Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä Velcroa?
1 2
Quill
27.10.2008 18:18:27 (muokattu 27.10.2008 18:26:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs saisi Velcroa Suomesta? Sitä kun pedaalien kiinnistykseen tarvitsisin.
 
Jaakko Hyvärinen
27.10.2008 18:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villi veikkaus, että kangaskaupasta tai jostakin Etolasta...ehhhkä
 
Allekirjoitus
tracyjacks
27.10.2008 18:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilteman tarranauha vähän jakaa mielipiteitä, mutta mulla se toimii kyllä niin hyvin kun tarranauhan vaan ylipäätään pitää toimia ja halpaa se on. Urosta ja naarasta puol metriä 1,99€.
 
"Toi on jotenki nii kulahtanu"
McNulty
27.10.2008 19:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs saisi Velcroa Suomesta? Sitä kun pedaalien kiinnistykseen tarvitsisin.
 
Teollisuus-Etola tai siis ETRA. Sieltä saa 3M Dual Lock nimistä velcroa. Onpi ehkä parasta mitä markkinoilta löytyy. Jollet omalta paikkakunnalta löydä ja jos nettipuljut vetävät vesiperän, niin pistä pikaviestiä. Käyn hakemassa siulle metritavarana, pistän pussiin ja postiin kuitin kera :)
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Quill
27.10.2008 20:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, selevä. Etrassa olen käynyt joskus aikaisemmin. (Silloin oli Dual Lock loppu)
 
wilo
27.10.2008 20:47:09 (muokattu 27.10.2008 20:48:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Tämä nyt ei oo Suomessa... mutta itte tilasin täältä: http://stores.ebay.co.uk/Convertape . Vaikuttaa hyvälaatuiselta, vaikka ei olekaan pedaalilaudassa vielä.
 
Esim. 5cm leveän metrihinta n. 4,70 euroa. Mukana sekä koukku- että lenkkipuoli.
Kapeemmat on halvempia ja jopa 10cm leveetä löytyy. Kulut on kiinteet n. 1,70 euroa per tilaus.
 
Ville
 
Edit: Ja saa tuolta 3M Dual Lockiakin. En osaa sanoa onko halpa tai kallis verrattuna kotimaan hintoihin.
 
rheinone
27.10.2008 20:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilteman tarranauha vähän jakaa mielipiteitä, mutta mulla se toimii kyllä niin hyvin kun tarranauhan vaan ylipäätään pitää toimia ja halpaa se on. Urosta ja naarasta puol metriä 1,99€.
 
Mun käytössä ei biilteeman takiaisnauhan liimaliitos kestänyt. Kävin viime viikolla hakemassa Dual Lockit Etola/ETRA:sta. Saas nähä kuinka käy. Erittäin hyvältä tuntuu toistaiseksi.
 
HeavyMachinery
27.10.2008 21:03:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teollisuus-Etola tai siis ETRA. Sieltä saa 3M Dual Lock nimistä velcroa. Onpi ehkä parasta mitä markkinoilta löytyy. Jollet omalta paikkakunnalta löydä ja jos nettipuljut vetävät vesiperän, niin pistä pikaviestiä. Käyn hakemassa siulle metritavarana, pistän pussiin ja postiin kuitin kera :)
 
Dual lock toimii kunnolla jos vastassa on dual lock. Pitäisin parhaana koko mattoa + bilteman tarrra pintaa :)
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
wilo
27.10.2008 22:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käytössä ei biilteeman takiaisnauhan liimaliitos kestänyt. Kävin viime viikolla hakemassa Dual Lockit Etola/ETRA:sta. Saas nähä kuinka käy. Erittäin hyvältä tuntuu toistaiseksi.
 
Sain kaverilta vinkkiä, että ton liimauksen kanssa joutuu tosiaan olemaan tarkkana. Se tuntuu vaativan pintakäsittelyn; muovi on vissiin ainoa materiaali mihin velcron tarrapinta tarttuu kunnolla ilman pintakäsittelyä.
 
Aion tehdä oman pedaalilaudan MDF-levystä ja maalata pinnan, sitten kenties vielä spraylakka päälle. Tai kattoo ny mitä keksin, kun pääsen käpistelemään levyjä starkilla.
 
Ville
 
PeeJii
28.10.2008 10:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aion tehdä oman pedaalilaudan MDF-levystä ja maalata pinnan, sitten kenties vielä spraylakka päälle. Tai kattoo ny mitä keksin, kun pääsen käpistelemään levyjä starkilla.
 
Painavahan siitä tulee. Tee vesivanerista, siihen ottaa velcrokin tosi lujasti.
 
wilo
28.10.2008 10:34:02 (muokattu 28.10.2008 10:34:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painavahan siitä tulee. Tee vesivanerista, siihen ottaa velcrokin tosi lujasti.
 
No jaa, yhtä painavia ovat suurin piirtein eli n. 670-750 kg/m3. Painoeroksi tulisi mun pedaalilaudassa reilut 200g (filmivaneri 1890g vs MDF-levy 2120g). Lisäksi myös vesivaneri eli filmivaneri on kokemusten mukaan pintakäsiteltävä, että tarra tarttuu kunnolla.
MDF-levyn hyvä puoli on, että se ei juurikaan kieroile ja sitä on helpompi työstää. Vaikka filmivanerikaan ei kieroile enää pintakäsittelyn jälkeen ja se on kestävämpää ja jäykempää, tuntuis MDF-levy silti paremmalta tässä tapauksessa.
 
