Aihe: hei kaikki kontrabasistit!
1
vilmahiiri
15.10.2008 14:03:01 (muokattu 15.10.2008 14:33:42)

Kyselen ihan alustavasti löytyykö kiinnostusta osallistua seuraavanlaiseen bassoseminaariin!

Voisin järjestää vuodenvaihteen jälkeen (katsotaan ajankohtaa sitten tarkemmin) seminaarin, johon mahtuisi 5-6 aloittelevaa basistia.
Lauantaille ja sunnuntaille sijoittuvassa ohjelmassa käytäisiin läpi basson set-up ja perusasiat ja loput ajasta keskityttäisiin rockabilly ja psychobilly -tyyliseen soittamiseen.
Opettajana toimisi vuosia psychobillybandissä soittanut basisti, josta myös tarkemmin tietoa kiinnostuneille.

paikka olisi Helsingissä ja tilan koon vuoksi osanottajamäärä näin rajoitteinen. Hinta olisi kahdelta päivältä 100 euroa / hlo. Päivässä olisi tunteja mahdollisesti 4-6 eli yhteensä jopa 12 tuntia. Rakkoja, hikeä ja pieniä särkyjä pelkäämättömille!

laitan viestiä henkilökohtaisesti kaikille kiinnostuneille.

ps. aloittelijoille ja miksei myös jo jonkun aikaa soittaneille!
Shuffle and Boogie
15.10.2008 18:00:20
pannaa mietintä myssy päähän....)))
Too Much Monkey Business
vilmahiiri
16.10.2008 12:24:51

pannaa mietintä myssy päähän....)))

eikä mitään kiirettä! :) Itse vaan kaipaan kovasti pientä tiiviskurssia itse-opiskelun tueksi. Paljonhan löytyy kaikkea materiaalia ja keskusteluja sekä clippejä, joiden pohjalta voi opetella mutta sellainen kunnon tehopaketti mitä voi sitten hyödyntää jatkossakin tekisi hyvää.

:)
vilmahiiri
26.10.2008 11:44:21

Kyselen ihan alustavasti löytyykö kiinnostusta osallistua seuraavanlaiseen bassoseminaariin!

Voisin järjestää vuodenvaihteen jälkeen (katsotaan ajankohtaa sitten tarkemmin) seminaarin, johon mahtuisi 5-6 aloittelevaa basistia.
Lauantaille ja sunnuntaille sijoittuvassa ohjelmassa käytäisiin läpi basson set-up ja perusasiat ja loput ajasta keskityttäisiin rockabilly ja psychobilly -tyyliseen soittamiseen.
Opettajana toimisi vuosia psychobillybandissä soittanut basisti, josta myös tarkemmin tietoa kiinnostuneille.

paikka olisi Helsingissä ja tilan koon vuoksi osanottajamäärä näin rajoitteinen. Hinta olisi kahdelta päivältä 100 euroa / hlo. Päivässä olisi tunteja mahdollisesti 4-6 eli yhteensä jopa 12 tuntia. Rakkoja, hikeä ja pieniä särkyjä pelkäämättömille!

laitan viestiä henkilökohtaisesti kaikille kiinnostuneille.

ps. aloittelijoille ja miksei myös jo jonkun aikaa soittaneille!

HUOM! KAIKKI KIINNOSTUNEET, laittakaa sähköpostia osoitteeseen bassoseminaari@gmail.com niin pidän kaikki ajan tasalla!
Keep the focus and eventually the focus will keep you.
Seba
26.10.2008 15:38:51 (muokattu 26.10.2008 15:39:28)

En nyt itse kontraa soita, mutta jäi ihmetyttämään tuo opettajajuttu.

Siis opettajana toimii vuosia bändissä soittanut basisti?

Onko hänellä mahdollisesti koulutusta opettamiseen?

Kyllähän vuosikymmeniä soittaneita tyyppejä täälläkin pyörii liuta, mutta ei se mitään kerro siitä osaako opettaa..

En mä ainakaan osaisi ketään opettaa vaikka vuosia on soiteltukin.
Siihen pitää aika paljon itse ensin opiskella että osaa kunnolla opettaa..

Siis kysyn vaan, en arvostele tai kyseelalaista ketään.
Saattaahan olla mainioitakin opettajia jotka ei ole hommaan itseänsä kouluttaneet.
vilmahiiri
27.10.2008 13:41:04

En nyt itse kontraa soita, mutta jäi ihmetyttämään tuo opettajajuttu.

