Aihe: Mielipiteitä KORG TR:stä, ihan mitä vain kiitos.
1 2 3
Myrtilla
07.10.2008 13:43:30 (muokattu 07.10.2008 13:44:29)

Olen vihdoin ostamassa "oikeaa" synaa ja paikallisessa musaliikkeessämme on ainoana varteenotettavana vaihtoehtona tuo KORGin TR. Aikaisempaa kokemusta korgeista ei löydy (lukuunottamatta sitä että kerran lainasin kaverin synaa äänityksiin). Muutakaan vertailupohjaa ei ole, joten kaikenlaisia näkemyksiä lukisin oikein mielelläni. Syna tulisi keikka- ja reeniskäyttöön kotona tapahtuvien säveltelyjen lisäksi.

Arvon myös vielä kannattaisiko ostaa tuo leveämmällä koskettimistolla varustettu yksilö vai miettiä jopa jossain toisessa kaupungissa vierailua, jos joku muu saman hintaluokan peli olisi osuvampi tarkoituksiini.

Lähinnä metsästän metallin soitteluun sopivaa käytännöllistä syntikkaa sekä monipuolista saundimaailmaa.
Quru
07.10.2008 17:18:57
Itse en ostaisi enää Korg TR:ää vaan ennemmin poimisin mukaan tuon uuden Korg M50:n. 61-koskettiminen malli pyörii suht samassa hintaluokassa 61-koskettimisen TR:n kanssa.
It's fast, it's fucking metal fuck
Myrtilla
07.10.2008 19:23:32

Heh katsoin tämän hellyyttävän esittelyvideon ja aloin miettiä, että ehkä tosiaan voisin lisätä tuonkin häkkyrän varteenotettavien vaihtoehtojen joukkoon. Vaikka en sitä pääsisi testaamaankaan...

http://www.youtube.com/watch?v=9_Nh30l3B4k

Tuo voisi olla metallin soitteluun hyvä. Kun vain osaisi päättää ottaako synan 61:llä vai 88:lla koskettimella. Argh.
Quru
07.10.2008 19:33:54 (muokattu 07.10.2008 19:35:44)
Itse ottaisin 88 jos vain rahat saa millään riittämään ja jaksaa roudata. Lisäpituudesta on hyötyä jos vedät oikealla kädellä vaikka leadia ja vasemmalla mattoa yhtäaikaa, muutenkin laajentaa mahdollisuuksia.

E: Ja onhan 88-mallissa parempi kosketus.
slerbis
07.10.2008 21:30:17
Synatouhuihin ottaisin kyllä joko 61 tai 73 kosketinta. 88 on vasarakoskettimilla, jotka ei mielestäni kovin hyvin toimi synamatoissa ja hevitilutteluissa. Ei sillä, etteikö vasarakoskettimilla voisi tiluttaa ;) Jos viettää aikaa enemmänkin pianosoundin kanssa, niin sitten 88 versio. Tosin silloin jo hankkisin hyvän stage-pianon.

Kannattaa odottaa, että noita tulee johonkin lähimusakauppaan ja mennä koittamaan, mikä sopii parhaiten.

Niin ja tosiaan tuo roudaus. 61 versio painaa alta 7kg. 88 painaa päälle 20kg...
A tergo in bona nates
Quru
07.10.2008 21:33:55
Ai siitä on 73-koskettiminenkin versio. No se on sitten hyvä/loistava kompromissi. Vallan juu.
slerbis
07.10.2008 21:36:03
Ai siitä on 73-koskettiminenkin versio. No se on sitten hyvä/loistava kompromissi. Vallan juu.

Näin ainakin Korgin sivut väittää. T-kaupan luettelossa tosin ei näkynyt kun 61 ja 88. Tiedä sitten mikä on totuus :)
A tergo in bona nates
Synastikki
08.10.2008 08:53:24

Näin ainakin Korgin sivut väittää. T-kaupan luettelossa tosin ei näkynyt kun 61 ja 88. Tiedä sitten mikä on totuus :)

korgin mukaan julkaisevat 73-mallin hieman myöhemmin... 61- ja 88-koskettimiset kun on jo markkinoilla.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Myrtilla
09.10.2008 13:02:09

Synatouhuihin ottaisin kyllä joko 61 tai 73 kosketinta. 88 on vasarakoskettimilla, jotka ei mielestäni kovin hyvin toimi synamatoissa ja hevitilutteluissa. Ei sillä, etteikö vasarakoskettimilla voisi tiluttaa ;) Jos viettää aikaa enemmänkin pianosoundin kanssa, niin sitten 88 versio. Tosin silloin jo hankkisin hyvän stage-pianon.

Kannattaa odottaa, että noita tulee johonkin lähimusakauppaan ja mennä koittamaan, mikä sopii parhaiten.

Niin ja tosiaan tuo roudaus. 61 versio painaa alta 7kg. 88 painaa päälle 20kg...

Aika paljon varmaan pianosaundin parissa tulee kikkailtua, kun ei tuo hevitiluttelu oikein ole mun juttuni.

