fh 02.11.2008 09:05:51 | |
---|
Noin tonnilla pitäis saada c vireiseen musaan läjä josta lähtis melua riittävästi, mutta mikä sellainen olisi? Käytety ja uudet käy. Kokemukseen perustuvia vatauksia olisin vailla. En mä enää tiedä mitä mä haluan. |
Pallisti 02.11.2008 12:40:34 (muokattu 02.11.2008 12:41:15) | |
---|
Noin tonnilla pitäis saada c vireiseen musaan läjä josta lähtis melua riittävästi, mutta mikä sellainen olisi? Käytety ja uudet käy. Kokemukseen perustuvia vatauksia olisin vailla. Yytsin sun omalta sivulta, että sulla olisi ampegin 4x10 kaappi. Mikä vika siinä on? Hanki sille vaikka 15" kaveriksi? Pääset halvalla... Toisaalta tosta sun nupista loppuu hönkä kesken. Pitäiskö sun hankkia sillä tonnilla joku pikkasen stydimpi bassonuppi? Kaappihan sulla on hyvä. |
Sir Härö 02.11.2008 13:03:33 | |
---|
Yhdyn pallistin sanomaan. Mutta 4x10 ei kyllä tarvitse kaverikseen mitään 15" ämyriä jos nuppi- ja instrumenttiosasto on kunnossa. Itse soittelen B-vireessä 4x10 kaapilla ja seinät meinaa kaatua jos vähänkin liioittelee volyymin kanssa. |
fh 02.11.2008 18:24:25 | |
---|
Pitäskö sitä sitten vaan kuitenkin koittaa kunnon nuppi metsästää... Mistä sen tietää? |
leksi-B 02.11.2008 18:47:42 | |
---|
Pitäskö sitä sitten vaan kuitenkin koittaa kunnon nuppi metsästää... Melkei, itsellänikin 4x 10" kaappi ja vetelen ADADG vireessä ja hyvin jytää. "Vanitas Vanitatum" |
Cornflake 02.11.2008 18:52:53 | |
---|
Jäsenkuvauksen mukaisella 4x10 setupilla mulla ainakin jyrähtää alhaalta (5 kielinen puolikkaan alavireessä) tarpeen mukaan niin perkeleesti. Ton vitoskielen kanssa vähintään putkietunen on kiva: saattaa olla yllättävän tehokas se piikki joka alimmalta kieleltä pörähtää -> ei haittaa vaikka vähän meneekin etunen ruvelle. Trankkuetusen kanssa sai olla tarkempi. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Pallisti 02.11.2008 20:41:13 | |
---|
BTW millainen basso sulla on? |
fh 02.11.2008 20:43:44 | |
---|
No ykkösenä sellanen koottu presari s.duncanin hot mikillä varustettuna. Mistä sen tietää? |
JussiKoo 02.11.2008 21:32:55 | |
---|
Mä olen hieman eri mieltä. Toi "riittävyys" on paljon kiinni olosuhteista. Onko bändissä kuuroja kitaristeja, soittaako rumpali koivuhaloilla tai onko kämpän akustiikka bassolle epäedullinen? Itse laittaisin 15 tuumaisen neljäkertaakympin kaveriksi tuomaan alapäätä ja jakamaan kuormaa. Tosin tuosta sun nupista mulla ei ole kokemusta. Luulisin sen riittävän. Instrumentti itsessään luulisi noilla mikeillä olevan vähintäänkin riittävä. |
Mikki kyllä tuuttaa aika kivasti ja sen suhteen olen hyvin tyytyväinen. Mulla on tuossa alla peaveyn tvx115, mutta ei oikein toteudu se mitä haen. Pitää varmaan hommata ampegin 15" ja nupin vois vaihtaa ihan huvikseen... Mistä sen tietää? |
Pallisti 03.11.2008 00:03:02 | |
---|
Mikki kyllä tuuttaa aika kivasti ja sen suhteen olen hyvin tyytyväinen. Mulla on tuossa alla peaveyn tvx115, mutta ei oikein toteudu se mitä haen. Pitää varmaan hommata ampegin 15" ja nupin vois vaihtaa ihan huvikseen... No toi peavey on kyllä ihan perseestä. |
TommiW. 03.11.2008 09:09:52 | |
---|
Mä olen hieman eri mieltä. Toi "riittävyys" on paljon kiinni olosuhteista. Onko bändissä kuuroja kitaristeja, soittaako rumpali koivuhaloilla tai onko kämpän akustiikka bassolle epäedullinen? Ja ennenkaikkea onko bändin soundipolitiikka minkälainen? Jos kitaristit tuppaavat basistin taajuusalueelle koko ajan örrimörri-vireessä ja bassossa on hulvaton hymy-EQ, voi todellakin olla ettei bassosta kuulu kuin pientä kihinää. Pienempikin wattimäärä saattaa riittää, kunhan bändisoundi on vaan rakennettu kunnolla. "I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn |
Dropped C 03.11.2008 10:59:18 | |
---|
Itse suosittelen kyllä kans SVT-15E:n hommaamista kaveriks. Omasta mielestäni todella hyväsoundinen kaappi. Jos ei sitten jyrähdä, niin vika on kyllä jossain muualla kuin kaapeissa. |