Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 512 13 14 15 1623 24 25 26 27
Epämuusikko
22.10.2008 21:50:08
Valssi: Minä Rakastan Sua..Monella tuottaa vaikeuksia.Tuuratessa huomannut.

Kyseisen biisin intro erottaa kitaristeissa ns. jyvät akanoista.
R.I.P Oksanen
isojussi
22.10.2008 21:52:53
Valssi: Minä Rakastan Sua..Monella tuottaa vaikeuksia.Tuuratessa huomannut.

Aikoinaan ekassa tanssipäntissä missä olin kosketinsoittajana lykkä haitaristifonistikitaristi mulle kaikki noi väänkin hankalammat. Sillon tota tuli hiulattua. Se kun oli yleensä eka valssi ja piti kokolailla kylmiltään tulkita. Ei oo ollenkaan paha, kun sen viitti treenata.

Saman biisin loppuhan kanssa on monelle miina.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
baron
22.10.2008 22:52:33 (muokattu 22.10.2008 22:53:20)

Kyseisen biisin intro erottaa kitaristeissa ns. jyvät akanoista.

Mun piti ihan tarkistaa kumpi meistä on seko, sinä vai minä. Siinähän on haitari-intro. Jos joku kitaristi yrittää sitä soittaa niin varmasti on akana.

Mähän oon meidän bändissä soittanut sen aina kiippareilla. Jotain sanoo kitaristeista, jos se niille on hankala.
KoskPaavo
22.10.2008 23:04:50
Mun piti ihan tarkistaa kumpi meistä on seko, sinä vai minä. Siinähän on haitari-intro. Jos joku kitaristi yrittää sitä soittaa niin varmasti on akana.

Mähän oon meidän bändissä soittanut sen aina kiippareilla. Jotain sanoo kitaristeista, jos se niille on hankala.

Itseasiassa M&T - originaalissa kuuluu olevan semmoinen huilu/mattosoundi tuossa. Korjatkaa jos oon väärässä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
baron
22.10.2008 23:14:25 (muokattu 22.10.2008 23:16:30)

Itseasiassa M&T - originaalissa kuuluu olevan semmoinen huilu/mattosoundi tuossa. Korjatkaa jos oon väärässä.

No se on joku kiippareilla aikaansaatu soundi. Mä kaivoin CD:n vartavasten esiin. Ei se mikään oikea soitin ole mutta mahdollisimman kaukana kitarasta.
isojussi
22.10.2008 23:15:02

Oikein muistat:

http://uk.youtube.com/watch?v=1HYFvJDTY_w

vai onks toi nyt sit huilu ja cembalo? what ever...
baron
22.10.2008 23:17:52

Voihan sen kitarallakin soittaa

Tää on just kitarisimia. Kitaran osuutta ei voi muka millään muulla soittaa, se on "pyhä soitin", mutta sitten kitaranvingutuksella voidaan korvata muka kaikki oikeat soittimet, akustiset flyygelit, haitarit ja mitä niitä on.
Tankero
22.10.2008 23:19:10
Tää on just kitarisimia. Kitaran osuutta ei voi muka millään muulla soittaa, se on "pyhä soitin", mutta sitten kitaranvingutuksella voidaan korvata muka kaikki oikeat soittimet, akustiset flyygelit, haitarit ja mitä niitä on.

Elä höpötä, viksu ihiminen.
Humppajyrä
baron
22.10.2008 23:21:16

Elä höpötä, viksu ihiminen.

Herran jestas, jos mä vedän kiippareilla Albatrossin, kitaristit saa paskahalvauksen ja sitten ne kuitenkin häpeämättä koveroi Little Richardia ja Jerry Lee Lewisiä ilman akustista flyygeliä!
KoskPaavo
22.10.2008 23:21:35
No Hammondi korvataan millä tahansa punaisella norjanpuulaudalla eikä kukaan välitä paskaakaan.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
22.10.2008 23:39:30
Herran jestas, jos mä vedän kiippareilla Albatrossin, kitaristit saa paskahalvauksen...

Vedät sen muuten hyvin!
Ukko
23.10.2008 15:56:09

Mä olen joutunut sen intron soittaan kerran hääkeikalla kitaralla kun ei ollut kiippareita.
COVS jäsen nro 6
Ukko
23.10.2008 15:57:43

Herran jestas, jos mä vedän kiippareilla Albatrossin, kitaristit saa paskahalvauksen ja sitten ne kuitenkin häpeämättä koveroi Little Richardia ja Jerry Lee Lewisiä ilman akustista flyygeliä!

Gui sä teet ne venytysäänet pianolla ?
COVS jäsen nro 6
baron
23.10.2008 16:00:52 (muokattu 23.10.2008 16:11:22)

Gui sä teet ne venytysäänet pianolla ?

Mä teen siitä pianoversion kuten säkin Minä rakastan sinua introsta kitaraversion:-)

Kyllähän syntikoissa on se bend-wheel, jolla ne venytysäänet kiippareillakin saadaan, mutta mä en tarvitse.

Edit: Jos kiinnostaa, voin lähettää sulle jossain rähäisessä pubissa tehdyn keikkaäänitteen, jossa känniset kritisoi piisiä jo sen aikana:-)
Lyyki
23.10.2008 16:16:50
Kyllähän syntikoissa on se bend-wheel, jolla ne venytysäänet kiippareillakin saadaan, mutta mä en tarvitse.

Kukaan koskaan missään ikinä ei ole pystynyt kitaraa korvaamaan synalla niin ettei oksennus lennä piste.
KoskPaavo
23.10.2008 16:22:32
Kukaan koskaan missään ikinä ei ole pystynyt kitaraa korvaamaan synalla niin ettei oksennus lennä piste.

No voi mahoton sitten. Ehkä airona , synassa on enämpi pintaa.
Ukko
23.10.2008 16:31:50

Mä teen siitä pianoversion kuten säkin Minä rakastan sinua introsta kitaraversion:-)

Mä soitin sen kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Mitään hehkua ei ollut asiaa kohtaan.
COVS jäsen nro 6
jape2
23.10.2008 16:33:29
Ei syna kitaraa korvaa, muttei korvaa synaakaan kitara.
Lyyki
23.10.2008 16:37:44
Ei syna kitaraa korvaa, muttei korvaa synaakaan kitara.

No vitsinä, eikä liittyny edes aiheeseen tsoooooriiiii
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)