Ben_D 19.10.2008 10:54:29 | |
---|
Ajattelin ENGL Savageeni vaihtaa (vaihdattaa) Svetlana KT-88 pääteputket. Onko toimivat vai pitäiskö valita jonkun muun valmistajan putket? Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal |
WinterMad 19.10.2008 11:13:24 | |
---|
Uraltone väittää, että olisivat parhaat KT88:sit heidän valikoimassaan. Itselläni ei juuri tästä putkityypistä ole Svetlanan kanssa kokemusta, mutta 6L6GC:t on ainakin todella hyvät. |
DZN 19.10.2008 12:32:06 | |
---|
Juu, svetlanaa vaan. Mä laitan Ultra Leadiini sellaiset, kunhan aika koittaa. Aka. Dino and 6077dino |
Focke Wulf 19.10.2008 12:38:37 | |
---|
Ja ovat C-logoiset svetlanat... Life is hard, then u die |
pekurides 19.10.2008 13:12:26 | |
---|
Tunteella päin vittua. |
Wespa 19.10.2008 13:20:48 | |
---|
Svetlana on aika takuuvarma ratkaisu. Monesta paikasta muistan tosin lukeneeni että eivät olisi aivan yhtä pitkäikäisiä kuin muutaman muun valmistajan tuubit, mutta soundi onkin sitten aika lailla parasta mitä nykyään saa.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
evilock 20.10.2008 17:02:50 | |
---|
Suosittelen lämpimästi. Meikäläisellä heräsi päättäri (VHT 2902) ihan uudenlaiseen eloon ja runnomaan juurikin noilla. Tosin vaihdoin samalla myös ylipäänsä tyyppiä 6550:sta KT-88:iin. Semmonen fiilis jäi kuitenkin että harvemmin saa parilla sadalla eurolla hommattua noin paljon lisämunaa kitarakamoihin. |
Dropped C 20.10.2008 17:08:47 | |
---|
Tää nyt ei liity ihan suoraan aiheeseen, mutta kumpi säröytyy aiemmin 6550 vai KT-88? Eli toistepäin sanottuna kummassa on enemmän headroomia? |
Ben_D 20.10.2008 20:06:25 | |
---|
Mikko Uraltonesta vastasi seuraavaa: "SED KT88:a löytyy suoraan hyllystä. Myös Genalex KT88:ja kannattaa harkita..." Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal |
Janne19691 21.10.2008 08:25:14 | |
---|
Tää nyt ei liity ihan suoraan aiheeseen, mutta kumpi säröytyy aiemmin 6550 vai KT-88? Eli toistepäin sanottuna kummassa on enemmän headroomia? Sitä ei voi tyypistä päätellä. Siihen vaikuttaa se minkälaiset arvot putkella on, noi putket biasoituu kyllä samalle alueelle. Soundieroa noilla mielestäni on sen verran 6550 on kai hieman rankemman kuuloinen ja KT88 pehmeämpi, tähän vaikuttaa tosin valmistajakin. Itse käytän molempia putkia mutta eri vahvistimissa, lemppariputket ehdottomasti. Kiinalaiset (Shuguang) tekee hyvän kuuloista KT88:ia myös, mielestäni ehkä parempia kuin JJ KT88. Itsellä on ollut kiinalaiset Divided by 13 RSA23 vahvistimessa nyt yli vuoden (ja pääte on aina säröllä) ja hyvin on toistaiseksi kestänyt. SED 6550C (=C= Svetlana) putket mulla on Marshall Superbassossa ja yhdistelmä on musta aika täydellinen. Rule #1: There are no rules. |
Dropped C 21.10.2008 09:40:05 (muokattu 21.10.2008 09:42:41) | |
---|
|
Terry Pantheras 21.10.2008 10:08:56 | |
---|
Minkäs putkityypin kanssa tuon KT88:n vaihtaa päittäin? 6L6? KT77, mitkä mun Framuksessa on, voi ainakin vaihtaa ilman kommerverkkejä EL34:sten kanssa. Höpsis töppöseen! |
Janne19691 21.10.2008 10:23:42 (muokattu 21.10.2008 10:24:26) | |
---|
