sirdickyj 24.10.2008 18:07:30 | |
---|
Mä kyl muistelisin että sie väitit et suurempaa kuormaa voi kytkeä, ei pienempää kun manuskoissa ei lue suuremmasta kuormasta mitään. kyllä mä alunperin sanoin, että mun käsittääkseni suuremman kuorman (=impedanssiltaan isomman) voi kai kytkeä, kun ei siitä ole mainintaa, mutta pienemmästä on maininta. ja kyselin, et miks pienemmästä on maininta, jos kuitenkin sen voi "huoletta kytkeä putkivahvistimen perään". Enemmän tissiä näkyviin |
J.Hollström 24.10.2008 18:13:39 | |
---|
Jos suuri ohmisota IV olis sit semmonen väittely mitä kukakin on aikojen kuluessa väittänyt? |
Seba 25.10.2008 15:08:56 | |
---|
Tai tehdään -kuka rikkoo vahvistimensa pienimmällä tai suurimmalla kuormalla- kilpailu. En ole mukana. Käytän vain ohjearvoja. |
leksi-B 25.10.2008 17:27:12 (muokattu 25.10.2008 17:29:25) | |
---|
Elikkäs avasin tuon Traynorin ja tällanen osa sieltä ainakin on mennyt http://muusikoiden.net/dyn/users/48960.jpg Joku transistori se on. Mitään sulakkeita ym. en löytänyt tuolta? Tai ainakin omassani Pro Fetissä on sellaset lasiputkisulakkeet. Edit: Ja siis se välähdys jonka näinkin tuli juurikin tuosta kohtaan. Muuten tuo näytti ihan ehjältä omaan silmääni. Sitä en tiedä, jos muuntaja hajoaa niin onko se yhtään palaneen näköinen. Toinenkin kuva tuosta vahvistimen sisältä on kokonaisuudessaan, jos sen haluatte nähdä voin senkin laittaa näytille. "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
rijopu 25.10.2008 17:29:50 | |
---|
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman |
leksi-B 25.10.2008 17:32:50 (muokattu 25.10.2008 17:33:32) | |
---|
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
Visakoivu 25.10.2008 18:25:45 | |
---|
Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
leksi-B 25.10.2008 18:42:48 | |
---|
"Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
Visakoivu 25.10.2008 18:52:06 | |
---|
Jeps, johtuukohan se että vaffari ei toimi, vain tuosta yhdestä vastuksesta? Paha sanoa. Joten en edes arvaile. Tuon vaihtamalla saattaa toimia tai sitten ei. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
Seba 25.10.2008 18:59:10 (muokattu 25.10.2008 19:03:02) | |
---|
Sulakkeen pitäisi olla virtapiuhan plugin oikeanpuolimmaisen "reiän" lähdön jälkeen. Kuvan mukaan. Jos oikein siitä ymmärsin.. Hienosti selitin :) Tuosta löytyy kaaviot ja osaluettelot: http://www.traynoramps.com/downloads/servman/smyba200-2.pdf Numeroidussa valkopohjaisessa kuvassa 10 & B kohdalta löytyy sulakkeen paikka. Saksasta ei ole vastattu kun tiedustelin tuota even if you break it takuuta. Valmistajan mukaan se pätee jenkeissä ja kanadassa, mutta mainostavat sitä kuitenkin saksanmaallakin.. |
leksi-B 25.10.2008 19:04:19 (muokattu 25.10.2008 19:06:00) | |
---|
Sulakkeen pitäisi olla virtapiuhan plugin oikeanpuolimmaisen "reiän" lähdön jälkeen. Kuvan mukaan. Jos oikein siitä ymmärsin.. Hienosti selitin :) Tuosta löytyy kaaviot ja osaluettelot: http://www.traynoramps.com/downloads/servman/smyba200-2.pdf Numeroidussa valkopohjaisessa kuvassa 10 & B kohdalta löytyy sulakkeen paikka. Saksasta ei ole vastattu kun tiedustelin tuota even if you break it takuuta. Valmistajan mukaan se pätee jenkeissä ja kanadassa, mutta mainostavat sitä kuitenkin saksanmaallakin.. Selvä, täytyy sekin katsoa huomenna kun kämpälle menen. Juu, no kokeilen tuohon uuden osan vaihtaa jos sattuis toimimaan. "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
