Aihe: Mikä äänittävä md-soitin
1
Puavali
15.02.2004 23:42:44 (muokattu 15.02.2004 23:46:25)
- Musiikin helppo siirto tietokoneeseen. Tämä kai tapahtuu usb-väylällä.

Niin tai sitten ei. Ainakaan noissa kannettavissa usb ei siirrä minidisk-äänityksiä kovalevylle. Kuulokkeet pois, piuha tilalle ja linjasisäänmenon kautta ääni kovolle, ja tarttee oikean äänitysohjelman. Ehkä ne räkkiversiot ovat fiksumpia tuon asian suhteen. Ja itse tarvitsin aikoinaan vielä ylimääräisen vahvistimen siihen väliin.

Edit: Eikun tartti laittaa hanat kaakkoon ja kaikki plus-desibelit koneelta käyttöön, kun äänitystaso hieman liian hiljainen.
luu
16.02.2004 08:22:11

Ainakaan noissa kannettavissa usb ei siirrä minidisk-äänityksiä kovalevylle. Kuulokkeet pois, piuha tilalle ja linjasisäänmenon kautta ääni kovolle, ja tarttee oikean äänitysohjelman. Ehkä ne räkkiversiot ovat fiksumpia tuon asian suhteen. Ja itse tarvitsin aikoinaan vielä ylimääräisen vahvistimen siihen väliin.

Jaahas, tämä oli mulle uutta. Mikähän idea tässä jutussa on takana? Tuntuu aika hölmölle, että tietokoneelle siirrettäessä täytyy väkisin suorittaa ylimääräinen D/A ja A/D muunnos.
Puavali
16.02.2004 15:23:52
Jaahas, tämä oli mulle uutta. Mikähän idea tässä jutussa on takana? Tuntuu aika hölmölle, että tietokoneelle siirrettäessä täytyy väkisin suorittaa ylimääräinen D/A ja A/D muunnos.

Piraattinauhoitukset.
Aki
23.06.2004 23:36:13

Piraattinauhoitukset.

Siis onko niin että uusimmillakaan Net-MD Walkmaneilla ei voi USB:n kautta siirtää MD:llä äänitettyä materiaalia tietokoneelle?! Jos näin on, saattaa olla edessä rahojen vaatiminen takaisin.

On se kyllä yks perkele jos noin olennainen laitteen toiminnallinen seikka jätetään pois siksi että se hieman hankaloittaa mahdollisten piraattien tekoa.

Koskakohan alkavat tekemään laitteita laillisille kuluttajille.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
midprice
24.06.2004 09:36:05 (muokattu 24.06.2004 09:36:46)

Kyllä ne kannettavien MD:n usb:t toimii vain yhteensuuntaan: koneesta md:lle. Kuten myös optiset liitännät. Ja nykyään ovat vähentäneet muutenkin noiden md:n liitäntöjä. Nykyään joutuu ostamaan huippumallin, jos haluaa saada mikki-liitännän, linja-ulos ja linja-sisään menot.

Mulla on vanha sonyn r30 md, josta löytyy sisäänmenoina mikki-, linja- ja optinenliitäntä ja ulostulo kuulokkeille ja linjatulolle erikseen. Käytettynä ostin kun edellinen varastettiin, maksoi jotain 60 euroa.

Sitten voisi suositella sonyn r37:aa, jossa on myös samat liitännät ja käytettynä pitäisi löytyä alle satasella. Usb-liitäntää en ole koskaan kaivannut kun tuo meikäläisen käyttö on tosiaan sitä, että linjasta tai mikkiliitännästä nauhotetaan ja line-outista koneelle.
Aki
24.06.2004 11:14:23

Kyllä ne kannettavien MD:n usb:t toimii vain yhteensuuntaan

Minähän en yleensä kiroile, mutta voi helvetin helvetti. Jos herra Sony olis täällä löisin sitä turpaan. Tai kuka piru nyt sitten onkaan vastuussa tollasesta.

