Aihe: Ongelmia kalvon istuvuudessa..
1 2 3 4 5
Nolte
25.10.2008 22:01:27 (muokattu 25.10.2008 22:02:40)
Jos jonkun mielestä Saksa on edelleen epäilyttävä maa, niin laittakoon argumentit esiin.

Pois minusta sellainen, se oli kevyt heitto. Eikö ollut hymiötä...?

Toki tuotannon vieminen halvempien työkustannuksien maahan on hankala juttu. Lähinnä juurikin sille maalle, josta se viedään. Itsellä ei kuitenkaan riitä tarmo protestoida asiaa (boikotoimalla tuotteita jne...), jolle en voi mitään. Tai ainakin voin ihan liian vähän. Enkä usko, että mitenkään saataisiin suuret massat liikkeelle boikotoimaan halpamaissa tehtyjä tuotteita, jolloin sillä olisi oikeata vaikutusta.

Onhan se tietysti kurja juttu sille maalle, ja niille työntekijöille, joilta työpaikat lähtevät, mutta maailmassa eivät asiat pysy stabiileina. Ei maailman maiden taloudellinen marssijärjestys ja/tai hyvinvoinnin taso tule olemaan aina ja iankaikkisesti sama. Nyt näyttää olevan Kiinan vuoro nousta, halusimme me sitä tahi emme. Noin valtavan maan nousulla on vääjäämättömiä vaikutuksia eri puolilla palloa.

Ei, en toivo Suomella menevän huonommin tulevaisuudessa, enkä edes tiedä, käykö niin. Toivottavasti ei.

EDIT: Oli siellä Saksa -heitossa hymiö.
meiän bändin paras rumpali
Tindrum
25.10.2008 22:22:13 (muokattu 25.10.2008 22:23:00)
Kiinasta vielä:

Siellä on niin suuret sisämarkkinat, että suomalaisten ostokäyttäytyminen ei juurikaan vaikuta menoon. Tosin silloin, kun Suomesta siirretään tuotantoa Kiinaan se vaikuttaa aika oleellisesti kotimaan meininkeihin.

Mutta kun kyseessä ei ole Kiina - Suomi, vaan Kiina - Maailma.

Ellei kyseessä ole amerikkalaisomistuksessa olevan Opel-tehtaan 90-luvun tuote. Sekin on nykyisin korjattu.

Ei ole. Nyky Opelit ovat surkeampia kuin 80-luvulla koskaan. Katso TYV-tilastot!!!

Kalvojen sopivuudesta sen verran, että ikinä en ole omistanut sellaista kalvoa tai rumpua, joka ei olisi sopinut keskenään. Ihmettä minusta.

Samat sanat.
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
Tindrum
25.10.2008 23:06:14
Huomio! Mun posteista on viety osa.
Oletko huomannut vastaavaa?
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
hollmi-5
26.10.2008 09:02:57
Ei ole. Nyky Opelit ovat surkeampia kuin 80-luvulla koskaan. Katso TYV-tilastot!!!

Vuoden 2007-tilstossa Opel Meriva oli vähävikaisin:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Op … taa+ykk%C3%B6ssijalla/1135225357920
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
26.10.2008 09:20:40
Onko jotain olennaisia kirjoituksia asian tiimoilta poistunut tässä ketjussa yön aikana? Ainakaan kukaan ei näytä kommentoineen minun viimeistäni.
Nolte
26.10.2008 11:03:05 (muokattu 26.10.2008 11:05:28)
Enkä usko, että mitenkään saataisiin suuret massat liikkeelle boikotoimaan halpamaissa tehtyjä tuotteita, jolloin sillä olisi oikeata vaikutusta.

Itse itseäni kommentoiden voisi tähän tietysti sanoa, että jos/kun muutosta tarvitaan, niin jonkun on aina oltava se ensimmäinenkin, joka vastustaa jotain asiaa. Kiinalaisten tuotteiden vastustaminen vain on tosiaankin lähes mahdotonta näinä aikoina. Ja tarkkuuden nimissä pitäisi kai puhua vain niistä kiinalaisista tuotteista, jotka ovat tehty "huonolla moraalilla".

Mitä se vastustaminen ja boikotointi sitten pitää sisällään? Onko se sitä, että vastustetaan siksi ja silloin, kun itseltä (omasta maasta) viedään työtä muualle? Jaksetaanko vastustaa, jos se ei koske omaa maata, saatikka itseä?

