Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 517 18 19 20 2182 83 84 85 86
J.Hollström
22.10.2008 18:17:08
Hei, mikä mahto olla marzin keppi tuossa Kosos-jaksossa?

Fender Starcasterilta näytti.

http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif
juikkipuikki
22.10.2008 18:19:29 (muokattu 22.10.2008 18:19:58)

Huhhuh, että mä vihaankin noita pinch harmonicceja. Siis, tiettyihin kohtiin saattaa sopia esim. johonki soolon väliin, mutta yksi ärsyttävimpiä asioita on tunkea niitä riffien sekaan... laatta meinas lentää ku kuuntelin tota touhua.

Ihan mielenkiintonen jakso oli (niinkuin aina) mutta ei oikeen noi Eugen soittamat jutut oo ihan sitä mun juttuu. Aikamoinen Wylde-klooni vaikutti olevan, soundit ja soitto. Oli pakko kelata osa siitä soolosta, oli se niin ärsyttävän kuulosta kamaa.

Mutta juu, makuasia sano se yks koira... Edit: ja tarkoitus ei ollut provosoida tai yllyttää mitään hevi vs. jazz väittelyitä, pakko oli vaan avautua vähän, oli niin ahdistavaa katottavaa :D

Sitten ei vissiin ole pakko katsoa, jos tietää jo ennalta, että jakson sisältämä materiaali ei ole omaan makuun? Itse ainakin katson jokaisen jakson, sisälsi se sitten iha mitä vaan. Yleissivistävää ja tuo kepit/vermeet -osasto jaksaa kyllä aina kiinnostaa.
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K.
J.Hollström
22.10.2008 18:29:04
tuo kepit/vermeet -osasto jaksaa kyllä aina kiinnostaa.

Sama täällä. Noi Eugen EMG Tokait ja ESP:t ei hirveesti säväyttäneet, mutta aikamoisia herkkuja siellä on kavereilla ollut. Se Wäinölän '58 strato ja '57 Virbrolux oli kovaa kamaa, joissa on "liian hyvä soundi". Samoin ne Viinikaisen ikivanhat Gibsonit.
juikkipuikki
22.10.2008 18:30:53

Sama täällä. Noi Eugen EMG Tokait ja ESP:t ei hirveesti säväyttäneet, mutta aikamoisia herkkuja siellä on kavereilla ollut. Se Wäinölän '58 strato ja '57 Virbrolux oli kovaa kamaa, joissa on "liian hyvä soundi". Samoin ne Viinikaisen ikivanhat Gibsonit.

Jep. Ja eikös Viinikaisella ollu se joku vuoden 1938 "ennen sotia" akustinenkin?
Jos oikein muistan... Siinä oli kyllä asennetta, ränttätänttä!
antnis
22.10.2008 19:18:48
Saatiinpa sitten lapsillekin oma jaksonsa. Pikkaisen köyhäks jäivät muut kuin ulkomusiikilliset ansiot tällä kertaa.
Wahi
22.10.2008 19:19:43
Sitten ei vissiin ole pakko katsoa, jos tietää jo ennalta, että jakson sisältämä materiaali ei ole omaan makuun? Itse ainakin katson jokaisen jakson, sisälsi se sitten iha mitä vaan.

No ei siinä mitään, tossa aikasemmassa postissa sanoinki että oli ihan mielenkiintoinen jakso vaikka vieras ei ollutkaan mun makuun.

Yleissivistävää ja tuo kepit/vermeet -osasto jaksaa kyllä aina kiinnostaa

Jep, samaa mieltä.
Shine on you crazy diamond
Henkka370
22.10.2008 19:26:08
Huhhuh, että mä vihaankin noita pinch harmonicceja. Siis, tiettyihin kohtiin saattaa sopia esim. johonki soolon väliin, mutta yksi ärsyttävimpiä asioita on tunkea niitä riffien sekaan... laatta meinas lentää ku kuuntelin tota touhua.

Ihan mielenkiintonen jakso oli (niinkuin aina) mutta ei oikeen noi Eugen soittamat jutut oo ihan sitä mun juttuu. Aikamoinen Wylde-klooni vaikutti olevan, soundit ja soitto. Oli pakko kelata osa siitä soolosta, oli se niin ärsyttävän kuulosta kamaa.

Mutta juu, makuasia sano se yks koira... Edit: ja tarkoitus ei ollut provosoida tai yllyttää mitään hevi vs. jazz väittelyitä, pakko oli vaan avautua vähän, oli niin ahdistavaa katottavaa :D

:P

Meikä taas diggaa ihan saatanasti noista pincheistä riffien keskellä. Oli hyvä jakso :p
Tami
22.10.2008 19:31:07

Saatiinpa sitten lapsillekin oma jaksonsa. Pikkaisen köyhäks jäivät muut kuin ulkomusiikilliset ansiot tällä kertaa.

Juu, mutta kuten tässä ketjussa on todettu niin kaippa se jotensakin sivistävää on tarkastella sitä oman genrensä ulkopuolistakin elämää sillointällöin..

Euge ei kuitenkaan vakuuttanut, kuin ei myöskään Lyytinen jakso..

Oma ykkönen jaksoista on tällä hetkellä tuo Kämäräinen.. jotenkin mua kiinnostaa tällä hetkellä kitaristeista semmoiset kameleonttityypit. Tuolla meinaan tyyppejä jotka ovat sotkeentuneet monenlaiseen menoon ja joilta taittuu "sessiokitaristi"-tyyppisesti sekä jazz että heviosasto ja moni muu siitä väliltä.
Pikkutyttönä Kämäräinen astui kitarasankareiden jonossa kärkijoukkoon pelkästään tv:stä tulleen keikan ansiosta. Se oli muistaakseni Seinäjoen tangokekkereiltä joku pätkä missä se soitti "Sä kuulut päivään jokaiseen" piisin siten, että sitä piti kelata videolta useampaan otteeseen. Oikos ollut jopa Lenni-Kalleorkan kanssa. Sen pätkän jos jostain vielä joku kaivaa esiin niin banaanin saa..

Ja humpasta mieleen.. Mun mielestä tuohon pitäis saada Esa Pulliainen, sillä hän on Suomen kovin kitaristi ja lähes jumalan veroinen sankari, jonka soittoa ja habitusta ei saa kritisoida mitenkään - ainakin jos rautalankafoorumia uskominen.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
John Titor
22.10.2008 20:28:12 (muokattu 22.10.2008 20:33:16)

Ei siinä mitään kokeile:)

Mun mielestä on ihan okei, jos pitää kaverinsa puolta. Se täytyy sanoa, että komeastihan tuo Eugen plektra alternatella-pauhasi. Ja äijä vaikutti suhtautuvan soittamiseen kuitenkin aika nöyrästi.

Itse kuitenkin paasasit Juccizelle siitä, että jos ei ole tekniikkaa, ei voi kuulostaa hyvältä. Nyt olet kuitenkin sitä mieltä, että rock-uskottava asenne riittää...

Saatan jotain tietää herran soiton kvalitatiivisistä ominaisuuksista - satuin tossa muutama viikko sitten tutkimaan aika tarkkaan noi Eugen Rockwaylle tehdyt opetusvideopätkät.
Herra näyttää, haisee, maistuu, tuntuu ja kuulostaa ihan witun rockilta. Jos se kerran myös kuulostaa rockilta, sillä taitaa olla olemassa jonkinlainen tekniikka. Ei siinä sen ihmeempiä.
Vois se ketjussa mainittu Esa Pulliainenkin soittaa eri lailla, mutta hmmm... sitten se ei taitais kuulostaa siltä kuin Esa Pulliainen nyt kuulostaa. Vai onko tässä päättelyketjussa joku virhe?

Se minkä kuvan tosta eilisestä ohjelmasta sain, oli kuitenkin se, että Euge on enemmän fiilis-miehiä, eikä ota kitarointia liian vakavasti. Ehkä tässäkin hommassa kävi niinkuin Idolssissa, että biisivalinta ei tehnyt oikeutta soittajalle.

PS. Toi, mitä ilmeisenä läppänä heitit Lyytisestä, taitaa kuitenkin olla ihan totta. Se, että arvostelisi niinkin harvinaista herkkua, kuin naiskitaristia, tuntuu olevan ihan sama kuin jos joku lyö naista. Ei sellaista voi hyväksyä.

Ei noilla muillakaan jutuilla varmaan mitään totuuspohjaa ollut... Vois vielä haukkua Marzia siitä kun se ei pysy paikallaan ja soita, vaan heiluttaa persettään ja vääntelee naamaansa. Hyi hyi, vie huomion musiikilta eikä näe mitä se tekee. Ja Anssi Nykänen, voi että sentäs, miksei se käytä isompaa settiä, polje tuplabasareita ja soita blästiä????

Olin muuten eilen kuuntelemassa Marc-Andre Hamelinin pianoresitaalia. Meinas räjähtää pää! Sekin kaveri haisi, maistui, tuntui ja kuulosti, tällä kertaa ihan witun klassiselta. Hurja mies. Vähän niinku Euge!

Jos täällä nyt jostain halutaan keskustella, niin miksei keskustelu voisi olla jollain tavalla rakentavaa, sen sijaan että bluesmiehet tulee nillittämään siitä kuinka jakson soitto ei kuulostanut bluesilta ja hevimiehet kuinka se ei kuulostanut heviltä. Tää on kuitenkin muusikoiden.net eikä mikään tykkäsinkitaraklubinjaksostajasehänonpakkorölöttääkeskustelupalstalla,mitäargumentoinnistajaomienmielipiteidenkyseenalaistamisesta,moinenhantaitaaolla jotainhomoakateemikoidenjuonia.net
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
J.Hollström
22.10.2008 20:38:22 (muokattu 22.10.2008 20:40:31)
Saatan jotain tietää herran soiton kvalitatiivisistä ominaisuuksista - satuin tossa muutama viikko sitten tutkimaan aika tarkkaan noi Eugen Rockwaylle tehdyt opetusvideopätkät.

No kerro ihmeessä mitä ne kvalitatiiviset ominaisuudet oli jotka ei kaikille ilmeisesti välittyneet tosta ohjelmasta ja Rockwayn pätkistä.

E: vai oliko ne se sitä että haisee rokille? ;o)
John Titor
22.10.2008 21:37:04 (muokattu 22.10.2008 21:39:15)

No kerro ihmeessä mitä ne kvalitatiiviset ominaisuudet oli jotka ei kaikille ilmeisesti välittyneet tosta ohjelmasta ja Rockwayn pätkistä.

E: vai oliko ne se sitä että haisee rokille? ;o)

Ero saattaa joskus syntyä siitä, miten tulkitsee kuulemaansa.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Anti
22.10.2008 21:49:26

Fender Starcasterilta näytti.

http://guitargeek.com/gear/img/fender_starcaster.gif

oujea, päheän olonen peli.
kalamies#27 >-)))>
Jucciz
22.10.2008 22:49:21
Oli kyllä paras jakso tähän mennessä.

Pakko varmistaa, ettei tää ollu kieli poskessa kirjotettu.

Näkisin, että tosiaan tatuointien määrää lukuunottamatta tän kaverin anti oli kyllä ihan kirkkaasti heikointa tähänastisista kepittäjistä ihan millä tahansa mittapuulla mitattuna. Jos toi nimittäin yritti olla kova hevikitaristi, keksin tästä maasta kymmeniä jamppoja, jotka pieksee kaverin soitanollisesti omalla tontillaan. Teki mieli vajota maan alle ihan silkasta myötähäpeästä sen "stadionsoolon" alettua.

Siitä huolimatta aivan mukavan oloienn tyyppi ja varmasti leppoisaa saunomis- ja grillailuseuraa. Jamitteluseurasta en niin tiiä.

Ja tää ei ollu hevi vs. muu musiikki -kannanotto. Ihmettelen vaan, millä ihmeen perusteella kaveri tuohon ohjelmaan on valittu. Edustamaan Suomen hevikitarismin terävintä kärkeä? Enpä usko.
MaQ
22.10.2008 23:30:39
Ja tää ei ollu hevi vs. muu musiikki -kannanotto. Ihmettelen vaan, millä ihmeen perusteella kaveri tuohon ohjelmaan on valittu. Edustamaan Suomen hevikitarismin terävintä kärkeä? Enpä usko.

