McNulty 25.10.2008 23:20:13 | |
---|
Mä tykkään kanssa, että Telessä, Stratossa ja miksei G-pajan tuotteissa myös, vaalitaan perinteitä. Toki onpi hienoa että näistä tulee modernimpia versioita heille jotka niistä diggaa, mutta henk.koht. tykkään perinteisemmästä osastosta, kun puhutaan perinteisistä soittimista. Super Stratot meikäläisen kohdalla sitten asia erikseen :) Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
J.Hollström 25.10.2008 23:48:55 | |
---|
Mutta 22. nauhan kanssa pääsee ylemmäs. Tarttee muuten ihan yhtenään. |
Swan 26.10.2008 01:04:19 (muokattu 26.10.2008 01:05:25) | |
---|
Aikamoista Teletystä. Upea potretti, mutta missä 22:s nauha?! Aki, sinä saat minulta nyt kaksi plussaa. Lienet ainoa, joka on kanssani aiheesta samaa mieltä. ++ EDIT: Tarttee muuten ihan yhtenään. Totta. "Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies >-)))> #26 S.M.A.K. |
jra 26.10.2008 01:18:47 | |
---|
Aki, sinä saat minulta nyt kaksi plussaa. Lienet ainoa, joka on kanssani aiheesta samaa mieltä. ++ EDIT: Totta. Ite oon monta kertaa ajatellut sahata tele-kopsusta 22. nauhan lipan hiiteen, kun 22. nauhaa enemmän tarvitsen mahdollisuutta irrottaa plektrasuoja, niin ettei kaulaa tarvitse ruuvailla irti. Tulee paljon useammin vierailtua plektrasuojan alla kuin 22. nauhalla;) - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Mulla oli tele jossa oli 22 nauhaa. Kokoajan oli fiilis että siinä on yks liikaa. Ikinä en sitä tarvinut. Hm. Mä en ole koskaan tainnut edes ajatella soittaessani noiden nauhojen määrää, tai ainakaan se ei ole koskaan ollut ongelma, vaan kaikki suunnilleen samanmalliset kitarat vaihtuu mulla ihan päittäin lennossa. Mulla on kaksi 22-nauhaista (tilaustyönä teetettyä) teleä ja kaksi 21-nauhaista, samoin mulla on 21-nauhainen strato ja sellainen "moderni" fat-strato missä on enemmän nauhoja, taitaa olla jopa 24 jos en väärin muista. Ja senkin huomasin vain siitä, että piti löysätä kaulaa että sai pleksin vaihdettua kun otelauta menee pleksin päälle :-D Komea telepotretti, muuten. Miellyttää suuresti silmää tuollainen näky, ja kuva itsessään oli myös hyvin otettu :-) |
Aki 26.10.2008 01:22:03 (muokattu 26.10.2008 01:31:02) | |
---|
Mä tykkään kanssa, että Telessä, Stratossa ja miksei G-pajan tuotteissa myös, vaalitaan perinteitä. Mä en silloin kun on kyse pelkästään visuaalisesta seikasta, jonka puuttuminen rajoittaa soittimen käyttöä. Tässä on 50 vuoden aikana kehitetty niin montaa muutakin asiaa, että kovin tarkalla tasolla perinteissä pysyminen on helposti pelkkä rasite. Tarttee muuten ihan yhtenään. Ei niin, mutta jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa. Mä en ole koskaan soittanut kutoskieltä nauhalta 20, mutta en mä silti suostuisi pätkäsemään tuota nauhaa pois. Mikäköhän biisi se oli mitä just keikalla soitettiin, jossa kirjotetussa soolossa piti venyttää ylös e:hen asti. Treeneissä mulla oli 21-nauhainen kitara, ja eihän siitä tietysti mitään tullut. 1,5 sävelaskelta venytystä josta piti laskea asteikkoa alaspäin. Tohon joku vastaa että on ahdasmielistä ja epätaiteellista soittaa kirjotetut soolot, soittaisin omiani. Se vaan olisi aika huono neuvotteluvaltti freelancerina. Uskokaa tai älkää, jotkut käyttävät kitaroita työkseen. Edit: 22. nauhaa enemmän tarvitsen mahdollisuutta irrottaa plektrasuoja, niin ettei kaulaa tarvitse ruuvailla irti. Ikinä oo tarttenu kaulaa ruuvailla irti. Juuri hankkimani LTD on ainut jossa pitää kaulamikin korkeutta säätää jotta saa pleksin irti. 24 nauhainen kaula siirtää kaulamikin paikkaan jossa se kuulostaa huonolta, niiden vastustajiin kuulun itsekin. Toisin kuin Ed Roman, jonka mielestä straton kaulamikki on normaalisti harmonisessa solmukohdassa (neljäsosa kielenmatkaa) ja että se on parempi vähän syrjempänä. Ei tullut Edille mieleen että tuo pätee vain vapaille kielille. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Don Make 26.10.2008 02:11:02 | |
---|
Ite oon monta kertaa ajatellut sahata tele-kopsusta 22. nauhan lipan hiiteen, kun 22. nauhaa enemmän tarvitsen mahdollisuutta irrottaa plektrasuoja, niin ettei kaulaa tarvitse ruuvailla irti. Tulee paljon useammin vierailtua plektrasuojan alla kuin 22. nauhalla;) Hoho. Meikäpoikahan vääns teleen pleksin paikalleen ilman kaulan irrotusta. Pois otettava pleksi on kahdessa osassa nykyään mutta uusi on paikallaan virheettömästi. Tosin jouduin mikin kolvaamaan uudestaan kun se siinä pleksin irti repäsy kohdassa irtos myös...Tiedän, en ole kitarapajailija. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
Pitkavirta 26.10.2008 17:52:55 | |
---|
Komee läjä. Tulee mieleen se juttu kun mies latas 24 kaljaa ja yhden jaffan kassan hihnalle, niin kommentoi siihen perään että "muija on hulluna jaffaan". Aisaatana! :-D |
Kiinankeisari 26.10.2008 18:27:22 | |
---|
mahtaa rockingerin osat olla ihan käypää tavaraa kun niitä noissa freewheelerin kitaroissakin on? palacasterit kiinnostaa ja warmothilta ei viittis hinnan ja tullisähläyksen takia tilailla... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Freewheeler 26.10.2008 18:41:47 | |
---|
mahtaa rockingerin osat olla ihan käypää tavaraa kun niitä noissa freewheelerin kitaroissakin on? palacasterit kiinnostaa ja warmothilta ei viittis hinnan ja tullisähläyksen takia tilailla... Veri guud materiaal! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Kiinankeisari 26.10.2008 19:44:13 | |
---|
mites nuo kaulat, passaako heittää ihan postipaketista kiinni kitaraan vai vaatiiko nauhat operaatioita? "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Freewheeler 26.10.2008 22:14:35 | |
---|
mites nuo kaulat, passaako heittää ihan postipaketista kiinni kitaraan vai vaatiiko nauhat operaatioita? Ihan kelpo nauhatyötä, toki aina voi kiillotella viimeistelyt itsekin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Les Fender 27.10.2008 00:43:47 | |
---|
Tää on just tätä. Joku laittaa hirveän setin kamaa näytille, niin jengi ettii niistä puuteita sen sijaan että feelistelisi niiden mahtavuudesta. Juu juu, mahtavata on mut mä haluun tietää viäkin miksei thinlinea. Tulossa vai menossa semmonen ...vai? Niinkun mielenkiinnosta, nääs. "Living is easy with eyes closed!" |
Freewheeler 27.10.2008 09:29:09 | |
---|
Juu juu, mahtavata on mut mä haluun tietää viäkin miksei thinlinea. Tulossa vai menossa semmonen ...vai? Niinkun mielenkiinnosta, nääs. Ei mulle vaan ole kolahtanut laatikkotele. EIhän sitä koskaan tiedä, vaikka diggaus moiseen askiin syntyisikin. En muutenkaan ole hirveän innostunut puoliakustisista, mun ainoa on toi kuvassa taustalla näkyvä Yamahan Troy Van Leeuwen -malli. Hyvä se. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Freewheeler 27.10.2008 12:23:43 | |
---|
mahtaa rockingerin osat olla ihan käypää tavaraa kun niitä noissa freewheelerin kitaroissakin on? palacasterit kiinnostaa ja warmothilta ei viittis hinnan ja tullisähläyksen takia tilailla... Tässä on myös hyvä ja edullinen vaihtoehto Ruåtsista: http://gitarrdelar.se/index.php?manufacturers_id=25 Hoscon japsiosat ovat todella asiallisia, ainakin näyttävät ihan Fender Japanilta... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Mandarax 27.10.2008 12:42:40 | |
---|
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
reverend 27.10.2008 12:59:58 | |
---|
|
duc 27.10.2008 13:03:25 (muokattu 27.10.2008 13:05:06) | |
---|
Mikä tuo valtava reikä tuossa vihreän telen bodyssä on? Vähän hassun näköinen kitara kyllä: http://www.tdpri.com/telephoto/data/537/P3011695.jpg googlaus paljastaa jotta: "The 22m-wide hole, which goes all the way through to the other side was the result of another moment of madness/genius on Rossi's behalf. One day, he decided that he would drill the enormous hole in his Telecaster_, close to where the jack socket is located, to stop the cable flying out during one of his frenzied performances. " |
Freewheeler 27.10.2008 16:10:31 | |
---|
Vähän hassun näköinen kitara kyllä: http://www.tdpri.com/telephoto/data/537/P3011695.jpg googlaus paljastaa jotta: "The 22m-wide hole, which goes all the way through to the other side was the result of another moment of madness/genius on Rossi's behalf. One day, he decided that he would drill the enormous hole in his Telecaster_, close to where the jack socket is located, to stop the cable flying out during one of his frenzied performances. " Jees, ja varmaankin tuon hokasi ihan ilman mitään lisäaineita aivoissa ;-) Sama pätee siihen, että verme oli alunperin sunburst ja Francis maalasi sen silloisessa Englannissa yleisellä Cuprinol-aitamaalilla vihreäksi. Down down! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Swan 27.10.2008 16:26:06 | |
---|
Vähän hassun näköinen kitara kyllä: http://www.tdpri.com/telephoto/data/537/P3011695.jpg googlaus paljastaa jotta: "The 22m-wide hole, which goes all the way through to the other side was the result of another moment of madness/genius on Rossi's behalf. One day, he decided that he would drill the enormous hole in his Telecaster_, close to where the jack socket is located, to stop the cable flying out during one of his frenzied performances. " Mää luulin, että se on sitä varten, ettei voroja kiinnosta rei'itetty kitara. Tällaisen tarinan lukenut olen. "Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies >-)))> #26 S.M.A.K. |