Aihe: Vintage Hot Rod '62 Stratocaster
1
Herbert_temp
23.10.2008 15:54:09 (muokattu 23.10.2008 15:54:42)
Onko kenelläkään tietoa/aavistusta onko Hot Rod '62 ja American Vintage 62 kaulat saman paksuiset/muotoiset? Fenderin sivujen mukaan kun HR'62 kaula on tyyppiä Thick C Shape ja AM Vintage '62 C Shape.

AM Vintage '62 C olen soitellut ja se istuu meikäläisen käteen tosi mukavasti, mutta hiukan vierastan tuota 7.25 radiusta (..ja vintage nauhoja).
Too old to rock n' roll, too young to die!
Broadcaster
23.10.2008 16:06:35
Hot Rodin kaula on melkoinen jööti, jotkut tykkää, toisille liian paksu.
Herbert_temp
24.10.2008 08:49:02
Vai että melkoinen jööti... kuulostaa hyvältä. Tämä modern C on ainenkin mulle liian ohut.
Ostin tuossa pari kuukautta sitten heräteostoksena Am Std Straton (2008 mallin), kun tuntui kaupassa niin heleästi soivan, mutta kun sitä hiukan enemmän olen kotona kopeloinut, niin olen saanut käteni kramppiin. Kyllähän tämä kaula jo kaupassakin kapoiselta tuntui, mutta ajattelin, että se on enemmänkin sopeutumis kysymys.

Täytyy katsella jos tulisi Hot Rodeja vastaan, niin vois kokeilla.
Broadcaster
24.10.2008 11:51:18
Olen myös erittäin kiinnostunut kyseisetä mallista,ongelmana on, että en ole nähnyt sellaista livenä missään.. Eli osaisiko joku antaa hyviä vinkkejä, missä tollasta pääsisi testaamaan pääkaupunkiseudulla? Jos joku omistaa tollasen, olisin erittäin kiitollinen, jos luuttua voisi koesoittaa, vaikka se ei myynnissä olisikaan.. ainakin kaupoissa tuntuvat olevan tilaustavaraa.

Mulla oli sama ongelma, en löytänyt mistään kaupasta testattavaksi. Tutun tutulta onneksi löytyi kyseinen kitara ja pääsin testaamaan. Hyvän tuntuinen keppi oli, mutta lopulta päädyin kuitenkin ostamaan 2008 Am standard Straton yhdestä Helsingin kivijalkaliikkeestä.
0101998
26.10.2008 21:57:39
Pääsin vihdoin kokeilemaan yhtä yksilöä ja päädyin myös ostamaan sen. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus lienee se, että tuo hot rod 62-kaula on aika reilusti paksumpi kuin american vintage 62-stratossa. Ei ehkä olla ihan nocaster-mitoissa, mutta aika paljon puuta tuossa on..
Herbert_temp
27.10.2008 09:24:45
Pääsin vihdoin kokeilemaan yhtä yksilöä ja päädyin myös ostamaan sen. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus lienee se, että tuo hot rod 62-kaula on aika reilusti paksumpi kuin american vintage 62-stratossa. Ei ehkä olla ihan nocaster-mitoissa, mutta aika paljon puuta tuossa on..

Kiitos tiedosta... Täytyy seuraavalla piäkäupunki reissulla yrittää löytää. En kyllä kesällä, kun stadin liikkeitä haravoin kyseistä mallia havainnut. Mistä löysit??

Täytyy kyttäillä, jos vaikka ebaysta (kohtuuhintaan) löytäisi pelkän HR'62-kaulan...
Vaikkakin alan vähitellen kallistua mittatilauskaulaan:
http://www.usacustomguitars.com/contours.html
0101998
27.10.2008 10:20:32
Löysin käytettynä, kyselin kitarasta yhdeltä tyypiltä, joka ilmoitti, että se voisikin olla myytävänä. Mulla on tosin nyt kaksi stratoa pohjalta "jompi kumpi lähtee", joten ota yhteyttä vaikka pikaviestillä, jos olet tulossa helsinkiin päin..
johnny okay
30.10.2008 23:32:22 (muokattu 02.11.2008 22:07:53)
meitsillä sellasta ongelmaa et kun vibran jälkeen kiskasee kammella vastaan niin yläkielet palautuu nätisti mutta alakielet jää ylävireeseen. mit vit? en ihan uskaltas itte ruveta satulaa viilailemaan.. ja nyt jo nousee puol sävelaskelta eikä enempää uskaltas löysätä tallaa.. tässä kohtaa onkin jo niin saatanasti liikkuvia osia pelissä niin kertokaa joku viisas mitä mä täs kans teen?
Vousku
26.04.2009 14:24:36

Airbag7: Hot Rodin kaula on melkoinen jööti, jotkut tykkää, toisille liian paksu.

Verrattuna 50's Les Paulin kaulaan, niin onko lähelläkään? Hirvee hinku Vintage stratoa, arvon larvon vaan tuota kaulaprofiilia. C vs. Thick C.
Sylettää kun ei koskaan löydy mitään kaupan hyllyistä täälläpäin..
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)