Aihe: Kumpi? ostopäätös vaikeuksia.
1 2
Time
03.11.2008 00:02:52
eli nyt pitäs päättää että kumman hankkii.

http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba115hp_basscombo.htm
tuollanen ampegin combo..

vai
http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … ey_benton_backline_600b410h_set.htm
nuppi + kaappi?

ajattelin ensin että nuppi + kaappi tietenkin, mutta toisaalta on läheisessä musa liikkeessä tuota ampegia tullut kokeiltua ja jytää muuten hemmetin hyvin, paremmin kuin warwickin nuppi + 2x kaappi (4x10" ja 15") jota siellä kokeilin, en tietenkään osaa sanoa oliko niiden säädöt kunnossa vai ei. ainakun netistä lähtee tilaamaan ei koskaan osaa sanoa miten kamat tulee toimimaan ja kestämään, mielestäni ainakin pitäisi aina kokeilla ensin eikä vain tuijottaa teknisiä tietoja?

eli jos jollakulla on enemmän kokemusta kamoista niin mieluusti kommenttia, tai muuten asian tunteva mielipide.
Seba
03.11.2008 00:12:11 (muokattu 03.11.2008 00:19:29)

Lyhyesti ja ytimekkäästi kaksi sanaa:

Toi

http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … eger_backline_600_410_halfstack.htm

Edittiä:

Tuolla ei paljoa mettään mene jos tuon hintaluokan laitteita katselee.
Bentoneita en ihan välttämättä katselisi sillä silmässä tai behringerin kaappeja myöskään.
Omakohtaisilla kokemuksilla tulee 3 vuoden takuulle käyttöä..

Noissa hinta-& laatusuhde pitäisi kohdata aika hyvin.

Parin viikon päästä niitä pitäisi olla taas saatavilla T-kaupasta.
Time
03.11.2008 16:37:19
eli siis tuossa on nyt se, että tuo ampegin combo on läheisessä musa liikkeessä vain 460e (kuulemma seissyt siellä niin kauan) yli 500e kamat menee hieman yli budjetin. toki jos keksii tuohon budjettiin parempia vaihtoehtoja niin saa kertoa
Seba
03.11.2008 20:11:26

Väärä paikka säästää muutama kymppi..
molder
04.11.2008 11:22:15
ÄLÄ osta kumpaakaan.Pistä huntti lisää. Osta nupiks:
http://www.thomann.de/fi/hartke_3500a_bass_top.htm
(Tai tuosta vanhempi versio) Käytettykin käy.
Paras tuon hinta luokan vehkeistä.
Ja sitten ekaks joku tommonen 4 x 15 skobe:
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag_414t_deep.htm

Ja sitten sinne alle myöhemmin 1 x 15.

eli nyt pitäs päättää että kumman hankkii.

http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba115hp_basscombo.htm
tuollanen ampegin combo..

vai
http://www.thomann.de/fi/gallien_kr … ey_benton_backline_600b410h_set.htm
nuppi + kaappi?

ajattelin ensin että nuppi + kaappi tietenkin, mutta toisaalta on läheisessä musa liikkeessä tuota ampegia tullut kokeiltua ja jytää muuten hemmetin hyvin, paremmin kuin warwickin nuppi + 2x kaappi (4x10" ja 15") jota siellä kokeilin, en tietenkään osaa sanoa oliko niiden säädöt kunnossa vai ei. ainakun netistä lähtee tilaamaan ei koskaan osaa sanoa miten kamat tulee toimimaan ja kestämään, mielestäni ainakin pitäisi aina kokeilla ensin eikä vain tuijottaa teknisiä tietoja?

eli jos jollakulla on enemmän kokemusta kamoista niin mieluusti kommenttia, tai muuten asian tunteva mielipide.
"The SOUND of VOLUME"
Pallisti
04.11.2008 11:38:26
ÄLÄ osta kumpaakaan.Pistä huntti lisää. Osta nupiks:
http://www.thomann.de/fi/hartke_3500a_bass_top.htm
(Tai tuosta vanhempi versio) Käytettykin käy.
Paras tuon hinta luokan vehkeistä.
Ja sitten ekaks joku tommonen 4 x 15 skobe:
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag_414t_deep.htm

Ja sitten sinne alle myöhemmin 1 x 15.

Jaahas. Mulla on ollut hartken 3500 -nuppi ja voin sanoa, ettei paskempaa nuppia ole olemassa. Aivan vitun paska eq jne.. Vaikea keksiä mitään hyvää ko nupista. Sitten siitä nupista lupaillaan vielä tehoja, mutta eihän se potki mihinkään, kaapit se vaan rikkoo.

Kiitos.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
molder
04.11.2008 12:41:47 (muokattu 04.11.2008 12:42:13)
No minun mielestä se on tuohon HINTATASOON nähden hyvä? 400€ hujakoilla?
Vai mitä itse suosittelisit tuolla fyrkalla mistä lähtisi saman verran tenkua? Kiinnostaisi kuulla ;)
Siinä on putki-etunen ja aika hyvin bottnee lähtee mitä muihin trankkuihin verrannut.
Oon aika montaa nuppia kokeillut ja minun mielipide vain ja omiin kokemuksiin vertaan.

