Aihe: Paras Black Sabbath-albumi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1013 14 15 16 17
bfoc
08.10.2008 20:57:44 (muokattu 08.10.2008 20:58:17)
Born Again. Paluu lähes-juurille Dio-aikaisten ylituotettujen plattojen jälkeen.

Dio-levytkin on musiikkina ihan OK, mutta mielestäni niillä ei ole mitään tekemistä Sabbathin kanssa. Enemmän Maidenin (Mob Rules) ja Dion soolotuotannon kuulloista tavaraa.

Dioa edeltävä tuotanto on ensimmäisten kuuden levyn osalta erinomaista, mutta puhkikuuntelun takia ei voita tuota (mulle) tuoreempaa Gillanin rypistystä.

Ozzy on silti SE vokalisti.
sutiojrikellA
Nick Bone
10.10.2008 13:16:46 (muokattu 10.10.2008 13:19:17)
Olenpas tyhmä. Melkein 20 vuotta on tullut bändiä kuunneltua ja kaikki levyt hommattua, mutta... unohdin Sabbath Bloody Sabbathin kokonaan!

Eli nyt lista näyttäis tältä:

1. Heaven And Hell
2. Master Of Reality
3. Vol 4
4. Sabbath Bloody Sabbath
5. Mob Rules
6. Sabotage
7. Dehumanizer
8. Black Sabbath
9. Paranoid
10. Live Evil

etc.

Ihan vaan huvikseni kysyisin, että kuinka moni oli paikan päällä jäähallilla vuonna 1999, kun Sabbath pyörähti Suomessa orkkiskokoonpanossaan? Itse olin ja myös 2005 tuli tsekattua bändin keikkakunto. Myös Heaven & Hell tuli nähtyä Tampereella 2007, kova veto!
Progressive rock is for those who cant count to four.
Aleksi-serkku
11.10.2008 08:43:37 (muokattu 11.10.2008 08:45:52)
Ihan ehdottomasti debyytti. Master of Reality pääsisi muuten hyvin lähelle ykkköslevyn tasoa, mutta ne instrumentaaliträllätykset siellä välissä onnistuvat vähän laskemaan tunnelmaa.

Jotenkin en ole koskaan saanut kunnolla tutustuttua Ozzyn aikaiseen Sabbathiin. Täytyisi varmaan joskus ottaa projektiksi ja syventyä.

Ihan vaan huvikseni kysyisin, että kuinka moni oli paikan päällä jäähallilla vuonna 1999, kun Sabbath pyörähti Suomessa orkkiskokoonpanossaan? Itse olin ja myös 2005 tuli tsekattua bändin keikkakunto.

1999 olin vielä kurahousuissa hiekkalaatikolla, mutta tuota viimeisintä keikkaa olin todistamassa. Kaikin puolin vaikuttava ja vakuuttava veto.
Kuuluisa simultaani-isku leukaan kahdelle hengelle.
uriahheep
24.10.2008 09:21:49
taitaa olla tuo Black sabbath paras, tai master of reality
DVD-SOITIN
24.10.2008 22:21:17
1. Heaven and Hell
2. Mob Rules

Dion aikainen Sabbath on sitä parasta Sabbathia. Ja livenäkin tolkuton!
Ziggy Bubba
25.10.2008 00:36:17

1. Heaven and Hell
2. Mob Rules

Musta Holy Diver menee tuohon sakkiin soundin ja laadun puolesta mukavasti, vaikka bändi onkin toki eri. Omat Sabbath-suosikit löytyvät akselilta Master of Reality, Heaven and Hell, Black Sabbath.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Lesko
25.10.2008 00:41:24
Kyllä omien kuuntelujen perusteella menis melkein notta niin kuin

- Black Sabbath
- Paranoid
- Sabbath Bloody Sabbath
- Master of reality

ehkä...
Torniojaws
25.10.2008 13:01:18 (muokattu 25.10.2008 13:04:33)

1. Black Sabbath
2. Paranoid
3. Heaven and Hell
4. Headless Cross
5. Master of Reality

Aika tasaisesti sijoittuu ympäri Sabbathin aikakausien nuo kovimmat levyt itselle. Nuo viimevuotisella The Dio Yearsillä olevat kolme uutta biisiä kyllä luovat kovat odotukset tulevalle Black Sabbath(?) -lätylle. Varsinkin Shadow of the Wind on hieno biisi.

Ihan vaan huvikseni kysyisin, että kuinka moni oli paikan päällä jäähallilla vuonna 1999, kun Sabbath pyörähti Suomessa orkkiskokoonpanossaan?

Paikalla oltiin. Siitä keikasta on muuten bootleg, tosin soundi ei aivan A-luokkaa ole.
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 11,99 euroa. FLACina 3,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
bfoc
26.10.2008 02:03:49
vaan huvikseni kysyisin, että kuinka moni oli paikan päällä jäähallilla vuonna 1999, kun Sabbath pyörähti Suomessa orkkiskokoonpanossaan?

Olin. Se oli hyvä keikka se äänellisesti, vaikka Ossipoika olikin aika kujalla muuten. Loistotörinää.
sutiojrikellA
bfoc
26.10.2008 02:05:35 (muokattu 26.10.2008 02:08:48)

Mun mielestä toi Birchin aikainen Sabbath kuullostaa enempi Maidenilta (kuuntele vaikka Mob Rulesin avausraitaa - Turn up the Night) kuin Sabbathilta. On kaiketi eri vaikut korvissa.