Onko Kiinan nousu sitten jollakin tapaa vääryys? Ok, se ei ehkä tapahdu täysin niillä "säännöillä", mihin länsimaissa on jo totuttu. En tiedä. Vaikka Kiinankin käyttämät keinot lienevät historiasta hyvin tuttuja muualtakin maailmasta. Tuntuu siltä, että eiköhän taloudellista nousua ole ennenkin haviteltu liki kaikin mahdollisin keinoin, kaikkialla. En usko, että moraalin taso liittyy kansallisuuksiin.

Paljon kysymyksiä, vähän vastauksia. Niinkuin sanottu, en ole mielipidettäni kiveen hakannut. Ihan vain avoimesti yritän keskustella...

Edit: Olemme luisuneet lievähköön offtopikointiin muuten. ;) Haitanneeko mittään. Elä siekään moderaattori hötkyile.
hollmi-5
26.10.2008 11:53:37 (muokattu 26.10.2008 13:33:49)
Jos Kiinalaisten meininki jatkuu tuollaisena, hukumme kaikki mereen :-)

Siellä tavoitellaan länsimaista elintasoa ja ympäristöasiat laahaavat vahvasti perässä. Autojen määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.

Mutta oma lukunsa olkoon tämä laatuasia. Kaikkea kopioidaan ja "merkkituotteita" varsinki. Suomalaisilla on paljon esimerkkejä suorasta kopioinnista. Kiuasvalmistaja sai reklamaation. Asiaa tutkittiin ja huomattiin kiukaan olevan kiinalainen kopio.

Minulla on kaksi Rolex-merkkistä rannekelloa. Toisen veli toi Kiinasta. Maksoi 20 euroa. Täytyy ihmetellä, kuinka niin halvalla voi edes tehdä mekaanisen rannekellon. Aidon vieressä eron kyllä huomaa ihan kaikista yksityiskohdista, mutta kuvasta ei eroa välttämättä huomaa. Jo vain toki aidon hinnalla saa 250 kopioa. Siinä on kello joka viikoksi melkein viiden vuoden ajaksi. Mutta onko moisella romumäärällä lopulta arvoa. Mielestäni ei ole.

Tänään uutisoitiin melamiinin saastuttaman maitojauheen polttamisesta melko isossa mittakaavassa. Kesällä sai lehdestä lukea USA:n hallituksen ostaneen muistaakseni kaksi miljoonaa tuubia hammastahnaa. Erä todettiin myrkylliseksi. No haittoiko mitään, kun ne oli ostettu pääasiassa valtion ylläpitämiin vankiloihin ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
seppo i
26.10.2008 12:31:29
Mun mielestä tuo Kiinan taloudellinen nousu tapahtuu juuri näillä länsimaisen kapitalismin säännöillä, sekä hyvässä että pahassa. Suuryritykset ja vähän pienemmätkin hakevat koko ajan suuria markkinoita ja porukkaa, jolla teettää työt halvalla. Tämän hetken muotihokema on olla lähellä siellä missä on paljon ihmisiä, eli niitä markkinoita. Siinä samassa hieman katsotaan läpi sormien maan oloja. Moraali tai sen puuttuminen ei ole pelkästään autoritäärisen Kiinan ominaisuus, vaan maahan muuttaavat yritykset myös hyötyvät siirtymätalouden sekavista oloista, jos siellä on vain niiden tarvitsema riittävä "rauha" harjoittaa tuotantoa ja kaupankäyntiä. Moraali joustaa yrityksilläkin. Se, että Kiinasta tulee seuraava talousmahti, näyttää todennäköiseltä, ellei sitten entisestään kiihtyvä halvemman työvoiman perässä juokseminen ehdi siirtää tuotantoa vielä halvempiin maihin. Afrikan mannerkin odottaa vielä vuoroaan...

Täytyy vain toivoa maapallon kannalta, että esim. Kiinan kohoavan elintason mukana seuraisi toimintatavoissa ja elämantyylissä myös terve järki: kohtuu kuluttamisvimmassa, kierrätysasiat kuntoon, työolot kuntoon, energiaksi muuatakin kuin tupruttavaa hiilivoimaa, jne. Tosin näin länsimaalaisen esittämänä näissä toivomuksissa/vaatimksissa on vähän sellainen mukaparemmintietäväntyypin leima; eihän meilläkään nämä hommat toimi kitkatta; nämä on monimutkaisia asioita tosiaan..