Kyllä siitä tenkua lähtee jos kahdella kaapilla vetää? Ootko kokeillut?Pistä 4x10 ja 1x15. Eihän se tietenkään mikään Ampeg oiekaan, mutta hintaan pitää sitten laittaa 1ykkönen eteen?

Jaahas. Mulla on ollut hartken 3500 -nuppi ja voin sanoa, ettei paskempaa nuppia ole olemassa. Aivan vitun paska eq jne.. Vaikea keksiä mitään hyvää ko nupista. Sitten siitä nupista lupaillaan vielä tehoja, mutta eihän se potki mihinkään, kaapit se vaan rikkoo.

Kiitos.
"The SOUND of VOLUME"
tmmy
04.11.2008 13:25:44
Tuo Ampegin kombo on varmasti ihan käypä peli. Budjetillasi joutuu hieman pläräilemään nettiä, jos nupin ja kaapin haluaa. Suosittelisin välttämään harley bentoneita ja behringereitä. Hartke on siinä ja siinä, alukartiokaapit tuppaavat lahoamaan. Playbackillä näytti olevan tällaista, tosin budjettisi ylittyy hieman:

http://guitare.playback-europe.com/ashdown-mag_300h-32691.html

http://guitare.playback-europe.com/ashdown-mag_410t-52591.html
www.monovisio.com
Ville S
04.11.2008 13:39:31 (muokattu 04.11.2008 13:40:22)
Olen soittanut Ashdownin vehkeillä yhen bändin treeneissä ja kehumista ei paljoa heru. Tuhrusen kuulosia eikä EQ paljoa auta. kompura oli lähinnä tyydyttävää tasoa.
Plussat tulee hyvistä botneista ja attackista, mut ku on soittanu EBSllä niin se olis ku vaihtais Aidon korpelan nakin johonkin HK eräpäivä halpis nakkeihin.

Warwick olis ehkä parhaimpia noissa halvemmissa hintaluokissa et kantsii ainaki niitä kokeilla.

EDIT: niijos ampegia saa kohtuu hintaan nii se on kans tosi rock.
Kraaps: No, eikäku passona passona, kato semmottisena hifihärpyttimenä, millä voe soettaa tosi korkeelta ja tosikovvoo ja hirmu matalalta hirmukovvoo...
tmmy
04.11.2008 13:49:10
ku vaihtais Aidon korpelan nakin johonkin HK eräpäivä halpis nakkeihin.

no ei minäkään tuota hyväksyisi.
www.monovisio.com
molder
04.11.2008 14:41:02 (muokattu 04.11.2008 15:35:18)
Warwick Profet 5.1 ainakin häviää kyllä tuolle Hartke 3500:lle, niin tehoissa kuin muutenkin . Tämä on mun mielipide :). Styrkkareiden Watit ilmoitetaan aina 4 Ohmisille kaapeille. Välillä näkee jopa 2 Ohmisille. Mutta jos suositella pitäisi niin näin sanoisin. Tossa Ampegin combossa mistä alunperin puhutiin; niin siinä säilyy ainakin arvo. Sen ehkä ostaisin mieluummin. En tiedä lähteekö tenkua sitten samalla lailla kun Nuppi+Kaappi/Kaapit yhdistelmistä.

Warwick olis ehkä parhaimpia noissa halvemmissa hintaluokissa et kantsii ainaki niitä kokeilla.

EDIT: niijos ampegia saa kohtuu hintaan nii se on kans tosi rock.
"The SOUND of VOLUME"
isomela
04.11.2008 14:47:21
Ittellä oli tuollanen "ampegin" combo. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Teho riitti aina niin treeneissä ku keikoillakin. Parin tutun bandeilläkin on keikkakäytössä tuollanen combo ja ovatten olleet tyytyväisiä.
Suuruudenhulluuksissani siirryin nuppi-kaappi linjalle, mutta merkki on kyllä sama.
pekezu
04.11.2008 16:05:21

Ittellä oli tuollanen "ampegin" combo. Ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Teho riitti aina niin treeneissä ku keikoillakin. Parin tutun bandeilläkin on keikkakäytössä tuollanen combo ja ovatten olleet tyytyväisiä.
Suuruudenhulluuksissani siirryin nuppi-kaappi linjalle, mutta merkki on kyllä sama.

Vahvistin ja ämyri ovat sillon tarpeeksi suuria kun pystyy nuijimaan muun bändin yli vastuksetta tarpeellisen isolla volsalla. Sit sitä voi tiputtaa tarpeen mukaan.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
UncleFester
04.11.2008 18:29:08
Ashdownin MAG-sarjalaisista olen kuullut sanottavan erittäin paljon pahaa. Tosi paljon löytyy kestävyysongelmia. Mielummin sijoitat vähän enemmän rahaa kun alat johonkin kamojen vaihto ja korjausrumbaan. Osta jotain merkkiä jossa arvo säilyy (esim. tuo Ampeg) niin et häviä niin paljon rahaa kun taas vaihdat isompaan.

