Aihe: Koirankynnen leikkaaja
1
Saikkonen
15.02.2004 10:37:43
Oletteko käyneet katsomassa? Mielipiteitä? Varmaan joku päivä vääntäydyn itsekin, erittäin suuri Huovisen kirjojen ystävä kuin olen.
Hotakainen
15.02.2004 13:02:08
erittäin suuri Huovisen kirjojen ystävä kuin olen.

Kuten myös. Täytyypä käydä katsastamassa.
Alaxää mun kaa?
KooMikko
15.02.2004 16:53:55

Kävin eilen katsomassa ja oli todella hyvä. Aiemmin en ole kauhesti tykännyt Peter Franzenista, mutta Koirankynnen leikkaajassa Peter tekee uskomattoman hyvän roolin Mertsi Vepsäläisenä.
Iso D
07.05.2004 22:46:00
Tänään kävin katsastamassa ja elokuva oli kerrassaan upea. Yksi Pölösen parhaista ellei jopa paras (Kuiningasjätkä on se toiseksi paras). Pölönen todellakin osaa kuvata Suomea ja suomalaisia upeasti ja koskettavasti.
Mika Antero
09.05.2004 14:32:03
Jep, hieno elokuva yhdestä Huovisen hienoimmista kirjoista. Kirja on tätä ennen turhaan jäänyt Huovisen muiden mestariteosten varjoon, nyt tilanne on onneksi korjaantunut.

Paitsi että ko. elokuva on elokuvallisesti hyvä on se myös kansanperinteellisesti tärkeä, koska se valottaa sodan jälkeistä elämänmuotoa ja ennenkaikkea metsureiden työtä aikana ennen monitoimikoneita.

Elokuva on vielä kirjaakin enemmän inhimillisyyden ja yhteisvastuun ylistys. Siinä on pääosassa ne arvot jotka nykymaailmasta niin usein puuttuvat.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)