Aihe: Ongelmat basson soitotssa?
1 2 3 4 5
Staalo
04.06.2005 23:49:48
Joo, ongelmia on. Sävelkorva on puusta ja rytmi ei riitä edes runkkaukseen.

;)

Ei sentään. Se mikä on viime aikoihin asti vaivannut on se että vasenkätisenä oikeakätisen basson soittajana on näppäilykäsi ollut luvattoman heikko ja hallitsematon. Luulisi sen jo vuosien varrella vähitellen vetreytyvän mutta kun ei...
Tämän vammaisuuden takia olin nuorempana tullut opetelleeksi tekniikan jossa otelautakäsi paikkaa heikompaa veljeään vähän liiankin kanssa. Siitä oli pirullista opetella irti mutta järjestelmällisellä oikean käden treenillä alkaa neitikäsi vähitellen totella kuria.
Saaks lähettää terveisiä?
komposti
07.06.2005 00:14:26
Ongelmia on kamppeissa, soittotaidoissa eikä mikään oikein suju. En osaa väännellä Behringerin 60wattisen combon vääntimiä niin että se erottuis bändisoitossa muuten ku volyymia nostamalla. On liian paksut kielet kiinni tällä hetkellä eikä jaksa talsia kauppaan ostamaan uusia. Vääntelen vasurin rannetta välillä epämieluisiin asentoihin ja miulle on tullu pakkomielle ranteiden venyttelystä.
muikkuja, perkele!
Mortus
07.06.2005 23:06:23

Varmaan sinä puhut oikean käden ongelmista tässä tapauksessa? Liekö?

EDIT:Mortus, omalla sivullasi: Mitä sä niitä kasaridiscoja kelaat? :D

Juu, oikean, vasen toimii kyllä ihan ok.

Ja satun omaamaan laajahkon musiikkimaun:) Ja täytyyhän jotain treenattavaakin olla;)
Pekko
08.06.2005 10:46:15
En ole tarpeeksi hyvä esiintymään.
leksi-B
31.10.2008 22:24:36
Heh, mulla tuo pikkurilli on sillai "homomaisesti" yleensä pystys, tai sitte vaimentamassa kieliä.
"Vanitas Vanitatum"
JussiKoo
01.11.2008 19:15:07
Heh, mulla tuo pikkurilli on sillai "homomaisesti" yleensä pystys, tai sitte vaimentamassa kieliä.

Samoin :)

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
GeeR
02.11.2008 00:55:52
Kerro ongelmasi. Liittyykö se kamppeisiin? soittotaitoihin? Mikä ei suju? Onko toisella isompi kuin sinulla? Pidetäänkö sinua tyhmänä? Haukutaanko sinua rasistiksi? Pyytääkö kuuro tätisi sinua soittamaan hiljempaa?

Jeps..lähden nukkumaan.

Samperin Otsikko typot. Pitänee opetella kirjottamaan hitaasti.

Mun ongelma on liiallinen nöyryys, eli liian pieni ego...:) Oon oikeasti paljon parempi basisti, kuin itse annan itselleni ymmärtää. Monipuolisuus ei ehkä ole parhaimpia puoliani, eikä nopeus, mutta peruskuviot opin ja hallitsen suht pienellä vaivalla. Sävelkorva ja rytmitaju on kohtalaisen tarkka.
Ai niin, täällähän piti keskustella ongelmista...no anyway !
lehtomies
02.11.2008 21:43:00
kunnon bändi puuttuu kun lähdin opiskelemaan... oikeen käden nopeus otelaudalla vois olla nopeempi ku ei millään luonnistu marcus millerin power...

ihannesaundi hakusessa ja vahvistinki vois olla parempi mutta kattoo sitä sitten ku bändin löytää... (paitsi tällä hetkellä rautalankabändissä soitan, mutta se on semmonen homma että jos liksakeikkaa on tiedossa niin sitten aletaan reenaamaan...ettei säännöllisesti soitella)
Sehän svengaa ku hirvi
TommiW.
03.11.2008 09:54:02
Kiilaus. Kiilaus. Kiilaus.

Pikkuhiljaa alkanut löytää rumpalin kanssa yhteisen sävelen, mutta olen huomannut että soitan joko iskulle tai hieman eteen, todella harvoin saan soitettua taakse. Ei hyvä.
"I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn
Tana
03.11.2008 10:04:17

Intti, intti, intti.

Sormet pehmenee, tatsi menee, taimi heikkenee, yms yms yms. ~2h päivittäisestä rämpyttelystä kun siirtyy ~3h viikottaiseen rämpyttelyyn, on ero selkeä. Ja ei niitä lomia tietenkään joka viikonloppu ole.

Mutta kohtahan se on ohi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)