Aihe: Freeware SW efektiprosessori?
1
cokekola
26.10.2008 10:13:02
Olen koettanut etsiskellä (mm. KVG) jotain ohjelmallista efektiprosessoria (esim. flanger, kaiku), joka olisi ilmainen. En ole onnistunut. Onkohan kukaan sattunut törmäämään sellaiseen? Linux tai Windows käyvät mulle.
jannu
26.10.2008 12:02:01
Tarkoitatko sä nyt plugareita vai jostain stand-alonea?

Noi on ilmaisia:
http://www.kjaerhusaudio.com/classic-series.php
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
juha_p
26.10.2008 16:06:23 (muokattu 26.10.2008 16:18:43)
Jos VST versiota etsin niin, Kokeileppa oikeilla hakuehdoilla:

http://www.kvraudio.com/get.php

... ja lisäksi tietenkin tarvitset jonkun "VST hosting" ohjelman johon ladata efekti(t) ... ilmaisia on esim. Hermann Seib:in VSTHost (ei moniraituri) ... sekvensseri/moniraitaohjelmia löytyy FAQ osion Musiikinteko-ohjelmia? ketjusta.

Standalonena ei taida löytyä ilmaisia?

t. Juha
sami_sumea
26.10.2008 23:34:11

Olen koettanut etsiskellä (mm. KVG) jotain ohjelmallista efektiprosessoria (esim. flanger, kaiku), joka olisi ilmainen. En ole onnistunut. Onkohan kukaan sattunut törmäämään sellaiseen? Linux tai Windows käyvät mulle.

VST-plugareista Luxonix LFX-1310 o aika jees ilmaiseksi multieffariksi..

Mielummin kyl erillisiä, jos vaan jaksat opetella käyttämään useampaa.

...
http://www.adamantiumstudios.com
cokekola
27.10.2008 09:13:38
Ihan ensimmäisenä pahoittelut, että kysymys oli sekä epämääräinen että varmaankin monta kertaa läpikäyty. Mutta mulla ei ole mitään aiempaa tietoa aiheesta, niin näinhän tässä kavi.

Ajatukseni kulki suurinpiirtein seuraavasti:

- on sähkösoitin ja vahvistin
- (on lisäksi tietokone)
- ennen pantiin soittimen ja vahvistimen väliin efektilaite, jolla ääntä pystyi soittaessa muokkaamaan
- nyt tuli mieleen, että saisiko tietokoneeseen ohjelman, joka toimisi em. efektilaitteena siten, että
- kytken soittimen tietokoneen line-in -liitäntään ja vahvistimen tietokoneen kuulokeliitäntään
- käynnistän tietokoneella jonkin (ilmais)ohjelman
- säädän ohjelmasta haluamiani efektejä (esim fuzz, flanger, kaiku)
- alan soittaa, ja tietokone + ohjelma tuottaa halutut efektit soittoon

Onnistuuko? Mitä tuohon tarvittaisiin yksinkertaisimmillaan?
kivi
27.10.2008 13:28:10
Ihan ensimmäisenä pahoittelut, että kysymys oli sekä epämääräinen että varmaankin monta kertaa läpikäyty. Mutta mulla ei ole mitään aiempaa tietoa aiheesta, niin näinhän tässä kavi.

Ajatukseni kulki suurinpiirtein seuraavasti:

- on sähkösoitin ja vahvistin
- (on lisäksi tietokone)
- ennen pantiin soittimen ja vahvistimen väliin efektilaite, jolla ääntä pystyi soittaessa muokkaamaan
- nyt tuli mieleen, että saisiko tietokoneeseen ohjelman, joka toimisi em. efektilaitteena siten, että
- kytken soittimen tietokoneen line-in -liitäntään ja vahvistimen tietokoneen kuulokeliitäntään
- käynnistän tietokoneella jonkin (ilmais)ohjelman
- säädän ohjelmasta haluamiani efektejä (esim fuzz, flanger, kaiku)
- alan soittaa, ja tietokone + ohjelma tuottaa halutut efektit soittoon

Onnistuuko? Mitä tuohon tarvittaisiin yksinkertaisimmillaan?

Tarvitset latenssittoman linjan johon kuitenkin pitäisi saada efekti. Se saattaa olla mahdoton rakentaa, ainakaan ilman erillistä investointia parempaan äänikorttiin. Sitten kun tuo on kunnossa, tarvitset VST-plugeille sopivan alustan, esimerkiksi jonkin audio-ohjelman.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)