Aihe: Mesa Boogie 2x15
1 2
fh
31.10.2008 11:02:20
Ihan paska se on.Myy mulle se!!!!
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
UncleFester
31.10.2008 11:38:46

No kyllä tuo sen verran hyvältä vaikuttaa että tuskin olen myymässä. Tietenkin jos on tarjous kohdillaan niin voihan sitä aina harkita :D
Rock'n'roll ain't no riddle, man
piivei
31.10.2008 12:10:08
Tuo Mesan 2x15 on todella hyvä kaappi, kerran oli laivalla toisella bändillä juuri tuo yhdistelmä(SVT4PRO+2x15) ja minun makuun eräs parhaista bassosoundeista mitä oon ikuna kuullut livenä! En tiedä varmaksi mutta luulen että nuo EV:n tekemät elementit vaikuttaa suuresti asiaan.
UncleFester
31.10.2008 12:49:09
Tuo Mesan 2x15 on todella hyvä kaappi, kerran oli laivalla toisella bändillä juuri tuo yhdistelmä(SVT4PRO+2x15) ja minun makuun eräs parhaista bassosoundeista mitä oon ikuna kuullut livenä! En tiedä varmaksi mutta luulen että nuo EV:n tekemät elementit vaikuttaa suuresti asiaan.

Joo pirun hyvä kaappi on kyseessä. Ihan mielenkiinnosta vain haluaisin tietää noita juttuja siis :) Noita EV:n 15L sarjalaisia vain vaikuttaa olevan niin paljon ja kun kaikista ei ole niin tarkkaa tietoa saatavilla, että ajattelin täältäkin kysellä.
joukov
31.10.2008 13:01:33
Joo pirun hyvä kaappi on kyseessä. Ihan mielenkiinnosta vain haluaisin tietää noita juttuja siis :) Noita EV:n 15L sarjalaisia vain vaikuttaa olevan niin paljon ja kun kaikista ei ole niin tarkkaa tietoa saatavilla, että ajattelin täältäkin kysellä.

OEM-maininnasta voi päätellä, että ne on tehty ehkä vain Mesalle.
http://img.photobucket.com/albums/v402/downboys/Unknown_OneLiveKI_72RGB.jpg
UncleFester
31.10.2008 13:14:13
OEM-maininnasta voi päätellä, että ne on tehty ehkä vain Mesalle.

Ahas, tuota en tiennykkään että OEM viittaa siihen. Harmi kun Mesalla ei ole mitään suoraa s-postia mihin vois pistää kyselyä. Löytyy vain puhelinnumero niitten nettisivuilta, mutta olis melko kallista soitella jenkkeihin.
kallefuture
31.10.2008 16:27:47

Kitarapaja toi ko. mallia maahan 80-90 luvuilla. Ja Hevi-Oulussa muistaakseni jokin liike myi Mesoja. Räkkiin rakennetuissa malleissa on 400 w EV:t. Pinnoitettu (röpömaali) malli on Diesel. Siinä on tietääkseni 200 w EV:t. Kummassakin mallissa yksi sisäänmeno.
Hyviä kaappeja. Selkeä ja voimakas ääni. Ruotsissa paljo Mesoja myynnissä aika edulliseen hintaan.
Joskus oman (myyty) toinen elementti alkoi säristä. Kaveri otti basson käteen ja antoi ääniä kun mä painelin kartiota. Pölyt lähti.
Kalle
UncleFester
31.10.2008 19:45:25
Kitarapaja toi ko. mallia maahan 80-90 luvuilla. Ja Hevi-Oulussa muistaakseni jokin liike myi Mesoja. Räkkiin rakennetuissa malleissa on 400 w EV:t. Pinnoitettu (röpömaali) malli on Diesel. Siinä on tietääkseni 200 w EV:t. Kummassakin mallissa yksi sisäänmeno.
Hyviä kaappeja. Selkeä ja voimakas ääni. Ruotsissa paljo Mesoja myynnissä aika edulliseen hintaan.
Joskus oman (myyty) toinen elementti alkoi säristä. Kaveri otti basson käteen ja antoi ääniä kun mä painelin kartiota. Pölyt lähti.
Kalle

Kiitokset. Taas valaisi asiaa hieman. Omani ei ole räkissä, eikä ole röpömaalia, mutta kyllä se Roadreadyltä vaikuttaa. Siis jos elementit sattuvat särisemään niin särinän voi saada poies tuolla 'pölyt pois'-menetelmällä?
MPU
31.10.2008 20:18:55
Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt tuossa kaapissa on käytännössä EV:n piirustusten mukaisia TL-606-kaappeja kaksi päällekkäin. Tuo TL-606 on yhdelle 15L-elementille suunniteltu. Ainakin se 1X15 Mesa on EV:n piirustusten mukaan tehty.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
sirdickyj
31.10.2008 20:30:32

Mä voin myydä omani, mulla on tommonen.

