McNulty 27.10.2008 19:45:19 | |
---|
Jaahas... Rockingeristä kun en jaksanut alkaa tilailemaan, niin pistinpä sitten Millbrookista Hoscon Tele-kaulan ja Tele-bodyn tilaukseen. Body tulee viimeisteltynä Yellow White värillä ja 21-nauhainen vaahteraotelautainen kaula viimeistelemättömänä. Pääsen siis kevyesti relicoimaan kaulaa ja sitten öljyviimeistelemään kämmenpuolen. Lähtivät joko tänään Millbrookilta etiäpäin tai sitten huomenna. Keskiviikkona pitäis olla palikoita jo hyppysissä. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Traditional 27.10.2008 20:07:07 | |
---|
Laitetaan nyt tänne: Eli case on tämä, teleen tarvitsisin Rokkimikit, mieluiten puolitettavat singlesize-humpparit. Tyylinä menisi Ramones-zeppelin-GnR-yngwie-laukkametalli-linja joten jonkinlainen all-around setti olisi hakusessa. Eli siis, Hot stack lead, Hot rails, vai joku muu? Ja mitä kaulaan? "Aina on hyvä hetki pilkata 'tallicaa. |
Traditional 27.10.2008 20:07:16 (muokattu 27.10.2008 20:07:39) | |
---|
Double trouble. "Aina on hyvä hetki pilkata 'tallicaa. |
DiMarzio Super Distortion T tallaan ja DiMarzio Area T Neck kaulamikiksi. Toimii vaikka missä ja mitenpäin. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Detox 27.10.2008 23:17:29 | |
---|
DiMarzio Super Distortion T tallaan ja DiMarzio Area T Neck kaulamikiksi. Toimii vaikka missä ja mitenpäin. Myös DiMarzion Chopper T on hyvä vaihtoehto. Itsellä stratossa tallamikkinä standardi Chopper - kyllä lähtee! Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!! |
Kiinankeisari 28.10.2008 10:47:31 | |
---|
luunmurskaaja pistää varmaan noista hoscon osista kommenttia, että minkätasoista laatua sieltä tulee, kinnostais meinaan kovasti.... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
McNulty 28.10.2008 10:55:18 | |
---|
luunmurskaaja pistää varmaan noista hoscon osista kommenttia, että minkätasoista laatua sieltä tulee, kinnostais meinaan kovasti.... Pistän ilman muuta. Kamera on latingissa ja muistikortti tyhjennetty, joten kuvallista kerrontaa onpi tuloillaan myös. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
YAMAHA 29.10.2008 14:32:44 | |
---|
Onko jollakin kokemuksia bigsbyn asentamisesta telee..you tubessa olevassa videossa näytää melko helpolta..lähinnä ajattelin ostaa kokeeksi tuon squierin classic viben ja asentaa siihen ton bigsbyn..eli onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon ym.. mika |
kivi 29.10.2008 15:09:55 | |
---|
Onko jollakin kokemuksia bigsbyn asentamisesta telee..you tubessa olevassa videossa näytää melko helpolta..lähinnä ajattelin ostaa kokeeksi tuon squierin classic viben ja asentaa siihen ton bigsbyn..eli onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon ym.. Tallalevy menee vaihtoon, talla vaihdetaan (esim Jaguarin tai Mustangin) rissatallaksi ja sitä kautta talla-asetelma menee ihan kokonaan toisenlaiseksi kuin teleissä. Bigsbystä tullessa kielet eivät saa osua tallan takalevyyn, joten perinteistä tele-tallaa ei voi käyttää ...paitsi jos siihen sahaa kolot kielille, mut silloinkin olis syytä vaihtaa tallapalat teflonisiin tai muuten liukkaampiin. Ei oo helppoa. :-) |
MES 29.10.2008 18:33:50 | |
---|
Tämmöiselle kalsarisoittajalle ainakin kelpaa perinteisen tallan (messinkipalat, liukkaus riittää minulle) takana oleva kopio-bigsby. Tallaan tein kolot pyöreällä viilalla. Helppoa oli, vaikka onkin kieli keskellä kämmentä. |
Joees 29.10.2008 21:41:37 | |
---|
Freewheeler tai joku. Millä lakalla nuo Rockingerin lankut on lakattu? Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox |
