Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 003 Digi rack ja joku ADAT interface
1
Anummel
26.10.2008 18:27:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve vaan kaikille!
 
Olen tässä aikeissa ostaa Digi 003 rack factoryn ja tämän lisäksi tarvitsisin jonkun ADAT-interfacen tämän lisäksi, tarkoituksena olisi saada minimissään 12 sisään (eli siis mikkietusia) Pro toolsiin. Luettuani tätä ja DUC:n foorumia päätin kuitenkin varmistaa ja kysyä vielä.
 
Kysymykseni olisivat siis nämä, ennen kuin ryntään kauppaan:
 
1) Jos jollakin on hyviä kokemuksia jostain ADAT interfacesta, (esim. Digimax FS-tyyppinen) voisiko kertoa, hintahaarukka liikkuu maksimissaan siis jossain 600 e kieppeillä? Eli siis jos ongelmia ei ole ollut niin olisi kiva kuulla :)
 
2) Minkälaatuista ja minkälaista ADAT-kaapelia suosittelisit 003 ja ADAT interfacen väliin? Piuha saa olla laadukas.
 
Kiitos etukäteen!
 
Mikael
26.10.2008 20:02:06 (muokattu 26.10.2008 20:03:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) Jos jollakin on hyviä kokemuksia jostain ADAT interfacesta, (esim. Digimax FS-tyyppinen) voisiko kertoa, hintahaarukka liikkuu maksimissaan siis jossain 600 e kieppeillä? Eli siis jos ongelmia ei ole ollut niin olisi kiva kuulla :)
 
Mulla on kokemusta ainakin Octoprestä ja Octopre LE:stä (en tiiä onks noiden etusissa mitään eroa) ja omia rahojani en niihin laittaisi.
 
Itsellä on 002 ja Yamaha MLA8 sekä käytettynä ostettu Fostex AC2496 adat-muunnin joiden yhteishinta oli vähän reilut 700€ ja lopputulos on huomattavasti parempi kuin ainakaan kummallakaan Octoprellä. Lisäksi erillinen muunnin tuo kivaa joustavuutta studiossa...
 
Inhimillisyys on hyve.
_mane
27.10.2008 08:28:15 (muokattu 27.10.2008 08:28:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit. Ei mitään.
 
http://www.trespassenger.com
Anummel
27.10.2008 19:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Mikael, täytyypä tsekata toi Yamaha.
 
Syy, miksi kyselin tosta piuhasta on se, että on tullut luettua siitä monta kirjoitusta, joissa todetaan, että rätinöihin yms. voi olla syynä huono piuha. Näin siis DUC:ssa.
 
Daunt
28.10.2008 15:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syy, miksi kyselin tosta piuhasta on se, että on tullut luettua siitä monta kirjoitusta, joissa todetaan, että rätinöihin yms. voi olla syynä huono piuha. Näin siis DUC:ssa.
 
Itselläni ei ole ollut ongelmia Proelin piuhojen kanssa, mutta toisaalta ei ole kyllä Bilteman tai RME:n mukana tulleidenkaan ;) SSSnakesta taas on huonoja kokemuksia.
Säätäjä
29.10.2008 08:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin kans ton jammun joku aika sitten ja on kyllä hintaisekseen mainio peli.
 
Täytäthän mun silmälasini. Mun studio
theguru_
29.10.2008 09:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos 003:sta mielit niin tsekkaa toi uus "plus" versio siitä jossa on 8 preamppia jo itsessään.
http://digidesign.com/index.cfm?langid=100&navid=464&ref=003+-hpf
 
I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
Danko
29.10.2008 09:51:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos 003:sta mielit niin tsekkaa toi uus "plus" versio siitä jossa on 8 preamppia jo itsessään.
http://digidesign.com/index.cfm?langid=100&navid=464&ref=003+-hpf

 
kaunis ajatus, mutta todennäköisesti etuasteet ovat avidin tuntien focusrite-osastoa.
 
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
Fonisoul_
29.10.2008 09:58:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin kans ton jammun joku aika sitten ja on kyllä hintaisekseen mainio peli.
 
Eikö toi 44dB gainia ole aika vähän?
 
Soul with a capital "S"...
Mikael
29.10.2008 10:37:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö toi 44dB gainia ole aika vähän?
 
