Kasperi Tervonen 22.10.2008 01:08:25 | |
---|
Veteliköhän se Naikkareitten joillain levyilläkin? No enivei, Varren Husband-bändin, Lenni-Kallen tokalla ja Iiro Rantala New Trion levyillä Marzi soittaa ainakin, plus sitten tietysti omalla soololevyllään. Ne ekana kuunteluun ja sitten keikoille. Hemma Beast kannattaa ainakin tsekata, totisesti. Oolrait, täytynee tsekkailla. :) "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Meisseli 22.10.2008 01:15:12 | |
---|
Tuhannet kiitokset linkeistä, plussaa napsahteli. Sain vasta Väinölä-jakson tulemaan kestää kuulemma 116(?) ennenkuin seuraavan saa ladattua. Vastakkainasettelu keskustelussa ärsyttää myös minua suuresti, kunha musa toimii itelle. On kuitenkin melko varmaa että kaikki vieraat ovat omassa jutussaan hyviä. On myös hauska kuulla mitä he ajattelevat soittamisesta ja musiikista yleensä. Jarmo Saarta odotan kovasti. Olisipa kova juttu jos ohjelmassa olisi vieraana kitaristeja kuten esim. Jukka Orma tai vaikkapa Tommi Viksten. Änd Unnunnuu.... |
John Titor 22.10.2008 07:15:18 (muokattu 22.10.2008 07:15:52) | |
---|
Mut se et joku on vieraana kitaraklubissa tai se et Marzi, naapurin Kimmo tai vaikka Nigel Tufnel diggailee jonkun soitosta ei tee siitä automaattisesti hyvää soittajaa... Eihän??? Mmm... Kuulostaa siltä että sun mielestä on olemassa jokin objektiivinen määrittäjä soittajien laadullisille ominaisuuksille. Perin mielenkiintoista. Mä kun jotenkin oon aina käsittänyt että soittajan taso määrittyy sen mukaan, miten paljon joku diggaa sen soitosta - kanssamuusikko, kuuntelija tms. - ja kuinka paljon lopulta soitto saa seuraajia, so. määrittää tyyliä. BB King ei siis olekaan hyvä soittaja siksi että ihmiset tykkäävät sen soitosta, vaan siksi että joku reaalimaailman ulkopuolella oleva entiteetti on määrittänyt sen soiton "hyväksi". Näin sitä oppii uutta joka päivä. Olenko ainoa joka haistaa tässä ajatuksessa jollain tavalla pelottavaakin fatalismia? Mun mielestä on jollain tavalla mahtavaa, että täällä ollaan niin vitun vakavia. Ei noi Kitaraklubin soittajat vaan oo kukaan. Pitäisköhän itekin ruveta nillittämään kuinka Wäinölä veti aika nihkeällä särösaundilla, Teemu Viinikainen puhalteli muniin, Kämäräinen ei tiluttanu ja sillä oli kauheen nopee vibrato, Lyytinen saa kaiken anteeksi koska on nainen, Kosonen soitteli instrumentalistisia juttuja enempi ku musiikkia ja Euge oli vaan juntti hevari. Muuttuiskohan mun elämä antosammaksi sillon, sen sijaan että keskittyisin siihen miten hyvin noi kaikki vetää ja yrittäisin oppia jotain mitä lisätä omaan onnettomaan soittooni? Kyl varmaan, täytyy kokeilla. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
^Heitin plussan, asiaa asian vierestä. On se kumma, ku tälläinen ohjelma nyt tulee, ni porukka jaksaa vain valittaa. |
opa 22.10.2008 09:11:31 | |
---|
Niin minä vuonna? Hupsista. 1976 on siis Eugen syntymävuosi. http://www.rockway.fi |
jo_tu 22.10.2008 09:26:22 | |
---|
siis voi maailma, ei kyllä paljon uponnut tuo soolo-"kappale" valovirralta, ihan mukava tyyppi kyllä muuten.. |
Terry Pantheras 22.10.2008 09:45:03 | |
---|
Täällä varmaankin saa kommentoida jos ei pidä ohjelmassa esiintyvästä soittajasta, vaikka onkin mahtavaa, että tällainen ohjelma yleensäkin on olemassa? Jos kommentointia ei sulata, niin öööööö ottiatuota, se on mielestäni outoa. Höpsis töppöseen! |
Skebaristi 22.10.2008 09:49:10 | |
---|
Dodii, sehän tuli nopeasti (n. 930kb/s). Kannattaa näköjään latailla aamulla :P Möö |