Ville
 
Antti1
28.10.2008 10:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totaa... Pintakäsittely filmivanerille? Mitä ja minkä ihmeen takia?
 
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
wilo
28.10.2008 10:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totaa... Pintakäsittely filmivanerille? Mitä ja minkä ihmeen takia?
 
Justiin sen tarran tarttumisen takia. Ei tartu niin napakasti pelkkään filmivanerin pintaan (kokeiltu on). Ja ulkonäkö on toinen syy - mä haluun mustan.
Vaan samapa tuo, alkuperäinen kysyjä halus tietää ihan eri asiaa...
 
Ville
 
PeeJii
28.10.2008 11:13:30 (muokattu 28.10.2008 12:30:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jaa, yhtä painavia ovat suurin piirtein eli n. 670-750 kg/m3. Painoeroksi tulisi mun pedaalilaudassa reilut 200g (filmivaneri 1890g vs MDF-levy 2120g). Lisäksi myös vesivaneri eli filmivaneri on kokemusten mukaan pintakäsiteltävä, että tarra tarttuu kunnolla.
MDF-levyn hyvä puoli on, että se ei juurikaan kieroile ja sitä on helpompi työstää. Vaikka filmivanerikaan ei kieroile enää pintakäsittelyn jälkeen ja se on kestävämpää ja jäykempää, tuntuis MDF-levy silti paremmalta tässä tapauksessa.
 
Ville

 
ookoo. Hyvinhän sie olet aiheeseen jo perehtynyt, varsinkin painon osalta. Mutta tuosta tarran kiinnipysymisestä filmivanerissa mulla on ihan eri kokemukset. Päinvastoin, kun tarraa poistin vanerista, oli tosissaan tehtävä työtä. Eli filmivaneri ei kyllä mitään erityiskäsittelyä tarvitse. Korkeintaan pölyn pyyhkäisyn pinnasta ennen tarran kiinnitystä...
 
Ja alumiinisilla kulmalistoilla saa filmivanerin palaset kiinnitettyä kivasti lootaa kootessa...
 
"Vaan samapa tuo, alkuperäinen kysyjä halus tietää ihan eri asiaa..."
 
ai joo :)
 
Alkuperäiselle kysyjälle: kangaskaupasta olen omat tarranauhani hakenut. Kaikissa ei ole kuitenkaan leveämpää (n. 5cm) tarranauhaa, jota itse olen pedaalien pohjaan laittanut.
 
Hanok
28.10.2008 13:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä myös ääni Dual Lockille. On ollut parisen vuotta kiinni laudassa, eikä sen kanssa ole ollut kerrassaan mitään ongelmia, ei liimausten, eikä tarrakiinnityksen osalta. Ja lauta on filmivaneria, johon Dual Lock on liimattu omalla liimallaan. Kyllä se liimaus hyvin tuntuu pitävän, kunhan laittaa puhtaaseen pintaan.
kege
28.10.2008 14:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.custom-sounds.com/epages … 4359fa3d3d0610+EN/products/2463&2D1
 
Tuoltakin saa 3M Dual-lockia tilattua
 
kill your idols
HeavyMachinery
28.10.2008 14:54:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justiin sen tarran tarttumisen takia. Ei tartu niin napakasti pelkkään filmivanerin pintaan (kokeiltu on). Ja ulkonäkö on toinen syy - mä haluun mustan.
Vaan samapa tuo, alkuperäinen kysyjä halus tietää ihan eri asiaa...
 
Ville

 
Tiesitkö että on myös mustaa Filmivaneria. Ja pysyy velcro tiukasti filmi vanerissäkin kun ottaa vaan epäpuhtaudet pois, eli tinnerillä pyyhkäisy ja pysyy.
 
(Uskoisin että minulla on jonkun verran kokemusta asiasta ja varsinkin filmivanereista.....)
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
bubu
28.10.2008 22:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3M Dual Lock on ollut parasta tavaraa tähän asti, ongelma on lähinnä miten sen saa irti niin halutessaan. Kodin Ykkösestä löytyy ihan ok-hintaan, ja liikkeitä löytyy myös hyvin.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Rämppy
30.10.2008 23:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilteman velcrot on mun mielestä ihan toimivia.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
McNulty
30.10.2008 23:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilteman velcrot on mun mielestä ihan toimivia.
 
Mie olen tähän huono ottamaan kantaa, kun en ole Bilteman metritavaraa koskaan käyttänyt. Sen vain sanon että 3M Dual Lockin kanssa ei ole koskaan tarvinut pettyä eikä pelätä. Se on toiminut aina ja siksi se on jäänyt omaksi valinnaksi. Vähän sama juttu miulla nykyään monen muunkin asian kanssa (esim. instrumenttipiuhat, kielet, plektrat)... ei ole ollut tarvetta vaihtaa hyvin toimivia asioita "tuntemattomaan".
 
Toki, jos nyt vasta aloittaa velcroilemaan, niin kannattaa valita se itselleen toimivin vaihtoehto. Oli se sitten Tiimarin sinitarraa tai Etran "3ämmää".
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «