balla 24.10.2008 01:11:43 | |
---|
En kyllä itsekään ilmottaudu tämän ketjun clubiin. Omistan Blazer basson (Japanissa tehty) ja kiinnostaisi tietää tuon basson historiasta. Jos luin oikein noilta palstoilta niin kyseinen basso olisi muka tehty marraskuussa 1980...Onko kellään tietoa mitään hyvää sivustoa, josta asia selviäisi? Eniten tuossa hämää se, että sarjanumero alkaa K:lla, jonka selitystä ei oikein löydy mistään. Muuta kuin tuo, että tarkottaisi Novemberia. Tiedä sitten... Ostin kyseisen basson 100 egellä (kakkosbassoksi) ja onhan se ihan kauheessa kunnossa, mutta jotenkin se heti sytytti, joten oli pakko hankkia. Bodysä on on muutama halkeama, mutta soundiin ne eivät vaikuta. Iskuja tuo tuntuu saaneen todella paljon ja ompa siinä kivasti joku kaivertanut sanan Slyer...Sillekään ei voi oikein mitään tehdä, joten olen tyytynyt laittamaan tarran päälle. Mikki näyttäs olevan myös melkoisen kulunut, mutta toimii kuten koko elektroniikka, poislukien pieni rohina silloin tällöin. Virityskoneistossakaan ei ole mitään ongelmaa toisin kuin sitten tuossa vaahterakaulassa. Huollatin bassoa aikoinaan Soitin Huttusella ja tavoitteena oli saada kaula oiottua kun on jonkin verran käyrä. Vaikuttaa sen verran, että kielet alkaa olla kymppinauhan jälkeen jo kohtuuttoman korkeella. Huttusella sanoivat, että kaularauta oli jumissa eivätkö uskaltaneet lähteä rajummin kääntämään. Mitäs olette mieltä eli kannattaisiko kokeilla vielä jotain toista paikkaa, esim. soitinrakentajaa vai millä asian saisi korjattua? Tallan paloja olen kyllä säädelly vaikka kuinka, mutta ei sieltä saa tarpeeksi apua. Olisi vaan mukava saada tuo vähän parempaan soittokuntoon. Kyllähän sillä nytkin soittelee, mutta aika tuskaista se on noilla ylemmillä nauhoilla. Muutenkin soittaminen on ehkä aavistuksen jäykkää. En tiedä sitten pitäisikö vaihtaa ohuempaa kielisettiä vai mitä. Mutta onko teillä mitään ideoita mitä bassolle kannattaisi tehdä? On tosiaan halpa, mutta tekisi mieli vähän laitella sitä ihan omaksi iloksi. |
fox 24.10.2008 02:52:24 | |
---|
En kyllä itsekään ilmottaudu tämän ketjun clubiin. Omistan Blazer basson (Japanissa tehty) ja kiinnostaisi tietää tuon basson historiasta. Jos luin oikein noilta palstoilta niin kyseinen basso olisi muka tehty marraskuussa 1980... Jos se sarjanumeron alku on K80 niin sitä ei ole "muka tehty" vaan varmasti tehty marraskuussa 1980. 1980 loppuvuodesta Blazer-bassoja oli valmistuksessa 2 eri mallia, halvempi BL 700 ja kalliimpi BL 800, eroja lähinnä tallassa ja värivaihtoehdoissa. Sivustoja vaikka www.ibanezcollectors.com jossa on kaikkein kattavin tieto maailmassa noista vanhemmista Ibanezeista... |
santeriha1990 24.10.2008 08:06:41 | |
---|
Täytyy myöntää että osa vanhemmista bassoista on ihan coolin näkösiä mutta etenkin uudemmat bassot pistää rumuudellaan silmään. |
TommiW. 24.10.2008 08:28:19 | |
---|
Balla, siekö sen nykynen omistaja olitkin. Karunnäköinen soitin, mutta hieno sustain oli siinä. "I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn |
reos 24.10.2008 08:58:10 | |
---|
Hieno! Tuo fendän tuhkis ei vaan oikeen natsaa tohon. Mun mielestä natsaa, mutta voi olla että oon vaan tottunu. Vanhois gibsoneis liikaa kattellu. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
"Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen |
balla 24.10.2008 12:10:44 | |
---|
Jos se sarjanumeron alku on K80 niin sitä ei ole "muka tehty" vaan varmasti tehty marraskuussa 1980. 1980 loppuvuodesta Blazer-bassoja oli valmistuksessa 2 eri mallia, halvempi BL 700 ja kalliimpi BL 800, eroja lähinnä tallassa ja värivaihtoehdoissa. Sivustoja vaikka www.ibanezcollectors.com jossa on kaikkein kattavin tieto maailmassa noista vanhemmista Ibanezeista... Kiitos varmistuksesta ja perhana onpas tuolla bassolla ikää. Noi Blazerit ei taida olla mitään kovin arvokkaita pelejä? Täytyy vielä selvittää, että kumpi malli toi noista on. Se mikki mua eniten ihmetyttää kun sitä en ole mistään kuvista löytänyt eli kun monessa Blazerissä on preserityyliset kaksi mikkiä niin tässä on vain yksi iso "mötikkä". |
balla 24.10.2008 12:12:44 | |
---|
Balla, siekö sen nykynen omistaja olitkin. Karunnäköinen soitin, mutta hieno sustain oli siinä. Teikäläiseltäkö mie sen aikoinaan ostin? Kotkasta se tosiaan taisi tulla. Tunnustatko olevasi se, joka on tuon Slayerin raapustanut tohon bodyyn:) Osaatko kertoa mitään tuon basson historista? Sitten vielä yleisesti kysymys, että kannattaako tuollaista raapustusta lähteä mitenkään poistamaan vaikka hiomalla? Tietysti sitten pitäisi jotenkin saada siihen samanvärinen pinta takaisin...Onko parempi vaan antaa sen olla? |
Kiitos varmistuksesta ja perhana onpas tuolla bassolla ikää. Noi Blazerit ei taida olla mitään kovin arvokkaita pelejä? Täytyy vielä selvittää, että kumpi malli toi noista on. Se mikki mua eniten ihmetyttää kun sitä en ole mistään kuvista löytänyt eli kun monessa Blazerissä on preserityyliset kaksi mikkiä niin tässä on vain yksi iso "mötikkä". No joo.. Blazerista tuli muuten myöhemmin kehiteltyä Roadstar II -mallisto, ja sen kautta sitten evoluutio meni tuonne RG-puoleen.. =) Mikkipuoli on kyllä vähän poikkeeva normi Blazerista?? Kyllä noissa 1980-malleissa pitäs olla se presarimikki molemmissa?? Mötikkää (jos olen ns. kärryillä) mikkityyppinä löytyy sitten noista kalliimmista Musician-sarjan bassoista. Tosin nuo on aina olleet hyvinkin "luovia" noissa asennuksissa, olettaen ettei siihen oo esim. mikkiä vaihdettu. Eli saattaa olla, että joku batchi eli valmistuserä onkin lyöty Musicianin mikeillä ulos tehtaalta. Väri auttaa määritystä, jos se on joku muu kuin sunbursti,, 700:sta sai myös natural-viimeisteltynä, kun taas 800 oli myös mustana. 700 oli himmeä satiinilakattu, 800 taas kiiltävä, polylakkapintainen. Ja, kuten sanoin, talloissa on eroa. En tuosta arvosta oikein osaa sanoa mitään, kun en oo seuraillut, mutta tuo Blazer-mallisto oli sitä peruskamaa. Eli isot volyymit yms.. Veikkaisin, että siinä on käyttöarvo suurempi kuin myyntiarvo, semminkin kun sain käsityksen, ettei se nyt oikein mintti-kuntoinen saati likikään neitsye ole... =) |
balla 24.10.2008 13:28:34 | |
---|
