Aihe: Pikkujoulut 18.1.2009
1 2 3 4 5
artope
29.10.2008 10:04:47

Niin, minähän en ole töissä kuin 24, 25, 26, 28 pv. Että se siitä kiireestä joulunaikaan.

Kanttoreiden kirous?
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
jon lord
29.10.2008 10:14:00
Kanttoreiden kirous?

Näin kai voidaan sanoa, mutta omapahan on valinta. Mieluummin näin kuin satojen kilometrien ajo "pistokeikalle",,,,,,,, minne tahansa.
COVS jäsen N.o 3
isojussi
29.10.2008 10:16:06
Niin, minähän en ole töissä kuin 24, 25, 26, 28 pv. Että se siitä kiireestä joulunaikaan.

Niin no joo. Toisaalta sä et oo sitä toohotusjoulua tekemässä, vaan jotain aiva muuta. Toki silti oma "rauhoittuminen" varmaan jossain määrin kärsii.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
artope
29.10.2008 10:34:38

Näin kai voidaan sanoa, mutta omapahan on valinta. Mieluummin näin kuin satojen kilometrien ajo "pistokeikalle",,,,,,,, minne tahansa.

Niin ja onhan noi kirkkopyhät toisaalta sellasia "rauhoittumisen paikkoja" kirkoissa, vaikka töissä onkin. Itte olen kirkkokuoron kanssa ollu noissa mukana aikoinaan ja mukavahan siellä on poissa muusta hössötyksestä.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
kenonen
29.10.2008 10:40:47

Itte ajattelin maata sohvalla ja päästää välillä pitkää pierua koipea nostaen. Välillä saunaa lämmittäen ja jonkusen oluen silloin tällöin kinkun kanssa naukaten.
KoskPaavo
29.10.2008 11:30:59
"pitkää pierua koipea nostaen."
"Kinttukoho" on Huuhaa-termi tuohon
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Johannes kurkunkastaja
29.10.2008 12:27:50
Pääasia, että saadaan olla yhdessä.

Näin juuri, se on parasta Joulussa. :)
baron
29.10.2008 12:50:53

Älkää nyt vittu ruvetko joulusta puhumaan lokakuussa. Rajansa kaikella, eihän kaupatkaan ehdi ennen teitä.

Mä kävin tänään Saiturin pörssissä ja siellä oli jo joulupukin puvut, tonttulakit ja kaikki muu joulurekvisiitta.
mack the knife
29.10.2008 12:52:39
Mä kävin tänään Saiturin pörssissä ja siellä oli jo joulupukin puvut, tonttulakit ja kaikki muu joulurekvisiitta.

Eihän siinä sitten mitään.
COVS n:o 1.
kuunsirppi
29.10.2008 14:58:57

Mä lupasin kanssa tehdä aattona kaks kirkkokeikkaa. No, meillä ei oo enää pieniä, kun nuo lapsenlapset ja nekin tulee vasta illalla, niin nuo mun yhdentoista ja viidentoista kirkkolaulut ei haittaa sitä yhtään.

Itselle saan noista keikoista hyvän joulumielen
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
kuunsirppi
29.10.2008 15:00:24

Niin näkyy täällä meidänkin kylällä olevan. Ainakin viime viikon alussa oli jo tuolla Säästö Pörssissä täydet joulupölinät. Tuntu vähän kummalliselta :o/
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
manjaana
29.10.2008 15:06:30
Niin näkyy täällä meidänkin kylällä olevan. Ainakin viime viikon alussa oli jo tuolla Säästö Pörssissä täydet joulupölinät. Tuntu vähän kummalliselta :o/

Siksi mä käyn vain pikku kaupoissa, isoissa on jo täys rähinä päällä 8(
-Sama pää-
isojussi
29.10.2008 16:00:10
Älkää nyt vittu ruvetko joulusta puhumaan lokakuussa. Rajansa kaikella, eihän kaupatkaan ehdi ennen teitä.

Niin no pikkujoulujahan tässä ollaan turaamassa.
isojussi
29.10.2008 16:01:08
Siksi mä käyn vain pikku kaupoissa, isoissa on jo täys rähinä päällä 8(

Ei muuten ollu viä Ideaparkissa.
Ukko
29.10.2008 16:54:14

Itte ajattelin maata sohvalla ja päästää välillä pitkää pierua koipea nostaen. Välillä saunaa lämmittäen ja jonkusen oluen silloin tällöin kinkun kanssa naukaten.

Ei tuohon joulua tartte. Taittuu muutenkin.
COVS jäsen nro 6
Rokkimamma75
29.10.2008 17:12:20

Lapslle perusjouluasiat. Kuusi ja vähän jouluvaloja ym -koristeita. Pieniä perinneasioita. Joulukalenteri on edelleen rrrrautaa.

Ei liikaa lahjoja. Yks hyvä ja jotain pientä on parempi, kuin järjetön krääsämäärä.

Perusjouluruoat - ei mitään ylitiöylenpalttisuuksia. Perusloorat, kinkku ja parit kalat. Niijja rosolli.

Ja aattona KIIRE POIS. Mä en lähe sinä päivänä mihinkään kotoa.

Pääasia, että saadaan olla yhdessä.

Kyllä on Jussin joulu ihan kuin meilläkin. Minen lähe mihinkää ja lapsetkaa ei tykkää, himaan vaan laitetaan kaunis joulukuusi (jonka lapset saa ensin koristella ja sitten illalla neurootikkoäiti laittaa koristeet "oikeille" paikoilleen ja tasaisesti ympäri kuusta...), katan pöydän kykyjeni mukaan mahdollisimman kauniisti, vanhemmat ja siskon porukka tulevat syömään ja pukki jakaa iltasella lahjat, vieraat kahdeksan jälkeen himaan, pieni rauhallinen hetko uusien lahjojen kanssa (tosiaan yksi "iso" ja muutama pieni avattavaksi), muksut unille ja ukkokullan kanssa lasilliset glögiä (joka on joulun ainoa alkopitoinen juoma, viinaa ehtii juoda muullonkin). Voih, tulispa jo joulu.... =)
Viinaa voi olla ilman hauskaakin.
isojussi
29.10.2008 19:09:03
Me ei kyllä sitä lökiä, mutta kinkun kanssa ehken lasillinen punkkua ja konvehrin kanssa pikkunapsu Calvadosta. Mutta käytännössä selvistä päin.
Ukko
29.10.2008 21:10:28

Me ei kyllä sitä lökiä, mutta kinkun kanssa ehken lasillinen punkkua ja konvehrin kanssa pikkunapsu Calvadosta. Mutta käytännössä selvistä päin.

Niin mäkin, kello 13.00 asti ;)
COVS jäsen nro 6
paice60
29.10.2008 21:11:59
Niin mäkin, kello 13.00 asti ;)

Jaa sillon vasta. Amatööri.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)