Aihe: UPS:n toiminnasta
1 2 3 4 5 6 7 8
opaa
22.10.2008 12:59:59
Mulla on Digital Villagesta tilattu nuppi nyt UPS:in seurannan mukaan "out for delivery". Vielä ei ole mitään kuulunut, tänään on siis "estimated delivery date". Jännä nähdä tuleeko paketti tänne vai muualle vai tuleeko ollenkaan ja jos tulee niin milloin tulee ja missä kunnossa. Huhhuijaa, ainakin tän ketjun pelottelut on muhun tehonneet.
kivi
22.10.2008 13:16:08
Suomessa ei kyllä ollut juurikaan ongelmia, koska kuskeilla on aina se juttu että tavara jää autoon heidän vastuksikseen jos eivät saa luovutettua. Ehkä häiritsevintä oli, kun asuin maalla, että kuriiri yksinkertaisesti nakkasi kamat pihaan ja kaasutteli tiehensä - siinä ne sitten olivat ja onneksi olin tulossa kotiin sen verran pian ettei kukaan ohikulkija kerinnyt napata, mitä siinä nyt oli, jotain vahvistimia ja kuljetuslaatikoita yms., taisi olla läppärikin
:-)

Toista on täällä Englanninmaassa. Kuriirit heittävät suoriltaan postilaatikkoon lapun "juuei, toimitus ei onnistunut, et ollu kotona pösilö, varmaan juu koputettiin oveen" (ja kylläpä olin, ja eivät koputtaneet, saati että olisivat käyttäneet ovikelloa) ja sitten laatikkoa saa lähteä noutamaan lähimmästä isosta ostoskeskuksen postikonttorista.

Mut tietysti, hyvä juttu on se että ne kans vievät sen postiin, ja postin täti kyllä tarkistaa (toimituslähetteen lisäksi) passin ja muut henkilöpaperit, tarvittaessa myös kaasulaskusta toimitusosoitteen ja papinkirjasta äidin tyttönimen, ettei paketin noutaja vaan ole väärä kaveri. ja kuskeilla on taas puoli tuntia lisää tehokasta peliaikaa kulmapubissa.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
opaa
22.10.2008 14:01:19
Nyt tuli toimitus, kaikki hienossa kunnossa! Ihan siinä aikataulussa, mitä netissä ilmoittelivat. No problem!
Jarzki
04.11.2008 08:53:43

Hagström tilattu playbackilta ja tulossa UPS:llä. Lähti Ranskasta perjantaina ja nyt on seikkaillut belgian kautta saksaan...luvattu toimituspäivä on tuleva perjantai. Mielenkiinnolla odotan käykö todella näin :)

Mitenkä on kun olen ite töissä mutta emäntä kyllä kotona että voiko hän kuitata sen vastaanotetuksi vai pitääkö mun tosiaan ite haahuilla kotona koko se päivä?
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Twinkle
05.11.2008 06:21:22

Mitenkä on kun olen ite töissä mutta emäntä kyllä kotona että voiko hän kuitata sen vastaanotetuksi vai pitääkö mun tosiaan ite haahuilla kotona koko se päivä?

Käytännössä sen voi kuitata kuka vaan, jopa teidän koira jos teille sellainen on. Minun kamoja on kuitannut perheenjäsenet, ikävimmissä tapauksissa myös naapurit. Kerran on jätetty läheiseen kauppaan.
fifehole
05.11.2008 09:06:44

Käytännössä sen voi kuitata kuka vaan, jopa teidän koira jos teille sellainen on. Minun kamoja on kuitannut perheenjäsenet, ikävimmissä tapauksissa myös naapurit. Kerran on jätetty läheiseen kauppaan.

