Aihe: Keskustelua lyriikkapelistä
1
esprit de corps
30.10.2008 18:52:13 (muokattu 30.10.2008 18:52:42)
Ideana siis se, että tähän voi heittää kommentteja meneillään olevasta pelistä ilman, että sotkee pääketjua asiattomilla kommenteilla.

Eli esimerkiksi, Soihtu, sinähän viime äänestyksessä kritisoit minua, etten ollut sisällyttänyt annettua sanaparia tekstiin, ja nyt itse muokkasit määriteltyä sanaparia melko laveasti. Miksi näin?
esprit de corps
30.10.2008 19:00:16
ja muuten, sinun sanasi ovat tällä kertaa bueno... erinomaisen hyvät.!!!
Mieleeni

Ajattelin tällä kertaa vääntää tarinanmuotoista ja hiukan perinteisempää. Kiitoksia.

Minulla on oikeasti se ongelma, että osaan kirjoittaa monella eri tyylillä ja tavalla. Mikä niistä kaikista on paras, onkin se dilemma. Varsinkin, kun yrittää koota jotain runokokoelmaa tässä... Ei saatana. Toiset on Saarikoskea, toiset Tranströmeria.
soihtu55
30.10.2008 19:14:43
Tiedän tuon ongelman runoissa. laulunsanoissa yritän jotenkin jättää
runoutta taka-alalle. Onhan se siellä pohjana jotenkin, mutta runot on minulle kuitenkin vielä ihan eri maailma.

Minulla on runoluonnos kuntantajalla. Kahdesta tuli hylyt, kadesta en ole
saanut tietoa. Julkaisuprosentti uusilla on n.1/2%.

Joululomalla kokoan uuden runoluonnoksen ja korjaan edellistä.
Haastavaa on saada julkaistua, mutta mihin aiot laittaa??
esprit de corps
30.10.2008 19:32:26
Haastavaa on saada julkaistua, mutta mihin aiot laittaa??

Teos, Like ja Sammakko. Niihin lähtee, kun saan viimeisteltyä. Oikeasti se kokelma on jo valmis, mutta oma perfektionismi pakottaa vielä miettimään ja pohtimaan ja punnitsemaan kaikkea. Kun vain antaisi mennä...
soihtu55
30.10.2008 20:50:00
entäs Savukeidas?

Savukeitaaseen muistaakseni piti laittaa synopsi.
Voi olla muuttunut.
Montako runoa, on luonnoksessasi. minulla on 83.
Ehkä liikaa, mutta kokonaisuus vaati sen.
esprit de corps
30.10.2008 21:01:42
entäs Savukeidas?

Savukeitaaseen muistaakseni piti laittaa synopsi.
Voi olla muuttunut.
Montako runoa, on luonnoksessasi. minulla on 83.
Ehkä liikaa, mutta kokonaisuus vaati sen.

Itse asiassa en ole laskenut runojen määrää, koska osa niistä on moniosaisia ja monisivuisia, mutta noin 60 sivua on kokoelmassa. Ja se kokoelma vaati juuri sen verran tekstiä.

Savukeitaan jutut tsekkaan vielä uudestaan kohta, mutta tämän hetkinen muistikuva on se, että se on jo melkein liian pieni kustantaja. Kustantajan tarkoitus kuitenkin on kustantaa kirja, markkinoida ja mainostaa sitä ja taata sille jakelukanavia riittävästi.
soihtu55
30.10.2008 21:05:41
Minä aoin laittaa Gummerukseen
soihtu55
05.11.2008 06:13:46
Tartti ihan käydä katsomassa, mutta edellisessä visassa annoit 2p tekstistä, jossa oli sisältönä annettu otsikko ja annettu sanapari. Yhteensä viisi sanaa? Teksti ei ollut tynkä? Kolme täyttä säkeistöä on? Jos tosissaan tekis, niin kait vois vaikka mieltää, että viimeinen on kertosäe. Sit siinä on intro, säkeistö- kertsi, 2säkeistö- kertsi, soolo + 2x kertsi ja outro. Kesto kolmisen minsaa ja sanoja enempi ko monessa iskelmässä.
Tynkähän tuommoinen. Mut juu, rölöähän se oli.

...........................

Noi se meni, että annoin edellisessä kisassa muutamalle sanalle pisteitä, mutta perustelin asian. ja olen edelleen samaa mieltä perusteluistani, nillä ajatuksilla mitä kirjoitin. Ja perustelin myös sinun teksti, mutta sanon sen nyt hieman tarkemmin. Teksti oli liian tynkä ja muutenkin ontuva siihen tyylilajiin, mitä etsit..
ja ehkä se oli myöskin tuon mainitsemasi juoman, oluen, viniin tai minkä lie, joka sekoittu sun päässä riimin. Mut alla olevaa on mukavaa lukea, noin kun sen osaa sanoiksi pukea. Nyt on tainut olla polla tyhjä viinistä ja oluesta. Maistas joskus Carilloo, ja paa ruisleivän päälle hilloo, ei siun illoos mikkään silloin pilloo.

hyvää päivää siulle.

................

Edit: eikä rölötykseni noin voikaan toimia. Hätä- tai juovuspäissäni riimittelin liikaa.
Kappas. Tekstiä muuttamatta, mut jakoa vaihtamalla se näyttää tommoiselta:

Rannalta se löytyi,
tuo pullo kerran maltainen.
Sisällänsä iso kuva,
julisteen tuo kaltainen.

Varmaksi en vanno,
vaan oli pullopostia.
Iso kuva esitti
Joukoa ja Kostia.

Kaukaa on tuo kulkenut,
ken lienee pulloon sulkenut,
ajan takaa joskus ammoin,
vaan pullo säilyi vähin vammoin.

Jos taakse jää se löytyy edestä,
kuin vanha pullo rantavedestä.
Juliste nyt on hyvässä huomassa,
nastalla seinässä muistoja tuomassa.
Sergei Fallinen
05.11.2008 18:18:07 (muokattu 06.11.2008 11:25:08)
E: never mind
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)