Mullekin on jäänyt hieman epäselväksi miten toi todella on. Laitteessa itsessään lukee kanavassa Gain 16-60 ja mulla ei oo ollut mitään ongelmia esim akustisen kitaran ja nauhamikin kanssa, joten tuo spekseissä ilmoitettu 44db:tä (CH INPUT GAIN control) taitaa tarkoittaa sitä aluetta jolla kanavan säätövara on. Specsit kertovat myö että: Maximum voltage gain olis 64db (CH INtoCH OUT). Lisäksi DM2000-tiskin (josta mla8:n etuset siis ovat) specsit sanovat että etusten gain olis 60db:tä. Ota näistä nyt selvää :) Joka tapauksessa mulla ei oo ollut ongelmia höngän riittävyyden kanssa.
 
http://www.yamaha.com/ca/productdet … 252526DETYP%25253DATTRIBUTE,00.html
 
Inhimillisyys on hyve.
Mikael
29.10.2008 10:39:54 (muokattu 29.10.2008 10:44:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaunis ajatus, mutta todennäköisesti etuasteet ovat avidin tuntien focusrite-osastoa.
 
Sound On Sound:
"The 003 preamp compared very well with the Focusrite Octopre sound."
 
http://www.soundonsound.com/sos/may07/articles/digi3.htm#2
 
Inhimillisyys on hyve.
theguru_
29.10.2008 11:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaunis ajatus, mutta todennäköisesti etuasteet ovat avidin tuntien focusrite-osastoa.
 
Mun mielestä niin kauan kun ei oo varaa tusauttaa laitteisin tukkukaupalla rahaa niin sit vedetään sillä mitä on ja sillä rahalla saadaan. Laite sluttailuun pitää lähteä vasta sit kun siihen on varaa.
 
I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
Daunt
30.10.2008 09:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä niin kauan kun ei oo varaa tusauttaa laitteisin tukkukaupalla rahaa niin sit vedetään sillä mitä on ja sillä rahalla saadaan. Laite sluttailuun pitää lähteä vasta sit kun siihen on varaa.
 
Halvallakin saa hyvää, jos vaan löytyy tilaa. Esim. MS Audiotron, Soundcraft Spirit Studio... Aivan loistavia etusia ja moninkertaisesti bulkkikamaa parempia.
ploughman
17.03.2010 00:26:32 (muokattu 17.03.2010 00:26:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mulla on kokemusta ainakin Octoprestä ja Octopre LE:stä (en tiiä onks noiden etusissa mitään eroa) ja omia rahojani en niihin laittaisi.
 
Itsellä on 002 ja Yamaha MLA8 sekä käytettynä ostettu Fostex AC2496 adat-muunnin joiden yhteishinta oli vähän reilut 700€ ja lopputulos on huomattavasti parempi kuin ainakaan kummallakaan Octoprellä. Lisäksi erillinen muunnin tuo kivaa joustavuutta studiossa...

 
Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta jutulta.
 
Mitä mieltä olet itse ollut. Tarvitseeko tuota ulkoista adat-muunninta? En ole itse huomannut Digi002:en muuntimien olevan mitenkään huonoja...
 
Mikael
17.03.2010 08:02:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ploughman: Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta jutulta.
 
Mitä mieltä olet itse ollut. Tarvitseeko tuota ulkoista adat-muunninta? En ole itse huomannut Digi002:en muuntimien olevan mitenkään huonoja...

 
Erillistä muunninta tarvitaan tässä yhtälössä lähinnä siihen että input-kanavia saadaan adat-väylää hyödyntämällä kahdeksan lisää.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
ploughman
17.03.2010 23:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Erillistä muunninta tarvitaan tässä yhtälössä lähinnä siihen että input-kanavia saadaan adat-väylää hyödyntämällä kahdeksan lisää.
 
Kah tuota perhana.
 
Enpäs ollenkaan osannut ajatella noin. Siis ProTools LE:nkö saa tuolla tavoin 16-kanavaiseksi? Kyllä kai tuossa joku juttu tai rajoite on, että se ei kuitenkaan toimi?
Muutenhan tuo kuulostaa jo perin hyvältä!
 
Esp
18.03.2010 01:52:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ploughman: Kah tuota perhana.
 
Enpäs ollenkaan osannut ajatella noin. Siis ProTools LE:nkö saa tuolla tavoin 16-kanavaiseksi? Kyllä kai tuossa joku juttu tai rajoite on, että se ei kuitenkaan toimi?
Muutenhan tuo kuulostaa jo perin hyvältä!

 
Digi002:llahan saa tosiaan 18 kanavaa kerralla sisään. 8 kanavaa analogisia sisääntuloja, 8 kanavaa adat-väylän kautta digitaalisia sisääntuloja ja 2 kanavaa spdif:n kautta digitaalisia sisääntuloja. Et tarvitse muuta kuin 002:n (tai 003:n), 8-kanavaisen adat-väyläisen muuntimen ja 2 kanavaisen spdif:iä ulos suoltavan muuntimen. Tuo 18 kanavaa on suurin määrä mitä Pro Tools LE:llä saat sisään kerralla.
 
Täh?!?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «