Jouni Antero 23.10.2008 22:32:08 | |
---|
Mulla on (suttuinen kuva profiilissa) "minisetti" jossa on 10" ja 12" tomit jotka ovat 7" syvät. lattiatomi on 13 x 11". Tomeissa on nyt lyöntikalvoina Remon Ambassadorit ja lattiatomissa Emperor. Kaipaisin välillä hieman lisää "jytyä" tomeihin. Olisiko oikea ajatus siirtyä niissäkin Emperoreihin? Sinänsä tykkään nopeasta attackista. Tietenkään en hae mitään hevijytkettä, mutta antaisiko tuo lisää varaa dynamiikkaan? Rungot on Kellerin vaahteraa. Kiitoksia mielipiteistä. |
Tindrum 23.10.2008 22:53:18 | |
---|
Erittäin makea ja kiinnostava "short stack" -setti. Nämä setit ovat nyt (kai) kovassa nousussa, Tamakin on tehnyt (DW:n ja monen muun perässä) oman "Hyperdrive" -settinsä. Konsepti on kutakuinkin: normi virveli, pitkä bazuuka, ja extra lyhyet tomit. Näillä välineillä saadaan kuulemma oikein oivallinen moderni saundi. En ole koklannut, mutta kiinnostaa kyllä. Tulee mieleen 70-luvun rototomi ja timbales -kokeilut... hih hih... Kalvoista en osaa sanoa mitään, kun en ole hiplannut. Mutta normaalit fysiikan lait pätenevät (?) myös näissä, joten rohkea rokan syö. Kaino ei saa ........ Rapsaa sitten tänne. m©
Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin? |
mhelin 23.10.2008 23:11:08 (muokattu 23.10.2008 23:11:26) | |
---|
Mitenkäs olisi Evansin G2 päällystettynä (kaiketi kestävämpi kuin vastaava Emperor) pienemmissä ja kirkas G2 tai Empereror isossa tomissa (sanokaa joku joka noilla päällystetyillä kalvoilla soittelee, ainakin kapulan saundi on niillä jotenkin rapeampi)? |
Jouni Antero 23.10.2008 23:33:20 (muokattu 23.10.2008 23:41:21) | |
---|
Mulle toi setti "tuli" ja osin sen teetin (sama kokoaja - lattiatomi ja ripustukset on mulle tehty - muu setti oli tehty johonkin projektiin. Rakentaja on vanha tuttu) koska halusin mahdollisimman helppoa roudaamista laadukkailla kamoilla (bassari on 18x8" - toimii ihan jees kun vanhana jääränä tykkään jonkin asteen dempatusta bassarista ja loput hoitaa mikitys keikaalla). Mun iso setti on vintage Tama Superstar normaalitomeilla ja olen aina tykännyt enempi tuollaisista kuin "Power Tomeista". Soundi kun nyt vain on vain ärhäkämpi, mutta kovaa lyödessä tulee jo ehkä rajaa vastaan - kalvo vai rummun koko? En siis silti ole mikään raskaskätinen hakkaaja. EDIT: Rokkia nyt kuitenkin soittelen... Mun Tamoissa on Evanssit ja ihan (naurettavaa tai ei) olen tässä minisetissä ajatellut pysyttäytyä toistaiseksi Remossa, joten ehkä se on aika vaihtaa Emperoreihin. Jokin muu ihan perustaltaan? Öljyt? Ei kai sentään... Alunperin ajatuksenani oli, että kalvot jollain tapaa suhtautuisi rumpujen kokoon, mutta ehkä se ei kuitenkaan toimi. Kokemuksia keltään muulta? Tiedän, että vastaavia settejä on olemassa. Tuon kokoiset rummut muuten näyttää ihan leluilta kun ne ensimmäistä kertaa näkee; itseltä meinasi usko loppua ihan alkuun. |
Bobana 24.10.2008 15:59:50 | |
---|
Mikäs on herralla alakalvona? Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Jouni Antero 29.10.2008 10:08:56 | |
---|
Mikäs on herralla alakalvona? Olin hetken pois verkon äärestä...Remon Diplomathan se siellä. |
kimizu 29.10.2008 12:29:37 | |
---|
Kokeile vaihtaa alakalvoksi myös Ambassadorit. Jos ei riitä, niin sitten Emperorit lyöntipuolelle, tai jopa Pinstripet (huh?!) Huomasin nimittäin omissa Kumuissa, että yhdistelmä Emperor päällä/ Diplomat alla ei toiminut mun korvaan ollenkaan. Vaihdoin lyöntipuolelle valkoiset Ambassadorit ja soundi parani heti. Mutta vasta kun vaihdoin alle Diplomatien tilalle kirkkaat Ambassadorit, alkoi rummut kuullostaa sellaisilta kuin halusin. Johtopäätöksenä siis että Diplomat ei toimi mun korviin edes alakalvona, liian kirkas ja ohut meininki. Ja varsinkaan Emperorien kanssa ei ollenkaan. |
