powerfly 12.10.2008 11:44:31 | |
---|
Van halenin saundi on aika tunkkainen. Oisko muuta vaihtoehtoa ehdottaa? Mites jos etsisit sen oman soundin ,etkä yrittäis kopioida mitn... sehän se vasta lystiä on,kun pääsee hyvään vauhtiin tossa mikki-,spedu-,putkivaihtovimmassa!! Tyyppaa vaikka minihumpparia.. Ronkeli ei saa rinkeliä |
Insane Kane 12.10.2008 12:04:50 | |
---|
Mites jos etsisit sen oman soundin ,etkä yrittäis kopioida mitn... sehän se vasta lystiä on,kun pääsee hyvään vauhtiin tossa mikki-,spedu-,putkivaihtovimmassa!! Tyyppaa vaikka minihumpparia.. Mites jos omat soundit on jo löydetty ja nyt etitään muiden, mitä? Ihan naseva kommentti kuitenkin ammattimuusikolle ;) |
suolintu 12.10.2008 12:29:26 | |
---|
Kertokaahan nyt noista evolution mikeistä. Mulla ei ole mitään kokemusta, että kuinka suuren hyödyn mikrofonien vaihdolla saa joten kun täällä on tätä porukkaa joka on noiden kanssa veivannut niin kertokaahan mielipiteitä etten ihan hukkaan rahoja mene laittamaan. Kuten tuossa vähän aiemmin jo kirjoitin niin kitara on rg560 ja materiaali ilmeisesti mahonkia. Tällä hetkellä siinä on vakiomikki eli v8 ja sen haluan vaihtaa joko dimarzion evolution tai evo mikkiin. Noista vielä kun saisi päätettyä, että kumpi olisi parempi.. Soundi näytteitä olen käynyt kuuntelemassa ja arvioita lukemassa, mutta kertokaa nyt jotain :) Kiitti jo etukäteen. |
powerfly 12.10.2008 12:36:32 | |
---|
..Tota pitäis melkeen kysyä joltain AMMATTImuusikolta... Ronkeli ei saa rinkeliä |
Insane Kane 12.10.2008 12:39:01 | |
---|
..Tota pitäis melkeen kysyä joltain AMMATTImuusikolta... Tahi sitten hakee sitä omaa soundia siitä v8 mikistä. |
suolintu 12.10.2008 13:35:56 | |
---|
Joo, no mulle ihan sama onko se soundi oma vai lainattu, mutta joku AMMATTImuusikko vois kyllä kertoa näistä asioista kun sitä tietoa ja taitoa löytyy. |
Meisseli 12.10.2008 16:44:38 | |
---|
Mites jos etsisit sen oman soundin ,etkä yrittäis kopioida mitn... sehän se vasta lystiä on,kun pääsee hyvään vauhtiin tossa mikki-,spedu-,putkivaihtovimmassa!! Tyyppaa vaikka minihumpparia.. Kysyn täällä neuvoja koska mikkien vaihtelu on aina ollut itsellä vähäistä ja koska aion soittaa Van Halen-biisejä, haluan Van Halen-saundin. Omat saundit on löydetty. Toisekseen tiedän että täällä pyörii kavereita joilla on tietoutta tuontyyppisestä saundista ja eri mikkien toimivuudesta ko. musaan. Änd Unnunnuu.... |
Jazz- 15.10.2008 10:38:13 | |
---|
Oon hieman pihalla noista aktiivi ja passiivimikeistä nyt, joten voisiko joku selittää yksinkertaisemmin minulle asian... Projektina olisi nimittäin mikkien vaihto Tokai ALS-48 -kitaraan. Mikeiksi oon kattellut SD:n alnico II pro:ta tallamikiksi ja SD:n '59 kaulamikiksi. Kaverilla on nuo alnicot ja hyvältä kuulostaa ja tallaan kyllä kaipaan tommosta lämpimämmin saundaavaa mikkiä. Eli mites, juotetaanko mikit vaan kiinni potikoihin ohjeiden mukaan? Vai onko nuo mikit aktiivimikkejä...? Hä. |
juikkipuikki 15.10.2008 12:04:36 | |
---|
Ekalla sivulla on näin: Mikä ero on aktiivi- ja passiivimikeillä? Aktiivimikeissä on mikkeihin sisään rakennettu etuvahvistin. Aktiivimikkien etuja ovat usein passiivimikkejä suurempi ulostuloteho ja hurinattomuus. Huonona puolena aktiivimikit tarvitsevat 9V patterin toimiakseen ja niiden kanssa joutuu käyttämään valmistajasta riippuen 25K tai 250K potikoita. Tästä syystä aktiivi- ja passiivimikkien käyttäminen samassa kitarassa ei usein onnistu. Jakki täytyy myöskin vaihtaa stereojakkiin. Edellä mainitut osat (patteria lukuun ottamatta) tulevat yleensä mikkien mukana. Aktiivimikit kuluttavat kuitenkin varsin vähän virtaa, joten patteria ei tarvitse vaihtaa kuin korkeintaan kerran vuodessa. Aktiivimikkejä valmistavat mm. EMG, Seymour Duncan ja Mastertone. Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
suolintu 16.10.2008 14:21:32 | |
---|
Nyt on tallaan dimarzion Evo2:n tilattu. Olisi ollut mukava kuulla mielipiteitä tuosta mikistä ja vielä ostohetkelläkin olin epävarma lähteekö evo vai evo2 tilaukseen. Toivottavasti ei nyt ihan paska ostos tullu tehtyä.. |
narmo 17.10.2008 12:21:33 (muokattu 17.10.2008 12:21:45) | |
---|
Laitappa sitten kokemuksiasi siitä evosta; olen harkinnut saman mikin hankkimista. Vieläpä samanlaiseen kitaraan. |
P-man 17.10.2008 14:36:27 | |
---|
Nyt on tallaan dimarzion Evo2:n tilattu. Olisi ollut mukava kuulla mielipiteitä tuosta mikistä ja vielä ostohetkelläkin olin epävarma lähteekö evo vai evo2 tilaukseen. Toivottavasti ei nyt ihan paska ostos tullu tehtyä.. Ei ollut huono ostos. Mulla on mahonkirunkoisissa kitaroissa tällähetkellä Evolution/Evolution, Evo2/Paf pro ja Stevs`s special/Paf pro. Noista Evo2/Paf pro toimii omaan makuun parhaiten. |
Jazz- 17.10.2008 20:35:07 | |
---|
Olettaen siis, että SD:n alnico pro II ja '59 ovat passiivimikkejä? |
fox 17.10.2008 21:08:42 | |
---|
Olettaen siis, että SD:n alnico pro II ja '59 ovat passiivimikkejä? Kyllä ne on, eli jos tuo aikasemman postauksen kitara on vastaanottava osapuoli, niin ei tarvii muita vaihtoja tehdä, asennusohjeen mukaan vaan juottelet entisten paikalle. |
Kisma 18.10.2008 16:02:42 (muokattu 18.10.2008 16:09:12) | |
---|
Mahtuuko ibanez rg321 tallaan ja kaulaan Emg mikit? |
Wespa 19.10.2008 13:15:15 | |
---|
Mahtuuko ibanez rg321 tallaan ja kaulaan Emg mikit? Vanhempiin Korea-Iboihin (mm. RG320) ainakin menee heittämällä, joten ei ole mitään syytä olettaa ettei näihin uudempiinkin menisi. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Kisma 19.10.2008 13:27:16 | |
---|
En tajunnu, että EMG sivuilla on niitten mitat. Ainki rg321 -05 Koreassa tehtyyn mittojen mukaan mahtuis. |
M4ss3 m/ 21.10.2008 09:00:45 | |
---|
Voiko Seymour Duncanin Blackout aktiivihumbuckerin vaihtaa Emg aktiivimikin tilalle. Emg mikeissähän on se pikakiinnitys noissa aktiiveissa ainakin, niin voiko tuon Blackout:n laittaa siihen Emg:n kiinnitys-systeemiin? |
Humanoid 21.10.2008 21:32:38 | |
---|
Voiko Seymour Duncanin Blackout aktiivihumbuckerin vaihtaa Emg aktiivimikin tilalle. Emg mikeissähän on se pikakiinnitys noissa aktiiveissa ainakin, niin voiko tuon Blackout:n laittaa siihen Emg:n kiinnitys-systeemiin? Kyllä voi. Sami / Ääniportti |
Kyllä voi. Jes, ja kysyisin vielä, että onko raskaampi kuin Emg:t noi Blackout:t. Lähteekö pinchit paremmin? Voiko samaan aikaan olla Blackout ja Emg 60 samassa kitarassa? |