ave t 02.11.2008 19:11:48 | |
---|
...onko sillä niin kauhiasti väliä millä soittaa....eikö enempi ; mitä soittaa ja MITEN soittaa....? ...mielipide on kuin pers'reikä...-kaikilla meillähän se on... |
Prophet 03.11.2008 13:44:30 | |
---|
|
KoskPaavo 03.11.2008 14:02:03 | |
---|
Huiman näköinen ohjaamo. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Prophet 03.11.2008 14:06:04 | |
---|
Huiman näköinen ohjaamo. Wersi kun on kyseessä, niin oletettavasti tuohon saa täyspitkän jalkionkin. |
EP 03.11.2008 14:30:43 | |
---|
Wersi kun on kyseessä, niin oletettavasti tuohon saa täyspitkän jalkionkin. Tarviikohan lentäjän lupakirjan? |
Mandoman 03.11.2008 14:41:50 | |
---|
Huiman näköinen ohjaamo. Juu. Näppäinjärjestelmä taitaa olla nk. belgialainen/venäläinen/norjalainen, eli peilikuva meikäläisestä systeemistä. Ölövinä ollaan silleen kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela) |
pekkajau 03.11.2008 23:49:12 (muokattu 03.11.2008 23:50:40) | |
---|
Minä kun en ole mikään kymmenen kappaleen virtuoosihanuristi viisrivisellä ihmepelillä...mutta kuinka monta kappaletta pystytte samalla soittamaan ja laulamaan eli säestämään yhteislaulua sillä hanurillanne? Minä pystyn monta. (pianohanurilla) Ihan Spede! |
Äl-Äs 03.11.2008 23:58:16 | |
---|
Yks on ainakin se Ketronin nänniurku.. :D |
Minä kun en ole mikään kymmenen kappaleen virtuoosihanuristi viisrivisellä ihmepelillä...mutta kuinka monta kappaletta pystytte samalla soittamaan ja laulamaan eli säestämään yhteislaulua sillä hanurillanne? Minä pystyn monta. (pianohanurilla) Meniskö satakunta. Jos on sointulaput ja sanat, niitä kai menee sitten enemmänkin. Sanojahan ei taho muistaa kaikkiin ihan laakista, kun noita yhteislauluvetoja on nykyään harvemmassa. |
Johannes kurkunkastaja 04.11.2008 12:27:37 | |
---|
Minä kun en ole mikään kymmenen kappaleen virtuoosihanuristi viisrivisellä ihmepelillä...mutta kuinka monta kappaletta pystytte samalla soittamaan ja laulamaan eli säestämään yhteislaulua sillä hanurillanne? Minä pystyn monta. (pianohanurilla) Vanhana lauluiltojen vetäjänä nännikurtulla valtaosan niistä tavallisimmista yhteislauluista. |
KoskPaavo 04.11.2008 14:15:42 | |
---|
Vanhana lauluiltojen vetäjänä nännikurtulla valtaosan niistä tavallisimmista yhteislauluista. Kyllähän se kai noihinkin pätee mun teesi että kun osaa sata niin osaa kaikki. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Johannes kurkunkastaja 04.11.2008 15:50:39 | |
---|
Kyllähän se kai noihinkin pätee mun teesi että kun osaa sata niin osaa kaikki. Ja nopealla oivaltamiskyvyllä oppii uusia ralleja lisää jopa haitari harteilla. En enää vedä lauluiltojakaan, mutta niistäkin muistot mitä moninaisemmat |
Prophet 04.11.2008 20:46:40 | |
---|
|
KoskPaavo 04.11.2008 20:48:48 | |
---|
Täytyy myöntää että huima peli olis keikoilla tuo. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
EP 05.11.2008 04:02:44 | |
---|
Minä kun en ole mikään kymmenen kappaleen virtuoosihanuristi viisrivisellä ihmepelillä...mutta kuinka monta kappaletta pystytte samalla soittamaan ja laulamaan eli säestämään yhteislaulua sillä hanurillanne? Minä pystyn monta. (pianohanurilla) Eipä hanurilla, mutta kitaralla/ koskettimilla kyllä. Jos tarkoitetaan nimenomaan säestämistä, niin aika paljonkin. Mutta itse en rinnasta tuota "lauluiltasäestystä" mihinkään varsinaiseen tanssipändikeikkaan, ne mennään vähän eri systeemillä! Toivottavasti ei koskaan tule sitä tunnetta, että ihan kaikki menee.. :) |
leprechaun 09.11.2008 00:55:58 | |
---|
