pekkajau 03.11.2008 23:27:33 | |
---|
Beguine:"Orpo" Ihan Spede! |
KoskPaavo 03.11.2008 23:35:06 | |
---|
Heh, nyt muistin : Tamperelainen Raimo Vuokko: " Itkuliina" " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
pekkajau 03.11.2008 23:41:34 | |
---|
Heh, nyt muistin : Tamperelainen Raimo Vuokko: " Itkuliina" Kerran olin aika down...mutta sitten lävähti soimaan paikallisradiossa "Mustikanpoiminta on mukavaa toimintaa."- biisi Se oli lääkettä! Ihan Spede! |
baron 04.11.2008 00:14:59 | |
---|
Mä haluaisin viedä keskustelun vähän toiselle linjalle: Voiko melodia olla synkkää vai tekeekö ainoastaan sanoitus piisistä synkän? Mulla itsellä ei oo tähän mielipidettä, siksi haluaisin tietää, jos jollakin on? |
pekkajau 04.11.2008 00:19:27 | |
---|
"Elämän Valttikortit" on! Ihan Spede! |
Johannes kurkunkastaja 04.11.2008 06:02:03 | |
---|
Allun kuolemasta taitaa olla jo kymmenisen vuotta. Ja nythän ei puhuta siitä Allanista, joka esittää Rölli-peikkoa... Allu-vainaa oli toisena solistina v.1972 Markus Allanin kesäkiertueella pändeineen, jossa toimin haitaristina entisen kurtistin telottua kätensa kiertueen alussa Rovaniemellä. |
Jarzki 04.11.2008 08:22:58 | |
---|
Agents & Jorkka: Ei aikaa enempää. Tuo kappale liikutti kun porukoiden eron jälkeen istuttiin usein illalla isän kanssa tv:n ääressä ja ympärillä oli aikaa tyhjää kun tavaroita oli jaettu. Se kappale vaan osui niin hyvin siihen tilanteeseen ja Jorkka tulkitsee sen niin hyvin. -Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi- |
Musiikkia korville 04.11.2008 08:41:56 | |
---|
Pari Leevi and the Leavingsin vähemmän tunnettua helmeä. Synkkää, mutta kaunista. Näistä on muuten hyvät cover-versiot Leevin tribuuttilevyllä. Pimeä tie, mukavaa matkaa http://www.youtube.com/watch?v=7Gt_oowC668 Ton kuulin pari viikkoa sitten ekaa kertaa radiosta. Huh huh! Aika hiljaseks veti. By: MK |
Rokkimamma75 04.11.2008 10:06:08 | |
---|
Mä haluaisin viedä keskustelun vähän toiselle linjalle: Voiko melodia olla synkkää vai tekeekö ainoastaan sanoitus piisistä synkän? Mulla itsellä ei oo tähän mielipidettä, siksi haluaisin tietää, jos jollakin on? Tähän kysymykseen vastaukseksi kannattaa kuunnella Rainbow:n Maybe Next Time / Vielleicht das Nächster Zeit, on yksi upeimmista balladeista joista tulee aina surullinen olo vaikkei minun käsittääkseni ole koskaan edes sanoitettu. Toinen, vielä paatoksellisempi ja rajumpi on Lara Fabianin esittämä Je Suis Malade, en osaa pätkääkään ranskaa mutta kyllä tarina ja tunnetilat uppoavat luihin ja ytimiin niin etten vieläkään, satojen kuuntelukertojen jälkeen pysty tuota pillittämättä kuuntelemaan. Onko lie syynä upea melodia vai laulajan ylivertaisuus tarinankertojana ja tulkitsijana kaikkiin muihin, tsekkaa tästä ja LOPPUUN SAAKKA!: http://www.youtube.com/watch?v=bIIL5p7_WKk Viinaa voi olla ilman hauskaakin. |
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
jeppeq 04.11.2008 10:24:25 | |
---|
Heh, nyt muistin : Tamperelainen Raimo Vuokko: " Itkuliina" Muistanko väärin, että olisi ollut hänellä taiteilijanimi Rami Ranta? Painava, mutta kevytmielinen. |
KoskPaavo 04.11.2008 10:28:13 | |
---|
Muistanko väärin, että olisi ollut hänellä taiteilijanimi Rami Ranta? Muistatkin ihan oikein, itse en tuota enää(n) muistanut. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