Ja kuski niin suttuisella käsialalla että siitä ei saa selvää, jonka jälkeen paketti on jätetty ovelle. ;)
[Ja se onko bokserit vai tangat, ihan erilainen rebingo bongo.]
ode47
21.11.2008 01:41:21
Sori vaan kaverit, mutta UPS:n pisteet nousee koko ajan. Tilasinpa kuulokkeet nettikaupalla maanantaina. Tänään, torstaina oli kuulokkeet jo ovella. Eipä ne mitään kuittausta pyytäny. Kunhan soittivat ovikelloa ja olettivat että joku on kotona. No olinhan minä. Toisaalta, samalla tuli iso lasti jonkun näkösiä koristeita parinsadan euron edestä, olis harmittanu kun olis joku ne käyny tosta nappaamassa..
Klezberg
21.11.2008 12:00:47

Sori vaan kaverit, mutta UPS:n pisteet nousee koko ajan. Tilasinpa kuulokkeet nettikaupalla maanantaina. Tänään, torstaina oli kuulokkeet jo ovella. Eipä ne mitään kuittausta pyytäny. Kunhan soittivat ovikelloa ja olettivat että joku on kotona. No olinhan minä. Toisaalta, samalla tuli iso lasti jonkun näkösiä koristeita parinsadan euron edestä, olis harmittanu kun olis joku ne käyny tosta nappaamassa..

Eipä kai tässä mitään toiveita ole että ups huonosti toimisi. Tosin ongelmathan ovat liittyneet niihin aika yleisiin tapauksiin että vastaanottaja ei ole kotona.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Mark H.
24.11.2008 14:13:40 (muokattu 24.11.2008 16:35:12)
Osaisikohan joku kertoa UPS:n niin sanotun asiakaspalvelun numeroa? Käsittämättömän huonoilta nettisivuilta löysin yhden ainoan numeron (0800-1-877-877), jossa ystävällinen automaattitäti ilmoitti, että numero ei ole käytössä.

Tilasin DV247:sta kamaa ja ajattelin kohteliaasti ilmoittaa, että tulen itse noutamaan kamat Vantaan toimipisteestä, ettei kuskin tarvitse takiani tehdä turhaa lenkkiä kotiovelle.

Näen jo mielessäni kauhuskenaarion, että paketti lähtee takaisin Britteihin ilman että UPS viitsisi ottaa minuun yhteyttä tai minä pystyisi ottamaan heihin yhteyttä. Ei ilmeisesti täysin tuulesta temmattu ajatus.
owlie
27.11.2008 17:50:26 (muokattu 27.11.2008 17:52:31)

Itselläni on uusia ihania kokemuksia ups:stä.. tilasin beissin ja efektisälää mitkä ups sitten toimittaa. Pakettien seuraaminen ja kulku sujui usean maan läpi hyvin kunnes viimein tänään saapui se suomeen. Toimituspäivä siis OLI tänään.

Annoin duuniosoitteen sillä epäilin etten olisi ollut kotona kun ups:hän ei tunnetusti anna tarkkaa aikaa koska paketti on tulossa vaan epämääräisen 9-19 aikavälin. Työpaikkani on aivan kaupungin keskustassa ja yksi selkeä maamerkin kaltainenkin.

Ups oli kuitenkin onnistunut menemään duunini viereiselle kadulle samaan numeroon. siis osoite oli heillä aivan oikein niinkuin firman nimi. kuski kuitenkin vetäisi 30 metrin päähän tästä ja ilmoitti ups:lle näin: A CORRECT COMPANY OR RECEIVER NAME IS NEEDED FOR DELIVERY. UPS IS ATTEMPTING TO OBTAIN THIS INFORMATION tämä siis puoli tuntia sen jälkeen kun olin saapunut duuniin..

vasta kolmelta tajusin katsoa tilaustietoja missä oli tämä ilouutinen.. seuraavaksi toimituspäiväksi oli laitettu sitten ensi viikonloppupuoli.. soitin tuohon edellä mainittuun palvelunumeroon mikä olikin sitten toiminnassa ja sain kyllä ystävällistä apua.. He tsekkasivat osoitteet ja kaikki oli heidän tiedoissaan jo valmiiksi kunnossa (eli kuski vain veti täysin eri kadulle eri osoitteeseen) ja he laittoivat tällä kertaa kännynumeron perään niin että voin opastaa kuskin perille. tällä kertaa teksti näyttää tältä A DELIVERY CHANGE REQUEST FOR THIS PACKAGE WILL BE PROCESSED / DELIVERY TO AN ALTERNATE ADDRESS WAS REQUESTED (eli vaikka kyse on heidän mokastaan näyttää se siltä että itse vaihdoin viimetinkaan toimitusosoitteen..)