Minkäs putkityypin kanssa tuon KT88:n vaihtaa päittäin? 6L6? KT77, mitkä mun Framuksessa on, voi ainakin vaihtaa ilman kommerverkkejä EL34:sten kanssa. Varmuudella kai vain 6550:n kanssa mutta on monia vahvistimia joihin voi heittää melkein minkä tahansa tyypillisimmän pääteputken kunhan huolehtii biasoinnista. Se on vahvistinkohtaista. Tähän liittyy monta asiaa jotka tulee ottaa huomioon putken tyyppiä vaihdettaessa: biasointi, vahvistimen anodijännite, putken ottama hehkuvirta, putken antama ulostuloteho ja jossain tapauksissa putken kannan nastojen kytkentä. Rule #1: There are no rules. |
DZN 21.10.2008 14:40:17 | |
---|
Mulla pauhaa ultra leadissa sovtekit tällä hetkellä ja täytyy sanoa, että ne ovat hyvät. Isot pojat maailmalla kertoo, että laatu sovtekin kt88:ssa on hyvä, ei muuta arvojaan käytössä ja soundi on hyvä. JJ kuulemma on liian tumma ja alapäävoittoinen. kT88 on muutenkin aika rankka putki niin ei sitä alakertaa tarvitse enää korostaa. Tung solin 6550 on kuulemmä hyvin samanlainen(ellei peräti sama, kuin sovtekin kt88). EH taitaa olla myös uudelleen leimattu sovtek. Jostain sattui myös silmiin, että GE:n nos 6550 olisi savageen "se juttu". Samalla kuulemma rft:n nos 12ax7:t v2 ja v3 kohtiin. Kyllä kai ne golden lion kt88 on hyviä myös. JJ:tä ei kuulemma kannata laittaa mutta teslaa taas joo. Tiedä häntä. Luultavasti Svetlanat on hyviä kans. Ainakin niitä kehutaan aika paljon kans. Aka. Dino and 6077dino |
Ben_D 21.10.2008 14:46:43 | |
---|
Mulla pauhaa ultra leadissa sovtekit tällä hetkellä ja täytyy sanoa, että ne ovat hyvät. Isot pojat maailmalla kertoo, että laatu sovtekin kt88:ssa on hyvä, ei muuta arvojaan käytössä ja soundi on hyvä. JJ kuulemma on liian tumma ja alapäävoittoinen. kT88 on muutenkin aika rankka putki niin ei sitä alakertaa tarvitse enää korostaa. Tung solin 6550 on kuulemmä hyvin samanlainen(ellei peräti sama, kuin sovtekin kt88). EH taitaa olla myös uudelleen leimattu sovtek. Jostain sattui myös silmiin, että GE:n nos 6550 olisi savageen "se juttu". Samalla kuulemma rft:n nos 12ax7:t v2 ja v3 kohtiin. Kyllä kai ne golden lion kt88 on hyviä myös. JJ:tä ei kuulemma kannata laittaa mutta teslaa taas joo. Tiedä häntä. Luultavasti Svetlanat on hyviä kans. Ainakin niitä kehutaan aika paljon kans. GE = Genalex? RFT = ? Evince - Abandon Belief Streaming@http://www.myspace.com/evincemetal |
GE = General Electric. Taitaapi olla NOS-kamaa.... |
tommiot 21.10.2008 15:02:49 | |
---|
GE = General Electric. Taitaapi olla NOS-kamaa.... Eikös noi GEC ja Genalex ja Mullard oo vaan eri leimoja millä noita on myyty eri puolille maailmaa? Varmaan tarkoitettiin kuitenkin noita New Sensorin valmistamia reissueita, eikä alkuperäisiä MOV:n valmistamia, jotka on aika harvassa ja kovissa hinnoissa. |
pekurides 21.10.2008 16:59:04 | |
---|
