John Titor 20.10.2008 19:25:01 (muokattu 20.10.2008 19:25:15) | |
---|
Sviddu kun kaikki kehuu tota Marzia, enkä oo ite kuullu miehen soittavan missään muualla kuin justiinsakin tuolla kitaraklubissa komppailemassa muita. Mitäköhän kautta miehen soittoon kannattais tutustua? Veteliköhän se Naikkareitten joillain levyilläkin? No enivei, Varren Husband-bändin, Lenni-Kallen tokalla ja Iiro Rantala New Trion levyillä Marzi soittaa ainakin, plus sitten tietysti omalla soololevyllään. Ne ekana kuunteluun ja sitten keikoille. Hemma Beast kannattaa ainakin tsekata, totisesti. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Hannu H. 20.10.2008 19:37:08 | |
---|
Marzi vetelee myös Leningrad Cowboysin uusimmalla levyllä. Livestä en tiiä? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Apricot 20.10.2008 19:54:13 | |
---|
Engbergistä tuli mieleen, että onko kukaan kuullut tätä hauskaa levyä: http://www.musicfinland.com/fissio/ Löytyy ainakin multa. Pari vuotta tuli käytyä Peterin tunneillakin. Siinä olisi kyllä valtava tieto- ja taitopankki kitaraklubiin:) Ei ehtisi puolessa tunnissa kuin raapaista pintaa kaikista asioista. |
Peltsi88 20.10.2008 20:55:43 | |
---|
Huomenna sitte Euge vetelee klubis. Jos taas vaihteeks innostuis tästä ohjelmasta. |
M!Xu 20.10.2008 21:49:29 (muokattu 20.10.2008 21:50:05) | |
---|
Onhan noita kaikenmaailman "bodomreaper666" -tyyppejä tätä nykyä jo sen verran liikenteessä, että luohan se varmasti stereotypioita siitä, että metallimusiikin ystävät olisivat yleisesti ottaen puukorvia, jotka eivät tee muuta kuin sahaa Bodomia tabeista (niin kuin monet varmasti jonkin aikaa ovatkin). En kuitenkaan käsitä, että miksi kukaan dissaisi tästä syystä koko metalligenreä. Yleensä ne ammattilaiset, jotka _soittavat_ sitä metallia, ovat jo hieman eri tasolla. Olen samaa mieltä. Minua pännii juuri tämä kapeakatseinen ajattelutapa "hevimiesten" musiikillisesta yksipuolisuudesta. Välillä tuntuu, että "jazzmiehen" perusolettamus on se, että "hevimies" ei osaa teorian pikkuyksityiskohtia ja improvisoida monimutkaisen sointukierron päälle. Ei se välttämättä mene näin. Ja toisekseen, joidenkin "jazzmiesten" puheista voi päätellä, että he pitävät heviä ja metallia kaikin tavoin alempana musiikkityylinä. "Ai, sä kuuntelet heviä. Taidat olla vähän tyhmä." Tietysti, tätä täysin perusteetonta vihanpitoa käydään myös toiseen suuntaan, sitä en kiellä. Molemmat ajatustavat ovat vanhanaikaisia. Nykypäivänä metallimusiikin progeimmat ääripäät voivat olla paljon monimutkaisempaa, teoreettisesti vaativampaa ja kaavoihin kangistumattomampaa kuin monet jazz-meiningit. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että hieman "modernimpi" jazz on paljon vähemmän puuduttavaa ja kyllästyttävää. Täytyy muistaa, että olen teini, eikä puheitani voi ottaa vakavasti. Lisäksi kuuntelen heviä, joten taidan olla vähän tyhmä. Toisaalta pidän myös John Coltranesta ja Thelonoiuos Monkista, joten minustä löytyy myös taiteilijapössyttelijäpuristin vikaa. Kuinka ristitiitaista. ED: Sry off-topic Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins?
