Aihe: Last.fm
1 2 3 4 539 40 41 42 4367 68 69 70 71
Ozzyneito
29.10.2008 08:09:31

Hyvä kun ton group compatibilityn tulokset vaihtuu joka viikko, niin ei pääse tämäkään ketju kuolemaan.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
J.Hollström
29.10.2008 08:17:31
Yksi kysymys on herännyt kun ihmisillä on noita järkyttävän isoja kuuntelumääriä, että kuunteleeko ihmiset pelkästään mp3:sia tietokoneen kautta, vai rekisteröityykö tonne myös iPODien yms. laitteiden kuuntelu? Onko jengi siirtänyt kaikki levynsä koneelle vai onko suurin osa waretettua kamaa netistä?

Itse olen ymmärtänyt, että mikään "oikeilla" stereoilla tapahtuva viinyylien tai cd:eiden kuuntelu ei tonne valu? Tietty tietokoneella voi toki kuunnella myös laillista kamaa...
carlos
29.10.2008 08:37:01 (muokattu 29.10.2008 08:37:14)
Yksi kysymys on herännyt kun ihmisillä on noita järkyttävän isoja kuuntelumääriä, että kuunteleeko ihmiset pelkästään mp3:sia tietokoneen kautta, vai rekisteröityykö tonne myös iPODien yms. laitteiden kuuntelu? Onko jengi siirtänyt kaikki levynsä koneelle vai onko suurin osa waretettua kamaa netistä?

Ite ainakin rippaan levyt koneelle ja kuuntelen tätä kautta, tosin en last:fm:n takia. Ja juum, kyllähän noi iPodin soittotiedot tallentuu myös tuonne.
by the grace of God
Mohla
29.10.2008 15:23:28

Itse olen ymmärtänyt, että mikään "oikeilla" stereoilla tapahtuva viinyylien tai cd:eiden kuuntelu ei tonne valu? Tietty tietokoneella voi toki kuunnella myös laillista kamaa...

Osan levyistä oon ripannu koneelle ja sit semmoset mitä ehkä tulee harvemmin kuunneltua pyöritän vaan läppärin kautta winampissa, ihan vaan sen takia että scroblautuu.

Joskus oon laittanu myös olohuoneessa levyn hyllystä soimaan tavallisessa soittimessa, ja samaan aikaan pyörimään toisessa huoneessa winampilla, että se scroblautuisi. Vaimon mielestä tämä on jo vähän liian pakkomielteistä :)
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
lxi
29.10.2008 18:38:05
Joskus oon laittanu myös olohuoneessa levyn hyllystä soimaan tavallisessa soittimessa, ja samaan aikaan pyörimään toisessa huoneessa winampilla, että se scroblautuisi. Vaimon mielestä tämä on jo vähän liian pakkomielteistä :)

Tunnustan tekeväni samaa.
Eero Laine
29.10.2008 18:42:49

Joo, IPodista tulee suurin osa. Kotona en kuuntele omia levyjä vaan kirjastosta lainattuja ja Lastin omaa radiota.

Nettiradioista ja kavereilla kuunnelluista levyistä ei tule tilastoa mut kyllähän toi nyt tosi kattavan kuvan jo antaa. Kunhan vaan katsoo niitä minuutteja eikä biisimääriä.
J.Hollström
29.10.2008 18:51:44
Siis onko ideana saada tonne systeemiin mahdollisimman paljon merkintöjä vai mikä ajaa ihmiset ko. pakkomielteiseen toimintaan? Miten jos vaikkapa joku radiosta tuleva biisi ei menekään rekisteriin? Räjähtääkö galaksit? Laittaako joku esim. yöllä playerin hakkaamaan tonne biisejä että sais lisää kredibiliteettiä vakavana musiikinharrastajana?

Itsellänikin on tunnus tonne, mutta mikään "vakavampi" kuuntelu ei sinne mene koska kuuntelen ne oikeilla stereoilla. Ainoastaan iTunesin läpi menevä satunnainen kappale.
Tohtori Tonus
29.10.2008 19:07:52
Itsellänikin on tunnus tonne, mutta mikään "vakavampi" kuuntelu ei sinne mene koska kuuntelen ne oikeilla stereoilla. Ainoastaan iTunesin läpi menevä satunnainen kappale.

Jolloin palvelun tarkoitus musiikkimaun kartoittajana menee aika tehokkaasti hukkaan.
Pitti pystyyn!
päänahka
29.10.2008 19:24:48

Sama täällä. Muutenhan mun musamaku vääristyisi vallan ja toi ehdottaisi ihan vääriä artisteja.
Up and down, that's how energy stays alive.
Dr. Rock
29.10.2008 19:31:19
Ainakin itse olen löytänyt huomattavan paljon kiinnostavia artisteja ko. palvelun avulla. Mitä tarkemmat tiedot esim. omasta musiikinkuuntelusta Last.fm:ään rekisteröityy, sitä paremmin se osaa suositella omaan makuun sopivia bändejä jne. Myös samankaltaisten artistien määrittäminen tätä suosittelutoimintoa sekä artistien profiilisivuja ja "similar artists" -radiota yms. varten perustuu pitkälti käyttäjien musiikkimaun mudostamaan tilastotietoon, joten mitä realistisempaa data kokonaisuuden kannalta on, sitä paremmin systeemi toimii.