Mikkipuoli on kyllä vähän poikkeeva normi Blazerista?? Kyllä noissa 1980-malleissa pitäs olla se presarimikki molemmissa?? Mötikkää (jos olen ns. kärryillä) mikkityyppinä löytyy sitten noista kalliimmista Musician-sarjan bassoista. Tosin nuo on aina olleet hyvinkin "luovia" noissa asennuksissa, olettaen ettei siihen oo esim. mikkiä vaihdettu. Eli saattaa olla, että joku batchi eli valmistuserä onkin lyöty Musicianin mikeillä ulos tehtaalta. Mielestäni tuota ei ole mitenkään vaihdettu vaan on tossa ihan alkuperäisenä. Tsekkaappa mun omista kuvista se mikki ja jos osaat jotain siitä sanoa niin se ois varsin fantsu juttu:) Väri auttaa määritystä, jos se on joku muu kuin sunbursti,, 700:sta sai myös natural-viimeisteltynä, kun taas 800 oli myös mustana. 700 oli himmeä satiinilakattu, 800 taas kiiltävä, polylakkapintainen. Ja, kuten sanoin, talloissa on eroa. En tuosta arvosta oikein osaa sanoa mitään, kun en oo seuraillut, mutta tuo Blazer-mallisto oli sitä peruskamaa. Eli isot volyymit yms.. Veikkaisin, että siinä on käyttöarvo suurempi kuin myyntiarvo, semminkin kun sain käsityksen, ettei se nyt oikein mintti-kuntoinen saati likikään neitsye ole... =) Tosta mun kuvasta varmasti selvisi se värikin. Onko sitten joku tobacco yms. Viimeistelystä en osaa sanoa mitään kun on saanut sen verran iskua ja nähnyt elämää. Onhan tuo kiiltavä, mutta ei siinä mitään paksua kerrosta ole lakkaa. Ja tosiaan on iskua joka paikassa niin ei ole mikään arvopeli. Tuo ikä vaan yllätti positiivisesti ja onhan se hienoa, että soitin on aavistuksen vanhempi kuin soittaja. Itselle tunnearvo on suuri, joten ei sillä arvolla ole sillai väliäkään että onko se yksi vai kaksi hunttia kun en ole siitä luopumassa vaaan pikemminkin korjaamassa. |
TommiW. 24.10.2008 14:07:11 | |
---|
Teikäläiseltäkö mie sen aikoinaan ostin? Kotkasta se tosiaan taisi tulla. Tunnustatko olevasi se, joka on tuon Slayerin raapustanut tohon bodyyn:) Osaatko kertoa mitään tuon basson historista? Eikusse tuli mulle sen slayer-tekstin kanssa. Mie oon skallopoinut bassoja kännissä ja hakannut niitä lavaa vasten, mutta A) en diggaa slayeristä ja B) emmää bändin nimiä rapsis missään nimessä soittimeen :) "I suppose people like to call me gay because I am effeminate and they are, in fact, gay and want to have sex with me." - Trevor Dunn |
pekezu 24.10.2008 14:10:14 | |
---|
Eikusse tuli mulle sen slayer-tekstin kanssa. Mie oon skallopoinut bassoja kännissä ja hakannut niitä lavaa vasten, mutta A) en diggaa slayeristä ja B) emmää bändin nimiä rapsis missään nimessä soittimeen :) Sä oo mikään kova jätkä jos ei LLeijeri iske. Son kova. "Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta |
fox 24.10.2008 14:18:35 | |
---|
Mielestäni tuota ei ole mitenkään vaihdettu vaan on tossa ihan alkuperäisenä. Tsekkaappa mun omista kuvista se mikki ja jos osaat jotain siitä sanoa niin se ois varsin fantsu juttu:) Vähän laihaks jäi anti, paitti että basso on muuten ihan varmasti BL 700 TV, vaan tuo mikki on kyl sellanen että en oo nähnyt yhessäkään Ibassa. Ei edes Musicianin Super 4 tai Super T-4 oo tuollasia. Tupla-polepiecet vielä lisäherkkuna... Oletko ihan 100-varma ettei tuohon ole sitten jossain vaiheessa vaihdettu mikkiä.. Täytyy vaikka jossain vaiheessa lähettää tuohon kuvaan linkki yhelle brittikaverille, jonka kanssa on koitettu selvittää japsimikkien saloja. |
fox 24.10.2008 14:19:18 | |
---|
Sä oo mikään kova jätkä jos ei LLeijeri iske. Son kova. Mutta niil on ruma kitaristi... *vapisee* ;) |
L.Ruoska 24.10.2008 14:23:21 | |
---|
