Aihe: Marshall JVM 215C / 205C kokemuksia? 1 2 | |
---|---|
![]() 04.10.2008 09:28:47 | |
Nostan tämän... Alkanut itseä ärsyttää, kun nykyinen vahvain tekee kaksi kolmesta tarvitsemastani perussoundista (puhdas ja crunch) todella upeasti, mutta leadit pitäisi tehdä pedaalin avustuksella, ja se osasto nyt ei vaan oikein tunnu taittuvan ihan niin hyvin kuin kamppeitten laadusta voisi olettaa. YouTubesta kuuntelin noita JVM -sarjan Marshalleja, ja clippien perusteella tuntuisi pätevältä. 410:ssä on jo liikaakin nappuloita, lisäksi 100 W tehoa tuntuu hätävarjelun liioittelulta. Mulle tuntuis oikeinkin sopivalta tuollainen otsikonmukainen kaksikanavainen 50 W vehjes, onhan siinä niitä moodeja sitten gain -variaatioihin. Eli kaipailisin kokemuksia 50 W -malleista, 205H, 205C ja 215C. Vahvistinosio noissa lienee sama? 2x12" combo jää kättelyssä listalta painon ja roudattavuuden vuoksi, erityisesti 215C tuntuisi kätevältä, pikkukeikoille (tai mikitettäessä) pelkkä combo messiin, treeniksellä sitten jytistelisi lisäkaapin kera... Mikä tuossa yllä kiinnitti huomiota, oli mainittu viive kanavien ja moodin vaihdossa. Miten paha se on? Itse käyttäisin ohjaukseen midipoljinta. Kiitos! JuSu | |
![]() 04.10.2008 12:19:09 | |
Mulla on ollut vähän aikaa 205C. Kannattaa mieluummin ottaa se 2x12 kuin 1x12. Painoeroa on 3 kg ja ulkomitoissakin ero on aika vähäinen. Bonuksena saa kaksi laatuelementtiä, Celestionin englannissa valmistetut V30 ja Heritage. Elementtien soundit täydentävät toisiaan ja tekevät soundista moniulotteisemman. 1x12-combon elementti on joku vähemmän tunnettu Celestion. Kanavien vaihdossa viive on niin pieni, ettei sitä soittaessa huomaa. Midipedaalilla saa valittua minkä vaan moodeista, joten käytännössä midipedaalia käyttäen vahvistimessa on kuusi kanavaa. Tietysti saman kanavan moodeilla on jaettu eq ja gain, joten eroa moodien välillä ei tule kuin särön määrässä ja ominaissoundissa. Moodien volumet on kuitenkin niin hyvin tasapainotettu, että ne ovat kaikki käyttökelpoisia. Joitakin kompromissejä joutuu kuitenkin tekemään. Lisää hienosäätöä/boostia saa kahdella erillisellä mastervolumella. EQ-potikoilla ei Marshall-tyyliin voi tehdä kuin hienosäätöä, mutta ei se haittaa jos tykkää ominaissoundista. Soinniltaan JVM2 on minun mielestäni parhaimmillaan medium-gainillä. Hard rock-soundit ovat erittäin makoisat. Kuumimman moodin särö on sitten aika mössöä. Se toimii kyllä gain ihan pienellä, mutta silloin ei OD-kanavan kahdesta muusta moodista ole niin paljon iloa. Parasta JVM:ssä on monipuolisuus ja käytettävyys. Suunnittelijat ovat oikeasti miettineet, miten tehdään helppokäyttöinen ja idiottivarma laite. Midiohjelmointikin on ihan naurettavan helppoa. Valitset etupaneelista mieluiset moodit, reverbin, masterin ja muut, painat save-nappia kaksi kertaa ja polkaiset midipedaalista patchin, johon asetukset talletetaan. Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö. | |
![]() 04.10.2008 15:04:03 | |
Mulla on ollut vähän aikaa 205C. Kiitoksia vastauksesta, tällaisesta napsautan plussaa kyllä. Kannattaa mieluummin ottaa se 2x12 kuin 1x12. Painoeroa on 3 kg ja ulkomitoissakin ero on aika vähäinen. Bonuksena saa kaksi laatuelementtiä, Celestionin englannissa valmistetut V30 ja Heritage. Elementtien soundit täydentävät toisiaan ja tekevät soundista moniulotteisemman. 1x12-combon elementti on joku vähemmän tunnettu Celestion. Ok, hyvää infoa. Toisaalta mua houkuttaa myös nuppi, voisin alle hankkia 2x12" lempparielementeilläni Greenbackeilla, kun tehonkesto antaa myöden. Kanavien vaihdossa viive on niin pieni, ettei sitä soittaessa huomaa. Selvä pyy. Joitakin kompromissejä joutuu kuitenkin tekemään. Mulle riittää, kun saan kuudesta moodista kolme käyttökelpoista: Puhdas, pikkuroso ja lead. Enemmät on sitten plussaa. G-Majorilla voi tehdä myös hienosäätöä. Kiitos vielä vastauksesta! Lisäkommentit toki ovat myös aina tervetulleita. JuSu | |
![]() 03.11.2008 14:02:38 | |
Nostellaanpas taas... Itseä ruvennut kaasuttelemaan uusi nuppi rokki-/ hiivilinjalle. Pitkään on mielessä ollut Englin Savagen hommaaminen, mutta jokusen ylistävän JVM-hehkutuksen jälkeen olen myös tuota 410:ä ruvennut harkitsemaan. Yhtenä hyvänä harkinnan perusteena on myös hinta - JVM 410 irtoaisi brittein saarilta uutena hieman reippaaseen 900 euroon (huom.esim. Thomann 1555e!!), kun taas Savagesta köyhtyisi jo puolentoista tuhannen verran... Savagessa kiehtoisi sen brutaali saundi, kun taas JVM:ssä nupin monipuolisuus. Keikkailua on melko harvakseltaan ja cover-pitoista sisällöltään ( skaala kutakuinkin Rainbow:sta Panteraan ). JVM:ssä hieman arveluttaakin tuon tiukemman särön mahdollinen "Marshallmaisuus" (kas ihmettä, Marsu kun on..!) - siispä mahtaako tuolla saada aikaiseksi kovinkaan modernia ja tiukkaa komppisaundia..? Hevimmät säröt tässä laitteessa sitten potkii ja aika kovaa, ilman boostejakin. Tuon mun kaapin kanssa potkua löytyy aivan järkyttävän paljon. En nyt tarkoita potkulla särön rankkuutta tai raakuutta. Särössä on vaan parhaimmillaan aivan pirusti munaa. Se on tiukka ja tarkka. Gainia löytyy tarvittaessa just niin naurettavan paljon ku high gain vahvareista yleensäkin. Särö ei oo siinä mielessä moderni ja yhtä raaka esim. vaikkapa ENGLeihin verrattuna, mutta potkua löytyy helposti enemmänkin. Muita purkkeja (siis säröjä) en tuohon nappiviidakkoon kaipaa, joten monipuolisuus olisi kyllä myös "se juttu". Testaamaanhan tuota on mentävä, kunhan jostain aikaa moiseen repisi, mutta ehkäpä tässä jonkinlaista varmistusta kaipaisi kokemusta omaavilta musikanteilta. Niin ja missähän päin Helsinkiä tuollaista pääsisi koittamaan..? Soundstoren sivuilla ainakin kehuvat kyseistä peliä löytyvän. Kaikennäköisiä mietteitä aiheesta otetaan ilolla vastaan! I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)