Aihe: Dynacordin kaiku hävinnyt..
1
kaukopoika
15.02.2004 13:51:50
Kertokaa viisaammat,mitä olisi tehtävissä kotikonstein,vai onko vietävä pajalle?Kyseessä on siis Dyniksen Echocord Super 76 nauhakaiuku laite,transistorimalli.Ongelma on se,että nauhakaikupuoli ei toimi,mutta jousikaiku kyllä.Jotka tuntee tuollaisen vehkeen niin tietää,että siinä on potikka jolla määritellään kumpaa kaikutyyppiä halutaan käyttää ja missä suhteessa.On vaihdettu nauha,putsattu ääniäätä yms,mutta ei vaan toimi,mulla on kaksi samanlaista yksilöä,niin olisiko jotain helppoa vertaustestiä vaikkapa yleismittarilla.Sen verran oon vertaillu,että kun naputtelee kevyesti laitteen toistopäätä,niin se toimiva antaa huomattavasti kuuluvamman äänen vahvistimesta,kuin epäkuntoinen,josta olen päätelly,että nimenomaan se toistopuoli olis viallinen ja vaikka pientä napsetta koputuksesta kuuluukin,niin varsinaista kaikua ei kitaralla soitettaes ollenkaan.Olisin kiitollinen kaikesta avusta!

Ps:Laite näyttäis olevan aika hankala purettava,että pääsis kääntämään piirilevyt niin päin että näkis komponentit:-(
kaukopoika
15.02.2004 17:22:55
Joo kävin taas sitä dynistä ihmettelemässä ja totesin,että ne äänipäät oli huomattavasti kuluneemmat kun sen toimivan yksilön,eli voisiko se nauha syödä sen pinnotteen niin puhki,että äänipään sisällä oleva käämi osittain vaurioituisi?Niin ja siitä potikasta jäi vähän juttu kesken;eli kun kääntää sitä potikan nuppia myötäpäivään,niin silloin pitäis nauhakaiun tulla esiin ja sen jousen vaieta,no jousihan kyllä vaimenee,mutta sitte ääni tulee vaan cleanina ulos,eikä minkäänlaista delayta siihen.Olen tarkastanu,että kaikki johdot on kiinni ja sumuttanut sitä potikkaa siihen tarkoitetulla contact spraylla.Nyt on hyvät neuvot tosi tarpeen.
HBM
15.02.2004 17:32:35
On täysin mahdollista, että tuo johtuu äänipäiden kuluneisuudesta. Nuo äänipäät voi saada hiomalla kuntoon, mutta se on kyllä ammattimiesten hommaa.
Neljä Ruuvia
15.02.2004 19:27:08
Mä koitin kattoo nurkista mut ei se kyllä tääl meillä oo ;-)

Ihan pakko,tsori
kaukopoika
15.02.2004 21:13:04
Kyllä siellä oikea jousikaiku on.Mutta on tosi onneton jos vertaa esim Fender Vibroluxin ,tai muiden fenkkujen jousikaikuihin,tuntuu suorastaan oheistuotteelta,niinku joku jo taisi jossain yhteydessä mainita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)