Aihe: Ongelmia kalvon istuvuudessa..
1 2 3 4 5
Nolte
24.10.2008 17:47:28
kelpoja kannuja ne tekee No niin, tulihan se sieltä. :)
meiän bändin paras rumpali
Tindrum
24.10.2008 18:11:06
Onhan siinä tiätty oma glamourinsa jos tietää tavaran tehdyn USA, England tai vaikka Finland......

Kunhan mennään vähänkin kauemmaksi skandinaviasta - Suomi on vähintäänkin yhtä eksoottinen paikka kuin Kiina. Enkä siis nyt tarkoita pelkästään positiivisia käsityksiä.
Meillä itsellämme on kummallinen käsitys "Suomalaisesta laatusta".
m© Jos ihminen kehittyi apinasta, niin miksi vielä on apinoitakin?
Tindrum
24.10.2008 23:04:16
Kiinalaiset haluavat hakea voittoa epärehellisin keinoin. Pannaan safkaan jatkeeksi myrkkyä. Maalataan lasten lelut edullisemmilla maaleilla. Mitä sitten, että niissä on lyijyä! Mitäs eivät vanhemmat opeta lapsiaan olemaan imeksimättä leikkikalujaan. Vika ei suinkaan ole duunarissa. Johdossa se vika on. Samaan kategoriaan menee se, että palkataan halvin mahdollien duunari. Usein nuori ja kokematon.

Avaruudessa käynnistä uutisoidaan menestystarinoita jo ennen raketin laukaisua:-)

Autoteollisuus on ihan yhtä kaukana jäljessä, kuin avaruusteknologia siinä maassa. Kyllä Kiinassa voidaan tehdä hyvää, mutta siitä on liian vähän esimerkkejä.

Olet täysin oikeassa. Mutta eikö vika ole silloin tavallaan valvonnan puutteessa?
Sonorilla on hyviä kokemuksia tehtaasta siellä, mutta kaikki työnjohto ja laatukontrolli onkin saksalaisia. Silti tuotantokustannukset ovat alle puolet euroopan vastaavia.
Kestää vielä kauan, että kommunismin muokkaama "työmoraali" on normaali. Sitten alkavat kyllä palkkakustannuksetkin nousta.
hollmi-5
24.10.2008 23:19:51
Olet täysin oikeassa. Mutta eikö vika ole silloin tavallaan valvonnan puutteessa?
Sonorilla on hyviä kokemuksia tehtaasta siellä, mutta kaikki työnjohto ja laatukontrolli onkin saksalaisia. Silti tuotantokustannukset ovat alle puolet euroopan vastaavia.
Kestää vielä kauan, että kommunismin muokkaama "työmoraali" on normaali. Sitten alkavat kyllä palkkakustannuksetkin nousta.

Laadunvalvonnan on oltava tilaavalta firmalta. Muuten oikaistaan aivan surutta. Aika surullisia tarinoita kiinalaisesta työmoraalista juurikin johdon puolelta saa lukea viikoittain. Kuolemantuomion uhallakin oma hyvinvointi on niin tärkeä, että riski on ottamisen arvoinen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
25.10.2008 09:53:51 (muokattu 25.10.2008 09:59:01)

Kyllä tohon Kiina-ilmiöön liittyy muutakin kuin se että onko laatu samaa kuin esim. epäsuhtaisesti verrattulla Kumulla. Tästä ei ole kovinkaan kauan kun siellä ajettiin opiskelijoiden päälle panssarivaunulla. Tälläkin hetkellä kidutetaan ja tapetaan mm. toisinajattelijoita, toimittajia ja Falung Gong järjestön edustajia. Itse en usko siihen että korkealaatuista tuotantoa voidaan ylläpitää maassa jossa käytetään lapsityövoimaa eikä minimipalkka, työturvallisuus tai laadunvalvonta ole ajan tasalla.
Jokainen tekee kuluttaessaan omat valintansa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Falun_Gong
http://www.verkkouutiset.fi/arkisto … tu.php?id=18279&hakusanat=Gongi
Olli
25.10.2008 09:59:53

Itse sanoin, että jokainen vetäköön omat johtopäätöksenä, missä on säästetty. Uuiphgrr tai mikä lieneekään ei tätä kestänyt, vaan itsetunto kaatui sen siliän tien. Sen jälkeen kysyin, että missä sitten on säästetty, niin taas kommenttina oli vain jotain hapanta mutinaa. Kukaan ei ole vielä vastauksia viitsinyt esittää.

