitehtuuria. t. Harry
Riku Rotten
03.11.2008 13:29:04
Mukavan olinen peli, Fenkun kliinit ja marsun rähinät.

Onkos tuo omaa suunnittelua vai löytyiskö skemat ja leiskat jostain?
harryk
03.11.2008 13:41:20

Skemat tuohon Dusty Road Comboon löytyvät kotisivuiltani www.bluetone.fi ja osiosta Schematics ja Bluetone Dusty road Head joka on käytännössä sama peli mutta nuppimallisena. Nuo etuastekanavat ja päättäri perustuvat sekä fenkku-, että marsu-maailmaan, joskin mukana on jotain omaa ideointia ja netistä imuroituja oivalluksia kuten tuo VVR:n hyödyntäminen kokonaisvolan hallintaan. Teen nuo Bluetonet kuitenkin siten, että räätälöin jokaista yksilöä vielä loppumetreillä, jotta saisin halutuamani saundin ulos niistä. Eli jokainen noista Dusty Roadeista voi olla vähän toisistaan poikkeava yksityiskohtien osalta kuten katodivastusten arvot, jännitteenjakajien arvot, signaalitien konkkien arvot jne. Harry
Riku Rotten
03.11.2008 15:14:14 (muokattu 03.11.2008 17:42:23)
Niinpäs olikin skema, täytyy tutustua lähemmin aiheesen.

Edit: täytyypi etsiä toinen projekti, meikän taidoille ei ihan riittävän yksityiskohtaiset
ktvr
04.11.2008 17:34:28
Harry, sun Dusty Road skemaan preampin puolen kuvan elkoihin on jäänyt ilmeisen näppisvirheen tai symboloimattomuuden vuoksi yksiköksi mF. Äkkiä mikrottamaan se.
harryk
04.11.2008 19:38:05

Howdy! mF = mikrofardia nF = nanofaradia. Mielestäni nuo symbolit ovat ihan oikein siinä skemassa. Eli etuasteen suotoelkot ovat 47 mF eli 47 mikrofaradia. t. Harry
harryk
04.11.2008 21:06:03

Aloitin elektroniikkaharrastukseni joskus 60-luvun lopulla ja siitä lähtien olen käyttänyt mF:ää tarkoittamassa mikrofaradia kuten myös aika moni muu alan harrastaja. Voi kyllä olla, että olen harhaillut pimeässä tässäkin asiassa löytämättä totuutta, mutta ongelma on tosiaan mistä löytää tietsikan näppikseltä tuo legendaarinen myy. t. Harry
ktvr
04.11.2008 23:47:18
Aloitin elektroniikkaharrastukseni joskus 60-luvun lopulla ja siitä lähtien olen käyttänyt mF:ää tarkoittamassa mikrofaradia kuten myös aika moni muu alan harrastaja. Voi kyllä olla, että olen harhaillut pimeässä tässäkin asiassa löytämättä totuutta, mutta ongelma on tosiaan mistä löytää tietsikan näppikseltä tuo legendaarinen myy. t. Harry

Ai sorry, se olikin ihan tarkoituksellista; vähän tuo hämäsi meikäläistä, kun olen työni puolesta joutunut olemaan näiden yksiköiden kanssa tarkkana, ettei hommat menisi pieleen.
Käytän itse mikron merkkinä mieluummin u:ta, niinkuin skeman virtalähteen puolella on tehty.
Tami
04.11.2008 23:53:38

Jaa tuolta merkistöstähän sen Pikku-Myyn kaivaa ohjeineen päivineen.

"Jos tiedät lisättävän merkin Unicode-arvon, voit myös lisätä erikoismerkin suoraan asiakirjaan Merkistöä käyttämättä. Avaa asiakirja ja siirrä kohdistin paikkaan, johon haluat sijoittaa erikoismerkin. Varmista, että NUM LOCK on käytössä. Pidä ALT-näppäintä alhaalla ja kirjoita merkin Unicode-arvo numeronäppäimistön näppäimillä.

: U+03BC = Greek small letter mu"

Hitto kun noiden Harryn styrkkareiden ihailu masentaa aina kun on paininut omien räpellysten kanssa, ja tuloksena on pelkkää supaa. Bluetonen sivuilla surffailu aiheuttaa aina "tuommonen olisi kiva ja tilaampa osat ja hankin uuden keskeneräisen projektin" -tyyppisen efektin. Voivoi kun toiset osaa ja toiset vaan ei..
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
ktvr
05.11.2008 00:21:31
Hitto kun noiden Harryn styrkkareiden ihailu masentaa aina kun on paininut omien räpellysten kanssa, ja tuloksena on pelkkää supaa. Bluetonen sivuilla surffailu aiheuttaa aina "tuommonen olisi kiva ja tilaampa osat ja hankin uuden keskeneräisen projektin" -tyyppisen efektin. Voivoi kun toiset osaa ja toiset vaan ei..

