Aihe: Itseopiskelu ja "lukujärjestys"
1
Apricot
23.10.2008 21:08:23
Ideoita ja ajatuksia? Tasoltani arvoioisin itseni soittajana asteikolla 0-10, että olen tasolla 1,5. Että siihen nähden ehdotuksia mitä voisin sitten reenailla.

Suosittelisin että hankit sellaisia opetus-DVD:itä joissa on itseäsi kiinnostavia asioita, ja treenaa niitä juttuja vaikka koko 2 tuntia. Myös www.rockway.fi voisi olla hyvä, siellä on sekä kaikentasoisia oppitunteja tekniseltä pohjalta, että ihan biisejä, jotka näytetään askel askeleelta. Työssäkäyvällä lienee varaa maksaa siitä palvelusta, tai toisin sanoen, se on juuri kuin sinua varten luotu. Kirjoista kannattaa harkita Harri Louhensuon Blues Stationia, ja Jarmo Hynnisen molempia kirjoja.

Joku tuon kaltainen paketti toimisi varmasti paremmin, kuin lähteä itse pähkäilemään asioita joihin kuitenkin ehkä tarvitsisi opettajan ohjausta.
Pande
24.10.2008 09:44:42

Mulla oli aikoinaan lukuisia hyvinkin monimutkasia "lukujärjestyksiä" itseopiskellessani kitaransoittoa... Osa "systeemeistä" uskoakseni hyviäkin, mutta hyvin vähän niitä tuli sitten pitemmän päälle noudatettua.

Pitääpä katsoa jos tällainen vielä löytyisi jostain...

Mun mielestä tärkeätä on treenata pidemmissä pätkissä, 10 minuuttia ei oikein riitä mihinkään (no ehkä sormiharjoituksiin joiden mielekkyys on jokatapauksessa vähäinen), ainakin itselläni ne parhaimmat oivallukset/kehittymiset tapahtuivat niiden maraton-sessioiden aikana jotka kestivät vähintään useita tunteja...
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)