Tuohon hintaluokkaan saa varmasti ihan hyvän kombon käytettynä. Tuohon ~500€ hintaluokkaan suosittelisin lämpimästi G&K:n backline sarjaa. Selkeä, potkiva saundi ja voit sopivasti laajentaa joskus myöhemmin jollain passelilla lisäkaapilla.
Rock'n'roll ain't no riddle, man
fh
04.11.2008 18:37:17
Mulla olis G&K Backlinr nuppi myytävänä ja kaappi jolla pääsee alkuun... Halvemmalla pääsee kuin mitä nuo esimerkit...Reilusti
Mistä sen tietää?
JussiKoo
04.11.2008 19:44:19
Mulla olis G&K Backlinr nuppi myytävänä ja kaappi jolla pääsee alkuun... Halvemmalla pääsee kuin mitä nuo esimerkit...Reilusti

Ehdottomasti suositeltavin valinta.
JartZA
04.11.2008 22:52:11 (muokattu 04.11.2008 22:53:56)
Olen soittanut Ashdownin vehkeillä yhen bändin treeneissä ja kehumista ei paljoa heru. Tuhrusen kuulosia eikä EQ paljoa auta. kompura oli lähinnä tyydyttävää tasoa.
Plussat tulee hyvistä botneista ja attackista, mut ku on soittanu EBSllä niin se olis ku vaihtais Aidon korpelan nakin johonkin HK eräpäivä halpis nakkeihin.

En tiedä ovatko kokemuksesi MAG vai ABM sarjasta, mutta hommasin tässä hiljattain Ashdownin ABM EVO 500 nupin ja siihen ABM 8x10" kaapin alle ja olen ollut kyseiseen toteemiin tyytyväinen. 7-alueinen EQ on tuntuu olevan tehokas ja hyvin viritetty ja valve drive tuo mukavaa lämpöä ja räkää soundiin. Kompurasta olen kyllä samaa mieltä, ei tule juuri käytettyä ja sub-harmonics on omaan käyttööni melko turha.

Mutta, mutta, mielipiteitä... :)

E: Niin ja itsellä on edelleen varanuppina toi GK Backline 600 ja voin suositella. Terve soundi ja hönkää riittää varsinkin 4 ohmin kuormalla.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Pallisti
04.11.2008 23:27:20
No minun mielestä se on tuohon HINTATASOON nähden hyvä? 400€ hujakoilla?
Vai mitä itse suosittelisit tuolla fyrkalla mistä lähtisi saman verran tenkua? Kiinnostaisi kuulla ;)
Siinä on putki-etunen ja aika hyvin bottnee lähtee mitä muihin trankkuihin verrannut.
Oon aika montaa nuppia kokeillut ja minun mielipide vain ja omiin kokemuksiin vertaan.

Kyllä siitä tenkua lähtee jos kahdella kaapilla vetää? Ootko kokeillut?Pistä 4x10 ja 1x15. Eihän se tietenkään mikään Ampeg oiekaan, mutta hintaan pitää sitten laittaa 1ykkönen eteen?

Joo no eihän se hartke nyt pahan hintainen ole. Eipä tosin noi G&K:n nupitkaan kalliita ole.

Se etuasteputki, joka siinä Hartkessa lepäilee, on mielestäni aika mystinen... IMHO

Noo kaikki tykkää erilaisista jutuista.

Mulla oli vitusti jotain vikoja siinä Hartkessa, olisko ollut huono yksilö ;)
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
TommiW.
04.11.2008 23:37:45
Joo no eihän se hartke nyt pahan hintainen ole. Eipä tosin noi G&K:n nupitkaan kalliita ole.

Se etuasteputki, joka siinä Hartkessa lepäilee, on mielestäni aika mystinen... IMHO

Noo kaikki tykkää erilaisista jutuista.

Mulla oli vitusti jotain vikoja siinä Hartkessa, olisko ollut huono yksilö ;)

Osittain allekirjoitan, joo. Tosin nykynen läjä on jostain ysärin alusta, jolloin Hartketkin oli "vanhempia parempia". EQ:ta joutuu kaivamaan, ja etuasteputki on vähän vitsi, että vaikuttaako se oikeasti yhtään mihinkään. Volaa omassa läjässä kyllä riittää, ja musaa on tolla tullut vedettyä humpasta heviin. Tällä hetkellä joku n. ~30-40 keikkaa takana tolla setupilla, mutta kyllä siinä on saanut opetella ton kanssa että saa "sen soundin" ulos.

Sinänsä noissakaan ei ole mitään vikaa, mutta Backlineä suosittelen minäkin lähinnä jo sen takia, että istahtavan soundin löytää paljon nopeammin.
"I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)