hollmi-5 27.10.2008 00:10:24 | |
---|
Sokeako olen, vai miksi en huomaa aiheesta bassopalstalla keskustelua? Kylläpä Cliff soittaa uudella AC/DC:n levyllä hienosti. En voisi kuvitella noihin biiseihin parempaa bassottelua. Soundit, piuhat ja kajarit. |
UncleFester 27.10.2008 08:38:02 | |
---|
Basso myös erottuu mukavasti tuolla uusimmalla levyllä. Hienoa bassottelua löytyy. |
JussiKoo 27.10.2008 09:36:41 | |
---|
Aihetta on välillä sivuttu "vapaamuotoisessa"-osiossa. Mutta, oikeassa olet. Juuri oikeanlaista vetoa tuohon musaan. Cliff ja Phil ovat soundeineen ja soitoltaan ainoa oikea AC/DC:n rytmiryhmä. |
J.Hollström 27.10.2008 09:53:08 (muokattu 27.10.2008 09:53:27) | |
---|
Myös se että basso kuuluu on hieno homma. Joillakin AC/DC:n levyillä basso ei ole näin hyvin esillä. Tässä uudella basso on selkeä ja neutraali ilman ylimääräisä kikkailuja. Jos on musarilla soitettu, niin sitä musarista tuttua humpparimurinaa tosta ei välttämättä löydy, mutta soundi toimii tosi hyvin tossa musassa. Hiotuilla kielillä ilmeisesti soitettu ja joissain biiseissä oon haistavinani jopa sorminsoittoa. Muutenkin tämä levy edustaa rockia parhaimmillaan. Ei mitään ihmeellisyyksiä tuotantopuolella (jolla yritetään saavuttaa jotain käsittämätöntä extraa tyyliin ripuliranteiden uusin levy), vaan suoraviivaista soittoa ja laulua rehellisillä soundeilla. Kaiken lisäksi biisithän on parasta AC/DC:tä moneen aikaan. Laulukin toimii mahtavasti, jota ei muutaman uusimman liven perusteella olisi osannut odottaa, ne kun on ollut melkosta yhden nuotin kähinää. Huippu juttu kaiken kaikkiaan. |
aho 27.10.2008 10:07:32 (muokattu 27.10.2008 10:53:54) | |
---|
Kuvien ja kuulokuvien perusteella musari on Cliffin työkalu tässä uudella. Selvimmine sen mielestäni kuulee Smash'n'Grab-veisussa. Hänen innoittamana olen pitänyt hiottuja kieliä omassa musarissani ja täytyy sanoa että toimii, jos tuollaisesta soundista pitää. e: she likes rock 'n' roll on kans aika taattua musarisoundia www.myspace.com/boristheconductor |
Rämppy 30.10.2008 23:47:48 | |
---|
Cliff Williams soittaa upeasti kaikilla AC/DC-plätyillä, joilla on mukana. Williams-Rudd -siinä yksi rockhistorian parhaita rytmiryhmiä. Ei yhtään turhaa nuottia ja filliä, mutta uskomaton groove ja tanakkuus. Näin pitää rokata! En sitten malttanut olla sanomatta. |
Parin viikon jatkuvan kuuntelun perusteella tää levy on täysosuma ja Cliff vetää hienosti. Saundi on kohillaan ja kerrankin basso kuuluu kunnolla. HItto kun ois itte tossa iässä (kuuden viikon päästä 59 v)... - hengissä - noin hyvässä soittokunnossa - noin hoikassa kunnossa Tää on ihan eri meininkiä kun se Rollareiten seniilirock vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Pallisti 31.10.2008 17:52:56 | |
---|
Onko mussa jotain vikaa, mutta minä en ymmärrä mitä hienoa noissa ac salama dc:n bassotteluissa on? |
TommiW. 31.10.2008 17:55:34 (muokattu 31.10.2008 17:55:49) | |
---|
Onko mussa jotain vikaa, mutta minä en ymmärrä mitä hienoa noissa ac salama dc:n bassotteluissa on? Se, että se on: -Todella yksinkertaista -Helvetin tiukasti soitettua -Pitää bändin saundin kasassa yhdessä rumpujen ja komppikitaran kanssa paremmin kuin millään toisella rockbändillä. Williamsin bassottelu ei perustu miljoonaan nuottiin tai hurjiin kikkoihin, vaan siihen äärimmäisen vankkaan kahdeksasosaketjuun mitä mies tykittää metronomintarkasti. "I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn |
Pallisti 31.10.2008 17:59:10 | |
---|
Se, että se on: -Todella yksinkertaista -Helvetin tiukasti soitettua -Pitää bändin saundin kasassa yhdessä rumpujen ja komppikitaran kanssa paremmin kuin millään toisella rockbändillä. Williamsin bassottelu ei perustu miljoonaan nuottiin tai hurjiin kikkoihin, vaan siihen äärimmäisen vankkaan kahdeksasosaketjuun mitä mies tykittää metronomintarkasti. Joo sille mäkin annan propsit, ettei tykitetä liikaa kamaa. Mikään ei ole niin hirveää, kuin hullusti roinaa rokkibändissä kitaroilla ja bassolla. Onhan se timmiin soittaminen helkkarin vaikeeta. AC/DC ei kyllä silti putoo. |
MK73 31.10.2008 19:30:56 | |
---|