Pastilliurku on mun nimiehdotus. Elka teki noita transistorisähkourkumalleina joskus 70-luvulla. Yksi kaveri osti ja nylki pari Elkaa ja heitti laatikkoon sisälle midi-I/O modulin ja näin sai aikaan pastillimidinäppäimistön. Sitten vaan urku- ja syntikkamodulit perään ja hyvin toimi. Italialainen Orla on tehnyt noita parikymmentä vuotta ja tekee edelleen. Itsellänikin oli joskus "Accordion Keyboard", joku KX900 malliltaan. Kyllä siinä jengi ihmetteli että tommosiakin on. http://www.orla.net/accordionkb.php On maailmassa ihmeellisiä pelejä. |
KoskPaavo 09.11.2008 01:41:15 | |
---|
"On maailmassa ihmeellisiä pelejä." lain leprech... Kiitos " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
mack the knife 09.11.2008 16:26:55 | |
---|
Italialainen Orla on tehnyt noita parikymmentä vuotta ja tekee edelleen. Itsellänikin oli joskus "Accordion Keyboard", joku KX900 malliltaan. Kyllä siinä jengi ihmetteli että tommosiakin on. http://www.orla.net/accordionkb.php On maailmassa ihmeellisiä pelejä. Mulla on tuollainen tuolla kellarissa. Vanhami on nähnyt sen, muuten ihan keikkailematon peli, mutta siinä on joku nappula varmaan pohjassa kun soundit vaihtuu randomina koko ajan vaikka ei koske mihinkään. Myynnissä olis jos joku tarvis vaakahaitarin. On midit ja kaikki. COVS n:o 1. |
leprechaun 10.11.2008 03:17:47 | |
---|
Mulla on tuollainen tuolla kellarissa. Vanhami on nähnyt sen, muuten ihan keikkailematon peli, mutta siinä on joku nappula varmaan pohjassa kun soundit vaihtuu randomina koko ajan vaikka ei koske mihinkään. Myynnissä olis jos joku tarvis vaakahaitarin. On midit ja kaikki. En tiedä kiinnostaako seuraava mutta peli resetoidaan kolmea basson ylintä nappulaa samanaikaisesti painaen ja pistetään virta päälle. Eli siellä vasemmalla ylinnä olevat nappulat. Jos ei tilanne soundien osalta muutu niin peli ylösalaisin ja sata pienellä nuolella merkittyä ruuvia irti pohjasta, pidät kiinni koreudesta ettei halkea liian aikaisin ja käännät sen oikein päin. Sitten koko kansiosa kääntyy itsestäsi poispäin. Muutama ruuvi on keskiosassakin. Suunnilleen keskivaiheilla avolouhoksena ollessa näet varmistuspariston virtalähdeosan piirilevyllä/vieressä, mittaat siitä jännitteen, jos on yli 3V niin hyvä, jos alle niin näpsäiset pienellä sivuleikkurilla liuskat poikki puolesta välin ja juotat vastaavan uuden tilalle. Sitten tuo kolmen bassonappulan resetointiproseduuri ja hyvässä lykyssä soi normaalisti. Varmistuspariston latauskytkentä on sikäli erikoinen ettei riitä että virtajohto on seinässä vaan vehkeen virrat on oltava päällä että latautuu. Jos on vuoden ilman virtaa niin paristo saattaa olla kuollut. Jos takki ei vielä tässä vaiheessakaan ole tyhjä ja peli ei vaan pelaa niin mulla on käyttöohjekirja halkokoskettimiseen KX900 oivallukseen sekä konfigurointilevy jossain jolla saa ajettua diskettiasemasta uusia nuotteja sisään koneeseen, oikeastaan jonkinlaisen konfiguroinnin muistaakseni. Sano sana niin järkkään noi sulle. Kaksi viikkoa sitten meikäläisen omaan loistavaan oivallukseen, lentokonemaiseen ja jo aikaisemmin mainittuun halkokosketin KX900 tuli vika jossa laite suostuu laskemaan keytä mutta ei nosta puolta sävelaskelta alempaa ylemmäs (hauskasti sanottu, toim.huom.). Samalla jotkut äänet jäivät soimaan pitempäänkin, kahvinkeiton ajaksi, huolimatta Baronin villeistä ja vikkelistä sormista (naisten kertomaa, toim.huom.). Ehkä tuo johtui vain paikalla olleesta naisjazzlaulajasta mikä nyt ei kuulu mitenkään tähän eikä liity soittamiseen eikä laulamiseen kuin ehkä korkeintaan kevyin sidoksin henkiseltä puolelta. |
kenonen 10.11.2008 08:19:20 | |
---|
Oli leprchaumilta niin tyhjentävä vastaus, että odottelempa vaan sitä hetkeä, että puukko kiikuttaa orlan tänne huollettavaksi. ;) |