Cletus Awreetus 22.10.2008 09:56:51 | |
---|
Eugen tietäen ainakin katutappelussa ja viinanjuonnissa:) Onhan se Euge oikeesti ihan Suomen Wylde, niin soiton kuin habituksensakin puolesta. Munaa riittää vaikka pienelle kylälle, ja kyllä on hupaisa veikko. Kyllä yks äijä, jolla on rock-asenne kohdallaan, on syytä olla vieraana. Se on kuitenkin ammattikitaristi, eli on niin monta tyyppiä jotka sen haluaa soittamaan kitaraa bändiinsä, että kaveri elää soitollaan - eikä mitään humppaa veivaamalla vaan omilla ehdoillaan. Eugesta kertoo aika paljon ne Rockwayn opetuspätkät, suosittelen:) Joo, pakko nyt munkin vähän puolustaa Eugea, vaikka en tota kitaraklubi-pätkää ole vielä nähnyt. Jätkähän handlaa ton rokkitouhun ihan mallikkaasti, vaikkakin välillä tuntuu silläkin olevan huonoja päiviä. Joskus treenattiin bändin kanssa samoilla kulmilla kuin Godsplague ja onnistuinkin kuulemaan kun Euge treenaili yksin. Äijä jammaili yksikseen hendrixpaskaa nupit kaakossa ja ei vittu kun oli uskomattoman hienon kuulosta. Sen jälkeen on ollut helppo antaa anteeksi noi guitar hero -rykäsyt. www.myspace.com/buzzpetrol |
toydragon 22.10.2008 11:32:00 | |
---|
Mmm... Kuulostaa siltä että sun mielestä on olemassa jokin objektiivinen määrittäjä soittajien laadullisille ominaisuuksille. Perin mielenkiintoista. Mä kun jotenkin oon aina käsittänyt että soittajan taso määrittyy sen mukaan, miten paljon joku diggaa sen soitosta - kanssamuusikko, kuuntelija tms. - ja kuinka paljon lopulta soitto saa seuraajia, so. määrittää tyyliä. BB King ei siis olekaan hyvä soittaja siksi että ihmiset tykkäävät sen soitosta, vaan siksi että joku reaalimaailman ulkopuolella oleva entiteetti on määrittänyt sen soiton "hyväksi". Näin sitä oppii uutta joka päivä. Olenko ainoa joka haistaa tässä ajatuksessa jollain tavalla pelottavaakin fatalismia? Mun mielestä on jollain tavalla mahtavaa, että täällä ollaan niin vitun vakavia. Ei noi Kitaraklubin soittajat vaan oo kukaan. Pitäisköhän itekin ruveta nillittämään kuinka Wäinölä veti aika nihkeällä särösaundilla, Teemu Viinikainen puhalteli muniin, Kämäräinen ei tiluttanu ja sillä oli kauheen nopee vibrato, Lyytinen saa kaiken anteeksi koska on nainen, Kosonen soitteli instrumentalistisia juttuja enempi ku musiikkia ja Euge oli vaan juntti hevari. Muuttuiskohan mun elämä antosammaksi sillon, sen sijaan että keskittyisin siihen miten hyvin noi kaikki vetää ja yrittäisin oppia jotain mitä lisätä omaan onnettomaan soittooni? Kyl varmaan, täytyy kokeilla. Tuntuu et sä itse yrität vääntää tästä asiasta vakavampaa kuin tää onkaan. Jos mun mielestä esim. tää Euge oli aika rupunen soittaja, niin ei kai mun tarvii oikeuttaa sitä mun mielipidettä kenenkään toisen kautta? Vai aletaanko lätkimään Hitler-kortteja pöytään? Omilla korvillaanhan näitä soisi kunkin arvioivan. En mä syö pääsiäisenäkään mämmiä, vaikku kulman hauskat kundit sanookin et se on hyvää. Musta se haisee, näyttää ja maistuu paskalta. Mut jos susta tuntuu et tää sesonkiherkku on suosionsa veroinen, niin paisko vaikka lapiokaupalla kerman kera! Enemmän on enemmän. |
Fuzzy Boner 22.10.2008 11:41:47 | |
---|
|
J.Hollström 22.10.2008 13:39:03 | |
---|
Euge oli vaan juntti hevari. Ihan symppis kafru tuntui ton ohjelman perusteella olevan. Soittohommelit meni välillä vähän huumoriosastolle. Why so serious? |
weldelandia 22.10.2008 14:08:44 | |
---|