EDIT

Eiköhän tämä kerro ihan tarpeeksi.

Kannattaisiko katsoa esim. http://www.smi-music.com sivustolta hinnastot. MMP, joka vastaa MMX settejä ovat ainakin saman hintaisia kuin ennenkin. Ainoastaan MCX setit ovat halvempia kuin aiemmat Master-sarjalaiset. Siihen en toki osaa sanoa miksi ovat niin halpoja....
Nolte
25.10.2008 10:36:28
Onhan se "Kiina-ilmiö" monimutkainen juttu, enkä oikein tiedä, miten siihen itse suhtautuisin. Onko hyvä, jos boikotoi Kiinassa tehtyä kamaa jo aiemmin mainituista syistä, vai hidastaako se vain ihan vähän vääjäämätöntä, eli sitä, että Kiinasta tulee joka tapauksessa uusi taloudellinen mahtimaa? Silloin varmastikin myös työläisten olot paranevat pikkuhiljaa. Niinhän se on käsittääkseni mennyt muuallakin, kun on kiivetty kapitalismin portailla ylöspäin. Menikö kiinalaisilla työläisillä paremmin silloin, kun ei vielä ollut ulkomaisia tehtaita?

Käytännössä en ole itse boikotoinut siellä tehtyä kamaa, jos vain laatu on ollut itselle riittävä. Varmasti on tullut ostettua kiinalaista kamaa edullisen hinnankin vuoksi, sehän on selvää. Ja luulenpa, että niin ovat tehneet monet kiina-rumpuja boikotoivatkin. Sitä vain ihminen tuppaa suhtautumaan hieman eri tavalla (tunteella) niihin kamoihin, joilla mieluista harrastustaan toteuttaa. Jos joku haluaa olla ostamatta mitään kiinalaista geneeristä bulkkikamaa, niin onnea matkaan.

En minä tiedä kaikkeen vastauksia (ylläripylläri). Kunhan ajattelen tässä ääneen.
uiypph
25.10.2008 11:06:13 (muokattu 25.10.2008 11:09:49)
MCX-settien ideana on kaventaa Visionien ja Masters Premiumien välistä aukkoa, jossa ennen oli Session-sarja. Edullisuus selittyy pitkälti sillä, että ko. sarja pidetään tarkoituksenmukaisesti "In-Stock"-Mastersina, jossa värivaihtoehtoja on paljon vähemmän lähes loputtomaan Masters Premiumin värirosteriin verrattuna.
Niinikään tomien ja bassareiden kohdalla syvyys-jne-vaihtoehtoja on vähemmän, itse rungot ovat sisäpuolelta vähemmän lakattuja kuin Premiumit, mutta siis lakattuja kuitenkin.
Optimount-kiinnikkeet ovat nämä tutut, mutta Premiumeihin verrattuna vanhanaikaiset. MCX-seteissä on myös vanhemman malliset Masters-bassarin jalat, sekä runkojen virityspesät ovat niinikään vanhemmat.

Toki myös Pearlilla on ajatuksena ollut, ettei tarvitse ostaa "semipro"-settiä', vaan samalla rahalla saa jo Protason setin, jotka kuitenkin saa kirkaslakattuina tai Delmar-pinnoitteella, mikäli vaan miellyttävä väri MCX-valikoimasta löytyy. Vaha-tai muihin kynttiläpinnoitteisiin ei onneksi olla sekaannuttu.=)

Markkinakikka tämä alhainen hinta on tietysti, mutta eiköhän kaikki valmistajat settinsä ole myytäväksi tehnytkin.
Itse olen touhunnut melkoisen monien settien kanssa vuosien aikana, ja kyllä työn laatu ratkaisee mielestäni enemmän kuin valmistusmaa.

