Nkoiv 27.10.2008 19:13:55 | |
---|
Morjens Elikkä pitäisi rummut hankkia kun innostuin soittamisesta, eikä oikeen ole minkäänlaista ideaa millainen setti kannattaisi hankkia aloittamiseksi joten päätin kysyä neuvoa täältä, ei mielellään mitään huonoimpia settejä jos tuolla budjetilla jotain vähän parempaa saisi kun nuot huonoimmat. Rokkia / heviä varmaankin tulee suurimmilta osilta sitten myöhemmin soiteltua, elikkä rumpujen pitäisi olla sen mukaiset. Budjetti 500-600e. Kiitoksia jo nyt neuvoista ja setti vaihtoehdoista. |
Perro Stupido 27.10.2008 19:26:22 | |
---|
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy |
Nkoiv 27.10.2008 19:28:48 | |
---|
Juuh, on kyllä luettu mutta ajattelin että jos sais vähän esimerkkiä millaista settiä kannattaisi hankkia ja kokemuksia nuista aloitus-seteistä, kun eihän nuot ainoat vaihtoehdot ole mitä tuolla nyt on. |
Legenda 27.10.2008 19:55:52 | |
---|
Pitäisikö tuolla 600:lla saada myös pellit mukaan? Jos pitää niin sitten taitaa olla aika vaikeaa... legenda on hyvä juoma! |
Nkoiv 27.10.2008 19:59:46 | |
---|
Mielellään pitäis olla soittovalmis setti. |
dumbass 27.10.2008 20:43:47 | |
---|
Exportit käytettynä? |
kincy 27.10.2008 21:19:33 (muokattu 27.10.2008 21:45:57) | |
---|
Käytettynä kannattaa kyllä etsiä. Itse ostin omani noin kuukausi sitten juuri täältä muusikoiden.netin torilta. 260euroa pearl exporteista 22" 10" 12" 13" ja 16" sekä telineet. Ei mielestäni yhtään hullumpi hinta. Jos sulla ois 600e budjetti niin uskon että kun vaan maltat ahkerasti etsiä, löydät tuohon hintaan oikein passelin semi-pro tasosen setin pelteineen. Niillä onkin sitten jo huomattavasti mukavampi lähteä harrastusta jatkamaan kuin jollain gigantin pilipalivermeillä jotka hajoavat pelkästä katseesta :) Niin ja tuohon budjettiisi osuvia settejä joita suosittelisin tsekkaamaan jos käytettynä löydät: -Tama Superstar (uudemmat ja vanhemmat, etenkin vanhemmat jos löydät edullisesti. Oivia rumpuja) -Tama Imperialstar, Rockstar -Pearl export, visions, world series -Sonor forcet Tuossa vain muutama mitä tuli äkkiseltään mieleen. Nyrkkisääntönä että jokaisen "suuren" valmistajan keskihintaiset setit kannattaa tsekata. Et voi tuon hintaluokan setissä paljoa metsään mennä kyseisiltä valmistajilta. Ja tuon tason seteistä on periaatteessa sama minkä valmistajan puoleen käännyt. (suurimmat erot lähinnä hardwaressa) Eli nuita kyseisiä sarjoja saatat löytää käytettynä hyvinkin edullisesti ja ovat oikein päteviä rumpuja jo. Sitten käteen jäävillä rahoilla ostat peltejä. Kannattaa heti kättelyssä unohtaa nämä halpikset, kuten: -Milleniumit (!!) -newsoundit -williamsit -Pearl targetit -maxtonet Niin ja vielä sen verran, että jos päätät ostaa uutena, niin älä anna niiden halvempien settien mukana tulevien "symbaaleiden" hämätä. Niillä kun ei ihan oikeasti tee juuri mitään. Eivät kestä edes soittoa. Nuo "soittovalmiit" setit usein ovat ylihinnoiteltuja siihen nähden millaista kuraa niiden symbaalit ovat. Toivottavasti tästä oli jotain jeesiä, saattoi tulla näin kiiressä hiukan sekava postaus. |
Nolte 27.10.2008 21:28:38 | |
---|
Juuh, on kyllä luettu mutta ajattelin että jos sais vähän esimerkkiä millaista settiä kannattaisi hankkia ja kokemuksia nuista aloitus-seteistä, kun eihän nuot ainoat vaihtoehdot ole mitä tuolla nyt on. Koko setti pelteineen ja telineineen 600 eurolla uutena tarkoittaa aloittelijatasoa niin rummuissa, kuin pelleissäkin. Setti telineineen 400e, pellit 200e. Käytännössä esim. Sonor 505 -setti ja Sabian B8 -peltisetti. Kaveri tilasi tuollaiset, hinnaksi tuli juuri kutakuinkin 600e. Kyllä niillä soittelee, kun ei liikoja vaadi. http://www.thomann.de/fi/sonor_507_stage_1_wine_red.htmhttp://www.thomann.de/fi/sabian_b8_performanceset_beckensatz.htm meiän bändin paras rumpali |
jazzmies 27.10.2008 22:07:58 | |
---|
Mä oon vähän aikaa kuolannut Jinbao-rumpujen perään, koska on alkanut vanhat laitteet kyllästyttämään. Tuon linkin takana on varsin mainion oloinen alottelija+ setti. Valitettavasti 20 settiä on minimitoimitus. Jos tehtäisiin könttätilaus niistä, lähtisikö joku mukaan? http://www.alibaba.com/product-gs/207269116/Drum_Set.htmlMul tällanen kikotusmusa aiheuttaa aina valtavaa sisäistä raivoa. Sama merenque-hommat, verenpaine nousoo. -Roberto - |