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että nimenomaan huonosti tehtyä Kiinarihkamaa ei kenenkään kannata ostaa. Mutta jos esim. siellä tehdyissä soittimissa ei löydy laadun puolesta huomauttamista, niin mikä ettei niitä voisi ostaakin. Saa se kiinalainenkin kaveri vähän enemmän toimeentulon mahdollisuuksia. Ne "mukaRemot" tosin voisi jättää valmistamatta, tai ainakin pitäisi olla mahdollisuus ostaa rummut ilman ensiasennuskalvoja. Tuntuu, että merkkikalvojen ajoittainen huono istuvuus on osittain tuon halpisroskan ansiota.
uiypph
26.10.2008 23:24:15 (muokattu 28.10.2008 14:25:14)
Vielä tästä ihmeellisestä Remo/Pearl -ongelmasta: Mulla on Pearlin BRX Masters-setti, jossa ei ole ollut mitään kalvonasettumisongelmia,Remon, Evansin eikä Pearlin Pro-tone-kalvojenkaan kanssa. Powerstroke 3 piti ruuvata todella kireäksi bassariin, että asetttui kunnolla, mutta asettui. Pearlkalvot ja evansit toimivat oitis.

Toisena settinä on VLX vision, ja Remot ja Pearlit on erittäin toimiviksi todettu. En ole muita kalvoja tähän settiin koeillutkaan.
Vanhaan GLX vaahterasettiin sopii myös kaikki käyttämäni kalvot: Pearl, Remo, Evans ja Aquarian.
KAIKISSA näissä seteissä on 45asteen kulmat tomeissa, ja työn jälki ja soundi ovat kaikki juuri mitä pitääkin. Toimii siis ainakin mulle, ja hyvin!
Mitä ne maahantuojalla sanoivat tuosta BMP-setistä? Mistä ostit setin?

Kysyin jo maahantuojalta moisesta ongelmasta, ja he eivät ole kuulleet asiasta koskaan. Eikä kukaan muukaan tuntemani soittaja, jolla on Pearlit.
Mikäli ongelmia olisi monella, niin eiköhän asiasta olisi jo tullut aikamoinen haloo?
Haisee paskalta provolta koko juttu!
Triskal
22.01.2009 21:12:27

Oli miten oli, ratkaisu lienee Aquarianin kalvoissa.

Yo, moffler! Miltä vaikuttaa, tehosiko Aquarian?
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
moffler
22.01.2009 23:08:31
Yo, moffler! Miltä vaikuttaa, tehosiko Aquarian?

Aquarianit istuivat rumpuihin huomattavasti paremmin kuin Remot. Kunnon kiristelyn ja painelun jälkeen, sekä parin viikon kovan soiton jälkeen kalvot istuivat rumpuihin totuttuun tapaan. Virityskin oli reilusti helpompaa itselleni. Vika oli ilmeisesti siis kokeilemissani Remoissa, enkä Evansia pitänyt missään rummussa tarpeeksi kauan. Aquarianin kalvojen kehän viimeistely ja toteutus sekä kalvon pyörennys viisteen kohdalta vaikuttaa olevan paljon Remoa parempi, näin ainakin itse asian koen.

Minulla ei ole mitään Pearlia vastaan merkkinä, enkä turhaan yllyttäisi muita soittajia olemaan kyseistä merkkiä vastaan. Kuten sanoin, kun omistin MLX -setin, ei minulla ollut mitään ongelmia minkään kalvomerkin kanssa ja olin settiin varsin tyytyväinen. Ostin tämän BMP -setin Soundstoresta Helsingistä.
Triskal
26.01.2009 19:04:03

Jeps jeps. Mulla on ollut BRX:ien kanssa vähän samaa ongelmaa. Remon kalvot ja erityisesti isojen tomien ja bassarin kanssa silleen, että joutuu kiristämään epämiellyttävän kireälle, että kalvo edes koskettaa reunaviistettä.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
uiypph
27.01.2009 23:21:45
Remothan noissa Masterseissa on jo valmiiksi tehtaalta, ja miksi ne asentaisivat kalvoja, jotka eivät sovi? Itse en edelleenkään ole moiseen ongelmaan koskaan törmännyt, ja mm. BRX-setti on itsellänikin. Sitäpaitsi, olen siihen todella tyytyväinen=)!
Kailis
28.01.2009 01:11:32

Remothan noissa Masterseissa on jo valmiiksi tehtaalta, ja miksi ne asentaisivat kalvoja, jotka eivät sovi? Itse en edelleenkään ole moiseen ongelmaan koskaan törmännyt, ja mm. BRX-setti on itsellänikin. Sitäpaitsi, olen siihen todella tyytyväinen=)!

Herne nenästä pois. Niissä on yksilöeroja erittäin. Varmasti on hyvät kannut, ei sitä ole kukaan väittänyt.
uiypph
28.01.2009 16:05:58
Heh, en löytänyt hernettä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)