-Frank Zappa |
Jankku 20.10.2008 22:43:59 | |
---|
Olen samaa mieltä. Minua pännii juuri tämä kapeakatseinen ajattelutapa "hevimiesten" musiikillisesta yksipuolisuudesta. Välillä tuntuu, että "jazzmiehen" perusolettamus on se, että "hevimies" ei osaa teorian pikkuyksityiskohtia ja improvisoida monimutkaisen sointukierron päälle. Ei se välttämättä mene näin. Ja toisekseen, joidenkin "jazzmiesten" puheista voi päätellä, että he pitävät heviä ja metallia kaikin tavoin alempana musiikkityylinä. "Ai, sä kuuntelet heviä. Taidat olla vähän tyhmä." Tietysti, tätä täysin perusteetonta vihanpitoa käydään myös toiseen suuntaan, sitä en kiellä. Molemmat ajatustavat ovat vanhanaikaisia. Nykypäivänä metallimusiikin progeimmat ääripäät voivat olla paljon monimutkaisempaa, teoreettisesti vaativampaa ja kaavoihin kangistumattomampaa kuin monet jazz-meiningit. Omasta kokemuksestani voin sanoa, että hieman "modernimpi" jazz on paljon vähemmän puuduttavaa ja kyllästyttävää. Täytyy muistaa, että olen teini, eikä puheitani voi ottaa vakavasti. Lisäksi kuuntelen heviä, joten taidan olla vähän tyhmä. Toisaalta pidän myös John Coltranesta ja Thelonoiuos Monkista, joten minustä löytyy myös taiteilijapössyttelijäpuristin vikaa. Kuinka ristitiitaista. ED: Sry off-topic Aivan samaa mieltä, mistä lienee ihme stereotypia peräisin. Ihmisiä ne vaan on, niin jazzäijät ku hevipertitkin ;) Molemmis on niitä ääripäitä, tiedän kokemuksesta. Tosin nämä "Bodom-reaper-666" tyypit ehkä pitää hieman kovempaa meteliä ja on enemmän esillä. Hell is where the heart is! |
PappaSF 20.10.2008 23:28:05 | |
---|
Heh, vielä juttua löytyy hevi vs jazz jne. Humppamiehet ne vasta on hirmu tykittäjiä, ei niille pärjää ees piru jolla on sata kättä ja miljuuna sormea, heh vitsi vitsi ;-) Take it easy, relax and let all flower bloom. Hyviä mestarillisia soittajia löytyy ihan kaikista musiikkityyleistä ja näitä kaikkia on hieno kuunnella, ite tykkään jotakuinkin kaikesta musiikista muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mutta en tuomitse niitä sen takia vaikka en niitä diggaa. Vähän tuo ylempi on off topikin mutta ei se taida maailmaa kaataa. Itse ohjelma Kitaraklubi on kyllä ollut kiva katella, itse toivon, että mahdollisimman laaja-alaisesti siinä esitettäsiin kitaristeja eri musiikkityyleistä, tunnettuja ja tuntemattomampiakin (kuhan osaavat soittaa ;-D ) Kivaa on tietää myös millä vermeillä äijät vetelee ja myös vähän heidän taustoistaankin, treenitavoistaan ym. mitä nyt mieleen tuleepi. Tuosta Marzista sen verran että tosiaan voisi itseään haastatella ja esitella omaa musakalustoaan ja kertoa taustoistaan, osaa ainakain mun mielestä kyllä soittaa hienosti kitaraa ja vetelee jotakuinkin kaikkea mitä eteen laitetaan soitettavaksi eli aikas pätevä kitaristi mun mielestä on. Joo eipä tässä tällä erää tään kummempaa kuin seuraavaa jaksoa odotellessa, joka tuleekin jo huomenissa. |
cuckoo 21.10.2008 00:11:20 | |
---|
Mulla on sellanen perstuntuma että tämän väittelyn osapuolilla on ikäeroa keskimäärin semmoset 5 vuotta. Eli nuorempana diggaillaan hevistä ja nopeesta tekniikasta ja mahtipontisuudesta ja sitten kun ikää tulee, aletaan arvostaa jazz/blues-ilmaisua ja vähempiä nuotteja ja monipuolisempaa harmoniaa. Näin minulle ainakin on käynyt!! Saatan olla väärässäkin. Se on nimittäin toinen asia minkä joutuu monesti huomaamaan kun ikää tulee :-o Kysely pystyyn! Hevi vai Jazz/blues ja vastaajan ikä? |
ReBeat 21.10.2008 00:15:10 | |
---|
Kysely pystyyn! Hevi vai Jazz/blues ja vastaajan ikä? Mielellään toisessa ketjussa sitten... ehkä? |
John Titor 21.10.2008 06:48:02 | |
---|
Mulla on sellanen perstuntuma että tämän väittelyn osapuolilla on ikäeroa keskimäärin semmoset 5 vuotta. Eli nuorempana diggaillaan hevistä ja nopeesta tekniikasta ja mahtipontisuudesta ja sitten kun ikää tulee, aletaan arvostaa jazz/blues-ilmaisua ja vähempiä nuotteja ja monipuolisempaa harmoniaa. Näin minulle ainakin on käynyt!! Saatan olla väärässäkin. Se on nimittäin toinen asia minkä joutuu monesti huomaamaan kun ikää tulee :-o Kysely pystyyn! Hevi vai Jazz/blues ja vastaajan ikä? Niin, se se on vaan vähän surullista jos luulee että kaikki musa toimii samalla estetiikalla, silloin ei edes ikä auta. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Epämuusikko 21.10.2008 11:57:31 | |