Youni 28.10.2008 13:43:20 | |
---|
Mä oon vähän aikaa kuolannut Jinbao-rumpujen perään, koska on alkanut vanhat laitteet kyllästyttämään. Tuon linkin takana on varsin mainion oloinen alottelija+ setti. Valitettavasti 20 settiä on minimitoimitus. Jos tehtäisiin könttätilaus niistä, lähtisikö joku mukaan? http://www.alibaba.com/product-gs/207269116/Drum_Set.html Ai suakin ovat Jinbaot alkaneet kiehtoa...mäkin olen kuolannut juuri tota settiä pidemmän aikaa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kincy 28.10.2008 15:50:37 | |
---|
Ai suakin ovat Jinbaot alkaneet kiehtoa...mäkin olen kuolannut juuri tota settiä pidemmän aikaa. wtf?:o mikä tuossa setissä olevinaan kiehtoo? vai aistinko sarkasmia. |
Nolte 28.10.2008 16:00:46 | |
---|
vai aistinko sarkasmia. Paha sanoa. Itse aistin runsaastikin... meiän bändin paras rumpali |
kincy 28.10.2008 16:03:50 | |
---|
Paha sanoa. Itse aistin runsaastikin... Jep, alan aistia itsekin vielä runsaammin:) |
Nkoiv 28.10.2008 16:50:45 (muokattu 28.10.2008 17:00:34) | |
---|
Hmm, no jos tässä nostais budjettia 600-800 euroon. Rumpujen ei tarvisi olla mitkään pro, sellaiset kunhan alkuun pääsis ja ei heti tarvis uusia ostella, eli ei mitään huonoimpiakaan. Millaista uutta settiä sitte kannattaisi katsoa ? Kun olisi aika kiire saada nuot rummut, niin uudet olisi tarkoitus ostaa, vielä lisää niitä ehdotuksia jos mahdollista.. Kun ensi kuussa olisi tarkoitus jo ostaa ja alkaa soitella. |
Niq 28.10.2008 18:34:10 | |
---|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 28.10.2008 18:38:02 | |
---|
Hmm, no jos tässä nostais budjettia 600-800 euroon. Rumpujen ei tarvisi olla mitkään pro, sellaiset kunhan alkuun pääsis ja ei heti tarvis uusia ostella, eli ei mitään huonoimpiakaan. Millaista uutta settiä sitte kannattaisi katsoa ? Kun olisi aika kiire saada nuot rummut, niin uudet olisi tarkoitus ostaa, vielä lisää niitä ehdotuksia jos mahdollista.. Kun ensi kuussa olisi tarkoitus jo ostaa ja alkaa soitella. Valitettavasti 800 euroakin on edelleen sen verran vähän, ettei sillä saa uutena, kuin aloittelijatason rummut, jos samalla rahalla on saatava myös telineet ja pellit. Siis pääseehän niilläkin ihan mukavasti alkuun, ja miksei pidemmällekin, ei siinä mitään. Tuntuisi siltä, että sellainen 1000e olisi jonkinlainen kipuraja. Sillä summalla saisi jo keskiluokan rummut telineineen, plus halvan peltipaketin luokkaa Sabian B8 tms. meiän bändin paras rumpali |
Niq 28.10.2008 18:41:55 (muokattu 28.10.2008 18:44:21) | |
---|
Sillä summalla saisi jo keskiluokan rummut telineineen, plus halvan peltipaketin luokkaa Sabian B8 tms. Mä painottaisin mieluiten just päinvastoin. Vähän paremmat symbaalit ja vaikka aloittelijakannut joltain valtamerkiltä. Nykyisistä aloittelijarummuista saa hyvät soundit kun oppii virittämään. Peltiä et viritä millään ja huonoilla halpiksilla (isojen valmistajien B8-lätyt) on jälleenmyyntiarvokin aika kehno. Mua ainakin vitutti soittaa Paisteen halpispelleillä, sai mättää ihan pirusti ennenkuin soi. Centuryn rummut toisaalta kelpas monta vuotta kun pikkuhiljaa oppi saamaan niistä kaiken irti. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 28.10.2008 18:46:24 (muokattu 28.10.2008 18:46:39) | |
---|
Mä painottaisin mieluiten just päinvastoin. Vähän paremmat symbaalit ja vaikka aloittelijakannut joltain valtamerkiltä. Nykyisistä aloittelijarummuista saa hyvät soundit kun oppii virittämään. Peltiä et viritä millään ja huonoilla halpiksilla (isojen valmistajien B8-lätyt) on jälleenmyyntiarvokin aika kehno. Mua ainakin vitutti soittaa Paisteen halpispelleillä, sai mättää ihan pirusti ennenkuin soi. Centuryn rummut toisaalta kelpas monta vuotta kun pikkuhiljaa oppi saamaan niistä kaiken irti. Meinasin lisätä saman pointin omaan kirjoitukseeni, mutten jaksanut. :) Joo, totta. Itsekin tekisin niin. meiän bändin paras rumpali |
legenda on hyvä juoma! |
kincy 29.10.2008 17:44:27 | |
---|
|