Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 547 48 49 50 51122 123 124 125 126
Lennu
23.10.2008 20:54:25

Hehe, Robertilla kävi sama ku mulla aluks, eli tallensin sooloskabana 147, vaikka tää on 146 ;)
Isojussi on se puu, se iso puu.
Robert
23.10.2008 21:03:38
Hehe, Robertilla kävi sama ku mulla aluks, eli tallensin sooloskabana 147, vaikka tää on 146 ;)

Korjasin. Kumma sattumus:P
PappaSF
23.10.2008 23:56:16
Pitäsköhän sitä osallistua, parit raakaversiot tänään tässä myöhäsellä vetäsin, voi olla että pistän tai en, mutt katotaan.
Forest
24.10.2008 12:01:48
Pitäsköhän sitä osallistua, parit raakaversiot tänään tässä myöhäsellä vetäsin, voi olla että pistän tai en, mutt katotaan.

Mukaan vaan. Jos ei heti irtoa niin ehkä huomenna tai ylihuomenna. Sunnuntai-iltaan asti on aikaa..
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
MaQ
24.10.2008 17:15:36 (muokattu 24.10.2008 21:22:56)
Jahas näkyy olevan semmonen tausta että 30 osallistujaa paukkuu rikki?
Viitteitä löytyy myös vahvasti parisienne walkways in suuntaan.
BigPapa
24.10.2008 19:40:59 (muokattu 24.10.2008 19:41:09)

Kyähän toi tausta kvinttikiertoinensa karkottaa sellaaseet roots orientoituneet jäbät pois...no voishan siihen vetää vaikka Kuolleita Lehtiä tai Parisienne Walkawaysiä no....vetäkkee mikä hyvältä tuntuu..mie en tollasseen jaksa..
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Credence
24.10.2008 22:55:49
Kaunista....
Itsensä häpäiseminen siis :)

Kiva tausta, jo vain tuohon räpelteli.
Abbath doesnt feel like dancing :(
Lennu
25.10.2008 15:31:23

Jahas näkyy olevan semmonen tausta että 30 osallistujaa paukkuu rikki?
Viitteitä löytyy myös vahvasti parisienne walkways in suuntaan.

Piti ihan tsekkaa juutuubista, mikä h€%#%n Parisienne Walkways. En mä tienny että ton biisin nimi on joku semmonen, hoho. Mulle se on aina ollu diudiu.
Korggari
25.10.2008 16:20:28 (muokattu 25.10.2008 17:05:16)

Piti ihan tsekkaa juutuubista, mikä h€%#%n Parisienne Walkways. En mä tienny että ton biisin nimi on joku semmonen, hoho. Mulle se on aina ollu diudiu.

En muuten minäkään tienny että toi on parisienne walkways nimisen biisin tausta ( biisi on kyllä muuten ihan tuttu ), mutta kun aloin kehittelemään siihen jotain soolon tapaista niin jostain vaan tuli toi biisi ihan heti alkuun mieleen ja se istui siihen taustaan kuin tauti, sitte vasta myöhemmin joku sanoi etä se on parisienne walkways nimeltään- wanha wetäjä on muuten löytäny jonku toisen biisin joka kans melko hyvin istuu tohon taustaan - kuulostas olevan joku kantri helenan hitti-iskelmä (?), mutta enpä saa senkään nimeä nyt mieleeni,, mutta ihan hyvin keksitty sekin

Mut mä luulen että tähän pohjaan tulee vielä monia tosi tyylikkäitä ja hienoja aidolla tunteella vedettyjä taidokkaita vetoja ( ja on siellä nytkin jo muutama semmonen ) ja en tässä vaiheessa tarkoita itteeni, vaikka se munki veto oli silleen kyllä tunteella vedetty, nyyh,,.
Forest
25.10.2008 17:19:55
En muuten minäkään tienny että toi on parisienne walkways nimisen biisin tausta

No eihän se varsinaisesti olekaan parisienne walkways:n tausta. Sointukierto on kyl selvästi lainattu ko. biisistä.....vähän niinkuin kolmisointublues tai akuankkakomppi....samalla sointukierrolla meneviä biisejä on muailma täynnänsä...
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
Korggari
25.10.2008 17:35:27

No eihän se varsinaisesti olekaan parisienne walkways:n tausta. Sointukierto on kyl selvästi lainattu ko. biisistä.....vähän niinkuin kolmisointublues tai akuankkakomppi....samalla sointukierrolla meneviä biisejä on muailma täynnänsä...

No Big Papa tuolla puhui jostain kvinttikierosta, mut se ei sano mulle mitään, jospa lie kaikki maailman hyvät biisit tehty jollain kvinttikierolla,,,
Lennu
25.10.2008 17:41:31

No Big Papa tuolla puhui jostain kvinttikierosta, mut se ei sano mulle mitään, jospa lie kaikki maailman hyvät biisit tehty jollain kvinttikierolla,,,

On. Esimekiksi Mamban Vielä On Kesää Jäljellä.
KurtCobain
25.10.2008 17:59:42
Tausta on pöllitty Total Guitarin mukana tulevasti cd:stä. Kitaraope just poltti mulle Total Guitarin mukana tulleen cd:n missä yksi niistä olevista Backing trackeistä oli toi.
Lennu
25.10.2008 18:27:48

Tausta on pöllitty Total Guitarin mukana tulevasti cd:stä. Kitaraope just poltti mulle Total Guitarin mukana tulleen cd:n missä yksi niistä olevista Backing trackeistä oli toi.

Niin, johan se edellisellä sivulla mainittiin.
Korggari
25.10.2008 20:18:18 (muokattu 25.10.2008 20:20:16)

On. Esimekiksi Mamban Vielä On Kesää Jäljellä.

Vedäppä Lennu tuohon taustaan toi Mamban vielä on kesää jäljellä- laita se sun veto sitte vaikka tänne keskusteluketjuun- haluisin kyllä oikeesti kuulla miten se mamba tohon taustaan istuu :) ( epäilen kyllä että saisit sitä sopimaan tohon mutta kun kerta väität niin ,,, )
Swan
25.10.2008 20:27:03
Vedäppä Lennu tuohon taustaan toi Mamban vielä on kesää jäljellä- laita se sun veto sitte vaikka tänne keskusteluketjuun- haluisin kyllä oikeesti kuulla miten se mamba tohon taustaan istuu :) ( epäilen kyllä että saisit sitä sopimaan tohon mutta kun kerta väität niin ,,, )

Sama kierto, mutta puolet hitaampi tempo. Nii, ja dominanttipurkaus tapahtuu vasta kierron alkuun, eikä vikalle soinnulle.
"Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies
>-)))> #26
S.M.A.K.
Korggari
25.10.2008 20:32:12

Sama kierto, mutta puolet hitaampi tempo. Nii, ja dominanttipurkaus tapahtuu vasta kierron alkuun, eikä vikalle soinnulle.

No en mä kyllä tommosista dominanttipurkauksista mitään ymmärrä :)
Vetäkää mieluummin se mamba tohon taustaan niin site ehkä alkaa tajuta mistä siinä on kysymys, jos nyt yleensä osaatte edes semmosia dominaattipurkauksia soittaa :)
MaQ
25.10.2008 20:46:40 (muokattu 25.10.2008 21:02:14)
Ei mitään hajua dominanttipurkauksista mutta jotenkin näin...

http://koti.mbnet.fi/maqu2/temp/soolo146_mamba.mp3

:)
Swan
26.10.2008 00:47:46
Ei mitään hajua dominanttipurkauksista mutta jotenkin näin...

http://koti.mbnet.fi/maqu2/temp/soolo146_mamba.mp3

Oikein meni, ja hyvin on tajuttu myös se dominanttitehon pitäminen yllä vikalla soinnulla, eikä orjallisesti orkkismelodian seuraaminen.

"Jazzissa lauletaan harvemmin vs. rockissa on hyvät sanat -> Jazz voitti 4 - 3, koska en voi pitää rocki-laulajista, koska niillä on meiki silimisä" -jazzmies
>-)))> #26
S.M.A.K.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)