Soundgearithan on mahtavan näköisiä. Bodyn muoto on mielestäni markkinoiden siisteimpiä tässä Iban SR-sarjassa. Pintamatskut ja viimeistely sitten tietysti hinnan mukaan, eli ne halvathan nyt on sitä ihan samaa sinistä ja punaista ja mustaa lakkaa kun muillakin valmistajilla. Kalliimmat taas on sarjatuotantosoittimiksi erinomaisen näköisiä, esim tää 20th Anniversary SR mikä tuli hiljattain. Vanhemmista taas vaikkapa SR810, diggailen todella paljon. Tummaa puuta ja musta hardware, perinteinen Soundgear-body. Aahh.. Myynnissä pari Ibanez SR800-bassoa, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset. |
balla 24.10.2008 14:46:34 | |
---|
Vähän laihaks jäi anti, paitti että basso on muuten ihan varmasti BL 700 TV, vaan tuo mikki on kyl sellanen että en oo nähnyt yhessäkään Ibassa. Ei edes Musicianin Super 4 tai Super T-4 oo tuollasia. Tupla-polepiecet vielä lisäherkkuna... Oletko ihan 100-varma ettei tuohon ole sitten jossain vaiheessa vaihdettu mikkiä.. Täytyy vaikka jossain vaiheessa lähettää tuohon kuvaan linkki yhelle brittikaverille, jonka kanssa on koitettu selvittää japsimikkien saloja. Ok, toikin on jo paljon, että tiedän sen nyt olevan siis vm. -80 ja malliltaan BL 700 TV. Kiitos paljon siitä! Mutta jos mielenkiintoa riittää vielä niin tsekkaappa toi toinen kuva tuota omista kuvistani kun otin äsken pleksin pois ja tsekkasin mitä sieltä alta paljastuu. Asia oli kuten muistinkin eli kyllä se bodyn mikkikolo on tehty juuri tuolle mikille. Pitäisi siis olla orkkismikki. Osaatko kertoa tosta mikistä mitään? Onko noita näkynyt muissa Ibanezien malleissa tai ylipäänsä missään muissa passoissa? |
balla 24.10.2008 14:48:30 | |
---|
Eikusse tuli mulle sen slayer-tekstin kanssa. Mie oon skallopoinut bassoja kännissä ja hakannut niitä lavaa vasten, mutta A) en diggaa slayeristä ja B) emmää bändin nimiä rapsis missään nimessä soittimeen :) Heh ok. Osaatko kertoa yhtään muuta tuosta passon historiasta? Koska tuli teikäläiselle ja oliko edellinen omistaja eka passon haltija? Tosiaan toi Slayer teksti on kyllä todella suuri vitutuksen kohde. Mikä järki tossakin nyt on ollu...Mitä olette mieltä, että pitääkö sen vain antaa olla noiden tarrojen alla vai voisiko sitä lähteä jotenkin poistamaan? |
pekezu 24.10.2008 15:11:24 | |
---|
Mutta niil on ruma kitaristi... *vapisee* ;) Ja läskiki vielä. Melkeen kommä, en vaan oo niin läski. "Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta |
Don Make 24.10.2008 15:33:52 | |
---|
Heh ok. Osaatko kertoa yhtään muuta tuosta passon historiasta? Koska tuli teikäläiselle ja oliko edellinen omistaja eka passon haltija? Tosiaan toi Slayer teksti on kyllä todella suuri vitutuksen kohde. Mikä järki tossakin nyt on ollu...Mitä olette mieltä, että pitääkö sen vain antaa olla noiden tarrojen alla vai voisiko sitä lähteä jotenkin poistamaan? Raavit siihen ässän tilalle peen. Jeeee. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
Lume 24.10.2008 17:07:10 (muokattu 24.10.2008 17:08:15) | |
---|
Oisko semmoista klubia, että Ibanezin bassot on herttaisia ja hyvätapaisia? Siihen vois liittyä. |
lukeman 25.10.2008 14:41:16 | |
---|
Oisko semmoista klubia, että Ibanezin bassot on herttaisia ja hyvätapaisia? Siihen vois liittyä. Joo tai tämän topiikin otsikko tarvis muuttaa. =)) Ostan EMG PJ-mikkisetin potikoineen, piuhoineen sekä patteriklipsin kera. |