Aihe: Toimiikohan MacOs 10.5. ja Protools 7.4. vanhassa iBookissa
1
HTMono
25.10.2008 14:19:52
Tuosta tehoasiasta en osaa sanoa yhtään mitään mutta omalla kokemuksella Protari plus Leopardi ei ole kovin toimiva yhtälö. Ainakin itsellä ajurit menettivät vähän väliä yhteyttä tai Pro tools ei käynnistynyt ollenkaan. Core Audio driverit sekä Logic vielä kamalampi. Päivitin sitten käyttiksen alaspäin takasin Tiikeriin ja taas pelittää niinkuin kuuluukin.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
mll
25.10.2008 16:10:26
Tuosta tehoasiasta en osaa sanoa yhtään mitään mutta omalla kokemuksella Protari plus Leopardi ei ole kovin toimiva yhtälö. Ainakin itsellä ajurit menettivät vähän väliä yhteyttä tai Pro tools ei käynnistynyt ollenkaan. Core Audio driverit sekä Logic vielä kamalampi. Päivitin sitten käyttiksen alaspäin takasin Tiikeriin ja taas pelittää niinkuin kuuluukin.

Jotain on kyllä applella mennyt persiilleen tän 10.5 käyttiksen kanssa. Sibelius4 pykii välillä todella pahasti ja protools uikuttaa välillä, ettei prosessoriteho riitä, vaikkei siihen kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään syytä. Olen myös saanut ohjelmia kaatumaan, mikä ei onnistunut kovinkaan helposti 10.3 käyttiksellä. Täytyy toivoa, että tulevat päivitykset parantavat tilannetta.

Täytyy ehkä testata tuota vanhan koneen päivittämistä 10.5 käyttikseen. Saahan sen vanhan aina takaisin pistettyä. Harmi, ettei ole tuota 10.4 itellä.
Mikael
26.10.2008 08:43:53 (muokattu 26.10.2008 08:48:02)

Muutaman kerran kone on lakannut nauhoittamasta 4 raitaa ja valittanut, ettei tehot riitä, vaikka vanhalla firmwarella olen äänittänyt 7-raitaa ongelmitta. Enkä jaksaisi ladata aina vanhaa firmwarea, kun lähden kannettavan kanssa liikkeelle.

Oudolta kuulostaa. Mä oon äänittänyt yhden levyn pohjat kokonaan 800MHz iBookilla ja 002:lla niin että raitoja meni sisään kerralla 16 ilman mitään ongelmia - tietty vanhalla käyttiksellä ja firmwarella ja PT:kin tais olla 6.9. Ainoastaa liian hidas levy muistaakseni aiheutti ongelmia, mut vaihdo Lacien d2 -levyyn auttoi. Mikä on se virheilmotus mikä sulle tulee?

Täältä löytyy useimmiten parhaiten vastauksia PT-ongelmiin:
http://duc.digidesign.com/
Inhimillisyys on hyve.
mll
26.10.2008 23:09:28
Oudolta kuulostaa. Mä oon äänittänyt yhden levyn pohjat kokonaan 800MHz iBookilla ja 002:lla niin että raitoja meni sisään kerralla 16 ilman mitään ongelmia - tietty vanhalla käyttiksellä ja firmwarella ja PT:kin tais olla 6.9. Ainoastaa liian hidas levy muistaakseni aiheutti ongelmia, mut vaihdo Lacien d2 -levyyn auttoi. Mikä on se virheilmotus mikä sulle tulee?

Täältä löytyy useimmiten parhaiten vastauksia PT-ongelmiin:
http://duc.digidesign.com/

Kiitti. Pitää kattoa tuolta foorumilta.

Se valitti muistaakseni, että informaatio ei kulje tarpeeksi ripeästi interfacen ja koneen välillä. Tai sit DAE-bufferia.

Aiemmin olen äänittänyt ihan sujuvasti enemmänkin raitoja 7-8. Vanhalla firmwarella. Sain kyllä yhden tunnin keikan ihan hyvin narulle pari viikkoa sitten, 4-raitaa. Pidin kyllä koneen lähettyvillä ja biisien välissä yritin katella, että pyöriikö nauhoitus vielä.
Mikael
27.10.2008 09:50:38

Se valitti muistaakseni, että informaatio ei kulje tarpeeksi ripeästi interfacen ja koneen välillä. Tai sit DAE-bufferia.

Muistini mukaan toi olis aika lähellä sitä ilmoitusta minkä liian hidas levy aiheutti - siinäkin puhuttiin DAE-bufferista ja hitaudesta... Mille levylle sä äänität?
Inhimillisyys on hyve.
mll
27.10.2008 22:19:39
Muistini mukaan toi olis aika lähellä sitä ilmoitusta minkä liian hidas levy aiheutti - siinäkin puhuttiin DAE-bufferista ja hitaudesta... Mille levylle sä äänität?

Elikkäs kyse voisi ennemminkin olla liian hidas kovo. Olen äänittänyt sekä ulkoiselle Lacien kovalevylle että sisäiselle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)