Sanoppa muuta. Himottaa tuo Fenkku-Marsu Dusty Road jo vähän liikaa.
Riku Rotten
16.11.2008 16:45:10
Sanoppa muuta. Himottaa tuo Fenkku-Marsu Dusty Road jo vähän liikaa.

Tähän tarvii varmaan salaliiton meille dusty roadia rakentamaan tahtovien kesken.
harryk
16.11.2008 16:57:06

Täällä ei saa mainostaa ja suomalaisen pitää olla aina vähän vaatimaton, mutta Bluetone uunista on juuri tulossa ulos uusi Dusty Road nuppi blonde tolexilla ja mustalla metalliverkolla. Se kone lähtee aika nopsaan Itä- Suomeen toivottavasti onnelliselle omistajalleen, mutta yritän laittaa siitä kuvia ensi viikon aikana kotisivuilleni. t. Harry
okabass
16.11.2008 22:15:38
Ohessa linkki Bluetone-perheen uusimpaan jäseneen, joka kylläkin lähtee jo tänään eteenpäin uudelle omistajalleen. www.bluetone.fi/6. Vahvarissa on VVR (Variable Voltage Regulator) mukana muutoin se noudattelee pitkälti Dusty Road Headin arkkitehtuuria. t. Harry

MOI

Komea vahvistin. Sellainen oikea putkipeli.
Riku Rotten
05.12.2008 14:30:20
Miten Dusty syö pedaaleja? (eli kojeesta perinnesaundit ja hi gain purkista ajatuksella kyselen)

Onko korvausta vastaan saatavissa skema, layout ja osaluettelo? Ehkä pari ohjetta esim maasta ettei mene metsään?
harryk
05.12.2008 17:00:51

Olen tarjonnut sille säröpuolelta lähinnä Tubescreameria sekä clean, että crunch-kanavaan tilanteen mukaan. Tuo crunch-kanava jo sinällään tarjoaa aika paljon säröosastoa varsinkin humpparilla soitettaessa. Muut eturauhaset kuten Cry Baby waakku, Flanger, Chorus etc. pelittävät ilman ongelmia molemmissa kanavissa. Skema vehkeeseen löytyy kotisivuiltani www.bluetone.fi kohdasta "Schematics" DR ei ole mikään helpoin peli ainakaan ensimmäisen vahvarin rakentelijalle. Leiska ja maadoitukset ovat aika kriittisiä tässä mallissa. Autan tietysti minkä pystyn jos joku haluaa tällaisen itse rakentaa. Olen nyt tehnyt noita Dusty Roadeja 4-5 kpl ja soitan itse edelleenkin suurimman osan aikaa juuri sillä ensimmäisellä DR:llä. t. Harry
Riku Rotten
06.12.2008 13:14:42 (muokattu 06.12.2008 13:21:36)
Ei olisi ensimmäinen, yhden tein jo kokonaan ja yhden kimppaprojektin. Siis kuitenkin vielä tuore tällä osastolla. Ja kyllä pieni GAS olisi rakentaa DR. Ollut jo jonkin aikaa.
harryk
06.12.2008 18:33:49

Kannattaa tehdä riittävän väljä leiska ja iso alusta, joka helpottaa onnistumsta. Itse tungen aina omat juttuni niin pieneen tilaan kuin mahdollista. Tämä on vianetsintävaiheessa aika keljua. Nuo maadoitukset kannattaa mielestäni tehdä bus+tähtimaana, eli maakisko kiinni kytkentälevvyn, siihen komponenttien maat kiinni ja kisko vain toisesta päästä alustan maihin kiinni. Verkkomaa kannattaa laittaa erikseen vaikka verkkomuuntajan yhteen jalkaan. t. Harry
janis
09.12.2008 11:38:53

ite olen törmännyt uF merkintään käytettäessä mikrofaradeja. mF voi kyl aiheuttaa sekaannusta.
Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee!
harryk
09.12.2008 18:12:33

Käytän tästä lähin termiä uF kun tarkoitan mikrofaradia. Se helpottaa varmaan monen ihmisen elämää ja estää väärintulkinnat. Kokenut rakentelija kuitenkin ymmärtää yleensä skemaa lukemalla, että signaalin erotuskonkkana ei yleensä ole 22 uF vaan 22 nF. t. Harry
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)