uusi luvattu aika on huomenna.. jolloin tietysti en ole töissä vaan lähden tampereelle keikalle. no saa nähdä näenkö uutta beissiä koskaan..

ilmoittelen "edistyksestä"

E: kirjootus viriheitä
jp8000
20.12.2008 11:01:39

Onko teille käyny niin, että upsilta soitetaan, että tavara olisi tulossa (sanotaan nyt vaikka maanantaina), ja kun vilkaset upsin lähetyksen seurantaa myöhemmin illalla, niin siellä lukeekin, että on tullu poikkeus, ja toimitus siirtyykin muutamalla viikolla eteenpäin?
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
Twinkle
20.12.2008 17:55:04
Onko teille käyny niin, että upsilta soitetaan, että tavara olisi tulossa (sanotaan nyt vaikka maanantaina), ja kun vilkaset upsin lähetyksen seurantaa myöhemmin illalla, niin siellä lukeekin, että on tullu poikkeus, ja toimitus siirtyykin muutamalla viikolla eteenpäin?

joo, aika useinkin kun ne ei pysty ennustamaan sitä kaman kulkemista suomen kamaralla. Joissakin paikoissa UPS delegoi lähetykset keltaiselle kuljetukselle ja niiden toimista UPS:llä ei ole mitään hajua. Siksi sinne tulee joku täysin ufo päivämäärä.
jp8000
23.12.2008 09:17:07

joo, aika useinkin kun ne ei pysty ennustamaan sitä kaman kulkemista suomen kamaralla. Joissakin paikoissa UPS delegoi lähetykset keltaiselle kuljetukselle ja niiden toimista UPS:llä ei ole mitään hajua. Siksi sinne tulee joku täysin ufo päivämäärä.

Tilaukseni tuli kuin tulikin maanantaina, kuten upsilta perjantaina lupasivatkin.
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
aimotuska
18.08.2009 17:11:19
Huom! Olet kirjoittamassa yli 238 päivää vanhaan ketjuun!
Näinhän se tahtoo vähän olla... Ei nyt viitsi uuttakaan ketjua tehdä, kun tästä on jo valmiiksi poristu. Nyt vaan pitää avautua.

Kaveri on kovasti maininnut UPS:n yhteydessä termin "pikahukkapaketti", joka on toistaiseksi lähinnä huvittanut.

No viime viikolla sitten pistin romua tulemaan T-kaupasta päin ja näytti, että saan telmiä ekaa kertaa elämässäni upsin kanssa. Noo, eilen kävi sitten lähetti kotioven takana -- lapun mukaan kello 14.20, jolloin minä nyt melko luonnollisesti olen töissä. Joopa joo, soittelin sitten upsille ja sovin, että toimittavat tiistaina (eli tänään) paketin mulle duuniin. Kiva, kiitti hei.

Kävin aamulla vielä sanoon respassa, että kun tulee paketti, niin soittakaa mulle välittömästi. No ei näy eikä kuulu. Duunista lähtiessä kävin vielä kyselemässä, eikä oo mitään lähetyksiä tullut.

Kotiovessa killottaakin jo tutun näköinen lappu; 14.15 on yritetty taas toimitusta. Eikö voi soittaa ennen kuin tulee oven taakse kökkimään? Kaikki muut kuriirifirmat on AINA soittaneet hyvissä ajoin aamupäivällä, että mihinkäs toimitetaan ja ootko paikalla. Toinen toimitusosoitekaan ei näköjään mene perille... Ja täällä periferiassa (Oulu) ei tietenkään ole ups:n toimipistettä, mistä paketin voisi noutaa, ehei...

Noo, uudessa lapussa on kuitenkin -- ylläripylläri -- toimitusfirman puhelinnumero, johon soittamalla soneran setä toteaa, että numeroon ei ihan just nyt saada yhteyttä...

Pitänee huomenna aamulla yrittää soitella tonne... Mun tosin pitää huomenna olla hyvinkin tärkeässä palaverissa kello 14.00 - 15.00 ja mä näen jo sieluni silmillä, miten tää kyseinen firma pystyy toimittamaan paketin vain tuohon mainittuun aikaan ja ainoastaan mun kotiosoitteeseen, joka on noin 15km päässä duunipaikasta.
eino mutku
18.08.2009 17:23:04
Jätä niille lappu oveen!
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
Murgo
19.08.2009 06:00:23

Eli UPS:llä on edelleen se täysin käsittämätön systeemi ettei kuskeilla ole firman kännykkää? Melko kivikautista toimintaa, mutta ei kai niille voi sitä puhelinta antaa kun soittelisivat päivät pitkät läähätyslinjoille.

Oli nimittäin itselläni vähän samanlainen säätö pari vuotta sitten, asiakaspalveluun ilmoitettu tieto ei kirveelläkään mennyt kuskille asti. Tässä tapauksessa onneksi havaitsin nettiseurannasta että toimtusta oli TAAS yritetty kotiin vaikka olin nimenomaan muuttanut osoitteeksi työpaikan, ja kun soitin kiukkuisena asiakaspalveluun, he saivat soitettua kuskin omaan puhelimeen ja ohjattua hänet oikeaan paikkaan vielä samana päivänä.

Mutta edelleen ihmettelen miten toimitukset esim. johonkin isompaan tehdaskompleksiin voivat löytää perille jos kuskilla ei ole periaatteessa mahdollisuutta soittaa vastaanottajalle? Luulisi että reklamaatioita tulisi niin paljon että moinen typeryys olisi jo muutettu ja kuskeille hankittu ne kännykät, ne kun eivät nykyään edes maksa käytännössä mitään.

Mutta oman ja muiden kokemusten perusteella ainakin minä vältän UPS:ia kuin ruttoa, jos firman ainoa toimitusvaihtoehto on UPS, etsin vastaavan tuotteen jostain muualta. Thomannin suhteen homma toimii kun maksaa luottokortilla jolloin tavara tulee postissa ja sen voi hakea konttorista kun itse ehtii. Viimeisin tilaus lähti torstain ja oli perilla muistaakseni seuraavan viikon tiistaina, eli varsin nopeaakin.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
19.08.2009 08:23:29 (muokattu 19.08.2009 09:51:12)

Murgo:
Mutta edelleen ihmettelen miten toimitukset esim. johonkin isompaan tehdaskompleksiin voivat löytää perille jos kuskilla ei ole periaatteessa mahdollisuutta soittaa vastaanottajalle? Luulisi että reklamaatioita tulisi niin paljon että moinen typeryys olisi jo muutettu ja kuskeille hankittu ne kännykät, ne kun eivät nykyään edes maksa käytännössä mitään.

Isoilla yrityksillä taitaa olla nykyään keskitetty postin vastaanotto ainakin per sijaintipaikka. Viime syksynä, olin vielä isossa yrityksessä töissä jolla on useita toimipaikkoja samassa kaupunginosassa. Odottelin UPS:ilta lähetystä ja sitten tavanomaisen turhan kotikäynnin jälkeen osasin soittaa heidän palveluunsa. Sovittiin että tuovat työpaikalle ja annoin osoitteen. Myöhemmin tuli sähköpostia firman postituksesta että paketti on tullut ja koska ei ole osoitettu firmalle, eivät toimita eteenpäin. UPS oli siis vienyt sen firman postitukseen eikä annettuun osoitteeseen. Ymmärrän tuota kyllä, heillä lienee sovitut käytännöt isojen firmojen kanssa minne tavara viedään ja sinne voi tavaran vain jättää.

EDIT: Ja käytännössä kuskille olisi ollut enemmän työtä tuoda se perille, tulla vastaanottoon ja pyytää minut hakemaan, koska talon vastaanotto ei olisi ottanut vastaan tavaraa. Siis jos ei voi tai saa soittaa että tulen ovelle vastaan.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
aimotuska
19.08.2009 09:40:54 (muokattu 20.08.2009 07:58:40)
Päivitystä tuohon aiempaan avautumiseen: Sain kuskin just kiinni ja sehän vaikutti varsin mukavalta hepulta. Sovittiin toimitus duuniin 12-13 ja vieläpä lupasi soittaa mulle, kun alkaa lähestyä määränpäätä. Kaveri totesi, että heillä on UPS:n puolesta soittokielto, mitä mää vähän arvelinkin, kun kyseessä on ikiaikaisen vanha ja kankea jenkkifirma.

E: Plussat siis tolle rekkakuskille, kun jätti yhteystietonsa.

Aidon upsikuskin tapauksessa mä todennäköisesti edelleen soittelisin jonnekin 500km päässä olevaan puhelinvaihteeseen ja kuuntelisin joka kerta sen 1min mittaisen automaatti-saarnan, kuinka mun ei nyt kannattais kuitenkaan heille soittaa, vaan hoitaa asia inttervepissä. Sinänsä hämärää hommaa, että UPS on päättänyt jättää niinkin mitättömän keksinnön välistä, kuin kännykkä, ja hypätä suoraan ratsupostitekniikasta internettiin.

Murgo: Thomannin suhteen homma toimii kun maksaa luottokortilla jolloin tavara tulee postissa ja sen voi hakea konttorista kun itse ehtii. Viimeisin tilaus lähti torstain ja oli perilla muistaakseni seuraavan viikon tiistaina, eli varsin nopeaakin.

Arvaapas, maksoinko mä luottokortilla? Kyllä, mutta upsilla lähti, että heilahti. Siellä on ilmeisesti joku lottokone, joka arpoo aina tämänkertaisen 7-oikein toimitustavan ja kolme lisähukkapakettia. Ainoastaan oikeasti isot lähetykset (trussit ja semmoset) on tulleet "spedition"-menetelmällä, joka toimii kuin unelma, eikä kuskeilla ole käskyä radiohiljaisuuteen.

E: Ja loppupäivitys. Sehän oli ihan aito ja oikea upsikuski (ainakin auton ulkomuodosta päätellen) joka ilmeisesti on vain päättänyt sisällyttää hintoihinsa ne lyhyet puhelut, mitä asiakkaalle tarttee tehdä, että paketti löytää perille.

Mutta oli siltikin viimonen kerta, kun ilman vastalauseita suostun lähetyttämään paketin upsin kautta... Tää kuski oli ihan reilu, mutta mites ne muut x kuskia, jotka tällä suunnalla todennäköisesti pörrää? Jos kyseessä olis ollut Itella, olisin saanut paketin käsiini jo maanantaina, enkä tälleen mutkien ja tuskien kautta monta päivää myöhemmin.
ganesha
19.08.2009 10:27:16
Itse oon ollu alihankkijan kautta kuskina kilpailevalla firmalla. Hyvinä aikoina kyseinen kosmodemoninen logistiikkayritys sponssasi kännykän ja toki soitin aina yksityisasiakkaille - koska mielummin sen paketin saa heti perille eikä niin että niitä kasautuu pitkin viikkoa ja sitten perjantaina niitä yksityisiä onkin sitten se parikymmentä joille kaikille on mennyt hätäpäissään lupaamaan toimituksen samoihin aikoihin :D noh, nyt kun taloudelliset feng shuit ovat vituillaan niin enää ei sponssata puhelinta. omaan piikkiinkään ei viitsis kauheesti soitella ku noita työpuheluita voi päivän mittaan tulla pahimmillaan muutamia kymmeniä. noh, muutenkin kuljetusalalla on menneet meiningit aika vituilleen joten kohta lienee alanvaihto edessä tai pää leviää :D
viina. hanuri. ja naiset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)