En toki kiellä, etteikö ihan vain pieni tilastorunkkauskin voisi olla mukavaa.
Elämä koostuu niistä pienistä vioista.
J.Hollström
29.10.2008 20:00:25
Jolloin palvelun tarkoitus musiikkimaun kartoittajana menee aika tehokkaasti hukkaan.

Onneksi tiedän sen melko pitkäiti itse ilman palvelua.
Tohtori Tonus
29.10.2008 20:22:21
Onneksi tiedän sen melko pitkäiti itse ilman palvelua.

Lähinnä kyllä tarkoitin tuota (jo mainittua) uusien bändien ehdottelusysteemiä. Paha sen on tarjota mitään, jos ei ole mitään tietoja minkä perusteella tarjota.
Pitti pystyyn!
Planetist
29.10.2008 20:27:31
Lähinnä kyllä tarkoitin tuota (jo mainittua) uusien bändien ehdottelusysteemiä. Paha sen on tarjota mitään, jos ei ole mitään tietoja minkä perusteella tarjota.

Eipä tuo minulle mitään kovin laadukasta ole ehdotellut kun joskus olen kokeillut. Vaikka bändi a ja b soittaisivat samanlaista musaa, sillä ei ole väliä jos jommankumman biisit eivät ole kummoisia. Muutenkaan ei kauheasti kiinnosta genren perusteella etsiä bändejä.
Tohtori Tonus
29.10.2008 20:38:58
Eipä tuo minulle mitään kovin laadukasta ole ehdotellut kun joskus olen kokeillut. Vaikka bändi a ja b soittaisivat samanlaista musaa, sillä ei ole väliä jos jommankumman biisit eivät ole kummoisia. Muutenkaan ei kauheasti kiinnosta genren perusteella etsiä bändejä.

Nojoo, eipä tuo ole toisaalta mullekaan osannut tarjota muita hyviä kuin Bolt Throwerin ja Hail of Bulletsin. Mutta varsinkin ensinmainittu on niin naurettavan ylimegakova bändi, että tämä tutustuttaminen yksinään oikeuttaa palvelun olemassaolon :D
Pitti pystyyn!
carlos
30.10.2008 00:02:12
Siis onko ideana saada tonne systeemiin mahdollisimman paljon merkintöjä vai mikä ajaa ihmiset ko. pakkomielteiseen toimintaan?

Munsta se on vaan hauskaa käydä tsiigailemassa vaikka muutaman kuukauden takaisia pyöräytyksiä. Parhaitenhan tuo toimii siten, ettei pitkään aikaan käy edes katsomassa, mitä on tullut kuunneltua. Ja sitten taas muistaa palvelun olemassaolon ja yllättyy listastaan. Eipä mulla oo tarvetta vakuuttaa ketään mun musamausta.
by the grace of God
jigsore
30.10.2008 03:34:59

Onkos tämä vielä tuttu: http://lastgraph3.aeracode.org/
Tuolta saa mm. päheän näköisiä kaavioita kuunnelluista bändeistä haluamaltaan aikaväliltä (Timeline Posters). Hieman raskasta vaan selata noita pdf-tiedostoja ainakin tällaisella mopokoneella.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
GlaxoSmithKline
30.10.2008 08:55:56
Onkos tämä vielä tuttu: http://lastgraph3.aeracode.org/
Tuolta saa mm. päheän näköisiä kaavioita kuunnelluista bändeistä haluamaltaan aikaväliltä (Timeline Posters). Hieman raskasta vaan selata noita pdf-tiedostoja ainakin tällaisella mopokoneella.

Jumpe, näitä on just mukava katella. Laittakaahan lisää vaan näitä linkkejä jos tiedätte.
Juntunen
30.10.2008 09:48:04

Piru, mulla ei toimi ihan täysin iPodin scrobblaus. Tuntuu ettei se muista kovin pitkältä ajalta. Läheskään joka ilta kun ei tule käytettyä sitä PC:ssä kiinni.
Lama tuloo ja meikämannea vaan naurattaa. Uus biisi ois.
Ozzyneito
30.10.2008 10:11:01

Piru, mulla ei toimi ihan täysin iPodin scrobblaus. Tuntuu ettei se muista kovin pitkältä ajalta. Läheskään joka ilta kun ei tule käytettyä sitä PC:ssä kiinni.

Siinä on se, että. Hitto. vaikea selittää, mutta.

Kun kuuntelet ensin ipodilla musiikkia päivänä 1, etkä laita sitä koneeseen vaan kuuntelet musiikkia koneelta. Näin ollen et voi enää scrobblaa em. iPod-musiikkeja, koska ne ovat timetagattu aikaisemmaksi kuin koneelta kuunnellut.

Tajusitko, vai yritänkö selvittää paremmin?
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)