Kunnallisjäte 16.10.2008 21:02:16 (muokattu 16.10.2008 21:03:19) | |
---|
Elikkä haussa olis otsikon mukainen akustinen kepakko. Gibsonin L-1:n ja blues kingin hengessä. Gibboniin ei ole varaa, budjetti max 1000erkkiä. Mieluiten kuitenkin selviäsisin puolella summalla. Onko nämä Martinin 00-15 seriessit pienikoppaisia? Blueridge olis kans yks vaihtoehto merkiksi, MusaFasun esitteessä niitä kovin kehuttiin, lienevät tosin valmistettu Kiinassa tai jossain Aasiassa kuitenkin. Yamahalla taitaa kanssa jokin pikkukoppanen olla. Ehdotuksia? Mä ostaisin kitaran mieluiten Helsingistä liikkeestä tai torilta, joten Thomannin tai muiden nettikauppojen linkkejä en kaipaa. Jos tällänen threadi on jo ollut, niin linkkikin siihen kelpaa.. |
Roberto 17.10.2008 09:48:34 (muokattu 17.10.2008 10:20:33) | |
---|
Osta joku vanha Noso, Levin tms. Ei noissa uusissa ole missään mitään bleegitunnelmaa. edit: mulla on 000-15S Martin joka on ihan mahtava, mut ei se mun mielestä mikään bluesiskeba ole |
weelie 17.10.2008 10:19:16 (muokattu 19.10.2008 22:03:47) | |
---|
Yhtä blueridgeä kokeilin fasussa, eipä innostanut. Blingblingiä ja lakkaa liikaa. Ei ollut pienikoppainen. Kitarapajassa taisi 00-15 olla hyllyssä (yksi "nolla" on pienin, kaksi nollaa on vähän isompi, kolme on jo Clapton kokoa, neljä onkin jo jättimäinen kuin dreadnought). Ihan kiva. Olipa siellä kaksi tuollaista gibsoniakin, kannattaa käydä testaamassa onko niissä sitä mitä haet. Onha siellä varmaan joku nosokin. Seagullin grande (itse pidän Art & Lutheriestani enemmän, mutta siitä ei sen enempää kun niitä ei stadissa myydä) tai folk sillan toisella puolen. Siinä on ainakin lyhyt skaala, joka on mielestäni bluusimpi. :D HellasPianossa oli ihan hyvä Wahsburn aiemmin. Oli siellä Cort 900:kin aiemmin, mutta siinä oli huonompi saundi ja todella ahdas otelauta (pitääkö sulle olla leveä 1 3/4?). Kyllähän toki Fenderin pikkuinen jota kaupoissa joskus näkee on ihan kiva jos reilulla huntilla on liikkellä. (en muuten erikoisemmin välitä Robert Johnsonista jos se asiaan vaikuttaa) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
weelie 17.10.2008 16:09:40 (muokattu 17.10.2008 16:11:14) | |
---|
Jaa niin unohtui että kiinalaisvehkeiksi hauskoja hyviä ja halpoja ovat nuo Red Hill Recordsin ja Woodwindsin (siis kummatkin punavuoressa) myymät parlorit. joko resonaattorilla tai ilman. About 250-300€. Kannataa katsoa että kaula on suunnilleen suorassa ja ettei sisuskaluja ole irti. Tässä esimerkkiä ruotsin maalta: http://www.youtube.com/watch?v=hRaVxR2awVohttp://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Kunnallisjäte 17.10.2008 18:17:50 | |
---|
Jaa niin unohtui että kiinalaisvehkeiksi hauskoja hyviä ja halpoja ovat nuo Red Hill Recordsin ja Woodwindsin (siis kummatkin punavuoressa) myymät parlorit. joko resonaattorilla tai ilman. About 250-300€. Kannataa katsoa että kaula on suunnilleen suorassa ja ettei sisuskaluja ole irti. Tässä esimerkkiä ruotsin maalta: http://www.youtube.com/watch?v=hRaVxR2awVo Kerropa lisää, missä noi sijaitsee Red Hill ja Woodland? En oo käyny. Osoite? Jos kerran ovat punavuoressa, niin meen heti ensi viikolla katsastamaan. Tolla videolla ollut skeba on just sitä ideaa mitä haen eli old skool blues skebanderosta mahdollisimman kompaktissa koossa. Levinistä oon kuullu. Tosta Novo vai mikä en oo kuullukaan. MIstäs niitä löytyis? |