Siis opettajana toimii vuosia bändissä soittanut basisti?

Onko hänellä mahdollisesti koulutusta opettamiseen?

Kyllähän vuosikymmeniä soittaneita tyyppejä täälläkin pyörii liuta, mutta ei se mitään kerro siitä osaako opettaa..

En mä ainakaan osaisi ketään opettaa vaikka vuosia on soiteltukin.
Siihen pitää aika paljon itse ensin opiskella että osaa kunnolla opettaa..

Siis kysyn vaan, en arvostele tai kyseelalaista ketään.
Saattaahan olla mainioitakin opettajia jotka ei ole hommaan itseänsä kouluttaneet.

Hei!

Saahan sitä kysyä! Opettaminen vaatii aina suunnitelmallisuutta! Siksi tiiviskurssiin luodaan selkeä ohjelma siitä mitä käydään läpi että kaksi päivää ei mene päättömään läpsyttelyyn.

Ja mitä opettajien opettajakoulutukseen tulee, niin taide- musiikki- ja elokuva -yms alalla on ihan tavallista että opettajana toimii joku sitä työkseen tehnyt.

Seba
27.10.2008 20:44:56

Ja mitä opettajien opettajakoulutukseen tulee, niin taide- musiikki- ja elokuva -yms alalla on ihan tavallista että opettajana toimii joku sitä työkseen tehnyt.

Näinhän se menee, mutta harva hyvä soittaja on silti hyvä opettaja.
Poikkeuksia on tietenkin paljon, enkä ketään ole dumaamassa. Kunhan vaan mietin.
vilmahiiri
31.10.2008 06:45:36

Tiedoksi!

Mukaan mahtuu vielä max. kaksi henkilöä! Paikat täyttyvät ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssi pidetään todennäköisesti helmikuun loppupuoliskolla. Aikataulu varmistuu tämän kuun aikana. Kiinnostuneet, sähköpostitse viestiä!

Pirkka
31.10.2008 09:36:05

Jaaha. Aika tolleen lonkalta heitetty.

Totta on kyllä, että tuollaiset workshop-tyyliset opetukset hoidetaan ja on varmasti mielekkäintäkin hoitaa niin, että opettajana toimii joku kyseisen aihealueen osaaja. Varsinaisen instrumenttiopetuksen puolella asian ei pitäisi mennä ihan niin. Sitä varten täällä on koulutusta.
vilmahiiri
31.10.2008 11:26:22

Jaaha. Aika tolleen lonkalta heitetty.

Totta on kyllä, että tuollaiset workshop-tyyliset opetukset hoidetaan ja on varmasti mielekkäintäkin hoitaa niin, että opettajana toimii joku kyseisen aihealueen osaaja. Varsinaisen instrumenttiopetuksen puolella asian ei pitäisi mennä ihan niin. Sitä varten täällä on koulutusta.

kaikillahan on oikeus mielipiteeseen..

Laittaisitko minulle tietoa siitä missä annetaan koulutusta juuri rockabilly ja psychobilly -soittamiseen? Tiiviskurssin muodossa kiitos :)
Pirkka
31.10.2008 11:33:40
kaikillahan on oikeus mielipiteeseen..

Laittaisitko minulle tietoa siitä missä annetaan koulutusta juuri rockabilly ja psychobilly -soittamiseen? Tiiviskurssin muodossa kiitos :)

Sä et nyt ihan tajunnu mitä mä tarkoitin. Tarkoitin sitä, että juuri tuollaiset tiiviskurssit joita mä nimitän workshopeiksi, joissa keskitytään yhteen aiheeseen ko. instrumentin kohdalla, ovat sellaisten pitämiä jotka tekevät sitä hommaa muutenkin. Niin se pitää mennäkin.
vilmahiiri
31.10.2008 11:37:43

Sä et nyt ihan tajunnu mitä mä tarkoitin. Tarkoitin sitä, että juuri tuollaiset tiiviskurssit joita mä nimitän workshopeiksi, joissa keskitytään yhteen aiheeseen ko. instrumentin kohdalla, ovat sellaisten pitämiä jotka tekevät sitä hommaa muutenkin. Niin se pitää mennäkin.

ok :) selkis!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)