Aihe: Kokemuksia 15W putkivahvistimista
1
martja2
29.10.2008 12:44:52
Mahdollisesti kulunut aihe, mutta kirjoitanpa kuitenkin.Olen vaihtamassa Tech21 TM60 vahvistinta pieneen putkicomboon. Hintamaks. noin 600e.
Tällä hetkellä kiinnostavat Vox AC15, Fender PRO / Blues Junior ja Orange Tiny Terror combo joita olen kokeillut (Tiny Terroria tosin nuppina). Noissa mietityttää ehkä, miten pärjäävät ja pysyvät cleanina bänditouhussa ja esim pienimuotoisella keikalla, kaupassa ei tuota ominaisuutta pysty testaamaan. Entäpä onko kokemuksia HK Tube edition tai Blackheart Handsome Devil vaffareista?
acutus
29.10.2008 13:40:01
Noh siinäpä onkin pähkinää purtavaksi ;)

Itse olin tuossa jokin aika sitten samoilla linjoilla.
Ei ole helppoa (nyt mulla on sitten vox v15 -kasarivehje- meni hiukan yli budjetin mutta so what).

Kokeile nyt se Fenderi, se on tosi herkku erityisesti sellaiseen blues säröttelyyn nimensä mukaisesti. Cleanikin on hyvä, vaikka ei ihan niin kiva kuin kalliimmissa, siis yli tuhannen euron fenkuissa.

Mutta ehkä sittenkin miettisin Voxin tai Orangen välillä?
Kun kokeilet kaikki noi ja ostat sen mikä miellyttää korvaa niin siinä se on.

Mulle kelpais kaikki kolme!
Janne19691
29.10.2008 14:05:31

Mahdollisesti kulunut aihe, mutta kirjoitanpa kuitenkin.Olen vaihtamassa Tech21 TM60 vahvistinta pieneen putkicomboon. Hintamaks. noin 600e.
Tällä hetkellä kiinnostavat Vox AC15, Fender PRO / Blues Junior ja Orange Tiny Terror combo joita olen kokeillut (Tiny Terroria tosin nuppina). Noissa mietityttää ehkä, miten pärjäävät ja pysyvät cleanina bänditouhussa ja esim pienimuotoisella keikalla, kaupassa ei tuota ominaisuutta pysty testaamaan. Entäpä onko kokemuksia HK Tube edition tai Blackheart Handsome Devil vaffareista?

Se riittääkö 15 W puhdasta tehoa bandissä on kiinni aika paljon muista soittajista, kaiuttimen herkkyydestä ja kitarasta (mikkien ulostulo). On täysin mahdotonta arvioida noita asioita tässä. Voin vain kertoa oman kokemukseni joka on että jonkin vahvistimien kanssa ei riitä edes 30 W ja toisen vahvistimen kanssa reilu 20 W on ok (tässä kaiuttimien herkkyys on määrävä tekijä).
Rule #1: There are no rules.
Kiinankeisari
29.10.2008 15:07:31
vasta testailin noita ja blues junior oli kyllä aika kökkö (saatto johtua siitäkin että soitin sitä ennen custom vibrolux reverbiä, rahalla saa ja sitä rataa...), tuo AC15CC on imho paljon parempi ja aika äänekäskin.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Satu ja Tuija
29.10.2008 18:12:13 (muokattu 29.10.2008 18:14:12)

Ittellä oli joskus kulta-aikoina pirun nätti vihreä Matamp King Street Stantard nuppi ja nahkaa päällys, minkä myin pois tyhmyyksissäni. Siinä oli 15wattia, 2 x el34 (katodibiasoitu). Riitti meteliä classic rock touhuihin komiasti.
"Varsinaiset" cleanit loppu aikaisin, mutta otin semmoisia kitaran volumea pienemmälle kääntämällä jos moisiin oli tarvis. Vahvistin vielä kompressoikin kivasti, eli volume ei tippunut liiaksi. Master oli tietty aina kybällä ja etuasteesta gainia asensin niin, että se on juurikin puhdas saundi silloin, kun straton volkka osoittaa 5:sta...niin säädän jumittuneesti gain-tasot vieläkin...silloinhan niitä eri rosoja löytyy sieltä kitaran vol 5:n ja 10:n väliltä ihan mun tarpeiksi, aineski.

Ja niin kuin mainittu jo onkin, niin kaiuttimen herkkyyshän näyttelee myös merkittävää osaa meteliin. Itte vetelin silloin Eminencen Wizardeilla mitkä on herkkiä ja hyviä niin kuin naisetkin.