Minkäs putkityypin kanssa tuon KT88:n vaihtaa päittäin? 6L6? KT77, mitkä mun Framuksessa on, voi ainakin vaihtaa ilman kommerverkkejä EL34:sten kanssa. Jossain ameeriikan foorumilla joku heebo kehU että oli Cobraan nelikon KT88 työntänyt ja hyvin oli kuulemma pelannu.. olikohan biasiksi suositeltu jotan 50Ma lukemia... mutta voihan tuokin olla ihan höpölöpö juttuja. Voipi kuitenkin rasittaa muuntajaa liikaa ja jostain resistorista puhuvat että pitäisi vaihtaa n.100Kohmia jos 220 kiinni. Varmaankin liittyy P=UxI tehoihin ja virtoihin? En tiiä mittään..... pinnijärjestys kuitenkin sama. Itse en saanut varmistusta Framuksen supportista parista yrityksestä huolimatta.. aika persiistä tuommonen, tai ei sitten guntterit ja horstit ummartaneet mitä härmän urpo yritti selittää :) MUtta sitten Itse kokeilin uteliaisuudesta kuitenkin varovasti pikkuvolalla JJ:n KT88 paria ja kyllä sieltä tunnistettava KT88 jylhäpaksu runttaus tuli , TAISIN TUNG-SOL 6550 MYÖS KOKEILLA MUTTA NE KÄVIVÄT aivan LIIAN KUUMINA jA saundikin MUISTAAKSENI liian pyöreä mielestäni. rEENIKSELLÄ EI OLE USKALTANUT..... vitun caps lock... (Nelikkkkoa ei päässytkään testaamaan kun toinen JJ:n pari oli näemmä paskana ja poltti sitten Framuksesta hilavastukset ( mittauspistet pimenivät ja taas pelasivat kun vaihdoin uudet tilalle).) Tätä Nykyä Suosin Cobrassa KT66 putkia, olisikovathan jotain 6l6 ja el34 väliltä sekä ripaus KT88 tunnelmaa: ..no KT77 myös.... Todella tiukat ja agressiiviset, juuri sopivat tiukkaan metallinriffittelyyn! (tung-sol) Ei JJ:N e34l tuntunut enää miltään näiden jälkeen ja kt77 tuntuivat aika kesyiltä! kyLLÄ kt88 ON KING OF TUBES! (jos kt90 ei oteta mukaan) Basisiti taitavat suosia enemmän 6550 pyöreämmän alapäänsä vuoksi kun kt88 taas syvempi ja botnekkaampi sekä hiukan scuupatumpi keskialueelta sekä pehmeä yläkerta. ....ma luennehtisin hiukan näin.... Jossain peleissä taas ei kt88 oikein tunnu miltään kun sitä voisi luonnehtia myöskin hiukan värittömäksi verrattuna el34 räkäisyyteen. VHT laitteissa tuntuu ainakin toimivan ..tusti:) Svetlana minunkin seuraava KT88 . Tunteella päin vittua. |
DZN 21.10.2008 18:00:38 | |
---|
Eikös noi GEC ja Genalex ja Mullard oo vaan eri leimoja millä noita on myyty eri puolille maailmaa? Varmaan tarkoitettiin kuitenkin noita New Sensorin valmistamia reissueita, eikä alkuperäisiä MOV:n valmistamia, jotka on aika harvassa ja kovissa hinnoissa. Jep, juurikin sitä NOS kamaa. Noita porukka ylistää savageissä. Tosin, se pääteputken vaikutus soundissa ei nyt ole niin valtava, kuin etusten. Itse tunkisin päätteeseen jotain asiallisia putkia, en välttämättä edes niitä kalleimpia uusiotuotanto putkia(tässä tapauksessa vaikka jopa sovtekin KT88:a). Etusessa sitten hifistelyä. Aka. Dino and 6077dino |
Janne19691 22.10.2008 09:04:46 | |
---|
Tosin, se pääteputken vaikutus soundissa ei nyt ole niin valtava, kuin etusten. Itse tunkisin päätteeseen jotain asiallisia putkia, en välttämättä edes niitä kalleimpia uusiotuotanto putkia(tässä tapauksessa vaikka jopa sovtekin KT88:a). Etusessa sitten hifistelyä. En olisi samaa mieltä pääteputkien vähäisemmästä vaikutuksesta. Jopa saman mallin eri valmistajien putket soi yllättävän eri lailla (jos sitä tarkoitit) puhumattakaan eri malleista keskenään. Totuus lienee että kummatkin etu- ja pääteputket voi ratkaisevasti vaikuttaa soundiin. Noin yleisesti, Svetlanasta puhuttaessa olis hyvä mainita mitä Svetlanaa tarkoitetaan =C= logosta vai S logosta, niillä kun on huomattava ero. Rule #1: There are no rules. |