Kulloisenkin valmistusmaan TyövoimaPolitiikka on sitten erikseen, ja se, että ostatko vain luomukahvia, ja dissaatko muovikasseja, syötkö/ostatko vain luomuruokaa jne. Tuskin Pearlin tavoitteena on lapsityövoiman käyttöä edistää edullisen Masters-setin lanseerauksella, tai Kiinalaista työvoimaa käyttämällä. Pitäisikö niiden kiinalaisten aina vaan riisiä viljellä?

Taiwanissa on kuitenkin siis Pearlilla ollut jo tehtaita 80-luvun lopulta asti, ja uskoakseni kustannustehokkuussyistä. Oikealla hinta-laatusuhteella Pearl on noussut maailman suurimmaksi rumpuvalmistajaksi/merkiksi.
Onko merkki sitten liian tuttu ja yleinen tms. jää jokaisen päätettäväksi, vai onko suosiolle ihan oikeita syitäkin?? Mielestäni syitä Pearlin menestykselle on, mutta hyviä rumpuja on maailma täynnä, ja jokaiselle luulisi sopiva löytyvän. Premiereitä ja Remoja oli 90-luvun alussa joka paikassa, nyt ei Remon settejä liikaa näy. Muotisyklejäkö vain?

Jotkut soittavat yhdellä ja samalla setillä sata vuotta tyytyväisinä, ja toiset vaihtavat viikon välein settiä ja merkkiä jne...kaikki ovat yhtä oikeassa, katsontakannasta riippuen.

Haluaisin kuitenkin nähdä omin silmin, ja kuulla omin korvin tämän ongelma-- BMP:n, ja taas kysynkin; missä ko. setin voisi nähdä?? Oletko ollut yhteydessä maahantuojaan tästä BMP:stäkin? Onko setti siis viallinen, vai vaatiiko kalvot vaan vieläkin tiukemman istutuksen?

Peace nyt vaan-Geneerinen Bulkkiletkautus-!!!
seppo i
25.10.2008 14:49:45
Ja taas ollaan myöhässä. Meinasin vastata Nolten kalvon asuttumista koskevaan vastakysymykseen (Remot sopivat Tour Customeihin, hyvä hyvä), mutta jotenkin se rupesi tuntumaan vähäpätöiseltä hommalta. Tällähän on menossa Kiina vastaan länsimaat - , inha kommunismi vastaan iki-ihana kapitalismi -väittely, eh.

Mun rummut on Kiinasta, Saksasta, Japanista, Taiwanista, enkä tee sen kummempaa pesäeroa valmistajamaiden kesken, jos rummut sellaisenaan miellyttää. Ja kaikki tämä "aitojen" Saksansonoreiden jälkeenkin. Ehkä olen oppinut jonkun läksyn, kun vain tietäisi minkä...

Politiikka on sitten politiikkaa, ja joka maasta (kaikista suurvalloista etenkin) löytyy väärinkäytöksiä ja valtapolitiiikkaa aina jotain kansanryhmää tai valtio(i)ta kohtaan. Se Kiinakin vain kulkee kohti länsimaiden viitoittamaa mielikuvaa ainoasta oikeasta elintasosta ja elämäntavasta. Eipä tässä kukaan ole puhdas, paitsi tietysti pieni Suomi, jossa elää pelkästään ja ainoastaan pirun ahkeria ja rehellisiä ihmisiä, vitsivitsi..
Kailis
25.10.2008 15:08:59

Mua oikeesti vituttaa toi argumentointi, jonka pohjalla on tää ihme vitun idea siitä, että kun kiinalaisten antaa tuottaa sillä systeemillään, niin vähän ajan päästä jengi voi paremmin. Jos olisi tiukka sertifikointi tuotantoproseduurille, jonkinlaista ammattiliittotoimintaa tai edes jotain, voisin uskoa tuohon systeemiin. Nyt jo on nähtävissä, että kaikki se raha mitä siellä tuotetaan, vilahtaa lompakoihin hyvin epäsuhtaisesti. Se (Kiina) nyt vaan sattuu olemaan sellainen, varsinkin tulevaisuuden, talousmahti, että länsimaiseen kapitalismikäsitykseen kuuluu kumartaa sinne, vaikka se tarkoittaa tietylle ihmisryhmälle perseen näyttämistä. Jos sitä apua tarvitsevaa jengiä haluaa auttaa, kandee nimenomaan ostaa Adidaksen tossut. Niillähän sitä fyffeä olisi parantaa systeemiä tuotantopuolella, mutta ei eräskään toimittaja/filmintekijä päässyt tehtaalle tekemään juttua. Mutta ei siinä mitään, silmät kiinni ja suu auki, täällä ne herkut tulee suuhun ihan itekseen.
Tindrum
25.10.2008 15:19:00
Mua oikeesti vituttaa toi argumentointi, jonka pohjalla on tää ihme vitun idea siitä, että kun kiinalaisten antaa tuottaa sillä systeemillään, niin vähän ajan päästä jengi voi paremmin. Jos olisi tiukka sertifikointi tuotantoproseduurille, jonkinlaista ammattiliittotoimintaa tai edes jotain, voisin uskoa tuohon systeemiin. Nyt jo on nähtävissä, että kaikki se raha mitä siellä tuotetaan, vilahtaa lompakoihin hyvin epäsuhtaisesti. Se (Kiina) nyt vaan sattuu olemaan sellainen, varsinkin tulevaisuuden, talousmahti, että länsimaiseen kapitalismikäsitykseen kuuluu kumartaa sinne, vaikka se tarkoittaa tietylle ihmisryhmälle perseen näyttämistä. Jos sitä apua tarvitsevaa jengiä haluaa auttaa, kandee nimenomaan ostaa Adidaksen tossut. Niillähän sitä fyffeä olisi parantaa systeemiä tuotantopuolella, mutta ei eräskään toimittaja/filmintekijä päässyt tehtaalle tekemään juttua. Mutta ei siinä mitään, silmät kiinni ja suu auki, täällä ne herkut tulee suuhun ihan itekseen.

Ai vittu kuinka yksinkertaista. Totta helvetissä me kaikki ymmärretään toi kapitalismikysymys ja rahan epäsuhta jakaminen. Sitä tapahtuu kaikkialla, meilläkin. Mutta eri suhteessa.
Onko se sitten parempi, että Adidas, Ikea ja muutama muu pikkufirma vetäytyy sieltä pois, eikä paikalliset duunarit saa sitäkään, mitä nyt?
Ja vielä kerran, olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että sielläkin duunarille kuuluu maksaa kunnon palkka. Ei länsimaidenkaan järjestelmää ole vuodessa luotu.
Kailis
25.10.2008 15:31:29

Ei länsimaidenkaan järjestelmää ole vuodessa luotu.

Eipä ole ei. Ja juuri siksi kun lähdetään soveltamaan samoja pelisääntöjä jotka on luotu 100 vuoden aikana suoraan maahan, jonka olot ovat demokraattisesta vinkkelistä katsottuna juuri sieltä 1900 luvun alusta, syntyy ongelmia. Eikä ole huolta siitä että tuotanto siirtyisi pois, enkä ole sitä hakemassakaan. Puhuin sertifikoinnista, got it? Kyllä siellä sais tehtyä ihan hyvinkin asioita, nyt näyttää siltä että mennään vaan vitun lujaa rahan perässä.
colosseum
25.10.2008 16:57:25
Suomi 100 vuotta sitten, demokratia - siksi ei senaikaista järjestelmää kai voi kutsua.

Huutolaisia, orjia ehkä, torppareita - ainakin omasta mielestään kaltoin kohdeltuja.

En väitä, että muilla kansakunnilla olisi ollut varaa moittia Suomen ihmisoikeustilannetta.

Nykyinen lintukoto koivuineen ja niistä länsimaissa tehtyine laaturumpuineen ei ainakaan minun mielestäni ole pelkästtään sisäsiittoinen kehitystarina, vaan myös ulkoiset tekijät, taloudellisesti rikkaammat maat, ovat tukeneet sijoituksillaan ja ostoillaan kehitystämme huutolaisyhteiskunnasta demokratiaan.