markkuliini 29.10.2008 12:50:37 | |
---|
Johtopäätöksenä siis että Diplomat ei toimi mun korviin edes alakalvona, liian kirkas ja ohut meininki. Ja varsinkaan Emperorien kanssa ei ollenkaan. Mkään en tykkää diplomatista alakalvona. Vähän ponneton soundi mun korvaan. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Roberto 29.10.2008 13:09:38 | |
---|
Mites black dot-kalvoa yläpuolelle? Tulis hyvää pauketta ainakin. |
markkuliini 29.10.2008 19:26:59 | |
---|
Mites black dot-kalvoa yläpuolelle? Tulis hyvää pauketta ainakin. Pauketta ja suhteellisen paljon keskiääntä saa niistä. Jos black dot kalvojen soundi kiinnostaa niin Tony Williamsin 70-luvusta eteenpäin levytyksistä saa helposti kuvan miltä ne soundaavat. Niillä levyillä rumpuja soitetaan paljon ja lujaa! :) Jotkut black dot-vihaajat taas moittivat että ne "kopisevat" liikaa. "Makuasioita" sano mummo hangessa. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
seppo i 29.10.2008 22:18:17 | |
---|
Hauska setti :) Mulla on Oak Custom tomit samantyylistä kokopolitiikkaa (10x5,5 12x6,5 14x9). Ensi alkuun lyöntipuolen kalvoina oli Firberskyn kolmoset, mutta niilläkin ääni oli kuitenkin vähän koliseva, ja ne vaati ylimääräistä demppaamista. Meininki parani, kun vaihdoin tilalle juuri nuo kirkkaat Emperorit. Enemmän on alapäätä ja lämpöä äänessä, mutta silti iskuääni on tallella, ja ilmeisesti myös tuon matalan rumpukoon ansiosta. Itsekään en soita kovin kovaa, vaan paukuttelen ilmeisesti aika keskiverrolla voimakkuudella, niin kuin tuon kokoisille rummuille ilmeisesti sopii. Ääni on silti mukavan kiinteä. |
Niq 29.10.2008 22:18:25 | |
---|
Jotkut black dot-vihaajat taas moittivat että ne "kopisevat" liikaa. "Makuasioita" sano mummo hangessa. Niinhän ne tekee. Virvelipuolella, varsinkin metallirunkoisissa tykkään doteista, syö vähän ringiä ja lisää atakkia. Saa halvat teräsvirvelitkin yleensä kuulostamaan ihan mukiinmenevältä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
hollmi-5 29.10.2008 23:06:25 | |
---|
Mites black dot-kalvoa yläpuolelle? Tulis hyvää pauketta ainakin. Joskus miekka ja kilpi -aikaan minullakin oli Remon CS-kalvot kaikissa rummuissa. Jopa molemmin puolin (paitsi virvelin reso...). Otin jossain vaiheessa lätkät irti: tuli Ambassadorit :-) Kaverin kanssa vaihdettiin kokemuksia kalvotuksista. Hänellä on nyt Ludwigin Vistaliteissa lätkälliset Remot jahän tykkää... Eli jos soundi ei sitten miellytäkkään, on tilanne melko lailla pelastettu, kun ottaa ne lätkät irti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jupi57 30.10.2008 00:18:12 | |
---|
123456789 10 Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
Kailis 30.10.2008 00:26:46 | |
---|
123456789 10 Tää koodi on päivystyksen vaihtumisen tunnussana. Menen nukkumaan. |
Roberto 30.10.2008 08:30:57 | |
---|
Joskus miekka ja kilpi -aikaan minullakin oli Remon CS-kalvot kaikissa rummuissa. Jopa molemmin puolin (paitsi virvelin reso...). Otin jossain vaiheessa lätkät irti: tuli Ambassadorit :-) Kaverin kanssa vaihdettiin kokemuksia kalvotuksista. Hänellä on nyt Ludwigin Vistaliteissa lätkälliset Remot jahän tykkää... Eli jos soundi ei sitten miellytäkkään, on tilanne melko lailla pelastettu, kun ottaa ne lätkät irti. Vistalitet on niin middlettömät et niihin dotit toimii varmaan ihan kympillä. |
markkuliini 30.10.2008 09:11:09 | |
---|
Vistalitet on niin middlettömät et niihin dotit toimii varmaan ihan kympillä. Ei kuulu mitn vaikka kuinka hutkaisee? :D Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Roberto 30.10.2008 10:05:19 | |
---|
Ei kuulu mitn vaikka kuinka hutkaisee? :D Eiku pläikää ihan HOUMONA! |
|
nappo 30.10.2008 12:33:57 | |
---|
|