Seba 25.10.2008 19:20:03 (muokattu 25.10.2008 19:22:18) | |
---|
Kuvan mukaan R64 on 2.0W 2R merkattu vastus. Tosin kuva poikkeaa hieman tosta valokuvasta, mutta eikö nuo merkatut paikat luulisi pitävänsä paikkansa? 9 & L ruutu kuvassa? En siis noista mitään ymmärrä, yritän vaan helpottaa osan löytämistä.. En ota vastuuta jos tapat itsesi remontissa :) |
leksi-B 25.10.2008 19:49:16 | |
---|
Kuvan mukaan R64 on 2.0W 2R merkattu vastus. Tosin kuva poikkeaa hieman tosta valokuvasta, mutta eikö nuo merkatut paikat luulisi pitävänsä paikkansa? 9 & L ruutu kuvassa? En siis noista mitään ymmärrä, yritän vaan helpottaa osan löytämistä.. En ota vastuuta jos tapat itsesi remontissa :) Kyllä se täytyy viedä ihan sähkömiehelle, parempi etten minä koske mihinkään! :D "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
MPU 26.10.2008 08:35:50 | |
---|
Jeps, johtuukohan se että vaffari ei toimi, vain tuosta yhdestä vastuksesta? Eiköhän tuosta resistorista ole tarkoitus mennä sähköä läpi. Jos sillä ei olisi toiminnan kannalta merkitystä se tuskin olisi tuossa virtapiirissä. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Visakoivu 26.10.2008 10:31:05 | |
---|
Eiköhän tuosta resistorista ole tarkoitus mennä sähköä läpi. Jos sillä ei olisi toiminnan kannalta merkitystä se tuskin olisi tuossa virtapiirissä. Marko Minä ymmärsin, että tässä kysyttiin voiko vahvistimen toimimattomuus johtua vain tästä yhdestä vastuksesta, vai onkohan sieltä muutakin rikki. Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
leksi-B 26.10.2008 11:14:16 (muokattu 26.10.2008 11:14:37) | |
---|
Minä ymmärsin, että tässä kysyttiin voiko vahvistimen toimimattomuus johtua vain tästä yhdestä vastuksesta, vai onkohan sieltä muutakin rikki. Juu, tätä mä tarkoitinkin. Että voiko sieltä olla muutakin rikki kuin tuo alle euron osa. Mutta se selvii sitte sillon viimeistää ku vien korjattavaksi. "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
Seba 26.10.2008 11:35:12 | |
---|
Koita nyt paikallistaa tuo sulake vielä noiden mun hienojen vinkkien avulla :) |
Koita nyt paikallistaa tuo sulake vielä noiden mun hienojen vinkkien avulla :) En kyllä paikallistanut. Mutta jos se on joku muu kuin putkisulake niin en edes tunnistais sitä. Huomenna huoltoon, niin siellä kaikki selviää :) "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |
Visakoivu 26.10.2008 19:46:21 | |
---|
En kyllä paikallistanut. Mutta jos se on joku muu kuin putkisulake niin en edes tunnistais sitä. Huomenna huoltoon, niin siellä kaikki selviää :) Katsoppas siihen verkkovirtaliittimen alle onko siinä sellainen pieni läppä jonka alla on sulake? Mistä minä tiedän kuka tässä nyt on sitten oikeassa. |
leksi-B 29.10.2008 20:06:34 | |
---|
Dodii, selvispä mitä tuossa reiskassa meni rikki. Eli sieltä yhdestä putkesta lyö läpi ja sen seurauksena vastus hajoaa, toisin sanoen yks putki rikki. Eipä onneks ollu mikään muuntaja mennyt rikki, tai mitään suurempaa. Putket olis joka tapauksessa mennyt vaihtoon. Pitipä tämäkin oppia sitten kantapään kautta, että se prkl:n kaappi täytyy muistaa laittaa kiinni!!! Näin tällä kertaa. "Vanitas Vanitatum" "Soita äläkä inise!"-Minä |