Aihe: Yamaha Motif xs 8 VS. Roland RD-700 GX
1 2
JPQ
27.10.2008 23:41:55

Kurzweilissa on kyllä mun mielestä hyvät pianosoundit ja monia eri tyyppisiä pianoita. Vahinko vaan ettei sitä pääse pahemmin kokeilemaan, itekin ostin ennakkotilauksena ja odotin kolme kuukautta.

Niinpä tuohon kokeilemiseen.
Bronks
28.10.2008 09:15:24 (muokattu 28.10.2008 09:18:13)

Niin, Fuzzy?! Kannattaisi kokeilla oikeata pianoa joskus. Jäbä vaan räplää noita synia koko ajan, mutta jos JOSKUS edes kokeilisit aitoa asiaa. Mee vaikka johonkin ala-asteelle kysymään jos saisit vähän vilkaista miltä ne näyttää.
:D:D plussa tälle.

Edit: Yllättävän paljon muuten on näkyny tuota RD-700 GX:ää käytettynä myynnissä, vaikka on ollu varsin vähän aikaa markkinoilla. Mikä mahtaa houkuttaa vaihtamaan?
Don't take me serious, I'm just playing.
Fuzzy Boner
28.10.2008 10:30:07
:D:D plussa tälle.

Edit: Yllättävän paljon muuten on näkyny tuota RD-700 GX:ää käytettynä myynnissä, vaikka on ollu varsin vähän aikaa markkinoilla. Mikä mahtaa houkuttaa vaihtamaan?

No mun lyhyellä kokemuksella se ei ollu niin hyvä ku puhutaan.. Yamaha S90ES on viel mun mielestä noista paras. Mut tää on taas tätä mielipiderulettia.
Anonymous-jazz
28.10.2008 10:42:13 (muokattu 28.10.2008 10:42:30)

Aika jännä. mulla oli toi GX keikalla nyt vkonloppuna. Mun mielestä ei toiminu pianosoundi juuri yhtään. Samaa palautetta tuli bändikavereilta. Oikein ääneen ihmettelivät että miten oudolta se kuulosti. Ihan ku olis purkista tullu koko soundi.. Äänikamat oli jees, eli ei se niistä kiinni ollu.

Jännä juttu. Ehkä en osannu ottaa oikeeta soundia tai muokata sitä tms.. Muhun ei tehny vaikutusta, tuli jopa Nord Stage mieleen soundista...

Täytyy joskus tsekata jossain liikkeessä kunnolla. Syy voi olla etten osannu vaan säätää kunnon soundia siitä. Vedin sillä ekalla presetillä

No niinpä ja Jammu on aina Jammu ja sen Piano soundia ei ole vieläkään Roland pystynyt matkimaan. Mutta nää on kuitenkin makuasioita.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
M.i.k.key
28.10.2008 11:17:41
No niinpä ja Jammu on aina Jammu ja sen Piano soundia ei ole vieläkään Roland pystynyt matkimaan. Mutta nää on kuitenkin makuasioita.

Niinpä, mä diggaan Rolandista ja toi rd700gx on tosi hyvä! En aio myydä
möllisty
freeze
28.10.2008 14:43:39
Aika jännä. mulla oli toi GX keikalla nyt vkonloppuna. Mun mielestä ei toiminu pianosoundi juuri yhtään. Samaa palautetta tuli bändikavereilta. Oikein ääneen ihmettelivät että miten oudolta se kuulosti. Ihan ku olis purkista tullu koko soundi.. Äänikamat oli jees, eli ei se niistä kiinni ollu.

Jännä juttu. Ehkä en osannu ottaa oikeeta soundia tai muokata sitä tms.. Muhun ei tehny vaikutusta, tuli jopa Nord Stage mieleen soundista...