AC/DC ei kyllä silti putoo. Tuon ymmärrän hyvin. Minä olen AC/DC-diggarina melko vihreä. Vielä vuosituhannen vaihteessa, Stiff Upper Lipin ilmestyessä lähinnä naureskelin bändille, vaikka eräs kaverini oli 80-luvulta lähtien muistuttanut aina sopivissa käänteissä AC/DC:n rytmiryhmästä. No, aikani epäiltyä aloin pikkuhiljaa tutustua tähän tylsän suoraviivaiseen rock-musiikkiin, kunnes Powerage-albumi lopulta eksyi soittimeeni - ja räjäytti pankin. Nyt, viimeistään uusimman levyn myötä tauti on sitten edennyt siihen vaiheeseen, että Cliff & Phil ovat suurimpia mestareita alallaan. :-) |
M-Juhana 31.10.2008 19:36:47 | |
---|
AC/DC ei kyllä silti putoo. Harmi. Tuohan on parasta mitä oikea rokki on. Kaikessa, tosta se lähtee. "Akaan Saabisti" -Veikko |
trih 31.10.2008 20:20:00 | |
---|
Tästä soundista ja miksauksesta meikä diggaa. Kuulostaa lujalta. Levyllä rummut dominoi mun makuun liikaa. Ei ehkä kaikille uppoo mutta mulle tulee nostalgiafiilarit. Räminää kele! http://www.youtube.com/watch?v=OAIpK7-4UfUJust. |
JussiKoo 31.10.2008 20:23:48 | |
---|
Tästä soundista ja miksauksesta meikä diggaa. Kuulostaa lujalta. Levyllä rummut dominoi mun makuun liikaa. Ei ehkä kaikille uppoo mutta mulle tulee nostalgiafiilarit. Räminää kele! http://www.youtube.com/watch?v=OAIpK7-4UfU Joo. Samankaltainen kokonaissoundi kuin levyllä. Se on aina hieno juttu. |
hollmi-5 31.10.2008 22:49:12 | |
---|
Harmi. Tuohan on parasta mitä oikea rokki on. Kaikessa, tosta se lähtee. Tämä on niin hieno levy, että tekee jo kipeää: -yöllä herää siihen, että levy soi päässä. -päivällä hyräilee biisejä. -perheellisen pitää mennä autoon kuuntelemaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
molder 10.11.2008 18:38:58 (muokattu 10.11.2008 18:43:27) | |
---|
Hyvinhän se uusinkin Acca Daccan levy jytisee ja mikäs on Cliffin tykitellessä kun rummuissa on PHIL RUDD! Yksi parhaista "suoran kompin" taitajista. Yhteispeli on saumatonta ja saa kyllä hakee parempaa "perus"-rockbeat rytmisektiota :) Mahtavalta kuulostaa tämä uusinkin! Vhoijhumhalauhta, että joku voi aloittaa biisin näin: http://www.youtube.com/watch?v=4fw3L6qiFVQJa niin, että SE aloitus TOIMII :) Sokeako olen, vai miksi en huomaa aiheesta bassopalstalla keskustelua? Kylläpä Cliff soittaa uudella AC/DC:n levyllä hienosti. En voisi kuvitella noihin biiseihin parempaa bassottelua."The SOUND of VOLUME" |
hollstro 11.11.2008 09:49:00 | |
---|
Yksi parhaista "suoran kompin" taitajista. Kerros joku joka on parempi? vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollmi-5 11.11.2008 10:37:48 | |
---|
Kerros joku joka on parempi? Ei nyt tule mieleen... On tuo Philin soitto hiukan muuttunut. Haitsussa on enemmän sohjoa ja fillejä on ihmeen paljon. Rummut on miksattu toisella tavalla, kuin ennen. Soundit ovat akustisemmat. Bassorumpu jopa soi. AC/DC:n soitto kuulosta ihmeen nuorekkaalle. Uusi tuottaja on onkinut ukoista uusia piirteitä vanhojen perustuksien varaan. Levyn kuningas minulle on kuitenkin Cliff. Soundi leipoo ihan tajuttomasti ja time on tarkka. Välillä tulee yhtä nuottia monta tahtia. Sen perään pienikin kuvio on makean kuuloinen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
molder 11.11.2008 11:37:57 (muokattu 12.11.2008 09:06:10) | |
---|
Keskustelukanavilla tai missään muualla kun ei viitsis sanoa ääneen yhdestä basistista tai rumpalista, että SE ON PARAS :)ja jos luit tarkkaan niin tokaisin vielä,että: "Yhteispeli on saumatonta ja saa kyllä hakee parempaa "perus"-rockbeat rytmisektiota :)." Mutta jos lisään vielä näin diplomaattisesti, että paras suoran " Ac/Dc-peruskompin taitaja?" Kyllä se kaljupäinen oli aika hyvä kanssa vetään biittiä ja Se CLiffiä edeltävä oli kyllä taas kans hyvä basisti ja sillä oli vähän enemmän ehkä koukkua suoruuden lisäksi. MArk Evansko se oli? Cliff Williams siis ehdottomasti paras omalla sarallaan. Kerros joku joka on parempi? "The SOUND of VOLUME" |
aho 11.11.2008 11:59:59 | |
---|
Välillä tulee yhtä nuottia monta tahtia. Sen perään pienikin kuvio on makean kuuloinen. Tossa on hieno filosofia soittamiseen! www.myspace.com/boristheconductor |