Kunnallisjäte 17.10.2008 18:19:11 (muokattu 17.10.2008 18:19:28) | |
---|
Albertinkadulla kertookin Google Red Hillin olevan |
weelie 18.10.2008 10:53:41 | |
---|
Albertinkadulla kertookin Google Red Hillin olevan niin on woodwinds.fi myös. Sama suku niitä kai pitää. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
timo60 22.10.2008 12:39:52 | |
---|
Mulla olis tällä palstalla myynnissä Gibson EAS Standard, mikä taipuu varmasti bluesiinkin, eikä ole sikakallis... Tässä linkki: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=271272 Elikkä haussa olis otsikon mukainen akustinen kepakko. Gibsonin L-1:n ja blues kingin hengessä. Gibboniin ei ole varaa, budjetti max 1000erkkiä. Mieluiten kuitenkin selviäsisin puolella summalla. Onko nämä Martinin 00-15 seriessit pienikoppaisia? Blueridge olis kans yks vaihtoehto merkiksi, MusaFasun esitteessä niitä kovin kehuttiin, lienevät tosin valmistettu Kiinassa tai jossain Aasiassa kuitenkin. Yamahalla taitaa kanssa jokin pikkukoppanen olla. Ehdotuksia? Mä ostaisin kitaran mieluiten Helsingistä liikkeestä tai torilta, joten Thomannin tai muiden nettikauppojen linkkejä en kaipaa. Jos tällänen threadi on jo ollut, niin linkkikin siihen kelpaa.....rok |
Kunnallisjäte 31.10.2008 17:14:40 | |
---|
Osta joku vanha Noso, Levin tms. Ei noissa uusissa ole missään mitään bleegitunnelmaa. No niin, päädyin sitten ostamaan Noson, kiitos vinkistä. Juuri sitä mitä hain, loistavan kokonen pikkukoppanen akustinen, jossa on paksuhko kaula. Paria testatsin ja Espanol II:een päädyin. Mojoa ei ainakaan puutu, täähän on melkeen vanhempi ku mun faija... Eikä tarte pikku kolhuista välittää. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Puavali 31.10.2008 17:41:56 | |
---|
No niin, päädyin sitten ostamaan Noson, kiitos vinkistä. Juuri sitä mitä hain, loistavan kokonen pikkukoppanen akustinen, jossa on paksuhko kaula. Paria testatsin ja Espanol II:een päädyin. Mojoa ei ainakaan puutu, täähän on melkeen vanhempi ku mun faija... Eikä tarte pikku kolhuista välittää. Ei tuon ikäseen halua enää yhtään kolhua... Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
weelie 01.11.2008 10:33:49 | |
---|
Varmasti Hyvä valinta! :) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Nacho-king 01.11.2008 11:48:09 | |
---|
No niin, päädyin sitten ostamaan Noson, kiitos vinkistä. Juuri sitä mitä hain, loistavan kokonen pikkukoppanen akustinen, jossa on paksuhko kaula. Paria testatsin ja Espanol II:een päädyin. Mojoa ei ainakaan puutu, täähän on melkeen vanhempi ku mun faija... Eikä tarte pikku kolhuista välittää. Laita kuva omiin kuviin, niin päästään ihailemaan. Itse en ole ikinä Espanol II:sta nähnyt tai itse asiassa kuullutkaan koko mallista. Mistä kitaran löysit? |
flattopguitar 01.11.2008 13:59:59 | |
---|
|
Roberto 01.11.2008 14:18:10 | |
---|
|
flattopguitar 01.11.2008 16:43:57 | |
---|
Kokeilin tota torstaina, oli ihan helvetin hyvä. Mut se Lassi Nurmen uus pienikoppainen oli mun mielestä vielä parempi. Oliko se tämä M-model? Ei näytä ihan pikkukoppaiselta, mutta tuo d-koppaisen muoto voi hämätä. Olen kanssa koittanut Nurmen malleja ja niissä on minusta hyvä soundi. http://www.kitarapaja.com/pics/lnmsb1.jpg |
Roberto 01.11.2008 17:29:05 | |
---|
Oliko se tämä M-model? Ei näytä ihan pikkukoppaiselta, mutta tuo d-koppaisen muoto voi hämätä. Olen kanssa koittanut Nurmen malleja ja niissä on minusta hyvä soundi. http://www.kitarapaja.com/pics/lnmsb1.jpg Toi just. Taitaa olla about auditorium-kokoa kyllä. |
Kunnallisjäte 01.11.2008 18:50:27 | |
---|
Laita kuva omiin kuviin, niin päästään ihailemaan. Itse en ole ikinä Espanol II:sta nähnyt tai itse asiassa kuullutkaan koko mallista. Mistä kitaran löysit? Nyt lisäsin kuvan omiin kuviin. Soitin-Huttuselta ostin, siellä oli useita pikkukoppasia mm. Noso Soittaja B. Itseasiassa tässä mun skebassa lukee pohjassa vain Espanol II, ei esim. Jaakko Noso Järvenpää tai vastaavaa, mitä siinä soittaja B:ssä oli. Huttusen sivuilla tää oli kai tituleerattu Espanol deluxeksi. Mitään infoa ei netistä löytynyt. Voihan olla ettei tää ole Noso, vaikka esim. aika samanlaisen näköinen head-stock kuin soittaja B:ssä. Ihan sama sinällään, koska tämä oli mielestäni niistä pikkukoppaisista aivan ehdoton ykkönen. Kaula on veemäinen eli full-V (ei mikään soft-V) ja varsin paksu. Kaularautaa ei ole, kuten ei kai muissakaan. Action hyvin matala, lähes kuin lespassani. Sointi on myös pehmeä paljain käsin, plekulla lähtee sitten ääntäkin. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Nyt lisäsin kuvan omiin kuviin. Soitin-Huttuselta ostin, siellä oli useita pikkukoppasia mm. Noso Soittaja B. Itseasiassa tässä mun skebassa lukee pohjassa vain Espanol II, ei esim. Jaakko Noso Järvenpää tai vastaavaa, mitä siinä soittaja B:ssä oli. Huttusen sivuilla tää oli kai tituleerattu Espanol deluxeksi. Mitään infoa ei netistä löytynyt. Voihan olla ettei tää ole Noso, vaikka esim. aika samanlaisen näköinen head-stock kuin soittaja B:ssä. Ihan sama sinällään, koska tämä oli mielestäni niistä pikkukoppaisista aivan ehdoton ykkönen. Kaula on veemäinen eli full-V (ei mikään soft-V) ja varsin paksu. Kaularautaa ei ole, kuten ei kai muissakaan. Action hyvin matala, lähes kuin lespassani. Sointi on myös pehmeä paljain käsin, plekulla lähtee sitten ääntäkin. En ole ikinä nähnyt yhtään Nosoa kiinteällä tallalla. Onkohan noi niitä "uusia" varaosista kasattuja? |
Kunnallisjäte 01.11.2008 19:20:03 | |
---|
En ole ikinä nähnyt yhtään Nosoa kiinteällä tallalla. Onkohan noi niitä "uusia" varaosista kasattuja? Tässä on reiät kopan takana kolmion muodossa, joten alun perin talla on voinu oll eri. Tuskin tässä mitään bigsbyä on ollu kiinni... Toi kiinteä talla on kyllä soittomukavuuden kannalta hyvä. Lisäksi sen avulla pääsee kielen korkeutta hyvin tarvittaessa säätäämään. Ehkä se jotain keräily arvoo voi laskea, tiedä sitten. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Mäci 01.11.2008 19:27:19 | |
---|
Aihetta sivuten:mulla olisi kirppikseltä kympillä ostettu Levin amatör 19 vm.-49,josta on koppa melkein koko mitaltaan halki.Maksaisikohan vaivaa korjauttaa tuota? Pienestä,vähän omituisen muotoisesta,vihreästä munasta kuoriutui pieni harakka.Se oli pieni ja ihmeellinen.Pienen ihmeen nimi oli Bialoipokku. |