Freewheeler 29.10.2008 22:30:36 | |
---|
Freewheeler tai joku. Millä lakalla nuo Rockingerin lankut on lakattu? Eritäin ohuella polylla. Kyselin rockingerilta ja vastasivat, että "our own special mix of poly, applied very thin." Ja kerros on ohut! Ei nitrovaihtoehtoa, mutten ainakaan minä sellaista tarvitsekaan. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
McNulty 30.10.2008 00:05:27 | |
---|
Eritäin ohuella polylla. Kyselin rockingerilta ja vastasivat, että "our own special mix of poly, applied very thin." Ja kerros on ohut! Ei nitrovaihtoehtoa, mutten ainakaan minä sellaista tarvitsekaan. Nykypäivän nitrolakat kun ovat muutenkin vähän mitä ovat. Yleensä nitrolakkaa joutuu käyttämään suht runsaasti että saa järkevän pinnan aikaiseksi... ja se ei taas oikein palvele asiaa kun halutaan ohut kerros lakkaa puun soinnin takaamiseksi. Tämän ovat muunmuassa todenneet kotimaassa niin Amfisoundin, Ruokankaan, Fin.Instrumentsin ja muutaman muun pajan isot gurmannit. Polylakka on oikein käytettynä varsin hyvä lakka. Sillä saa kestävän ja kiiltävän pinnan vaikka olisi puun pinnassa vain ohuelti. Harmi vain että tuolla indokiinassa yleensä upottavat nuo edullisemman pään luutut tuohon polylakkaan ja tästä syystä poly-alkuisille muovilakoille on jäänyt huono maine ja monelle käyttäjälle kakanmaku suuhun. Sama touhu taitaa olla viulupuolella sellakan kanssa. Sitä "vanhaa kunnon sellakkaa" kun taitaa olla todella vaikea saada enää mistään. Suosittelen kuitenkin puun ystäville OSMO COLORin tuotteita. Öljymäinen pinta ohuella kerroksella... kestää, soi, näyttää hyvältä eli toimii! Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Aki 30.10.2008 03:25:43 | |
---|
Hyviä turiset, bones. Japsi-Tokaiden huoltaminen on ihan hirveetä kun kaulan ruuveja kiristäessä kuuluu vain se muovinen narina. Eikä ne tietysti herkästi soi. Suosittelen kuitenkin puun ystäville OSMO COLORin tuotteita. Öljymäinen pinta ohuella kerroksella... kestää, soi, näyttää hyvältä eli toimii! Jee, mun lempparii! Etenkin kaulassa (takana kuin edessäkin) toi on aivan ihana. Kaks ohutta kerrosta oon tavannu laittaa. Yksi neck-thru-basso mulla on kokonaan Osmolla, mutta rungon puolella on kyllä hyvä olla useampi kerros. Ja voi kun on helppoa pistää toi Osmo! Mun taannoiset lakkatihrailut oli pienenpienestä kärsimättömyydestä johtuen ihan katastrofeja, mutta Osmon kanssa EI VOI mennä pieleen. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
darrell 30.10.2008 11:00:45 | |
---|
Onko jollakin kokemuksia bigsbyn asentamisesta telee..you tubessa olevassa videossa näytää melko helpolta..lähinnä ajattelin ostaa kokeeksi tuon squierin classic viben ja asentaa siihen ton bigsbyn..eli onko jotain mitä kannattaa ottaa huomioon ym.. Tolla vois kokeilla laittaa. http://www.thomann.de/fi/bigsby_b_5_kit_telecaster_jazzmaster.htm Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
varakeef 30.10.2008 11:14:26 | |
---|
Tallalevy menee vaihtoon, talla vaihdetaan (esim Jaguarin tai Mustangin) rissatallaksi ja sitä kautta talla-asetelma menee ihan kokonaan toisenlaiseksi kuin teleissä. Bigsbystä tullessa kielet eivät saa osua tallan takalevyyn, joten perinteistä tele-tallaa ei voi käyttää ...paitsi jos siihen sahaa kolot kielille, mut silloinkin olis syytä vaihtaa tallapalat teflonisiin tai muuten liukkaampiin. Ei oo helppoa.:-) Helppoa kuin heinänteko... Uralliset teräksiset telen tallapalalieriöt käyvät kyllä oikein hyvin. Jotkut pitäytyvät sinnikäästi messinkisissä