Tuskin viidellätoista watilla mitään ihme hirmukovaa metallia väännetään, mutta alkuun ja pidemmällekkin pääsee rauhallisemmissa touhuissa. :)
Broadcaster
29.10.2008 18:58:45 (muokattu 29.10.2008 19:14:08)
Mä oon saanut nyt päähäni ostaa Voxin Heritage sarjan AC15 vahvistimen. Hinta Suomessa on tuolle hand wired -pelille vaan sen verran suolainen, että pakko kai se on Englannista tilata.
Vielä pitäis valita ottaakko combo, vai nuppi + kaappi joka voisi olla monipuolisempi. Toki comboakin voi käyttää lisäkaapin kanssa.

e:muok
Satu ja Tuija
29.10.2008 19:35:57
Mä oon saanut nyt päähäni ostaa Voxin Heritage sarjan AC15 vahvistimen. Hinta Suomessa on tuolle hand wired -pelille vaan sen verran suolainen, että pakko kai se on Englannista tilata.
Vielä pitäis valita ottaakko combo, vai nuppi + kaappi joka voisi olla monipuolisempi. Toki comboakin voi käyttää lisäkaapin kanssa.

Itte ottaisin nuppi + kaappi. Aika vähissä noi hyödyt valita combo noin yleensäkkin, vaikkakin tuo AC15 ei liene niin helvetillinen roudattava kuin esim. AC30CC "combo" 2x12, mikä lie sen koodi...
:)
Hotlicks
30.10.2008 14:25:00

En tiedä mitä hintaa Englannissa pidetään, mutta DLX:ssä hinta tais olla 895,- tuolle combolle. Ei munsta kauhean paljon. Hyvä laitos nimittäin.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Broadcaster
30.10.2008 14:33:13
En tiedä mitä hintaa Englannissa pidetään, mutta DLX:ssä hinta tais olla 895,- tuolle combolle. Ei munsta kauhean paljon. Hyvä laitos nimittäin.

No tuo hinta alkais jo kuulostaa hyvältä, mutta ootko varma että se oli nimenomaan toi Heritage -sarjan peli, eikä näitä Custom Classiceja?
Hotlicks
30.10.2008 14:37:38
No tuo hinta alkais jo kuulostaa hyvältä, mutta ootko varma että se oli nimenomaan toi Heritage -sarjan peli, eikä näitä Custom Classiceja?

Jep. Oli juurikin tuo heritage-laitos. Kannattaa varmistaa tuo hinta, ettei ollu joku supertarjous.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Valdemart
30.10.2008 14:57:05

Itsekin olen tuota miettinyt. Mitenköhän vaan tuossa nuppi+kaappi yhdistelmässä, jotenkin huvittaisi hankkia kahdella elementillä. Maksaa tuo yhden elementin kaappi 700 € ja se on aika paljon! :D
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Terry Pantheras
30.10.2008 15:00:10
Mulla on Laneyn Lionheart-nuppi, tehoa 20w ja hyvin pysyy puhtaana bändisoitossakin. Ihquin puhdas millä oon ikinä soittanut.
Broadcaster
30.10.2008 15:09:47
Itsekin olen tuota miettinyt. Mitenköhän vaan tuossa nuppi+kaappi yhdistelmässä, jotenkin huvittaisi hankkia kahdella elementillä. Maksaa tuo yhden elementin kaappi 700 € ja se on aika paljon! :D

Jos tarkoitat tota AC15 vehjettä mistä mä puhuin niin kyl sen kaapin saa reilusti halvemmallakin...
humppahanuristi
30.10.2008 15:25:31

Thomannin hintoihin lähinnä viittasin. Minkä hintainen tuo sitten Suomessa on?

http://www.thomann.de/fi/vox_v112htv.htm

Olisi hauska tietää, mikä olisi hintaero esimerkiksi tähän verrattuna. Eikös tuotakin voi ajaa 15wattisella nupilla?

Onpas siinä celestionilla hintaa...
Tietysti, jos se pitää olla vaalea 1x12" voxin kaappi, niin ei taida paljon vaihtoehtoja olla.
Jos perinteinen käy, niin 2x12" sinisillä: http://www.thomann.de/fi/vox_v212bnx.htm
on lienee Suomesta ostettavissa halvemmalla. Ainakin itse sain ilman tinkimistä jo paremman tarjouksen.
Humpasta rautalankaan...
Sukkis
30.10.2008 15:37:12
Tällä hetkellä kiinnostavat Vox AC15, Fender PRO / Blues Junior ja Orange Tiny Terror combo joita olen kokeillut (Tiny Terroria tosin nuppina). Noissa mietityttää ehkä, miten pärjäävät ja pysyvät cleanina bänditouhussa ja esim pienimuotoisella keikalla

Tämän hetkistä vahvaria ostaessa ( peavey classic 50) kokeilin myös tuota
Voxin AC 15 sarjalaista. Myyjän luvalla kokeilin nupit melko kaakossa ja aika reilusti lähti kyllä voluumia omiin korviin ainakin ja puhtaina pysyi ainakin siihen pisteeseen asti hyvin. Vaikea tietysti arvioida kaikkia live tilanteita, mutta jos ajatellaan jotain pientä live keikkaa jossain pienessä kuppilassa niin vaikea kuvitella etteikö tuo kuuluisi (ilman mikitystä siis). Ja uskon kyllä, että pysyy puhtaanakin.

Kuten aiemmin sanottu niin tottakai jos esim. toinen kitaristi huudattaa oma 50 wattistaan täysillä ja rumpali takoo niin lujaa kun jaksaa niin kyllähän ton varmaan peitettyä myös saa.

Ootko kokeillu isompitehoisia vahvareita master volumella varustettuna. Itellä toi 50 wattinen (putkikombo) peli toimii ihan hyvin kotona ja treeniksellä myös.
Broadcaster
30.10.2008 15:46:03
Thomannin hintoihin lähinnä viittasin. Minkä hintainen tuo sitten Suomessa on?

http://www.thomann.de/fi/vox_v112htv.htm

Olisi hauska tietää, mikä olisi hintaero esimerkiksi tähän verrattuna. Eikös tuotakin voi ajaa 15wattisella nupilla?

DV:llä hinta näyttää olevan 450€ (+postit), eli 250€ hintaeroa tompan vehkeeseen.
humppahanuristi
16.12.2008 15:23:21

Tämän hetkistä vahvaria ostaessa ( peavey classic 50) kokeilin myös tuota
Voxin AC 15 sarjalaista. Myyjän luvalla kokeilin nupit melko kaakossa ja aika reilusti lähti kyllä voluumia omiin korviin ainakin ja puhtaina pysyi ainakin siihen pisteeseen asti hyvin. Vaikea tietysti arvioida kaikkia live tilanteita, mutta jos ajatellaan jotain pientä live keikkaa jossain pienessä kuppilassa niin vaikea kuvitella etteikö tuo kuuluisi (ilman mikitystä siis). Ja uskon kyllä, että pysyy puhtaanakin.

Kyllä AC15cc1 aika pitkälle riittää ja pienenä vinkkinä, voisin luopua omastani.
Humpasta rautalankaan...
Valdemart
16.12.2008 23:03:54

Oma handwired 15wattinen nuppi on kyllä ainakin tarpeeksi kovaääninen. Rumpalin kanssa saa mukavat säröt, kun pitää tuon puolituksen päällä eli vehje tällöin 7,5 wattinen. 15 wattisena löytyy sitten mukavasti headroomia. Mahtava vahvistin!
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Åboensis
18.12.2008 18:23:30

Pari vuotta tuli soiteltua 15w Fender Pro Juniorilla. Hankin sen oikeastaan kahdesta syystä: pientä ja yksinkertaista vahvistinta (2 namiskaa - volume ja tone) oli helppo käyttää ja kevyt kantaa.

Soundi oli mainio ja tehot riittivät pop-rock-blues-kantri-soul-punk -alueella operoivassa triossa hyvin niin puhtaiden kuin rosoistenkin äänien osalta. Lisäksi 15w vahvistimesta sai jopa pizzeriannurkassa irti vähän päätesäröäkin ilman, että lähipöydän kanta-asiakkailta menivät oluet ja fruttidimaret väärään kurkkuun.

PJ lähti kuitenkin tänä vuonna vaihtoon, koska kyllästyin lopulta soundin lievään (lähinnä vahvistimen pienestä koosta ja 10" kaiuttimesta johtuvaan) "laatikkomaisuuteen" tai "ahtauteen". Nykyinen 50w, 2x12" Carvin kuulostaa kokolailla "avoimemmalta" ja niihin moniin nuppeihinkin on jo tottunut ; ).
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)