Ostin siihen uudet kalvot elementteihin, mut en oo saanu aikaseks vaihtaa.

Hae pois.
Enemmän tissiä näkyviin
rattledad
31.10.2008 20:31:33 (muokattu 31.10.2008 20:33:34)

Mistä muuten kaiuttimen tehonkesto johtuu? Sain tuosta käsityksen että vanha 200W EVM-15L on kehyksen ja magneetin osalta sama kuin uudempi 400W versio...
http://www.talkbass.com/forum/archive/index.php/t-470214.html

E: Tuolla näkyy muuten olevan korjausohjeetkin:
http://www.soundspeakerrepair.com/s … r-parts-cp/EVM-15L/KIT/Recone+Kits/
MPU
01.11.2008 09:37:32
Tuosta EV:n elementistä ovat moittineet kovin pieneksi tuota liikerataa. Kuulemma palion parempia elementtejä on nykyään olemassa. Tiedä sitten niiden toiminnasta tuossa komerossa.
Marko
kallefuture
01.11.2008 10:13:21

Jep. Liikerata pieni -ei mee soundi muminaks.. Kun ekan kerran kokeilin 4 x10 Goliathin jälkeen aika isolla kämpällä oli ton Mesan soundi paljo täyteläisempi ja massiivinen. Sit jonkun vuoden päästä pienemmällä kämpällä ajoin sitä Mesaa ja 2 x 10 Goliathia Mesan putkinupilla 2 ohmiin. Hyvin tuuttas yhteen. Swr:stä sain sit oikeilla asetuksilla ihan tarpeeks töminää. Tajusin etten tartte niin isoo kaappii. Yleensä keikoilla sitä ei pystyny luukuttaan. Mut isommilla areenoilla, ulkona tms. se on tietty hyvä.
Nykysen bändin vankkuriin se kaappi ei mahtuisi.
Kalle
UncleFester
03.11.2008 14:40:58
Hyödyllistä asiaa tullut tuosta kaapista. Itsekin tuossa luin muualta että Mesa olisi kopioinut tuon EV TL-606 -mallin, joka oli kait ilmainen ohje tee-se-itse tyypeille, ja siihen koteloon passasi sitten hyvin EV:n tietyt elementit. Tosiaan omassani taitaa olla siis kaksi noita koteloita päällekkäin.

Elementtien kalvojen vaihdosta sen verran, että onko ne järkevä vaihtaa ihan muuten vain jos sattuvat olemaan vanhat. Vai kannattaako odottaa että alkavat pieremään tai muuta ilmenee? Omat ovat ihan toimivat vielä, joskin näyttävät iäkkäiltä.
rattledad
03.11.2008 14:46:33

kopioinut tuon EV TL-606 -mallin, joka oli kait ilmainen ohje tee-se-itse tyypeille, ja siihen koteloon passasi sitten hyvin EV:n tietyt elementi

Joku täällä tiesi joskus kertoa, että elementin mukana tuli kaapin piirustukset. Mulla on ollut 80-l puolivälistä tuollainen 1x15.

Omat ovat ihan toimivat vielä, joskin näyttävät iäkkäiltä.

Ei kai ehjää kannata korjata?
UncleFester
03.11.2008 15:37:12
Ei kai ehjää kannata korjata?

Mietin vain että menettävätkö nuo elementit sen parhaimman teränsä tietyssä vaiheessa vai pysyykö se saundi ihan normina, kuhan elementti pysyy vian ehjänä. Ilmeisesti ei kannata turhaan vaihdella, ihan vaihtamisen ilosta :)
pekezu
04.11.2008 17:12:37

Mietin vain että menettävätkö nuo elementit sen parhaimman teränsä tietyssä vaiheessa vai pysyykö se saundi ihan normina, kuhan elementti pysyy vian ehjänä. Ilmeisesti ei kannata turhaan vaihdella, ihan vaihtamisen ilosta :)

Jos samallaiset ajattelit vaihtaa, turhaa hommaa. Mun käsittääkseni elementit ei "kulu" samoin kuin esim. bassonkielet. Jos haet erilaista saundia eri elementeillä niin ehkäpä sitten.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
UncleFester
04.11.2008 18:06:32
Okei, eli ei maksa vaivaa. Ehkä tekisi toinen noista vaihtaa vähän tummempisaundiseksi jossain välissä, kun ovat molemmat elementit melko middlekkäitä. Pitänee aluksi testailla uuden nupin kanssa kunhan se saapuu ja sitten päättää mitä teen.
MPU
05.11.2008 07:47:45
Voipi tuo middlekkyys johtua tuon kaapin mitoituksesta. Jospa ruuvaat vaffarista hiukka lisää matalia?
Marko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)