Hyvää ryönää silti kaikki tyynni. Ja uus Dio-levy alkuvuodesta - saas nähdä.
sutiojrikellA
jigsore
26.10.2008 04:28:30

Siitä keikasta on muuten bootleg, tosin soundi ei aivan A-luokkaa ole.

Mulla on tuo vhs-kasetilla, josta cd-versio on ilmeisesti ripattu. Meininki näytti olevan ihan hyvä, biisejä oli vaan aika nihkeästi kolmen ekan levyn ulkopuolelta.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Regalis Apertura
26.10.2008 16:51:42
Onkos siitä tulevasta Heaven & Hell-levystä mitään infoa missään? Ilmestyy ensi vuonna otaksun? En ole oikein seuraillut tätä topikkia pitkiin aikoihin;)...
Akiman
26.10.2008 17:17:16

01. Vol 4
02. Mob Rules
03. Headless Cross
04. Heaven And Hell
05. Sabbath Bloody Sabbath

Kolmella parhaalla aikakaudella on kaikilla levynsä, jotka pitävät puolensa ihan erilaisilla vahvuuksilla. Joitakin parhaimmistoon luettuja albumeita varsinkaan Ozzyn aikakaudelta (Paranoid, Master of Reality ja jopa s/t) en kyllä ole koskaan kyennyt allekirjoittamaan kokonaisuuksina, vaikka tiukimmat kappaleet niilläkin on.
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: SKEPTICISM, CYNIC, THYRFING, DEATHCHAIN ja BURST ::
Megalomania
26.10.2008 18:01:42
1. Black Sabbath
2. Paranoid
3. Heaven and Hell
4. Headless Cross
5. Master of Reality

Tämä lista on kyllä minun mieleeni. Headless Crossin ja Master of Realityn paikkaa vaihtaisin, ja lisäisin listaan vielä kuudenneksi Sabbath Bloody Sabbathin.

Paras albumi on tosiaan debyytti, kuten olen jo aiemmin tässä topicissa maininnut, mutta eniten itseeni vaikuttanut albumi on Paranoid, koska se sai minut aloittamaan aktiivisen musiikin kuuntelun ja rockin soittamisen.
Icy-Sun
29.12.2008 17:03:47
Tuli ostettua Past lives tänään. Tuplalive, joka siis koostuu jo aikaisemmin julkaistusta Live at lastista (Past lives cd.1) ja muista satunnaisesti taltioiduista pätkistä. Kritiikkiä tämä on käsittääkseni saanut aika paljon, mutta täytyy tänne nyt vähän hehkuttaa, että aivan täyttä rautaa tämä tapaus: Alkuperäinen kokoonpano, 70-luku, kappaleet, raaka soundi (Iommin alituiseen kiertävä ja epävireinen kitara, Ozzyn kiljahdukset... kaikki ovat mielestäni olennainen osa tätä lättyä). Maagista tavaraa. Wicked worldin jälkeiset jamit täytyy kuunnella aina uudelleen ja uudelleen. Ovat nyktbändeiltä jäänet nämä keikoilla vähille. Reunioinia olen aina pitänyt Black Sabbathin parhaana levynä, mutta on se vaan niin studiossa runkatun kuuloinen tähän verrattuna.
Sälski
30.12.2008 01:20:35

Heitetään nyt ittekki:

1.Master of Reality
2.Heaven and Hell
3.Paranoid
4.Black Sabbath
5.Mob Rulezzz.

Ykkösen ja kolmosen paikka on hailuva.
Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money.
Puolikuuro
30.12.2008 10:00:34
1. Master Of Reality
2. Sabbath Bloody Sabbath
3. Paranoid
4. Vol. 4
5. Black Sabbath
6. Sabotage
7. Never Say Die
8. Technical Ecstasy

Tuossa Ozzyt, muista voin mainita
vain omasta mielestäni parhaimmat jotka ovat:

- Cross Purposes
- Mob Rules
- Heaven And Hell
- Tyr
pkangas
30.12.2008 12:23:01

Sabbathilla on noita bootleg/demo pätkiä netti tulvillaan, mutta onkohan koskaan tulossa näistä virallista julkaisua? Kieli pitkällä olen odottanut jo vuosia.
Varsinkin nuo Ozzyn aikaiset, oliskohan Earthin aikaiset pätkät kuulostava todella hyviltä. Tiedä sitten, onko biisit kokonaisina missään tallella, pätkiä tuntuu vain löytyvän..
Täytyy lähteä, että voi palata.
Dunga
30.12.2008 12:37:26
Listataanpa nyt sitten itsekin. Aiemmin kerroin Black Sabbathin ja Masterin olevan suosikkejani, mutta mites nyt:

1. Master of reality
2. Sabbath Bloody Sabbath
3. Black Sabbath
4. Mob rules
5. Dehumanizer

Näin tällä hetkellä. Dion Dehumanizer on kyllä todella aliarvostettu levy, vaikka on täynnä huippubiisejä. MoR:in biisimateriaali on edelleen eniten omaa korvaa miellyttäviä. Hauska huomata, että ennen vannoin pelkästään Ozzyn aikaisen BS:n nimeen, mutta Dion aikaiset levythän eivät tuosta kauaksi jää!
"You're entering a world of pain."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)