Vanhana ukkona ostin rummut - pelkkä ilmarumpalointi 70-luvulla ostettuine kapuloineen ei enää riittänyt ja käytettävissä olleet rahat eivät mahdollistaneet ns. laatusetin ostamista, vaan pitkän harkinnan jälkeen osui kohdalle kuuluisasta T-kaupasta tarjous Sonor 3003-setistä.

Hinta oli kohdallaan ja netistä (tämä saitti mukaanlukien) saamani kuva rumpujen laadusta riitti minulle.

Alkuperämaa, Kiina, ei aiheuttanut itselleni suuria omantunnontuskia, halu saada soittaa rumpuja uudelleen vuosikymmenten jälkeen oli niin suuri. Senhetkiseen hintahaarukkaan ei länsimaissa valmistetut rummut sopineet.

Kiinasta ja kiinalaisista muutenkin - eettisistä syistä pidän Kiinassa kommunistien, ja länsimaissa - kuten Suomessa - kiinalaisten kapitalistien, omien maanmiestensä pitämistä orjina tuomittavana.
Nolte
25.10.2008 17:13:54 (muokattu 25.10.2008 17:18:27)
Mua oikeesti vituttaa toi argumentointi, jonka pohjalla on tää ihme vitun idea siitä, että kun kiinalaisten antaa tuottaa sillä systeemillään, niin vähän ajan päästä jengi voi paremmin.

Jos viittaat minun kirjoitukseeni, niin korostan tässä sitä, ettei minulla ole patenttivastauksia näihin juttuihin, vain paljon kysymyksiä. Jos jollekin nämä asiat ovat niin selviä ja yksinkertaisia, niin hyvä hänelle. Ehkä. Minulle ei kuitenkaan ole. Joskus "Kiina-ilmiötä" pyörittelin mielessäni, kun siitä täälläkin jauhettiin, mutta en löytänyt mitään yhtä totuutta. En ole myöskään löytänyt ratkaisua lähi-idän tilanteeseen. Olen turha.

Noin ylipäänsä, eikö kuitenkin ole hieman naivia kuvitella Kiinan nousevan pikapikaa tuosta vaan länsimaiden rinnalle kaikkine täällä itsestäänselvine piirteineen...? Ja tällä en sitten tarkoita sitä, että hyväksyisin kaiken, mitä siellä touhutaan.

Jos lähtee sille linjalle, että valkkaa maan mukaan, missä tehtyä tavaraa voi/haluaa käyttää, niin hmmm... Monille kelpaavat vaikkapa amerikkalaiset rummut, vaikka ainakin itse löydän yhtä ja toista sanomista amerikkalaisten toiminnasta. Entäs saksalaiset... :)

En tiiä. Hieman haiskahtaa melkeinpä elitismiltä sellainen tietyissä maissa tehtyjen tavaroiden jalustalle nostaminen. En oikein jaksa uskoa, että siinä olisi pelkästään kysymys mistään ihmisoikeuksista tai ko. tavaran laadusta. Kyseessä voi olla myös jonkin sortin perfektionismi tms. Saatan toki olla väärässäkin.

EDIT: Lisäilin.
colosseum
25.10.2008 18:01:32
Kyseessä voi olla myös jonkin sortin perfektionismi tms. Saatan toki olla väärässäkin.

EDIT: Lisäilin.

Jos rumpaleista ja soittamisesta puhutaan, perfektionisti ei ole se joka omistaa parhaimman ja kalleimman rumpusetin - valmistusmaa tietenkin mnetin eettisen lautakunnan hyväksymä - vaan muusikko joka omilla soittimillaan ja kyvyillään pyrkii parhauteen..... hymypoikia perään.
Tindrum
25.10.2008 18:18:24
... Olen turha.