myös Bigsbyn kanssa - ja urahan niihinkin sitten lopulta tulee. Tallalevyyn voi tehdä urien sijasta myös reiät jos käyttää alkuperäistä tallalevyä. Aika tyypillisesti Bigsbyillä varustetuissa teleissä laitetaan myös tavaraa (shim, mikä lienee suomeksi, kiila vissiin) kaulataskun alle, jotta kaulakulma olisi Bigsbylle optimaalinen. Ja tässä kaikkien aikojen linkkin aiheesta Bigsby vs. Telecaster. Paljon kuvia. Jotensakin kaikki ajateltavissa olevat kombinaatiot. http://www.xs4all.nl/~msengers/htm/gallery.htm "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Joees 30.10.2008 11:47:39 | |
---|
Nykypäivän nitrolakat kun ovat muutenkin vähän mitä ovat. Yleensä nitrolakkaa joutuu käyttämään suht runsaasti että saa järkevän pinnan aikaiseksi... ja se ei taas oikein palvele asiaa kun halutaan ohut kerros lakkaa puun soinnin takaamiseksi. Tämän ovat muunmuassa todenneet kotimaassa niin Amfisoundin, Ruokankaan, Fin.Instrumentsin ja muutaman muun pajan isot gurmannit. Polylakka on oikein käytettynä varsin hyvä lakka. Sillä saa kestävän ja kiiltävän pinnan vaikka olisi puun pinnassa vain ohuelti. Harmi vain että tuolla indokiinassa yleensä upottavat nuo edullisemman pään luutut tuohon polylakkaan ja tästä syystä poly-alkuisille muovilakoille on jäänyt huono maine ja monelle käyttäjälle kakanmaku suuhun. Näinhän se on. Mulla on kummallakin lakattuja ritsoja, ei siinä. En mä nosta kumpaakaan toisen ylle periaatteessa. Paitsi jos nitro on oikeesti hyvää nitroa ja sitä saa ohuelti laitettua. Silloinkin lähinnä vain sen takia että se kulahtaa hienosti yleensä. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox |
padaa@dadaa! 30.10.2008 12:54:44 | |
---|
Mites muuten homma käytännössä toimii jos Warmoth ym. tarvikekaulaan haluaa alkuperäisen Fender -tekstin lapaan? Fender omilla sivuillaan ohjeistaa että valtuutetun myyjän kautta bodyn tunnistetietojen ja valokuvien perusteella, niin miten homma Suomessa toimii? Riittääkö että kävelee F-musiikkiin kepin kanssa ja sanoo tarvitsevansa logon tarvikekaulaan? |
varakeef 30.10.2008 13:13:35 | |
---|
Mites muuten homma käytännössä toimii jos Warmoth ym. tarvikekaulaan haluaa alkuperäisen Fender -tekstin lapaan? Fender omilla sivuillaan ohjeistaa että valtuutetun myyjän kautta bodyn tunnistetietojen ja valokuvien perusteella, niin miten homma Suomessa toimii? Riittääkö että kävelee F-musiikkiin kepin kanssa ja sanoo tarvitsevansa logon tarvikekaulaan? Todennäköisesti menettely on täysin epäkätevä eikä siitä tiedetä Suomessa mitään. Pitäisi kai olla myös alkuperäinen tuhoutunut kaula pois annettavaksi, muutenhan maailmalla olisi yksi Fender lisää. Ja itse asiassa en tiedä antavatko logoa tarvikekaulaan itse asiassa lainkaan. Sivuillahan puhutaan erikseen kahdesta asiasta, uuden logon saamisesta vanhaan kitaraan (logo kadonnut) ja toisaalta tuhoutuneen kaulan vaihtamisesta uuteen. Näppärintä lienee tilata näköislogo netistä. Tämän toimenpiteen järkevyydestä, tarpeellisuudesta, moraalisuudesta jne voi sitten keskustella pitkäänkin. Se Warmothin polttomerkki pysyy toki siellä kaulan tyvessä joka tapauksessa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
p130 30.10.2008 13:35:25 | |
---|
Aitoa Fender-logoa ei myydä irrallisena, ainoastaan asennettuna. Ja vain alkuperäiseen Fender-kaulaan. Hintaa en tiedä, joka tapauksessa luokkaa "järjetön". Yhteen stratoon olen hoitanut logon takuuvaihtoa (ulkomaalaisen kaverin kitaraan) ja uskomattoman tarkkaa touhua se oli. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |