Aihe: Äänenmittaus
1
Bazil
21.10.2008 19:52:16

Tervepä terve!

Pitäs saada äänentaso siedettävälle (= subjektiivinen) tasolle naapurirauhan takaamiseksi. Treeniksen naapuritalossa parin kerrosta ylempänä pitäisi joku mittaus tehdä. Millaisia mittalaitteita on olemassa / soveltuu moiseen ja olisiko joku Helsingissä valmis lainaamaan tai tulla mittaamaan puoleksi tunniksi kakkukahveille/kaljamakkaroille.
hape
21.10.2008 20:36:38

Mun käsittääkseni desibelimittareita saa lainaan jostain kaupungin virastolta, oiskohan ympäristökeskukselta. Voi olla, että olen väärässä, mutta semmonen käsitys mulla on. Kuulonhuoltoliitolta, tinnitusyhdistykseltä tms. kannattaa varmaan myös kysyä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
ahjteam
22.10.2008 18:08:46 (muokattu 22.10.2008 18:09:29)

Desibelimittarin saa Clas Ohlsonilta jollakin kuudellakympillä ja siitä on hyötyä myös joskus muulloinkin kuin tuolla yhdellä käyttökerralla...
www.keikkapaikka.info
kivi
22.10.2008 18:16:10
Desibelimittarin saa Clas Ohlsonilta jollakin kuudellakympillä ja siitä on hyötyä myös joskus muulloinkin kuin tuolla yhdellä käyttökerralla...

En suosittele käyttämään kuudenkympin desibelimittareita sen kummemmin kuin minkään Nokia-kännykän "desibelimittaria" tuollaiseen tarkoitukseen. Tarkoitus olis kuitenkin saada sellaista tulosta, jonka perusteella pystyy tekemään ratkaisuja.

Vuokralle kunnollinen dB-mittari, ja eri mittauspainotukset haltuun kun kerran melurajoista puhutaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)