Hemmetisti kiitoksia näistä uploadeista. Vaikka Maxi näkyykin niin mahtava saada nämä talteen. Ja jos haluatte Roope Latvalan esittelevän kitaroitaan ja latelemassa syvällisiä ajatuksia elämästä niin tässä (varmaan wanha mut laitan kuiteskin): http://www.youtube.com/watch?v=5MKjDbmBxy0 |
xEVH5150x 22.10.2008 14:19:03 | |
---|
Oli kyllä paras jakso tähän mennessä. Harmi että jäi tuosta hellbillystä vajaaksi tuo video. Someday you will make a girl happy, for a short period of time. Then she'll leave you and be with new men who are ten times better than you could ever hope to be. These men are called guitarists. |
825107 22.10.2008 14:42:40 | |
---|
|
juikkipuikki 22.10.2008 14:48:07 | |
---|
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
sepisti 22.10.2008 14:56:19 | |
---|
Pitäisköhän itekin ruveta nillittämään kuinka Wäinölä veti aika nihkeällä särösaundilla, Teemu Viinikainen puhalteli muniin, Kämäräinen ei tiluttanu ja sillä oli kauheen nopee vibrato, Lyytinen saa kaiken anteeksi koska on nainen, Kosonen soitteli instrumentalistisia juttuja enempi ku musiikkia ja Euge oli vaan juntti hevari. Muuttuiskohan mun elämä antosammaksi sillon, sen sijaan että keskittyisin siihen miten hyvin noi kaikki vetää ja yrittäisin oppia jotain mitä lisätä omaan onnettomaan soittooni? Kyl varmaan, täytyy kokeilla. Ei siinä mitään kokeile:) Mun mielestä on ihan okei, jos pitää kaverinsa puolta. Se täytyy sanoa, että komeastihan tuo Eugen plektra alternatella-pauhasi. Ja äijä vaikutti suhtautuvan soittamiseen kuitenkin aika nöyrästi. Itse kuitenkin paasasit Juccizelle siitä, että jos ei ole tekniikkaa, ei voi kuulostaa hyvältä. Nyt olet kuitenkin sitä mieltä, että rock-uskottava asenne riittää... Se minkä kuvan tosta eilisestä ohjelmasta sain, oli kuitenkin se, että Euge on enemmän fiilis-miehiä, eikä ota kitarointia liian vakavasti. Ehkä tässäkin hommassa kävi niinkuin Idolssissa, että biisivalinta ei tehnyt oikeutta soittajalle. PS. Toi, mitä ilmeisenä läppänä heitit Lyytisestä, taitaa kuitenkin olla ihan totta. Se, että arvostelisi niinkin harvinaista herkkua, kuin naiskitaristia, tuntuu olevan ihan sama kuin jos joku lyö naista. Ei sellaista voi hyväksyä. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Anti 22.10.2008 15:01:59 | |
---|
Hei, mikä mahto olla marzin keppi tuossa Kosos-jaksossa? kalamies#27 >-)))> |
Terry Pantheras 22.10.2008 15:13:12 | |
---|
http://www.rockway.fi/kitaraklubi.php?f=32 Tossahan se on kokonaan. No huh, ei iskeent yhtään... Oon jollain Ozzy-cover-keikalla nähnyt Eugen ja oli kyllä siinä ihan eri mies soitannollisesti kuin tuossa pätkässä. Toisaalta tuo biisi on niin umpihölmö, että vaikuttanee asiaan... :) Höpsis töppöseen! |
Wahi 22.10.2008 18:08:55 (muokattu 22.10.2008 18:10:59) | |
---|
Huhhuh, että mä vihaankin noita pinch harmonicceja. Siis, tiettyihin kohtiin saattaa sopia esim. johonki soolon väliin, mutta yksi ärsyttävimpiä asioita on tunkea niitä riffien sekaan... laatta meinas lentää ku kuuntelin tota touhua. Ihan mielenkiintonen jakso oli (niinkuin aina) mutta ei oikeen noi Eugen soittamat jutut oo ihan sitä mun juttuu. Aikamoinen Wylde-klooni vaikutti olevan, soundit ja soitto. Oli pakko kelata osa siitä soolosta, oli se niin ärsyttävän kuulosta kamaa. Mutta juu, makuasia sano se yks koira... Edit: ja tarkoitus ei ollut provosoida tai yllyttää mitään hevi vs. jazz väittelyitä, pakko oli vaan avautua vähän, oli niin ahdistavaa katottavaa :D Shine on you crazy diamond |