Josko shown tarkoitus ei olekaan esitellä kaikkia teknisesti tämän maan parhaita kitaristeja, vaan maamme kitaristeja yleensä. Erillaisella asenteella, taustoilla, värmeillä ja meiningillä soittelevia heeboja. Tyhmää tuo tiedän jankkaus ja väittely.

Jokaisella on ne omat intressit ja kiinnostuksensa ja se on ihan oikein. Saattaapa vielä maku muuttua elämän varrella. Mutta koittakaa nyt kuunnella avoimin korvin kun kerran oikein tv ssä esitellään. Jos ei tykkää niin ei sitten. Jos tykkää niin vallan hyvä

Ja jos nyt tähän loppuun oman mielipiteeni ilmaisen niin kiva ja rento heppu oli Eugen. Soittajana ei niinkään itseä kiinnosta mutta toki silti mielenkiinnolla jakson kattelin.
Kontiak
23.10.2008 00:28:17
Petteri Hirvasen voisivat ottaa vieraaksi.
juikkipuikki
23.10.2008 00:35:14 (muokattu 23.10.2008 00:37:39)

Seuraava mielenkiintoinen vieras olisi kyllä Varre. Jos oikein ymmärtänyt olen, niin siinä olisi sellainen monitaituri taas jälleen kerran. Viime Idolssissakin veteli ihan mielettömät soolot niissä Koivuskan kasariheviralleissa.

E: Ei kyllä Benikään yhtään huonommaksi vedä. Olisikohan jo ensi jaksossa?
juikkipuikki
23.10.2008 00:36:42 (muokattu 23.10.2008 00:36:59)

Tuli tupla.
Kasperi Tervonen
23.10.2008 00:49:02
Ja jos nyt tähän loppuun oman mielipiteeni ilmaisen niin kiva ja rento heppu oli Eugen.

Kattelin tuon Euge-jakson, ja täytyy sanoa että vaikutti kyl tosiaan rennolta ja mukavalta kaverilta. Ihan ronskilla tatsilla ja asenteella se mun mielestä sitä kitaraansa kuritti, eli ihan jees, vaikka noi stadium-soolot ja hellbillyt ny vähän tuollasia sillisalaatteja olikin. Myönnettäköön nyt kuitenkin, että vielä mielummin kyllä tsiigailisin jos tuonne saatais "hevipuolelta" vielä joku astetta teknisempi ja monipuolisempi kitaristi tyyliin Jari Mäenpää, tai vaikkapa Matias Kupiainen, niin saatais ehkä ruutuun vielä niitä valonnopeita arpeggioita yms häröilyä.. "Musiikilliseen arvoon" en ota kantaa, mutta ainakin mun mielestä olis viihdyttävää päästä tsiigailemaan tuota akrobatiaosastoakin kitaraklubin välityksellä.
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Aki
23.10.2008 04:31:33 (muokattu 23.10.2008 04:32:36)

Se on kuitenkin ammattikitaristi

Mielestäni on surullista että ammattikitaristi soittaa epävireisellä kitaralla, suttusella ja epäselvällä soundilla, ja noin huonolla rytmiikalla. Tuon loppubiisin ja muidenkin Eugen klippien perusteella ei tekisi mieli edes katsoa koko jaksoa. Pelkään että kärsisin. Mutta sitä se hevi sit kai on.

Olen toki sitä mieltä että kukin löytäköön diggaamastaan musasta ne omat juttunsa. Pliis, opettakaa mua, mitä ihmeen diggaamista tossa voi olla? Kaikki asiat oli vaan niin huonosti ettei siinä ollut edes mitään hauskaa.
Siksi so serious.

Ehdottomasti paras jakso tähän mennessä.

No kyl se sit varmaan pitää kattoa. Saatan yllättyä.
_

Tää sarja on kullan arvoinen kaikille meistä, ja tiedän jo etukäteen että Marzi on hoitanut Eugejakson juonnon yhtä hyvin kuin aiemmatkin. Eugen soitto vaan oli hirveätä kuultavaa. Sub Urban Tribe oli hyvä bändi.

pakko oli vaan avautua vähän, oli niin ahdistavaa katottavaa :D

Sama täällä. :(
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)