Sorry, mutta toi lempinimi on mulle varattu jo 80-luvulla. : )
moffler
25.10.2008 19:16:56
Haluaisin kuitenkin nähdä omin silmin, ja kuulla omin korvin tämän ongelma-- BMP:n, ja taas kysynkin; missä ko. setin voisi nähdä?? Oletko ollut yhteydessä maahantuojaan tästä BMP:stäkin? Onko setti siis viallinen, vai vaatiiko kalvot vaan vieläkin tiukemman istutuksen?

Jeesjees.

Kyseinen setti sijaitsee tällä hetkellä Espoossa. Olen tutkinut asiaa minulle setin myyneen hyvin asiantuntevalta vaikuttavan myyjän kanssa. Tuli ilmi, että usealla muullakin omistajalla on vastaava ongelma Pearlien kanssa, oli kyse sitten Visioneista tai Masterseista. Muiden omistajien mukaan ongelmaan on auttanut vaihto Aquarianin kalvoihin, joiden muoto sopii Pearlien viisteisiin paremmin. Pitää siis niitä kokeilla, kunhan rahat riittävät. Settihankinnan jälkeen lompakko on aikalailla tyhjillään.

Kuitenkin, oli setti sitten viallinen tai ei, on vaikea ymmärtää, miten Pearlin, joka on yksi maailman suurimmista ellei suurin rumpuvalmistaja, korkean hintaluokan settiin ei istu maailman suurimman rumpukalvovalmistajan kalvot. Etenkin kun puhutaan setin ensiasennuskalvoista. Sekin ihmetyttää, miten 90-lukulaisen MLX -setin kanssa ei ollut vastaavaa ongelmaa nimeksikään.

Ja lisäksi: kaivoin esiin läjän vanhoja kalvoja, ja testissä oli mm. Remon Ambassador clear, Emperor coated, Ambassador Ebony, Emperor clear sekä Evansin G2 clear.

Oli miten oli, ratkaisu lienee Aquarianin kalvoissa.
Tindrum
25.10.2008 19:29:21
Pitää siis niitä kokeilla, kunhan rahat riittävät.

Huomio! Jos maailman suurimman valmistajan kalvot eivät sovi, ei se ole sinun ongelmasi. Ihan KSL:n mukaan voit purkaa kaupan, kun sinulle ei ole kerrottu tuosta ongelmasta ostotilanteessa.
Jos haluat pitää rummut, voit pyytää myyjäliikkeeltä sopivan määrän kalvoja kaupan päälle, esim. kolmen vuoden tarpeeseen.
Eihän se ole sinun ongelmasi, jos tehdas tekee tuollaisia pannuja. Tai sitten pitää ostajaa tiedottaa ennen kauppaa em. asiasta.
hollmi-5
25.10.2008 20:16:43 (muokattu 25.10.2008 20:17:05)
Kiinasta vielä:

Siellä on niin suuret sisämarkkinat, että suomalaisten ostokäyttäytyminen ei juurikaan vaikuta menoon. Tosin silloin, kun Suomesta siirretään tuotantoa Kiinaan se vaikuttaa aika oleellisesti kotimaan meininkeihin.

Siksi en osta mitään kiinalaista tietoisesti. Tosin nykyisin on helvetin vaikea välttää moista.

Jos jonkun mielestä Saksa on edelleen epäilyttävä maa, niin laittakoon argumentit esiin. Minä mielelläni otan osaa keskusteluun. Saksa oli minun tietooni ensimmäinen maa, jossa ajateltiin kierrätystä, sademetsiä ja monia muita kestävän kehityksen asioita, joista Suomessa ryhdyttiin keskustelemaan vasta vuosien päästä. Natsisaksan menneisyys on heille itselleen tuskallisen hyvin tiedossa. Tuskin missään muualla kuitenkaan toivuttiin IIWW:sta yhtä nopeasti ja hyvillä tuloksilla. Kellä on saksalaisia tuotteita, tuskin suuremmin valittaa. Ellei kyseessä ole amerikkalaisomistuksessa olevan Opel-tehtaan 90-luvun tuote. Sekin on nykyisin korjattu.

Kalvojen sopivuudesta sen verran, että ikinä en ole omistanut sellaista kalvoa tai rumpua, joka ei olisi sopinut keskenään. Ihmettä minusta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)