Täytyy joskus tsekata jossain liikkeessä kunnolla. Syy voi olla etten osannu vaan säätää kunnon soundia siitä. Vedin sillä ekalla presetillä

en dissaa kyllä yamahaa, mutta molempia oon kokeillut hiljaa headphonesien kautta..niin vantaalle menin oikeen vartavasten yamaha motififia testamaan. mutta kuin myös GX tuli tielle, niin ei tarvinnut kyllä kahta kertaa kysyä, kumman ostaa..

eequun ei saa koskea,,että en tiedä miten teen päin persettä teen mikserin eq oltiin säädetty...parhaan soundin saa, jos antaa tulla läpi vaan luonnollinen soundi.

kyllä jammu edelleen on huippu laite mun mielestä, mutta tällähetkellä roland rd700 GX jyrää pahasti eteen...mutta mitäs siitä nyt väittelemään, yamaha ja roland molemmat japanilaisia merkkejä ,,ainakin muistaisin.
mack the knife
28.10.2008 14:46:17
Ei niitä luureilla kuule. PA:han pitää päästä luukuttamaan bändin kanssa, sitten sen tietää mistä tykkää.
COVS n:o 1.
JPQ
28.10.2008 15:05:10

Makuasioitahan nämä pianot on varmaan niin kauan kun ihmisillä korvissa eroa ,ja siinä haluuaako piano soundin joka tuntuu olevan kuin idolin levyltä vaiko sellaisen mikä pianossa kun kuuntelee vierestä.:)
A100
28.10.2008 15:06:17
Ei niitä luureilla kuule. PA:han pitää päästä luukuttamaan bändin kanssa, sitten sen tietää mistä tykkää.

Komppaan tätä, se "paras ja upein" piano (Super Grand Magnificent Steinway Piano tms.) voi kuullostaa järkyttävän hyvältä kotona/studiossa lähimonitoreista tai luureista, mutta livetilanteessa onkin sama soundi ihan humuspuuroa PA:n kautta.

Monesti huomannut, että bändin kanssa paras rockpiano onkin se räikeästi ylikirkas kilkutin ja monona.
jyrkkä ehkä.
Agion
01.11.2008 14:03:37
Kyllä mun mielestäni Kurzweil PC3x on noista paras. Yamahasta en hirveesti tykännyt soundien puolesta. Kurzweilissa on vieläpä erittäin hyvien soundien lisäksi hyvä kosketus.
Synastikki
01.11.2008 17:06:58

Komppaan tätä, se "paras ja upein" piano (Super Grand Magnificent Steinway Piano tms.) voi kuullostaa järkyttävän hyvältä kotona/studiossa lähimonitoreista tai luureista, mutta livetilanteessa onkin sama soundi ihan humuspuuroa PA:n kautta.

Monesti huomannut, että bändin kanssa paras rockpiano onkin se räikeästi ylikirkas kilkutin ja monona.

onkohan tämä syynä siihen kun bändin kanssa treeni ja livesoittelussa Tritonin piano kuulostaa ihan hyvältä, mutta kun itsekseen tai narulle vetelee niin ei kyllä kuulosta hyvältä...
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
falgor
01.11.2008 18:06:47 (muokattu 01.11.2008 18:08:00)

Kyllä mun mielestäni Kurzweil PC3x on noista paras. Yamahasta en hirveesti tykännyt soundien puolesta. Kurzweilissa on vieläpä erittäin hyvien soundien lisäksi hyvä kosketus.

Jep, kyl noista kanttis ottaa se ja tilata, Suomestakin kun löytyy, ja palautusoikeushan aina on, jos ei jotenkin miellytä. Varsinkin keikkapianoksi sopii ja tulevan softaeditorin kautta hyvin myös tietokoneen kanssa sävellykseen.
http://www.jknummela.fi/pc3x.asp
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=2c54b9
ja thomannilta tietty, josta itse tilasin.
JPQ
01.11.2008 21:59:17

Jep, kyl noista kanttis ottaa se ja tilata, Suomestakin kun löytyy, ja palautusoikeushan aina on, jos ei jotenkin miellytä. Varsinkin keikkapianoksi sopii ja tulevan softaeditorin kautta hyvin myös tietokoneen kanssa sävellykseen.
http://www.jknummela.fi/pc3x.asp
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=2c54b9
ja thomannilta tietty, josta itse tilasin.

osa kaupoista (en tiedä näistä) ei taida vaan tuntea suomnessa kunnolla tota palautus oikeus kohtaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)