---|
Koettakaa nyt pysyä asiassa. Vastakkainasettelu vittuun. R.I.P Oksanen |
Kiksaus 21.10.2008 12:07:28 | |
---|
Sviddu kun kaikki kehuu tota Marzia, enkä oo ite kuullu miehen soittavan missään muualla kuin justiinsakin tuolla kitaraklubissa komppailemassa muita. Mitäköhän kautta miehen soittoon kannattais tutustua? No Marzin soololevy on hyvä paikka aloittaa. Löytyy kirjastoista ja kaupoista. Varsinkin Solutasolla on aivan mahtava. Ja tää JHS veto oli aika hauska http://www.youtube.com/watch?v=1_Xt1lst_b4&feature=related "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
juikkipuikki 21.10.2008 12:18:37 | |
---|
Koettakaa nyt pysyä asiassa. Vastakkainasettelu vittuun. Niinistöä lainaten: Vastakkainasettelun aika on ohi :) Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Terry Pantheras 21.10.2008 12:38:53 | |
---|
No Marzin soololevy on hyvä paikka aloittaa. Löytyy kirjastoista ja kaupoista. Varsinkin Solutasolla on aivan mahtava. Ja tää JHS veto oli aika hauska http://www.youtube.com/watch?v=1_Xt1lst_b4&feature=related Marzin soitto on kyl siinä määrin hassun näköstä, että näyttää kuin se ei ite soittais sitä mitä ämyreistä kuuluu. Eli se näyttää melkeinpä playback-soitolta. Ehkä nuo ei-niin-rytmikkääseen tahtiin menevät maneerit ja tietynlainen kehonkieli tekee sen... Höpsis töppöseen! |
Jankku 21.10.2008 13:14:11 | |
---|
Marzin soitto on kyl siinä määrin hassun näköstä, että näyttää kuin se ei ite soittais sitä mitä ämyreistä kuuluu. Eli se näyttää melkeinpä playback-soitolta. Ehkä nuo ei-niin-rytmikkääseen tahtiin menevät maneerit ja tietynlainen kehonkieli tekee sen... Perkeles, en muistanukkaan että Marsu on noin kova vokalisti ;) Hell is where the heart is! |
Aki 21.10.2008 13:29:40 (muokattu 21.10.2008 13:53:28) | |
---|
No mietipä asiaa toisin päin, niin ehkä saat ajatuksesta kiinni - sanoisitko, että jollain on hyvä tekniikka, jos soitto kuulostaa ihan kauhealta? En, mutta sillä voi olla. Mun mielestä noi asiat ei ole toisiinsa sidoksissa. Kaikkihan kuulostaa hyvältä ilman kontekstia. Olen eri mieltä. Kyllä soittajista voi sanoa jo soundcheckissä kun näpräävät itsekseen että tulevatko kuulostamaan hyvältä vai ei, vaikkei tietäisi mikä tapahtuma tai musiikkityyli on kyseessä. Mä en oikein taida osata seurata sun ajatusta. Engbergistä tuli mieleen, että onko kukaan kuullut tätä hauskaa levyä: http://www.musicfinland.com/fissio/ Kovan luokan soittajia tuossa. On, ja villiä menoa. Ostin platan jo julkaisuvuonna, mutta en kyllä yhtään tiedä missä se on juuri nyt. Vielä vuosi sitten kuuntelin hyvin paljon. Tosin Engbergin soundista pelkän Mesan Formulan läpi ei voi olla montaa mieltä. Se on aika köpö. Mutta sopii kyllä tuolle levylle ihan jees. Ite en osais soittaa tuollasella soundilla. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
juikkipuikki 21.10.2008 19:22:03 (muokattu 21.10.2008 19:37:53) | |
---|
Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Kiksaus 21.10.2008 19:40:05 | |
---|
Jumalaut, mitä menoa! http://www.rockway.fi/kitaraklubi.php Tuolta jo esimakua. Kuulosti juuri niin huonolta kuin mitä odotinkin. En edelleenkään käsitä hehkutusta. Sehän tais olla vielä selvinpäin? "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
juikkipuikki 21.10.2008 19:44:55 | |
---|
Kuulosti juuri niin huonolta kuin mitä odotinkin. En edelleenkään käsitä hehkutusta. Sehän tais olla vielä selvinpäin? Tossa taitaa olla? Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
Kuulosti juuri niin huonolta kuin mitä odotinkin. En edelleenkään käsitä hehkutusta. Sehän tais olla vielä selvinpäin? Joo en minäkään tuota hehkutusta käsitä. Wäinölän Boogie oli sekä biisinä, että soitannollisesti aivan eri tasolla. Basisti on lyömäsoitin. |