Menee varmaan vuosikymmen ennen, kuin tuo malli tulee lähimusakauppaani. En jaksa enkä voi odottaa, kun ei ole tällä hetkellä mitään minkä kanssa lähteä julkiselle paikalle soittelemaan. pitää siis saada se syna ja heti :).

Onkohan kellään tietoa onko KORG:in valmiissa pianosaundeissa tapahtunut mitään edistystä vai pitääkö ne edelleen osata muokata ihan itse inhimillisen kuuloisiksi?
BobHope
09.10.2008 13:24:52

Onkohan kellään tietoa onko KORG:in valmiissa pianosaundeissa tapahtunut mitään edistystä vai pitääkö ne edelleen osata muokata ihan itse inhimillisen kuuloisiksi?

Kyllä mun mielipide on että esim. tässä TR:ssä on ihan kelpo tuo vakiopianosoundi (useita) mutta onhan se tietty alempaa kastia esim. uusien rolandien/laatuyamahoiden pianosoundeihin verrattuna. Se täyteläisyys ja tietty aitous siitä puuttuu, vähän semmosta kilkatusta vaan... Mutta kyllä se mulle on kelvannut. Mielipiteitähän nämä...
Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä. Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina.
muLperi
18.10.2008 15:49:18 (muokattu 18.10.2008 15:51:39)
Ota ennemmin uus MS50 tai sitten X50 camouflage 440 € jossa on samat saundit.
Ja ihan hyvä Stereo Piano programi noista löytyy.
Quru
18.10.2008 16:29:36 (muokattu 18.10.2008 16:30:25)
Icy-Sun
18.10.2008 19:31:07 (muokattu 18.10.2008 19:35:57)
tai sitten X50 camouflage 440 € jossa on samat saundit.

Kauheat koskettimet tuossa ainakin on. Ei kyllä TR:ssäkään parhaat mahdolliset.

E: Olen omastani kyllä tähän asti tykännyt. Urku-, jousi- ja orkesterihommat soundaavat omaan korvaan hyvälle. Vakiopianot ovat aika karseita, mutta saa niitä muokattuakin. Kitarat eivät miellytä lähes lainkaan, mutta voi johtua siitä, että olen pääosin itse kitaristi. Hieman hankalakäyttöinen laite tällaiselle minunlaiselleni käyttäjälle. TR:stä saa paljon enemmän irti, jos jaksaa perehtyä. Löytyy siitä turhuuksiakin (vain oma mielipide), kuten tupla-arpeggionaattori.
Twilight Zone - Hard Rockia Oulusta
JPQ
18.10.2008 20:04:39

Kauheat koskettimet tuossa ainakin on. Ei kyllä TR:ssäkään parhaat mahdolliset.

E: Olen omastani kyllä tähän asti tykännyt. Urku-, jousi- ja orkesterihommat soundaavat omaan korvaan hyvälle. Vakiopianot ovat aika karseita, mutta saa niitä muokattuakin. Kitarat eivät miellytä lähes lainkaan, mutta voi johtua siitä, että olen pääosin itse kitaristi. Hieman hankalakäyttöinen laite tällaiselle minunlaiselleni käyttäjälle. TR:stä saa paljon enemmän irti, jos jaksaa perehtyä. Löytyy siitä turhuuksiakin (vain oma mielipide), kuten tupla-arpeggionaattori.

luulen kyllä kitaristi taustasi vaikuttaa koska eräs ihminen ei tykännyt synien sooloviuluista yleensä ja soittaa/soitti itse viulua. ps. siksi kirjoitan soittaa/soitti kun en tunne häntä enkä nyky tilannetta tiedä.
moder
18.10.2008 20:22:41
no synaviuluthan on siis ihan karseita kautta linjan, vaikkei viulua ite soittaiskaan.
JPQ
18.10.2008 23:43:23

no synaviuluthan on siis ihan karseita kautta linjan, vaikkei viulua ite soittaiskaan.

Noh ei aina kylläkään liian usein kyllä samoin monet muut huilut esimerkiksi minusta ehkä eniten kämmitty siihen nähden miten helpoksi voisi kuvitella toteutuksen.
Mismatch error
20.10.2008 11:12:24
no synauruthan on siis ihan karseita kautta linjan, vaikkei generaattorivehkeitä ite soittaiskaan.
"I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits
Quru
23.10.2008 19:39:42
Pianot voisi lisätä tuohon listaan, ihan yhtä hirveitä ovat kautta linjan kuin vaikkapa torvisoundit yleensä, että hyviäkin toteutuksia löytyy, mutta myös sellaisia joilla ei ole alkuperäisen soittimen kanssa midn tekemistä. Kitarat ovat kyllä kautta linjan aivan kamalia, se soundi kun on niin paljon kiinni muustakin kuin itse staattisesta äänestä. SOUNDI LÄHTEE SORMISTA SÄÄH
Myrtilla
23.10.2008 20:17:54

No toi pianosaundiasia on jo niin masentava juttu, etten viitsinyt edes mainita sitä. Ja nyt tulee joku professönääli toteamaan, että ne pianot saa tuunattua kondikseen ihan itse.

Mutku ei osaa :(.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)