Ja nykyään ovat vähentäneet muutenkin noiden md:n liitäntöjä.

Kyllä niissä se linjalähtö on, se on vaan samassa liittimessä kuulokelähdön kanssa, ja valitaan menusta. Toikin on kyllä ajattelematonta ihmisparkojen korvia ajatellen.

Sitten voisi suositella sonyn r37:aa, jossa on myös samat liitännät ja käytettynä pitäisi löytyä alle satasella.

Uusi MZ-N510 on Espoon Keskuksen Tekniset-myymälässä tarjouksessa 119€. Saa aika paljon olla alle satasen toi vanha.

Mutta ykssuuntainen USB-väylä! KAS KUN KAMERASTA SAA SIIRTÄÄ KUVIA KONEELLE! Oikeesti, miten toi eroaa digikamerasta?! Ei ilmassa oleva ääni ole yhtään sen enempää muiden omaa kuin kuvatkaan.
Nyt kyllä tekis mieli rikkoa jotain. Kyllä yhteiskunta on paha. PAHA, paha, paha.

-Aki.
midprice
24.06.2004 11:57:21

Uusi MZ-N510 on Espoon Keskuksen Tekniset-myymälässä tarjouksessa 119€. Saa aika paljon olla alle satasen toi vanha.

Nojoo, riippuu mitä tarvitsee. Mulle kun tuo N510 ei soveltuisi kun puuttuu ainakin tuo mikkiliitäntä. Mutta halvalla näköjään jo saa, puolivuotta sitten oli hinnat aivan toiset.
PIM
24.06.2004 12:27:10
Itse löysin ultimaattisen ratkaisun treenien äänitykseen Nokian n-Gagesta. Sillä sekä Vivancon EM216 stereoelektreettimikillä äänittää yli 2 tuntia musaa 128MB:n muistikortille ja äänitykset saa USB:n kautta koneelle ilman ylimääräisiä ADDAmuunnoksia. Äänelaatukin on yllättävän hyvää ja sitä rajoittaa enemmän mikin ominaisuudet kuin itse äänittimen. Jopa ilman mikkietuastetta suoraan n-Gagen linjatuloon mikki tuottaa meidän treenivoluumeilla n. -10dB huipputasot eli välitöntä yliohjaukse vaaraa ei ole ja silti aivan kuunneltavia liveäänityksiä tällä taskusysteemillä saa aikaiseksi.
Myyvään: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e Ostetaan: edullinen konkkamikkipari
Aki
24.06.2004 17:10:27

puuttuu ainakin tuo mikkiliitäntä.

MZ-N710 149€

Sama paikka.

-Aki.
Sytem
24.06.2004 23:54:30
Jokos noi uudet Hi-MD:t on kaupoissa, niissä pitäis toimia molempiin suuntiin soi USB.Näkyvät ilmeisesti suoraan siirrettävänä levynä joten Sonyn omia purkkasoftia ei tarvita väliin. Olikos se nyt niin että tollanen uus levy vetää gigan, maksaa ehkä kympin. Vanhoille levyille saa uudessa muodossa muistaakseni 340 mt, voi olla mitä dataa vaan. Soitin sitten osaa toistaa tai nauhottaa sitä Sonyn omaa formaattia sekä pakkaamatonta audiota, ja ilmeisesti myös mp3:sia.

Mulla ainakin hankintalistalla tollanen jossain vaiheessa.
Aki
25.06.2004 03:15:09

Jokos noi uudet Hi-MD:t on kaupoissa, niissä pitäis toimia molempiin suuntiin soi USB

Sonyn asiakaspalvelusta vastasivat että tämä ensimmäinen markkinoilla oleva malli on vielä yksisuuntainen, mutta tulevissa malleissa on molempisuuntainen siirto.

Se oli ameriikanmaan tietoa, tiedä sitten miten Suomessa mallistot on tarjoolla. Mutta lohtua on näemmä tulossa...

-Aki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)