mack the knife 04.11.2008 14:13:32 | |
---|
Mä haluaisin viedä keskustelun vähän toiselle linjalle: Voiko melodia olla synkkää vai tekeekö ainoastaan sanoitus piisistä synkän? Mulla itsellä ei oo tähän mielipidettä, siksi haluaisin tietää, jos jollakin on? Hyvä kysymys. Ensimmäinen kokemus Doorsin The Endistä liittyi niin lujaa Ilmestyskirja -leffaan, että karmiva fiilis tuli joka kerta, kun sitä kuuli jossain muuallakin. Sitten luin sen sanat, voi saatana, karmivat ne on ilman leffaakin. Elokuvan yhteydessä en ollut saanut selvää niistä. Mietin sen jälkeen säveltä enkä enää pystynyt sanomaan, oliko se oikeastaan yhtään karmea, kaksi muuta asiaa olivat jo ehtineet tehdä päähän tietyn fiiliksen ja se oli siinä. COVS n:o 1. |
sonic77 04.11.2008 15:46:02 | |
---|
Urjalan taikayö. Eräällä tanssimassa olleelta rouvalta repes tuon jenkan aikana aortta. Se oli kerrasta selvä. Ei muutaku lappu varpaaseen ja seurakunnan viikko-osastolle Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
Mandoman 04.11.2008 15:52:13 | |
---|
Aika synkkä veisuu on vanha romanien laulu Kuoleman viikatemies: "Tuonne synkimmän aavikon laitaan ajoi kuoleman viikatemies. Hän ratsunsa sitoopi aitaan ja pirttihin käy hänen tie. Oli pirtissä pienoinen väki, äitivanhus vain tyttärineen ja kun kuolema neitosen näki, sanoi sinusta minä morsiammein teen." jne.. Ölövinä ollaan silleen kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela) |
matchbox 04.11.2008 15:52:48 | |
---|
Urjalan taikayö. Eräällä tanssimassa olleelta rouvalta repes tuon jenkan aikana aortta. Se oli kerrasta selvä. Ei muutaku lappu varpaaseen ja seurakunnan viikko-osastolle Näin juuri. Jos saa toivoa, tilaan itselleni tuollaisen tavan lähteä. Mutta jollain muulla sykettä nostattavalla lajilla kuin jenkka. Tai polkka. |
Johannes kurkunkastaja 04.11.2008 15:55:14 (muokattu 04.11.2008 15:55:31) | |
---|
Urjalan taikayö. Eräällä tanssimassa olleelta rouvalta repes tuon jenkan aikana aortta. Se oli kerrasta selvä. Ei muutaku lappu varpaaseen ja seurakunnan viikko-osastolle Ikävä kokemus, mutta ei biisin vika, joka on innasmaisen hauska. Martti-setähän sai Urjalasta suosituin laulunsa ansiosta ilmaisen tontin mökilleen viideksikymmeneksi vuodeksi, jos oikein muistan. |
R.Syke 04.11.2008 16:19:29 | |
---|
Konsta Jylhä: Joululaulu Huh |
EP 04.11.2008 16:25:07 | |
---|
Ikävä kokemus, mutta ei biisin vika, joka on innasmaisen hauska. Martti-setähän sai Urjalasta suosituin laulunsa ansiosta ilmaisen tontin mökilleen viideksikymmeneksi vuodeksi, jos oikein muistan. Jeps, samasta aiheesta voisin laittaa se Beatlesien "Michellen", mutta joka on kuitenkin kaunis ja ei ehkä niin surullinen kuitenkaan. Huuhaa -setä sai juu sen tontin, mutta muistaakseni ei koskaan siellä aikaansa kuitenkaan viettänyt. Näin muista ex -appivanhempieni kertoneen aikanaan, "Urjalan taikayö" on kyllä tullut tutuksi kanssa. :) |
sonic77 04.11.2008 16:38:31 | |
---|
Ikävä kokemus, mutta ei biisin vika, joka on innasmaisen hauska. Martti-setähän sai Urjalasta suosituin laulunsa ansiosta ilmaisen tontin mökilleen viideksikymmeneksi vuodeksi, jos oikein muistan. Juu ei tosiaankaan biisin vika. Tuskimpa tuokaan tapaus lopultaan aikaa, paikkaa tai biisiä katsoi. Hieno oli rouvalla lähtö Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |